French connection

Η νίκη του Οζιέ με Citroen στο Μόντε. Μια βόλτα με τη σύγχρονη Alpine στην Αττική (διαβάστε “4Τροχοί-Μάρτιος”). Η πρόσφατη επίσκεψή μας στη Retromobile και στη συνέχεια στο Velizy, σε στέλνουν στα πλήκτρα, με τη σκέψη σου να εκφράζεται στα γαλλικά!

Au mon dieu...

Οι 6 φορές Παγκόσμιοι δεν κέρδισαν έναν ακόμα αγώνα του WRC. Κέρδισαν τον πλέον λαμπερό στην πρώτη τους, μετά την επιστροφή τους στο Γάλλο κατασκευαστή, και βέβαια έχουν ηθικό στα κόκκινα τουλάχιστον για τον τίτλο των οδηγών. Εκείνον των Κατασκευαστών θα τον ήθελαν η Λίντα Τζάκσον και οι συνεργάτες της, όπως ο ξεχασιάρης Αρνό Μπελονί, αλλά με δυο C3 σε κάθε αγώνα θα δυσκολευτούν.

“Αδύνατον” εκτιμούμε, αλλά στον αθλητισμό όλα γίνονται, ακόμα και απέναντι σε στρατό. Όπως είναι οι δυνάμεις της Toyota και της Hyundai. Το σίγουρο είναι πως αυτό το πακέτο-νικητής έδωσε φτερά και η Citroen που παραδοσιακά έχει ταυτότητα έχοντας επιλέξει τη διαφορετικότητα, καταθέτει άποψη με έργο. Συνδεδεμένα και με την ιστορία της, όντας 100 χρόνια στο “κουρμπέτι”, αλλά και με το σήμερα, όπου κυριαρχούν έξυπνες καλά στοχευμένα προτάσεις, όπως και με το αύριο.

Υπενθυμίζουμε: “το 2025 τα Citroen θα προσφέρονται με κινητήρες βενζίνης, πετρελαίου και με ρεύμα ή υβριδική τεχνολογία”. Φουλ ρεύμα ή plug-in για να είμαστε ακριβείς, και την κ. Τζάκσον δεν τη βλέπεις αλλά την ακούς, αφού σε γοητεύει με το πώς καταθέτει τις σκέψεις-αποφάσεις με το λόγο της. 

Άλλωστε, δεν έχεις λόγο ώστε να αμφιβάλλεις. “Χαζεύεις” την ιστορία τους όπως είναι σταθμευμένα τα αυτοκίνητα-σταθμός στην έκθεση και υποκλίνεσαι. Σου αναστατώνουν τη μνήμη έχοντας ζήσει με DSuper αλλά σου αναβαθμίζουν και το ενδιαφέρον, που συνδέεται με το σεβασμό. Έχουν τη δική τους πολύ σημαντική και ιδιαίτερη διαδρομή και το διαπιστώνεις μελετώντας και τη σημερινή τους “γκάμα” που διαφοροποιείται σε φιλοσοφία και ξεπερνάει τη σχεδίαση και τη ρύθμιση των αναρτήσεων.

Καλά δουλεμένο το C5 Aircross που έχουμε κληθεί να ψηφίσουμε ως COTY και δεν πρόκειται για τη χρηστική εκδοχή του 3008. Καμία σχέση! Σχόλιο που ξεπερνάει την ξεκάθαρα διαφορετική σχεδίαση και πρέπει να το οδηγήσεις και να ζήσεις μαζί του για να το τοποθετήσεις απέναντι στο νέο RAV4 που έρχεται. Τη δίλιτρη εκδοχή που δοκιμάσαμε, γιατί το κλασικό-ήρεμη δύναμη με τον 1.5 ντίζελ των 130 ίππων και το αυτόματο 8άρι θα τα βάλει με όλους, αποφεύγοντας το βασιλιά-3008, με ατού τους χώρους κ.ά. λεπτομέρειες. Σημείο αναφοράς το Peugeot και αν δεν τους ήξερες, θα σημείωνες πως η τράπουλα είναι σημαδεμένη. Καμία σχέση. Ο καθένας τους έχει τη φιλοσοφία του και τους δικούς του πιστούς ή ευκαιριακούς, που είναι το ζητούμενο και την εφαρμόζει έντιμα και με συνέπεια. Κοινός παρονομαστής η αναβαθμισμένη ποιότητα και βέβαια η μονάδα του κινητήρα που στο χαρτί φαίνεται αντίστοιχη. Στην πράξη έχουν “βιδώσει” διαφορετικά, σφραγίζοντας και το “αλλιώς” στο εσωτερικό (εφ' όλης της ύλης) αλλά και στην κύλιση. Δεν έχουμε καμία αμφιβολία ότι στο ύπουλο παιχνίδι με τους ελληνικούς δρόμους αυτός ο Γάλλος -που έρχεται μέχρι το τέλος του μήνα- θα πάρει άριστα, και όσοι με ευαισθησίες που αφορούν στο χώμα θα προσθέσουν και τόνο. Είπαμε θα τα βάλει με όλους. Επιστρέφει ο αυτοκράτωρ Toyota RAV4 και η σύγκρουση σε επίπεδο κορυφής με δίλιτρους κινητήρες είναι αναπόφευκτη.

Όπως και το άνοιγμα της Citroen και με άλλες προτάσεις και προς κάθε κατεύθυνση. Πνέει άνεμος 100 ετών που δέχεται υποστήριξη-“boost” σε φρέσκια εκδοχή από την παρουσία του Οζιέ στο WRC. Τίποτα τυχαίο, όπως και ότι το ζητούμενο, αυτό το C5-SUV θα τοποθετηθεί υποδειγματικά και στο τρελό Ράλλυ της ελληνικής αγοράς, χάρη στον premium κυβερνήτη και στους πιλότους της ελληνικής αντιπροσωπείας. Οι ίδιοι συντονίζουν και ένα καταπληκτικό δίκτυο πώλησης με διαχρονική αξία. 

Επίλογος με DS3 Crossback και αν στο εργοστάσιο δεν τα “βλέπουν” τα DS, εδώ, σε εθνικό επίπεδο, είναι αλλιώς. Το είδαμε στη γειτονιά του Velizy και με αυτήν τη Citroen, συγγνώμη την DS, θα “κλάψει” κόσμος και θα μείνει για καιρό στον αγώνα όπως το DS3, το πραγματικό αντί-Mini.

Είναι σαφές. Έχουμε θέμα και μείνετε συντονισμένοι._ Σ. Χατζηπαναγιώτου