X
Οδοιπορικά

Alfa Romeo Stelvio Veloce: Οδοιπορικό στη Δυτική Ελλάδα

West Side Story! Ταξιδεύουμε στις προκλητικά όμορφες και γαλαζοπράσινες γωνιές της Δυτικής Ελλάδας με την ανανεωμένη Alfa Romeo Stelvio MY20 στην πιο ταξιδιάρικη εκδοχή της.

Τρεις ημέρες απόδρασης από την αβεβαιότητα και την «αρρώστια» της εποχής μας με την ιδανική συντροφιά της Alfa Romeo Stelvio Veloce 2.2 ΤD των 210 ίππων. Σε τοποθεσίες μαγικές και πλημμυρισμένες από τα χρώματα της Ελλάδας, με τις αποχρώσεις του πράσινου και του μπλε να δημιουργούν ζωντανούς πίνακες ζωγραφικής και εμάς να αποτελούμε θέμα τους.

Όταν αυτή την εποχή σου δίνεται η ευκαιρία να ταξιδέψεις σε μέρη όπως τα Σύβοτα, η Πάργα, η Πρέβεζα και φυσικά η Λευκάδα, μόνο ευλογημένος μπορείς να νιώθεις, και φυσικά να το απολαύσεις, εκμεταλλευόμενος και τη συντροφιά της Ιταλίδας καλλονής που συνοδεύεις, γιορτάζοντας ιδανικά μαζί της και τα 110 χρόνια της Alfa Romeo. Στην ανανεωμένη μάλιστα εκδοχή της, ως MY20, όπου εκσυγχρονίστηκε σε ορισμένα επιμέρους σημεία, διατηρώντας στο ακέραιο το οδηγικό της ταμπεραμέντο.

Κείμενο: Μανώλης Σαλούρος / Φωτογραφίες: Θάνος Ηλιόπουλος

Στρωμένο χαλί μέχρι τον παράδεισο

Το οδοιπορικό μας διαμορφώθηκε κατά ένα σημαντικό ποσοστό με βάση και τις ιδιαιτερότητες της πρωτόγνωρης -Covid-19- εποχής μας. Έτσι, καθώς φέτος ο ταξιδιώτης θα κάνει και μια δεύτερη, ίσως και μια τρίτη, ακόμα πιο επιφυλακτική σκέψη πριν επιβιβαστεί σε πλοίο ή αεροπλάνο, τα road trip αποτελούν τον ασφαλέστερο και πιο πριβέ τρόπο μετακίνησης. Από τα πιο ενδιαφέροντα καλοκαιρινά οδοιπορικά που μπορείς να κάνεις στη χώρα μας είναι αυτό στη δυτική ακτογραμμή της, την οποία τα τελευταία χρόνια μπορείς να προσεγγίσεις πανεύκολα και ακίνδυνα μέσα από το εθνικό οδικό δίκτυο της Ολυμπίας και της Ιόνιας Οδού, με το ανάλογο αντίτιμο βέβαια. Ενδεικτικά, υπολογίστε ότι για ένα οδοιπορικό όπως το δικό μας με επιστροφή και περάσματα από Αττική Οδό, εθνικές οδούς, γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου («Χαρίλαος Τρικούπης») αλλά και από την υποθαλάσσια σήραγγα Ακτίου-Πρέβεζας, το κόστος των διοδίων κυμαίνεται στα 90 ευρώ.

“Πετώντας” πάνω από τη Stelvio στην Κορωνησία.

