X
Blog

Η A-Class ξαναχτυπά

Ανακαλύπτοντας τη νέα A-Class πίσω από το τιμόνι μιας Mercedes A 180d.

Η εξωτερική σχεδίαση της νέας Mercedes A-Class αποτελεί μία πρόκληση σε ήθη κι εθιμοτυπίες για αυτή την ιστορική εταιρεία, βγάζει κάτι δυναμικό, απόλυτα μη συμβατικό, με ακμές παντού, ρύγχος επιθετικό και καθαρές επιφάνειες που την κάνουν να δείχνει ακόμα πιο χαμηλή, φαρδιά και συμπαγής. Πολύ διαφορετικό αποτέλεσμα από την διάχυτη ομορφιά της προηγούμενης, που κάποιοι τη θεωρούν ως την ωραιότερη κυρία της κατηγορίας.

Μέσα το αυτοκίνητο διακρίνεται από φόρμες αντισυμβατικές, με εσοχές κι εξοχές ολόγυρα, άλλες να πλησιάζουν αποφασιστικά τους επιβάτες κι άλλες να απομακρύνονται δίνοντας μία ξεκάθαρη αίσθηση ελαφρύτητας και χώρων πολύ μεγαλύτερων της περασμένης γενιάς.

Είτε καθόσαστε πρώτη θέση ή στην πίσω σειρά, είτε φορτώνετε το αυτοκίνητο για διακοπές, η μεγέθυνση είναι ευπρόσδεκτη και πρακτικότατη. Θέσεις για αντικείμενα υπάρχουν παντού, ειδικότερα θέσεις για τους μοντέρνους καιρούς, μιας και το σύστημα ψυχαγωγίας, έχει να προσφέρει ό,τι μπορεί να ζητήσει ένας σύγχρονος άνθρωπος.

Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να επισημάνω πόσο διαδραστική είναι η νέα πλατφόρμα ψυχαγωγίας της Mercedes-Benz, ανάλογη αυτής που προσφέρεται στην κατά πολύ ακριβότερη ναυαρχίδα S-Class.

Το σύστημα αυτό, πέραν της ανεπτυγμένης εργονομίας που προσφέρει αλλά και των δυνατοτήτων εξατομίκευσης, έχει κάτι μαγικό, αρχικά σε εντυπωσιάζει (και τρομάζει μια ιδέα), αλλά σε ελάχιστο χρόνο ο οδηγός εγκλιματίζεται σε μεγάλο βαθμό, σχεδόν απρόσμενο θα έλεγα. Μέσα σε λίγα λεπτά έχεις την «βάση» κι αργότερα το όλο.

Στα μικρά διαλείμματα της κυκλοφορίας μπορείς να ανακαλύπτεις σιγά-σιγά το σύστημα και τις μυριάδες των επιλογών του, κάνοντάς πιο ενδιαφέρουσα τη βαρετή καθημερινή μετακίνηση.
Τόση ώρα γράφω και σκέφτομαι ότι δεν έχω αναφερθεί στην ουσία της αυτοκίνησης ακόμη, στο πλαίσιο, στο ζευγάρωμα κινητήρα-κιβωτίου, στην αίσθηση της οδήγησης. Ο λόγος; Είναι όλα έτσι ρυθμισμένα ώστε να μην αποτελούν τον κυρίαρχο παράγοντα, αλλά να σε μεταφέρουν με μία πρωτόγνωρη άνεση κύλισης κι ησυχίας για την κατηγορία! Ναι! Επιτέλους αυτή η γενιά Α είναι αντάξια του ονόματος Mercedes. Ζήτημα είναι αν η ανάρτηση θα παραπονεθεί μια-δυο φορές στους ελληνικούς μας δρόμους. Συνυπολογίζοντας το ότι η συγκεκριμένη έκδοση που οδήγησα ήταν με την λύση του ημιάκαμπτου άξονα και όχι της πλήρους ανεξάρτητης ανάρτησης των ακριβότερων ή και διαφορετικά εξοπλισμένων Α, αφού δύναται κανείς να παραγγείλει την ενεργή ανάρτηση σε όποια έκδοση κινητήρα έτσι ώστε να έχει διπλά οφέλη, καταλήγω στο συμπέρασμα ότι έχει γίνει πολύ καλή δουλειά στο πλαίσιο της.

