top icon
Blog

Motorsport Stories #13: Άνοιξε η κερκόπορτα!

Τον Lucas Ordonez τον ξέρετε; Θα έπρεπε, κατά τη γνώμη μου, έστω και να δεν έχει κερδίσει ούτε στην F1, ούτε στο Le Mans, ούτε σε κάποιο ράλλυ. Όμως, έχει καταφέρει ένα από τα σπουδαιότερα επιτεύγματα στη σύγχρονη ιστορία του motorsport, μιας και το 2011 ήταν ο πρώτος οδηγός που μεταπήδησε από τον εικονικό κόσμο του gaming στον πραγματικό κόσμο του racing.

Τότε τον εμπιστεύτηκε η Nissan, που «έτρεξε» ένα πρόγραμμα, κάτι σαν ακαδημία για ορισμένους παθιασμένους virtual drivers. Ο Ordonez τα κατάφερε σημειώνοντας εξαιρετικές επιδόσεις στο… Play Station και αυτό τον έφερε, αποκλείοντας ορισμένους επίσης εικονικούς αντιπάλους, να κερδίσει μια θέση στο Oreca Nissan πρωτότυπο της ομάδας για τις 24 Ώρες του Le Mans το 2011.

Το 2011 αυτό έμοιαζε αστείο για κάποιους από εμάς. Προσέφερε δημοσιότητα στην Nissan, έφτιαξε μια καριέρα για τον Ordonez ο οποίος μαζί με τους Γάλλους, Ayari και Mailleux, πήραν τη δε θέση στην LMP2, αλλά δεν φαντάστηκε κανείς πως στο μέλλον το virtual racing θα είναι ένας αποδεκτός τρόπος προπόνησης και εκπαίδευσης οδηγών για τις πραγματικές συνθήκες.

Πολύ δε περισσότερο δεν είχε φανταστεί κανείς πως θα περνούσαμε σχεδόν μια ολόκληρη αγωνιστική σεζόν ασχολούμενοι (όσοι το έκαναν τουλάχιστον) με αγώνες σε εξομοιωτές, υπολογιστές, παιχνιδομηχανές, ελλείψει πραγματικών αγώνων.

Για πολλούς λοιπόν ο Lucas Ordonez άνοιξε μια κερκόπορτα και ποιος είμαι εγώ για να διαφωνήσω; Απλώς, διαβάζω τις ώρες που περνούν στους εξομοιωτές οι οδηγοί πραγματικών αγώνων και καταλαβαίνω πως δεν παίζουν αυτές τις ώρες, εργάζονται! Βλέπω πως οι rookies γίνονται ολοένα και πιο αποτελεσματικοί σε διάφορα πρωταθλήματα ανά τον κόσμο και παρατηρώ επίσης πως όλα τα σοβαρά πρωταθλήματα στον κόσμο έχουν από πέρσι και ξεχωριστή κατηγορία eSports.

Και φτάνουμε σε αυτό που ήθελα να σας πω από την αρχή… Πριν κανα δύο εβδομάδες ξεκίνησε στην Αγγλία το Britcars Endurance. Είναι ένα πρωτάθλημα αντοχής σε πίστα. Αν είστε λάτρης του Top Gear ενδεχομένως να θυμάστε πως το διάσημο τρίο των παρουσιαστών είχε συμμετάσχει κάποτε σε έναν αγώνα, όπου οδηγούσαν εκ περιτροπής μια BMW Σειράς 3 ή μια Jaguar, δεν θυμάμαι, τέλος πάντων. E, αυτός ο αγώνας ήταν το Britcars. Πλέον ο θεσμός έχει και αρκετούς υποστηρικτικούς αγώνες, όπως για παράδειγμα στην πρόσφατη πρεμιέρα στο Silverstone, αγώνα με παλαιά Mini.

Φέτος δε, είχε για πρώτη φορά και ένα ξεχωριστό έπαθλο με μονοθέσια Praga R1. H Praga είναι γνωστή σε όσους ασχολούνται με το καρτ κυρίως, έχοντας μια μακρά και επιτυχημένη εμπορική πορεία σε καρτ πολλών κατηγοριών. Είναι μια σημαντική εταιρεία στην Ευρώπη καθώς ξεκίνησε στις αρχές του 1900 στην Τσεχοσλοβακία, να φτιάχνει οχήματα για οποιαδήποτε ανάγκη υπήρχε τότε. Φορτηγά, λεωφορεία, αγροτικά μηχανήματα, στρατιωτικά οχήματα, πολεμικά αεροπλάνα… Έχει φτιάξει σχεδόν τα πάντα και θα ήταν κρίμα να μην είχε ένα αγωνιστικό μονοθέσιο στην γκάμα της.

Αυτό σκέφτηκαν προφανώς οι Τσέχοι που την διοικούν τώρα και έφτιαξαν το R1. Ένα αυτοκίνητο που μοιάζει να βγήκε από εργαστήριο τρελού γενετιστή μετά από διασταύρωση LMP1 με καρτ και μερικές σταγόνες DNA από Pagani. Είναι δίλιτρο ατμοσφαιρικό, μικρών διαστάσεων μονοθέσιο με 370 ίππους, να περνούν στον δρόμο μέσω ενός custom κιβωτίου 6 σχέσεων. Το βάρος των 640 κιλών του δίνει τη δυνατότητα να κινείται εντυπωσιακά γρήγορα, κάτι στο οποίο βοηθά και η αεροδυναμική του, ενώ η σταθερότητα επιτυγχάνεται με επίσης custom ανάρτηση, άκρως μελετημένη, εξ όσων μπορώ να καταλάβω.

Στο νέο αυτό ενιαίο με Praga R1 που ξεκίνησε στην Αγγλία συμμετείχε και ο Jimmy Boradbent. Καλά, ούτε αυτόν δεν γνωρίζετε; Εντάξει δεν πειράζει αυτό είναι φυσιολογικό. Γιατί ο Jimmy Broadbent δεν είναι οδηγός… Δηλαδή δεν ήταν, μέχρι αυτό το Silverstone. Πραγματικός οδηγός αγώνων εννοώ. Γιατί οδηγός ψηφιακών αγώνων είναι μάλλον ο διασημότερος.

Τα νούμερα που τον συνοδεύουν είναι εντυπωσιακά. 690.000 ακόλουθοι στο YouTube με το κανάλι του να έχει κάπου 182 εκατομμύρια προβολές. 55.000 ακόλουθοί στο Twitch, άλλες 75.000 στο Twitter και δεν μετράω τα… ψιλά. Δηλαδή κάτι Facebook και κάτι TikTok και τέτοια. Ο Jimmer όπως τον φωνάζουν οι φίλοι του, οι ψηφιακοί, δεν είχε τρέξει ποτέ του σε αγώνες κανονικούς. Έχει «παίξει» τα πάντα όμως! Από τους πιο εξελιγμένους εξομοιωτές, μέχρι χαζά παιχνίδια με αυτοκινητάκια, απλώς για να κάνει ένα βίντεο που θα δουν 500.000 άνθρωποι σε όλον τον κόσμο.

Το βίντεο του Silverstone για παράδειγμα, τώρα που εγώ κάθομαι και σας γράφω αυτά, το έχουν δει σε τρεις ημέρες 462.000 θεατές και ο Jimmy Broadbent μπορεί εμείς να θεωρούμε ότι δεν είναι τίποτα, έχει όμως να επιδείξει μια σημαντική προσφορά στο παγκόσμιο motorsport, δεδομένου ότι ήδη 12χρονα και 14χρονα σε όλον τον κόσμο έχουν γνωρίσει ένα κομμάτι του.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