 

Η ανθρακί Veloce μας, με το εντυπωσιακό καφέ δερμάτινο σαλόνι και τις κόκκινες δαγκάνες με τα λογότυπα «Alfa Romeo» να ξεχωρίζουν μέσα από τις εντυπωσιακές 20άρες ζάντες αλουμινίου Dark, είναι καθ’ όλα έτοιμη για το ταξίδι μας. Το πρώτο SUV στην ιστορία της μάρκας, η Stelvio, από την πρώτη στιγμή που παρουσιάστηκε κατάφερε να θέσει νέα στάνταρντ σε θέματα απόδοσης και οδικής συμπεριφοράς στην κατηγορία, κλείνοντας το μάτι με νόημα ακόμα και στους κορυφαίους του είδους Γερμανούς, εξαιτίας κυρίως του σημείου αναφοράς-συστήματος διεύθυνσης που διαθέτει. Παράλληλα όμως είχε δημιουργήσει κάποιες δικαιολογημένες ενστάσεις σε επιμέρους θέματα, όπως την εργονομία, τη συνδεσιμότητα, τα συστήματα πολυμέσων και υποβοήθησης του οδηγού, και σε αυτά επικεντρώθηκαν οι βελτιώσεις της ανανεωμένης εκδοχής, όπως της «δικής μας».

Έργο τέχνης ο όρμος των Συβότων Λευκάδας, αλλά και το φιλόξενο και πιο λειτουργικό πλέον εσωτερικό της Alfa Romeo Stelvio.

 

Αν προσπαθείτε να εντοπίσετε στις φωτογραφίες μας αισθητικές διαφορές σε σχέση με την προ MY20 Stelvio, μην ταλαιπωρείστε άδικα. Εξωτερικά δεν υπάρχουν αλλαγές, αφού ακόμα και σε ό,τι αφορά τους προβολείς, η εταιρεία δε θέλησε να υιοθετήσει τεχνολογία Full LED, ως είθισται στην εποχή μας. Ανοίγοντας τις πόρτες της, παρατηρείς ότι στο κέντρο του πίνακα οργάνων δεσπόζει μία οθόνη 7 ιντσών, που παρέχει ευκρινέστερη πρόσβαση σε μία σειρά πληροφοριών. Σε ό,τι αφορά το σύστημα πολυμέσων, το οποίο εξελίχθηκε από τη Marelli, στόχος ήταν να αυξηθούν οι δυνατότητες και να γίνει πιο φιλικό για τον χρήστη. Διαθέτει στο κέντρο μία οθόνη αφής 8,8 ιντσών, ενώ συνεχίζει να προσφέρεται το κλασικό περιστροφικό χειριστήριο. Τα γραφικά έχουν αναβαθμιστεί, ενώ το νέο λειτουργικό περιλαμβάνει παραμετροποιήσιμα εικονίδια. Αναφορικά με τη συνδεσιμότητα, πέρα από την αναγνώριση φωνής και τη συμβατότητα με εφαρμογές Apple CarPlay και Android Auto, οι υπηρεσίες Alfa Connected παρέχουν πακέτα υπηρεσιών γύρω από ενημέρωση σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης, σύνδεση μέχρι και οκτώ συσκευών στο Διαδίκτυο, έλεγχο από απόσταση μέσω κινητού διάφορων λειτουργιών, παρακολούθηση της κατάστασης του αυτοκινήτου και της συντήρησης, ειδοποιήσεις σε περιπτώσεις απόπειρας κλοπής, διαχείριση εταιρικών στόλων κτλ.