Βέβαια όλα έχουν και την αρνητική τους προέκταση, καθώς έμεινε πίσω η νεανική αίσθηση οδήγησης, που τόσους κέρδισε με το άκρως ζωντανό πλαίσιο της προηγούμενης γενίας, το οποίο ακόμη και στις απλές εκδόσεις, προσέφερε μία πιο σπορτίφ νότα. Με άμεσες αντιδράσεις, τιμόνι αρκετά πληροφοριακό, και ανάρτηση με πιο παιχνιδιάρικη συμπεριφορά, χωρίς εκπλήξεις αλλά με ταμπεραμέντο.

Το νέο πλαίσιο είναι σαφώς πιο εξελιγμένο, ακολουθώντας όμως τον δρόμο της ηρεμίας και της άνεσης, όπως αρμόζει σε μία μεγαλύτερη κυρία. Είμαι σχεδόν βέβαιος ότι τα στοιχεία ενός πολύ ανώτερου πλαισίου θα αναδειχθούν στις πιο σπορ εκδόσεις και θα τσαλαπατήσουν την τωρινή A45 που τόσο λατρέψαμε.
Στο ταξίδι η ανάρτηση έχει την ενδοτικότητα που αρμόζει σε μία λιμουζίνα, χωρίς όμως να πλέει η να προδίδει την κατεύθυνση. Το τιμόνι είναι άμεσο και ακριβές χωρίς όμως πληροφορία για σπορ οδήγηση. Θα αλλάξει αυτό, στις εκδόσεις των υπερβολών, το νιώθει κανείς ότι έτσι είναι ρυθμισμένο προς το παρόν! Αρκετά διάφανη πάντως θα την χαρακτήριζα ως αίσθηση, όχι τόσο μονοκόματη όπως της Audi, πλησιάζοντας ένα μπρίο ιταλικό ή της βαυαρέζικης αντιπάλου στις πισωκίνητες εκδόσεις της, γιατί η προσθιοκίνητη X1 δεν με εξέπληξε και τόσο. Πιθανολογώ εμπειρικά, η νέα A-Class έχει το πιο «ψαγμένο» πλαίσιο!

Ο δε κινητήρας της, ο γνωστός σε όλους 1500άρης της Renault, μιας κι οι περισσότεροι αγοραστές του αυτοκινήτου αυτή την έκδοση επέλεξαν, έχει κάνει σημαντικά βήματα ραφιναρίσματος λειτουργίας, απόδοσης, και επίδοσης.

Η A-Class κινείται σβέλτα, με άφθονη ροπή για την πόλη, και αρκετή για ένα γοργό ταξίδι, ενώ το κιβώτιο προσφέρει άμεσες και ομαλές αλλαγές. Θα το διάλεγα σίγουρα έναντι χειροκίνητης έκδοσης, επίσης θα έβαζα την ενεργή ανάρτηση, τον εσωτερικό φωτισμό και τους καθρέπτες, φυσικά το εκτεταμένο MBUX. Κοστίζουν μεν, αλλά το αξίζουν και, το αξίζετε! Τα υπόλοιπα τα αφήνω στο πορτοφόλι σας, έχοντας υπόψη ότι ο diesel κινητήρας είναι όσος θα χρειαστείτε! Αν μπορείτε να πάτε ψηλότερα, δοκιμάστε τον δίλιτρο βενζίνης, ή και ένα πακέτο AMG, αλλά με την ενεργή ανάρτηση οπωσδήποτε.

Τα LED φώτα είναι εκπληκτικά, περνάνε την ασφάλεια οδήγησης σε άλλο επίπεδο, όμως και τα απλά που φορούσε η δικιά μας ήταν αρκετά. Αυτά τα λίγα συμβουλευτικά και μόνο, είμαι σίγουρος, ότι πέρα από πολιτικές προώθησης, οι πωλητές της ΜΒ θα σας βοηθήσουν να διαλέξετε τον καταλληλότερο εξοπλισμό.
Η νέα Mercedes A-Class, είναι μπροστά, τόσο σε ουσία, τηρώντας τους τρεις βασικότερους άξονες της ΜΒ, ασφάλεια-άνεση-ποιότητα, αλλά και σε τεχνολογία πια, δείχνοντας δυναμικά τον δρόμο στην κατηγορία της και όχι μόνο. Οι βιαστικοί θα αντιμιλήσουν, αλλά εάν τους δινόταν η ευκαιρία να την ζήσουν τότε θα τους κέρδιζε βαθιά, αφού εν πολλοίς συνοψίζει την μοντέρνα τάση της αυτοκίνησης._Κ.Σ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!