top icon
Δοκιμές

Δοκιμάζουμε: Dacia Sandero Stepway dCi 90

Το Dacia Sandero αποκτά Crossover χαρακτηριστικά, με την έκδοση Stepway να απευθύνεται σε ένα σαφώς πιο νεανικό που αναζητά μία προσιτή οικονομικά λύση.

Η συνεργασία της Dacia με τη Renault είχε ευεργετικά αποτελέσματα για την πρώτη, αφού με αυτόν τον τρόπο έχει παρουσιάσει μία σειρά από προσιτά και καλοφτιαγμένα μοντέλα στο ευρύ κοινό. Το Sandero είναι ένα από αυτά, ενώ η έκδοση Stepway είναι αυτή με τον πλέον νεανικό και “περιπετειώδη” χαρακτήρα. Ουσιαστικά, πρόκειται για μία ψηλωμένη εκδοχή του Sandero με στοιχεία από crossover κατασκευές. Αυτές εντοπίζονται στα πλαστικά προστατευτικά γύρω από όλο το αυτοκίνητο, με διαφοροποιημένους προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, αλλά και την αυξημένη απόσταση από το έδαφος, με τη διαφορά από το απλό Sandero να αγγίζει τα 40 χλστ. Βασισμένο στη δεύτερη γενιά του ρουμάνικου μοντέλου, το Stepway έχει δεχθεί και αυτό με τη σειρά του ένα απαραίτητο φρεσκάρισμα στο εμπρός μέρος, με τη μάσκα να είναι νέα, εφοδιασμένη και φώτα ημέρας LED.

Το σχεδιαστικό αποτέλεσμα δεν εξιτάρει τις αισθήσεις, αλλά δεν απογοητεύει, όντας σύγχρονο. Στο εσωτερικό η εικόνα είναι γνώριμη, αφού τα περισσότερα από τα στοιχεία που διακρίνουμε στον πίνακα οργάνων και την κεντρική κονσόλα είναι δανεισμένα από μοντέλα παλαιότερης γενιάς της Renault. Μπορεί να μην συνάδουν με την εικόνα που συναντά κανείς στα περισσότερα μοντέλα του 2017, αλλά και πάλι δεν προβληματίζουν παραμένοντας λειτουργικά. Μικρά προβλήματα εργονομίας υφίστανται, όπως η τοποθέτηση των πίσω παραθύρων στην κεντρική κονσόλα, αλλά αυτό που περισσότερο ενοχλεί είναι η σχετικά ψηλά τοποθετημένη θέση οδήγησης, στοιχείο που δεν θα βολέψει τους υψηλόσωμους. Σε κάθε περίπτωση είναι ευρύχωρο, φιλοξενώντας άνετα τέσσερις επιβάτες, με τον χώρο αποσκευών να αγγίζει τα 320 λίτρα. Ευχάριστη προσθήκη είναι το σύστημα Media Nav Evolution, με οθόνη αφής επτά ιντσών, το οποίο διαθέτει και σύστημα πλοήγησης, χωρίς όμως να περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό.

Στη διάθεση μας είχαμε την πετρελαιοκίνητη έκδοση με τον γνωστό μας dCi των 1.500 κ.εκ. και απόδοσης 90 ίππων, το οποίο συνδυάζεται με ένα κιβώτιο ταχυτήτων πέντε σχέσεων. Η διαφοροποιημένη ανάρτηση έχει σαν αποτέλεσμα την καλή ποιότητα κύλισης, αποσβένοντας τις ανωμαλίες του δρόμου με ευκολία και χωρίς τις μεταφέρει στην καμπίνα των επιβατών. Αντίστοιχα καλή είναι και η ποιότητα κύλισης μέσα στην πόλη, χωρίς ιδιαίτερους αεροδυναμικούς θορύβους, κάτι που αλλάζει στον αυτοκινητόδρομο όταν κινείται κανείς με τριψήφια νούμερα στον πίνακα οργάνων. Αξιοσημείωτο αναφορικά με τη λειτουργία της ανάρτησης, είναι ότι δεν προβληματίζεται στο χώμα επιτρέποντας στο Stepway να κινηθεί με άνεση σε βατούς δρόμους αυτού του είδους, εκμεταλλευόμενο την μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος. Ο 1.500άρης κινητήρας διακρίνεται για τη ροπή του, που αγγίζει τα 220 Nm και όχι για την ισχύ του. Αποδίδει άκρως ικανοποιητικά από τις 1.600 σ.α.λ. και πάνω (σημείο που εμφανίζεται και η μέγιστη τιμή της ροπής) αλλά για ένα μικρό εύρος στροφών, αφού από τις 3.500 σ.α.λ. και έπειτα οι τιμές ισχύος και ροπής είναι πτωτικές, στοιχείο στο οποίο μερίδιο ευθύνης φέρουν και οι σχετικά μακριές σχέσεις του κιβωτίου.

Η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης, η οποία προσφέρει πολύ καλά επίπεδα άνεσης, έχει αντίκτυπο στην οδική συμπεριφορά. Το Stepway θα παρουσιάσει έντονες κλίσεις στις στροφές, ενώ από την πρώτη στιγμή η πρώτη τάση που θα εμφανίσει είναι η υποστροφή. Το φαινόμενο δεν είναι έντονο, και μάλιστα εύκολα ελεγχόμενα, αλλά ουσιαστικά σου φανερώνει το χαρακτήρα του αυτοκινήτου το οποίο και δεν σε προδιαθέτει να κινηθείς γρήγορα. Το σύστημα διεύθυνσης αποδεικνύεται μέτριο, αφού είναι σχετικά βαρύ στις χαμηλές ταχύτητες, ενώ ελαφραίνει όσο ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα, έχοντας και σημαντική ασάφεια γύρω από την ευθεία, την ώρα που τα φρένα είναι ικανοποιητικά σε αίσθηση και απόδοση. Ιδιαίτερα σημαντικό για τη φιλοσοφία και το χαρακτήρα του Sandero Stepway είναι η τιμή της κατανάλωσης, η οποία κινήθηκε ιδιαίτερα χαμηλά στο μεγαλύτερο μέρος της δοκιμής μας, με τη μέση τιμή της να αγγίζει τα 5,5 λίτρα/100 χλμ.

Με βασική τιμή τα 12.190 ευρώ (η “δική” μας έκδοση Style αγγίζει τα 13.730 ευρώ) και ένα βασικό επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει τα απαραίτητα, το Sandero Stepway διακρίνεται για την εξαιρετικά χαμηλή τιμή αγοράς του, όντας καλοφτιαγμένο και τίμιο. Δεν θα ενθουσιάσει, αλλά δεν πρόκειται να προβληματίσει και ουσιαστικά θα καλύψει τις ανάγκες του συνειδητοποιημένου που θα αποκτήσει με χαμηλό κόστος ένα μοντέλο με στοιχεία crossover κατασκευής και ικανότητες για μετακίνηση σε βατούς χωματόδρομους, και όχι μόνο._Π.Τ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