Τοποθετούμε με άνεση τις αποσκευές στα 525 λίτρα του χώρου αποσκευών που προσφέρει το ογκώδες αλλά καλαίσθητο αμάξωμα διαστάσεων 4.687×1.903×1.632 χλστ., και επιβιβαζόμαστε στο πολύ άνετο εσωτερικό του αυτοκινήτου, χάρη και στο μεταξόνιο των 2.818 χλστ. Βολευόμαστε στα σκληρά, μπάκετ καθίσματα με την εξαιρετική αίσθηση, και πιάνουμε αποφασιστικά το πανέμορφο βολάν του αυτοκινήτου με το ενσωματωμένο μπουτόν εκκίνησης αριστερά, αλλά και τα τεράστια και σταθερά στην κολόνα του τιμονιού paddles του αυτόματου κιβωτίου (ZF) των 8 σχέσεων να σου φτιάχνουν τη διάθεση με το «καλημέρα». Σημειώστε εδώ ότι σε σχέση με την εργονομία έχουν γίνει αλλαγές στο σχέδιο του τιμονιού και στη διάταξη της κεντρικής κονσόλας, με πιο αξιοποιήσιμες θήκες, ειδικό χώρο επαγωγικής φόρτισης του κινητού τηλεφώνου μπροστά από το κεντρικό ντουλαπάκι και ένα νέον επιλογέα για το κιβώτιο επενδεδυμένο με δέρμα, στη βάση του οποίου φιλοξενείται πλέον ένα λογότυπο με την ιταλική σημαία, που μας θυμίζει τη χώρα προέλευσης αλλά και το περσινό οδοιπορικό μας στη Νότια Ιταλία με το μοντέλο πριν από το facelift.

 

Ίδιοι συντελεστές – διαφορετικό σκηνικό

Φαντάζει ως η ιδανική συνέχεια αυτό που ζούμε αυτήν τη στιγμή, παρέα με τον Θ.Η. και τη Stelvio, αφού από εκείνο το κομμάτι του τεύχους Μαΐου του 2019 στα ελληνόφωνα χωριά του ιταλικού Νότου, τώρα περιδιαβαίνουμε σε ελληνικά σποτ ιδιαίτερα προσφιλή στους Ιταλούς, τα οποία προσεγγίζουν μανιωδώς τόσο από στεριά όσο και από θάλασσα, με τα πλοία που φτάνουν σε Ηγουμενίτσα και Πάτρα ή και με τα ιδιωτικά και ενοικιαζόμενα σκάφη αναψυχής. Επισκέπτες από την αγαπημένη μας χώρα που έχουν χτυπηθεί ανελέητα από την πανδημία και δύσκολα θα δούμε φέτος να κατακλύζουν την πανέμορφη δυτική ακτογραμμή αλλά και τα αγαπημένα τους νησιά, όπως αυτά του Ιονίου.

Ποιος είναι ο πρώτος μας στόχος; Πριν προσεγγίσουμε τα Σύβοτα, θα λοξοδρομήσουμε σε μια ξεχωριστή περιοχή, την οποία σας προτείνουμε ανεπιφύλακτα για ωραίες γεύσεις ψαρικών και για φωτογραφίες από χαμηλά αλλά και από αέρα… αν διαθέτετε drone. O λόγος για την Κορωνησία, ένα όμορφο ψαροχώρι της Περιφερειακής Ενότητας Άρτας στον Αμβρακικό κόλπο, το οποίο απέχει περίπου 25 χιλιόμετρα από την πόλη της Άρτας. Βρίσκεται στο μικρό «Πέρα Νησί», το οποίο όμως είναι γνωστό συνολικά ως Κορωνησία. Τον Αύγουστο στην Κορωνησία πραγματοποιούνται πολιτιστικές εκδηλώσεις με έντονο λαογραφικό και θρησκευτικό ενδιαφέρον, όπως είναι το μεγάλο πανηγύρι της Παναγίας και η Γιορτή της Σαρδέλας. Ωστόσο, η καλύτερη εποχή για επίσκεψη στην περιοχή είναι η άνοιξη, καθώς ο ευχάριστος καιρός ευνοεί τις υπαίθριες δραστηριότητες.

Tips: Προσοχή στα κουνούπια, και ανοιχτά τα μάτια σας και σε ετοιμότητα οι φωτογραφικές σας μηχανές για τα υδρόβια πουλιά της περιοχής.

Στο δρόμο για Πρέβεζα και με φόντο τα τείχη της Αρχαίας Νικόπολης.

