10 Μαρ 2019

WRC – Ράλλυ Μεξικό: Η τύχη με τους ισχυρούς!

O Sebastien Ogier είδε την τύχη να του χαμογελάει στο δεύτερο σκέλος του Ράλλυ Μεξικό, ενώ με τις επιδόσεις του δεν άφησε περιθώρια αμφισβήτησης δημιουργώντας μία διαφορά ασφαλείας.

Όχι μία, αλλά δύο φορές, ο Sebastien Ogier είδε την τύχη να του... “κλείνει” το μάτι, επιτρέποντας του στο τέλος του δεύτερου σκέλους να βρίσκεται επικεφαλής μία διαφορά ασφαλείας. Το δράμα για τον Γάλλο εξάκις Πρωταθλητή ξεκίνησε με την πρώτη ε.δ. της ημέρας, όταν και είχε ένα κλαταρισμένο ελαστικό, το οποίο και θα μπορούσε να του κοστίσει σημαντικό χρόνο και μαζί να μειώσει τις πιθανότητες του για νίκη. Όμως, η έξοδος του ομόσταυλου του Esapekka Lappi είχε σαν αποτέλεσμα η ειδική να διακοπεί με κόκκινη σημαία και ο Γάλλος να πάρει εικονικό χρόνο, για τον οποίο αποφάσισε ο αλυτάρχης του αγώνα.

Μάλιστα, δεν έλειψαν οι αντιδράσεις, με τον Meeke να ισχυρίζεται ότι η Citroen έπαιξε “βρώμικο παιχνίδι” πιέζοντας για κόκκινη σημαία στην ειδική, επειδή γνώριζαν ότι ο Ogier είχε κλατάρισμα. Ακόμα και έτσι, στον Ogier δεν δόθηκε ο χρόνος του Elfyn Evans, όπως θα έπρεπε, αλλά μερικά δευτερόλεπτα επιπλέον, συνυπολογίζοντας και το κλατάρισμα. Σαν να ήθελε να απαντήσει στον Meeke, o Γάλλος σημείωσε μία σειρά από εξαιρετικούς χρόνους στη συνέχεια, κάνοντας μία μικρή επίδειξη ισχύος και ουσιαστικά απαντώντας στους επικριτές του. Και επειδή ως γνωστόν, η τύχη πάει με τους ισχυρούς, ένα λάθος του στην σούπερ ειδική πριν το τέλος, δεν στάθηκε αρκετή να μειώσει ιδιαίτερα τη διαφορά του από τους διώκτες του και να τον φέρει σε θέση ισχύος για τη σημερινή τελευταία μέρα του αγώνα.

Πίσω από το Γάλλο, πραγματοποιείται και η μοναδική μάχη του αγώνα, η οποία και θα έχει ενδιαφέρον στο τελευταίο σκέλος. Ο Elfyn Evans κατάφερε να παραμείνει στη δεύτερη θέση της κατάταξης με το Ford Fiesta WRC, σημειώνοντας καλές επιδόσεις και αποφεύγοντας τα λάθη. Ο Βρετανός συνεχίζει το σερί των καλών εμφανίσεων μετά τη Σουηδία και ουσιαστικά φλερτάρει με το πρώτο του φετινό βάθρο. Και λέμε βάθρο, διότι μία ανάσα πίσω του στη μάχη της 2ης θέσης βρίσκεται ο Ott Tanak με το Toyota Yaris WRC. Ο Εσθονός ξεκίνησε μουδιασμένα το δεύτερο σκέλος, με τον ίδιο να δηλώνει ότι δεν είναι ικανοποιημένος με το στήσιμο του αυτοκινήτου. Όμως, αυτό άλλαξε στο απογευματινό loop και ο Tanak κέρδισε ειδικές σκαρφαλώνοντας 3ος, όντας έτοιμος να ξεπεράσει και το εμπόδιο του Evans. Κάτι που φυσιολογικά θα συμβεί εύκολα.

