top icon
Δοκιμές

Δοκιμάζουμε την Mercedes C200 BlueTEC

Το downsizing δε θα μπορούσε να αφήσει ασυγκίνητη τη Mercedes και έτσι η εντυπωσιακή C-Class αποκτά έναν εξίσου εντυπωσιακά μικροκαμωμένο, αλλά και ικανό, πετρελαιοκινητήρα.

Το downsizing δε θα μπορούσε να αφήσει ασυγκίνητη τη Mercedes και έτσι η εντυπωσιακή C-Class αποκτά έναν εξίσου εντυπωσιακά μικροκαμωμένο, αλλά και ικανό, πετρελαιοκινητήρα.

 

H τελευταία γενιά της C class έχει καταφέρει περισσότερο ίσως από κάθε άλλη φορά να κεφαλαιοποιήσει τον παραλληλισμό “baby SClass”. Δε μιλάμε (μόνο) για την εμφάνιση, όπου κάποιος λιγότερο διαβασμένος θα μπορούσε ίσως να μπερδευτεί με τις ξεκάθαρες παραπομπές στη ναυαρχίδα της εταιρείας. Ακόμα και εκείνοι που δεν εντυπωσιάζονται εύκολα από τα λούσα, δύσκολα θα μείνουν ασυγκίνητοι μόλις βρεθούν στο εσωτερικό της. Ήδη από τη βασική έκδοση καταφέρνει να ικανοποιήσει με την εικόνα της, ενώ το πορτοφόλι του υποψήφιου ιδιοκτήτη είναι εκείνο που καθορίζει το πόσο ψηλά θα φθάσει σε επίπεδο πολυτέλειας και εξοπλισμού.

Μπορεί οι χώροι να μην εντυπωσιάζουν, τέσσερις επιβαίνοντες πάντως δε θα αντιμετωπίσουν κανένα απολύτως θέμα με το διαθέσιμο χώρο για αυτούς και τις αποσκευές τους (πόρτ μπαγκάζ 480 λτ). Σε επίπεδο εργονομίας θα σημειώσουμε το μικρό άνοιγμα των πίσω θυρών και την πολύ ογκώδη κεντρική κονσόλα μεταξύ των καθισμάτων, που περιορίζει το χώρο για τους αγκώνες, ενώ πολλές φορές ο οδηγός ακουμπάει την επιφάνεια αφής του φουρουριστικού πολυχειριστηρίου, «μπερδεύοντας» το ηχοσύστημα.

Το κυρίως ζητούμενο όμως εδώ είναι τα πεπραγμένα του κινητήρα, μιας και είναι η πρώτη φορά που ένα premium σεντάν χρησιμοποιεί έναν μικρό πετρελαιοκινητήρα, σε σχέση με τους 2λιτρους κυβισμούς του ανταγωνισμού. Ο 1600αρης ντίζελ προέρχεται από τη συνεργασία με τη Renault και ξεχωρίζει για τις υψηλές του ονομαστικές τιμές ισχύος (136 ίπποι) και ροπής (32,6 χλγμ.). Στο σύνολο έγιναν όλες οι απαραίτητες τροποποιήσεις (πρώτη φορά που τοποθετείται κατά μήκος, μιας και μέχρι τώρα σε όλα τα μοντέλα των Nissan, Renault και Mercedes είχε εγκάρσιο προσανατολισμό). Τα πιστόνια είναι από ατσάλι, το μπλόκ από χυτοσίδηρο και η κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, ενώ παρά την απουσία αντικραδασμικού άξονα (κάτι που κατέστη δυνατό χάρις στην υιοθέτηση βολάν διπλής μάζας) οι όποιοι κραδασμοί έχουν περιοριστεί στο ελάχιστο. Μειωμένα (σε σχέση με άλλα μοντέλα που φορούν τον ίδιο κινητήρα) είναι και τα επίπεδα θορύβου, κάτι που μαρτυράει τις προσπάθειες που κατέβαλαν οι μηχανικοί στον τομέα της ηχομόνωσης. Παρά το βάρος που ξεπερνάει τα 1.400 κιλά, το τράβηγμα ήδη από τις 1.700 σ.α.λ. είναι αρκετά καλό, ενώ η ζωντάνια διατηρείται ακόμη και μετά τις 3.500 σ.α.λ.