 

Πέρασμα από το ωραίο λιμάνι της Ηπείρου, την Πρέβεζα, με τα πολλά μαγαζιά εστίασης και την ωραία πεζοδρόμηση, αλλά και την Αρχαία Νικόπολη, που πρέπει να συμπεριλάβετε οπωσδήποτε στην επίσκεψή σας, και ανέβασμα προς την «Καραϊβική της Ελλάδας» μέσω του παραλιακού δρόμου, που έχει στα αριστερά του μία από τις μεγαλύτερες και ασφαλέστερες παραλίες της Ευρώπης, σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία, το διάσημο Μονολίθι των 25 χιλιομέτρων.

Πάνω στον κεντρικό μόλο στα μαγικά Σύβοτα Θεσπρωτίας.

 

Νωρίς το μεσημέρι, και είμαστε ήδη στον παράδεισο! Αυτό νιώθεις όταν αντικρίζεις για πρώτη φορά περιοχές όπως τα Σύβοτα και την Πάργα. Εδώ, λοιπόν, στη «Ριβιέρα της Ηπείρου», όλα φαντάζουν σαν έργο τέχνης, με τη φύση να οργιάζει. Μαγικές διαδοχικές παραλίες, με την πυκνή βλάστηση να φτάνει τόσο χαμηλά, ώστε να νομίζεις ότι τα δέντρα θέλουν να κάνουν το μπάνιο τους στη θάλασσα. Μαγεία και ηρεμία ταυτόχρονα, αφού οι μόνοι που υπάρχουν αυτήν τη στιγμή στο γραφικό λιμανάκι στα Σύβοτα είμαστε εμείς, οι ιδιοκτήτες των όμορφων μαγαζιών εστίασης, με έμφαση στην ιταλική κουζίνα -που τα ετοιμάζουν για την πιο απρόβλεπτη σεζόν της ιστορίας τους, όπως μας εξηγούν-, και ελάχιστοι εκδρομείς που έχουν εκμεταλλευτεί αυτή την ηλιόλουστη ημέρα του Ιουνίου.

Σύντομο πέρασμα από την Πέρδικα, που βρίσκεται σε υψόμετρο 230 μέτρων και το καλοκαίρι κατακλύζονται από κόσμο η πλατεία της και τα μαγαζιά με την ωραία τους κουζίνα, και φύγαμε για Πάργα, όπου θα έχουμε την πρώτη μας διανυκτέρευση. Επικοινωνία με το Λιμενικό Σώμα και το Λιμενικό Ταμείο της περιοχής (τους οποίους και ευχαριστούμε πολύ για την άμεση αντίδραση) και άδεια εισόδου σε μία από τις πιο όμορφες και γραφικές πεζοδρομημένες «περαντζάδες» της υφηλίου.

Η «πριγκίπισσα του Ιονίου», όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά η Πάργα, επιβεβαιώνει για ακόμα μία φορά τη φήμη της, αφού τα μάτια μας δε χορταίνουν να κοιτάζουν μία το Ενετικό Κάστρο -σήμα κατατεθέν της περιοχής- και μία το γραφικό νησάκι της Παναγίας. Απέναντι από την περιοχή, φυσικά, οι μικροί παραδεισένιοι Παξοί και Αντίπαξοι, που προσφέρονται για πολυήμερες διακοπές, αλλά ακόμα και για ημερήσια εκδρομή. Ακτοπλοϊκή σύνδεση υπάρχει ακόμη και με την Αμμουδιά, την Κέρκυρα και τη… Λευκάδα, την οποία όμως εμείς έχουμε για αυριανό μας πρόγραμμα, ως τον ιδανικό επίλογο του οδοιπορικού μας.

Το νησάκι της Παναγίας στην Πάργα.

 

Το ελληνικό μπλε, της αισιοδοξίας!