O Thierry Neuville γνωρίζοντας ότι με τις διαφορές που είχαν δημιουργηθεί, αλλά και με δεδομένο ότι είχε τη χειρότερη σειρά εκκίνησης έναντι των άλλων δύο διεκδικητών του τίτλου, οδήγησε με ψυχραιμία. Ο Βέλγος δεν ρίσκαρε, κάνει υπομονή και λογικά θα τα δώσει όλα στην Power Stage στοχεύοντας στους περισσότερους δυνατούς βαθμούς. Κάτι που θα προσπαθήσει να κάνει και ο Kris Meeke, που λόγω ενός κλαταρίσματος έχασε την ευκαιρία να χάσει τη νίκη. Ο Βρετανός, στην ε.δ. που δόθηκε εικονικός χρόνος στον Ogier, σημείωσε έναν εντυπωσιακό χρόνο που τον έφερε στην κορυφή. Όμως, στην αμέσως επόμενη το κλαταρισμένο ελαστικό του κόστισε σχεδόν δύο λεπτά, αλλά και ένα σπασμένο αμορτισέρ. Με μία ακόμα ειδική πριν την επιστροφή στο σέρβις, ο Meeke έχασε κι άλλο χρόνο, αλλά και μαζί την επαφή με τον Neuville στη μάχη της 4ης θέσης. Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, ο Βρετανός θυμήθηκε μέρος του παλιού καλού του εαυτού, αφού στην προτελευταία ε.δ. χτύπησε μία αχυρόμπαλα, με αποτέλεσμα να πληγώσει το κιβώτιο του Yaris και με τη 2η σχέση να είναι μόνο διαθέσιμη, ο Meeke έχασε ακόμα ένα λεπτό στην τελευταία ε.δ.

Από τους οδηγούς που επέστρεψαν υπό καθεστώς Rally2, μόνο ο Latvala σημείωσε ανταγωνιστικούς χρόνους, με τον Φινλανδό να προτιμά από την πρώτη ε.δ. να πάρει ποινή χρόνου, έτσι ώστε να βρεθεί πίσω από τον Ogier και να έχει καθαρό δρόμο μπροστά του. Με αυτόν τον τρόπο σκαρφάλωσε 8ος και λογικά θα ολοκληρώσει 7ος, αφού τα αγωνιστικά χιλιόμετρα του σκέλους δεν του επιτρέπουν να κάνει όνειρα για κάτι καλύτερο. Παράλληλα, ο Andreas Mikkelsen που ξεκίναγε πρώτος στις ε.δ., ταλαιπωρήθηκε από το καθάρισμα των δρόμων, ενώ δεν έλειψε και ένα απρόοπτο όταν μία πύλη στην ε.δ. Guanajuatito ήταν κλειστή! Ο Νορβηγός αναγκάστηκε να σταματήσει και ο συνοδηγός του να την ανοίξει, με την οργανωτική επιτροπή να του δίνει εικονικό χρόνο στο τέλος της ημέρας. Σημειώστε, ότι αυτό είχε συμβεί και το 2013 με θύμα τότε τον Sebastien Ogier.

To τελευταίο σκέλος του αγώνα περιλαμβάνει 60 αγωνιστικά χιλιόμετρα, με τρεις τελείως διαφορετικά και... πραγματικές ειδικές διαδρομές. Οι “Μίκι μάους” σούπερ ειδικές ευτυχώς τελείωσαν... Ο Ogier έχει τον πρώτο λόγο και το προβάδισμα, αλλά με τα σκληρά χώματα του Μεξικό ποτέ δεν μπορείς να είσαι σίγουρος. Σε κάθε περίπτωση, όμως, στην Power Stage θα δούμε μία σειρά από οδηγούς με το μαχαίρι στα δόντια, έτοιμους να διεκδικήσουν το μέγιστο! Η πρώτη ε.δ. της ημέρας ξεκινάει στις 17:03 μμ ώρα Ελλάδος και η Power Stage στις 20:18._Π.Τ.

Περισσότερες φωτογραφίες:
Ετικέτες: