top icon
Αγώνες

WRC: Σημαντικές αλλαγές στις τεχνικές προδιαγραφές εν όψει 2025

Η FIA ανακοίνωσε ότι τα αυτοκίνητα Rally1 δεν θα διαθέτουν από το 2025 υβριδικό σύστημα –και όχι μόνο!- συνεχίζοντας ωστόσο να συνθέτουν την κορυφαία κατηγορία του WRC.

Η FIA ανακοίνωσε σήμερα τους βασικούς της στόχους για το μέλλον του WRC, οι οποίοι παρουσιάστηκαν στο Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού που ολοκλήρωσε σήμερα τις εργασίες του. Οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί για το 2025 και μετά θα δημοσιευθούν σε αναλυτική μορφή τον Ιούνιο του τρέχοντος έτους.

Όπως ανακοινώθηκε ωστόσο ήδη από σήμερα, τα υπάρχοντα αυτοκίνητα Rally1 θα συνεχίσουν να αποτελούν τη ναυαρχίδα του WRC τόσο για το 2025 όσο και για το 2026, αλλά με σημαντικές τροποποιήσεις, με στόχο τη μείωση του κόστους και των επιδόσεων. Αυτές περιλαμβάνουν κυρίως την αφαίρεση της plug-in υβριδικής μονάδας. H «χαμένη» απόδοση, όπως αναφέρει η FIA, θα αντισταθμίζεται όχι μόνο από τη μείωση του συνολικού βάρους και τον μικρότερο περιοριστή αέρα του τούρμπο, αλλά και από αλλαγές στην αεροδυναμική.

WRC

Από το 2026, οι αναθεωρημένοι τεχνικοί κανονισμοί για τα αυτοκίνητα Rally1 θα «τρέχουν» παράλληλα με τους ισχύοντες κανονισμούς. Οι νέοι αυτοί κανονισμοί θα προσβλέπουν στη μείωση του κόστους και της πολυπλοκότητας επιτρέποντας στους κατασκευαστές να αναπτύξουν αυτοκίνητα με το δικό τους αμάξωμα που θα βασίζεται σε μοντέλα παραγωγής των κατηγοριών B, C, compact SUV ή Concept Car. Τα αυτοκίνητα αυτά θα είναι σχεδιασμένα με αυστηρά τεχνικά κριτήρια όσον αφορά το κέντρο βάρους και την αεροδυναμική.

Η ισχύς των αυτοκινήτων αναμένεται από το 2026 να περιοριστεί στους 330 ίππους, σύμφωνα με την FIA. Όπως αναφέρει η τελευταία, η απόδοση του κινητήρα «θα ελέγχεται από μια καμπύλη ροπής που θα αποτελεί σημείο αναφοράς για όλα τα αυτοκίνητα», ενώ, από εκεί και πέρα, ο κινητήρας και το κιβώτιο ταχυτήτων θα υπόκεινται σε περιορισμούς όσον αφορά το κόστος. Η δε τεχνολογία τους θα παραπέμπει σε εκείνη των κινητήρων των αυτοκινήτων Rally2. Επίσης, η αεροδυναμική απόδοση θα περιοριστεί, όπως και η τελική ταχύτητα «με στόχο τη μείωση του κόστους».

Το κόστος ανά αυτοκίνητο θα περιοριστεί στα 400.000 ευρώ, αναφέρει χαρακτηριστικά στην ανακοίνωσή της η FIA.

WRC

WRC: Οι αλλαγές στα Rally2

Τα αυτοκίνητα Rally2 θα συνεχίσουν στην τρέχουσα μορφή τους. Ωστόσο, όσα από αυτά λαμβάνουν μέρος σε αγώνες του WRC από το 2025 και μετά θα έχουν την επιλογή να φέρουν ένα «κιτ WRC» που αποτελείται από μεγαλύτερο περιοριστή, μεγαλύτερη εξάτμιση, προαιρετικό κιβώτιο ταχυτήτων με paddles και πίσω πτέρυγα με στόχο τη μείωση του χάσματος απόδοσης σε σχέση με τα αυτοκίνητα Rally1.

Oliver Solberg - WRC2 - Skoda Fabia Rally2

Έρχεται και η «ηλεκτρική κατηγορία του WRC»

Στις σημερινές της ανακοινώσεις, η FIA αναφέρει επίσης ότι «με την πρώτη ευκαιρία, μια ηλεκτρική κατηγορία θα εισαχθεί στο WRC με το τεχνικό τμήμα της FIA να είναι επιφορτισμένο με τη θέσπιση των κατάλληλων τεχνικών κανονισμών με στόχο την επίτευξη ισότιμης απόδοσης με τα αυτοκίνητα Rally1 που λειτουργούν με βιώσιμο καύσιμο».

WRC - Michelin

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