Την επομένη ξεκινάμε νωρίς το πρωί, και περίπου 15 χιλιόμετρα από την Πάργα κάνουμε μια σύντομη λοξοδρόμηση, αφού εκεί βρίσκεται το Νεκρομαντείο του Αχέροντα, το σπουδαιότερο της αρχαιότητας. Οι αρχαίοι Έλληνες πίστευαν ότι οι πηγές του ποταμού Αχέροντα αποτελούσαν τις πύλες του Κάτω Κόσμου, και σαφέστατα την ευρύτερη περιοχή πρέπει να την εντάξετε στο πρόγραμμά σας όταν θα βρεθείτε σε εκείνα τα μέρη.

Στο δρόμο για τη Λευκάδα πια, απολαμβάνουμε και την αρχοντική και ολοκληρωμένη συμπεριφορά της Ιταλίδας μας. Τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης έχουν εξελιχθεί σε συνεργασία με την Bosch και δίνουν στο ανανεωμένο μοντέλο της Alfa Romeo δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2. Αυτές περιλαμβάνουν ενεργό cruise control με δυνατότητα Stop&Go με υποβοήθηση σε συνθήκες μποτιλιαρίσματος και κίνησης στον αυτοκινητόδρομο, ενεργή διατήρηση στη λωρίδα κυκλοφορίας και αναγνώρισης τυφλών σημείων, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας και κόπωσης οδηγού. Οι όποιες μηχανολογικές αλλαγές περιορίστηκαν σε επιμέρους λεπτομέρειες, όπως την αίσθηση του τιμονιού και την ηχομόνωση, ενώ υπήρξαν μικρές βελτιώσεις αναφορικά με την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων. Η αρχική βενζινοκίνητη έκδοση συνεχίζει να αποδίδει 200 ίππους, ενώ ο 2.2 ντίζελ προσφέρεται στην ελληνική αγορά σε εκδόσεις 190 και 210 ίππων, όπως αυτήν του οδοιπορικού μας, και πάντα ως Q4, με τη μικρή των 160 ίππων να μην είναι διαθέσιμη στη χώρα μας.

Στο δρόμο για την παραλία Καλαμίτσι στη Λευκάδα.

 

Οδηγώντας, το πρώτο που αντιλαμβάνεσαι είναι η δουλειά που έχει γίνει στο τιμόνι της Stelvio MY20, όπως και στην Giulia (βλ. τεύχος Μαΐου 2020), το οποίο, χωρίς να χάσει τίποτα από την παροιμιώδη αμεσότητά του, έχει τώρα πιο γραμμική αίσθηση, όντας λίγο πιο σφιχτό γύρω από τη θέση της ευθείας. Το σφιχτό set-up της ανάρτησης (διπλά ψαλίδια εμπρός και σύστημα πολλαπλών συνδέσμων πίσω) με τους θηριώδεις 20άρηδες τροχούς αντιδρά στις όποιες ατέλειες του οδοστρώματος, αλλά το όχημα καταφέρνει να διατηρεί τον απόλυτο έλεγχο, ενώ σημειώστε εδώ ότι μη απενεργοποιούμενο είναι και το ESP. Ο γνωστός μας κινητήρας απόδοσης 210 ίππων και 470 Nm ροπής (μόλις από τις 1.750 σ.α.λ.) συνδυάζεται εξαιρετικά με το -κοντό σε κλιμάκωση- αυτόματο 8άρι, με τις αλλαγές να είναι όπως ακριβώς θέλεις, ξυράφι, στο «d» του dna. Το γεγονός αυτό εξασφαλίζει και εξαιρετικές επιδόσεις στο βάρους 1.745 κιλών αμάξωμα, επιπέδου 6,9 δλ. στο «0-100», τελική ταχύτητα 215 χλμ./ώρα και κατανάλωση που κυμαίνεται στα 8,5 λίτρα/100 χλμ., όπως η μέση του οδοιπορικού μας.