Αν και προς το παρόν δεν έχουν ανακοινωθεί κάποια επίσημα στοιχεία επιδόσεων, έδειξε ότι μπορεί πανεύκολα να διατηρεί ταχύτητες της τάξεως των 140-150 χλμ./ώρα στον ανοικτό δρόμο (χάρη και στην πολύ καλή αεροδυναμική), την ίδια στιγμή που ο υπολογιστής ταξιδίου κατέγραφε τιμές κατανάλωσης της τάξεως των 6 λτ./100 χλμ. Κατά μέσο όρο πάντως συμπεριλαμβανομένης και της κίνησης μέσα στην πόλη, η μέση τιμή διαμορφώνεται στα 7 λτ./100 χλμ. Αξιοσημείωτο είναι και το γεγονός των χαμηλών εκπομπών CO2, που βρίσκονται μάλιστα κάτω από το όριο των 100 γρ./χλμ. (στην περίπτωση όμως που το αυτοκίνητο πατά σε 16αρηδες τροχούς). Πολύ καλές εντυπώσεις μας άφησε το κιβώτιο με την ακρίβεια και το κούμπωμα των σχέσεων, ενώ στη μακροσκελέστατη λίστα του επιπλέον εξοπλισμού συμπεριλαμβάνεται το αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων. Εξτρά χρεώνεται και το ρεζερβουάρ των 66 λτ. σε σχέση με το στάνταρ, των μόλις 41.

Στο δρόμο η CClass υποστηρίζει με απόλυτη επιτυχία τον ταξιδιάρικο χαρακτήρα της, προσφέροντας εξαιρετική ποιότητα κύλισης. Σε αυτό συνηγορεί και η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη αερανάρτηση (έξτρα) που τοποθετείται για πρώτη φορά στη CClass, με τον οδηγό να έχει τη δυνατότητα να επέμβει στο επίπεδο απόσβεσης (όπως στην απόκριση του κινητήρα και στο τιμόνι) μέσω του διακόπτη agility. Η αλήθεια είναι πάντως ότι σε κάποιες απότομες εγκάρσιες ανωμαλίες η ανάρτηση αντιδράει απότομα.

 

Φτάνοντας στο ταμείο, η τιμή εκκίνησης για τη C 200 BlueTEC είναι τα 40.600 ευρώ (39.170 ευρώ με απόσυρση), ενώ στα 38.500 ευρώ διαμορφώνεται η τιμή της C 180 BlueTEC, που μοιράζεται τον ίδιο κινητήρα, αλλά με 116 ίππους και 28,5 χλγμ. Καταλήγοντας, η C 200 BlueTEC χάρη στον «αξιόμαχο» κινητήρα της είναι σαφώς προτιμότερη από τη βενζινοκίνητη έκδοση των 1.6 λτ., τη στιγμή όμως που η οικονομική διαφορά ανέρχεται στα 7.000 ευρώ._4Τ

 

Κυβισμός: 1.598 κ.εκ.

Ισχύς: 136 ίπποι/3.800 σ.α.λ.

Ροπή: 30,6 χλγμ./1.500-3.000 σ.α.λ.

Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων

Ανάρτηση εμπρός: Γόνατα με διπλούς συνδέσμους, αντιστρεπτική

Ανάρτηση πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική

Διάσταση ελαστικών: 225/50/17

ΜΗΚ.xΠΛ.xYΨ.: 4.686×1.810×1.442 χλστ.

Μεταξόνιο: 2.840 χλστ.

Χώρος αποσκευών: 480 λίτρα

Βάρος: 1.410 κιλά

Εκπομπή CO2: 99 γρ./χλμ. (103 με τροχούς 17ʼ)

 

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ (τιμές 4Τ)

0-100 χλμ./ώρα: 10,1 δλ.

50-80 χλμ./ώρα με 3η: 3,9 δλ.

80-110 χλμ./ώρα με 4η/5η: 5,8/7,7 δλ.

120-140 χλμ./ώρα με 5η/6η: 6,1/8,7 δλ.

0-400 μ.: 17,2 δλ. (130 χλμ./ώρα)

0-1.000 μ.: 31,4 δλ. (170 χλμ./ώρα)

120-0 χλμ./ώρα: 55,8 μ.

Μέση κατανάλωση: 7 λίτρα/100 χλμ.

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