Πέρασμα από την υποθαλάσσια σήραγγα Πρέβεζας-Ακτίου και έπειτα από λίγα χιλιόμετρα είμαστε σε ένα νησί του Ιονίου (4ο σε έκταση με 320 τ.χλμ.) με μερικές από τις πιο διάσημες παραλίες του κόσμου! Η Λευκάδα, εκτός από την απίστευτη ομορφιά της και το φημισμένο χρώμα των νερών της, έχει το σημαντικό ατού ότι δε χρειάζεσαι πλοίο για να την επισκεφθείς. Ρουά ματ, ειδικά για το φετινό καλοκαίρι, με τις υποδομές να μπορούν να αντεπεξέλθουν, και την ίδια, χωρίς αμφιβολία, να αποτελεί ένα από τους πιο hot προορισμούς για το καλοκαίρι του 2020. Μια μαγική γωνιά του παγκόσμιου χάρτη με εκπληκτικές παραλίες, όπως είναι το Κάθισμα, οι Εγκρεμνοί, το Πόρτο Κατσίκι, ο Μύλος, και τοποθεσίες όπως ο μαγικός κόλπος στα Σύβοτα Λευκάδας, ο παράδεισος των σέρφερ η Βασιλική, το φημισμένο Νυδρί αλλά και ο Σκορπιός και το Μεγανήσι, απέναντί της.

Ένα 24ωρο σε ένα νησί που αποτέλεσε ιδανικό επίλογο του οδοιπορικού των 1.100 χλμ. στη Δυτική Ελλάδα, γέμισε τα μάτια μας με αυτό το αξέχαστο μπλε των νερών του, και την ψυχή μας με αισιοδοξία ότι η ανθρωπότητα θα ξεπεράσει και αυτή την αναποδιά που της έτυχε._ Μ. Σαλ.

 

TIPS

Απολαύστε το μπάνιο σας σε κάθε παραλία της Δυτικής Ελλάδας που βρέχεται από τα γαλαζοπράσινα νερά του Ιονίου, αλλά σημειώστε το Μονολίθι, τη Λυγιά και το Βράχο ανεβαίνοντας. Το Βάλτο και το Λύχνο στην Πάργα, όπως και τις φημισμένες Μπέλα Βράκα, Μέγα Άμμος και Πισίνα στα Σύβοτα Θεσπρωτίας. Όσο για το θαλάσσιο παράδεισο της Λευκάδας, Πόρτο Κατσίκι, Εγκρεμνοί και Κάθισμα αποτελούν τα «must» κάθε επίσκεψης στο νησί.

Θα φάτε όμορφα στα «Ανθούσα», «Blue Coast», «Θάλασσα», «Delizie», «Πανόραμα» στην ευρύτερη περιοχή Πάργα-Πέρδικα-Σύβοτα, και στα «Seaside», «Δρυμονάκι», «Τ’ αλώνι», «Η Ράχη», «Νήρικος» και «Μαργαρίτα» στη Λευκάδα.

Μέχρι να βγει το ενιαίο e-pass για το εθνικό μας οδικό δίκτυο, προμηθευτείτε εκείνα της Αττικής Οδού (σε πάει και σε περνάει από τη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου) και της Ιόνιας Οδού, από εκεί και πάνω.

 

ALFA ROMEO STELVIO 2.2D 210 PS Q4

ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 2.143 κ.εκ. > ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 210 ίπποι/3.750 σ.α.λ. > ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 470 Nm/1.750 σ.α.λ.> ΚΙΝΗΣΗ: Στους τέσσερις τροχούς > ΚΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 8 σχέσεων > ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον > ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων > ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.687×1.903×1.632 χλστ. > ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.818 χλστ. > ΒΑΡΟΣ: 1.745 κιλά > 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 6,9 δλ. > 0-400 Μ.: 15 δλ. / 145,4 χλμ./ώρα > 0-1.000 Μ.:  27,9 δλ. / 182 χλμ./ώρα > ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 215 χλμ./ώρα* > 120-0 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 57,2 μέτρα > ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟΥ: 8,5 λίτρα/100 χλμ. > ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 146 γρ./χλμ.* *ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ ΤΙΜΗ

 

Δείτε και το βίντεο:

 

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!