X
Παρουσιάσεις

Δοκιμή Kia Rio 1.4 CRDi facelift

Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο Kia Rio, ένα από τα καλά χαρτιά των Κορεατών, τόσο από πλευράς εμφάνισης όσο και στην ουσία.

Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο Kia Rio, ένα από τα καλά χαρτιά των Κορεατών, τόσο από πλευράς εμφάνισης όσο και στην ουσία.

 

Όσο υποκειμενικός και αν είναι ο τομέας της εμφάνισης, είναι κοινά αποδεκτό ότι το Kia Rio είναι ένα από τα πιο ωραία σχήματα της εποχής μας! Και πως να μην είναι άλλωστε, αφού τον σχεδιασμό του μοντέλου, ακόμη και πριν το εν λόγω facelift, τον είχε αναλάβει ο ίδιος ο Πρόεδρος της εταιρείας, αλλά και Διευθυντής Σχεδιασμού, μετρ του είδους… Peter Shreyer! Ανανεωμένο λοιπόν, όπως ίσως θα έχετε προσέξει ήδη από τις φωτογραφίες, εξωτερικά αυτό που ξεχωρίζει είναι η Tiger Nose μάσκα, σήμα κατατεθέν όλων των μοντέλων της φίρμας.

Εισβάλλοντας στο εσωτερικό του Rio, η αίσθηση που σου δίδεται είναι ότι βρίσκεσαι μέσα σε μεγαλύτερο, σαν μικρομεσαίο μοντέλο και όχι μέσα σε ένα σουπερμίνι όπως αυτό. Καλοί χώροι, για τους εμπρός και τους πίσω επιβάτες, τόσο για τα κεφάλια τους όσο και για τα γόνατα των πίσω αλλά και μια πολυτελής αίσθηση, η οποία γίνεται ακόμη πιο έντονη στην συγκεκριμένη τσουχτερή επιλογή με βάση τον κινητήρα αλλά και τον εξοπλισμό. Τα μεταλλικά διακοσμητικά του εσωτερικού, στο σημείο που είναι οι αεραγωγοί αλλά και τα χειριστήρια, μαρτυρούν την ανανεωμένη εικόνα στα εντός του μοντέλου. Ειδικά στην περίπτωση του δικού μας πακέτου, το σαλόνι από δέρμα και ύφασμα, η καλή οθόνη με το Navi, ο ηλεκτρονικός κλιματισμός και πολλά ακόμη, μαρτυρούν ότι μιλάμε για ένα πλήρες πακέτο.

Ίδιο το μοτέρ των 1.396 κ.εκ. που συνεχίζει να εφοδιάζει το μοντέλο, το οποίο θυμίζουμε ότι αποδίδει 90 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. Η διαφορά του όμως, σε σχέση με το προηγούμενο, έχει να κάνει με το έτσι και αλλιώς δυνατό του σημείο, το οποίο ήταν ανέκαθεν η ροπή του. Πλέον, αυτή βρίσκεται στα 24,5 χλγμ. μόλις από τις 1.500 σ.α.λ., αυξημένη κατά 2 κιλά σε σχέση με την προ-facelift εποχή του. Όπως προείπαμε το σύνολο ήταν ήδη από τα ροπάτα της κατηγορίας των μικρών diesel, πλέον όμως αυτό είναι ξεκάθαρα το δυνατό του χαρτί. Στις μετρήσεις του Ακραίφνιου, το 0-100 ήρθε σε 12,9 δλ., όχι από τα πιο γρήγορα της κατηγορίας αλλά οι επιδόσεις στις ρεπρίζ του ήταν καλύτερες σε σχέση με το προηγούμενο που επίσης είχαμε μετρήσει. Θυμίζουμε, ότι χρησιμοποιεί μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, το οποίο είναι καλό τόσο στην αίσθηση όσο και στην πράξη. Όσο για την δοκιμασία του φρεναρίσματος, το μοντέλο βάρους 1.175 κιλών ακινητοποιήθηκε από τα 120 χλμ./ώρα σε 59,3 μέτρα, χρησιμοποιώντας στο σύστημα πέδησης αεριζόμενους δίσκους εμπρός και δίσκους πίσω.

Είναι αλήθεια ότι θα νιώθαμε κάτι σαν προδομένοι οδηγοί ή παραπλανημένοι αν προτιμάτε, από την πρώτη -θετική- ματιά, εάν η δυναμική και σπορ εμφάνιση του Kia Rio, δεν συνεχιζόταν έστω και για τους τύπους στον δρόμο. Κάθε άλλο μάλιστα. Έχει σωστή ποιότητα κύλισης σε καθημερινή και νορμάλ χρήση και ένα σχετικά σφιχτό πάτημα το οποίο το αντιλαμβάνεσαι καλύτερα όταν ανέβει ο ρυθμός και εμφανιστεί η τάση για κάποιο μικρό γλίστρημα της ουράς, το οποίο όμως εξαφανίζεται αμέσως, με την επέμβαση του ηλεκτρονικού συστήματος ευστάθειας. Το πακέτο θα κατατασσόταν σε ακόμα υψηλότερο επίπεδο οδηγικά, στην περίπτωση που έλειπαν κάποιες απότομες αντιδράσεις στις έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες, που δυστυχώς έχουμε ακόμη στους δρόμους της χώρας μας, αλλά και εάν το σύστημα διεύθυνσης ήταν πιο σαφές γύρω από την θέση της ευθείας. Τι γίνεται όμως με τον τομέα της κατανάλωσης; Εκεί είμαστε απόλυτα ευχαριστημένοι, με το υψηλόροπο σύνολο να εκμεταλλεύεται και την σωστή κλιμάκωση και να αρνείται πεισματικά να δείξει πάνω από τα 5,9 λίτρα, σχεδόν για όσες μέρες το είχαμε στην κατοχή μας. Ακόμα και τα 6,5 λίτρα/100 χλμ. που είδαμε μετά τις μετρήσεις των επιδόσεις, είναι απολύτως αναμενόμενα.

Από τα 14.990 ευρώ

Γιατί όμως χαρακτηρίσαμε “τσουχτερό” το μοντέλο, στην αρχή της δοκιμής μας; Ο λόγος είναι ότι η βασική του έκδοση ξεκινάει από τα 14.990 ευρώ (14.030 με απόσυρση), με την πιο πλούσια 1.4 diesel να κοστίζει 16.690 ευρώ, τιμή η οποία με την απόσυρση πέφτει στα 15.730 ευρώ. Αν μάλιστα το μοντέλο είναι “φορτωμένο” με πολλά καλούδια, όπως αυτό της δοκιμής μας, το ποσό ανεβαίνει αρκετά, αν υπολογίσει κάποιος το έξτρα σπορ σαλόνι (+600 ευρώ), start button (+300 ευρώ) & supervision cluster (+ 250 ευρώ). Σημειώστε εδώ, ότι το Rio 1.1 diesel facelift, το οποίο εξακολουθεί να είναι η επιλογή μας στην γκάμα του μοντέλου, ξεκινάει από τα 13.790 ευρώ, 12.890 δηλαδή με το όφελος της απόσυρσης. Όπως και να έχει όμως, οφείλουμε να παραδεχτούμε ότι το Rio, όπως και όλα τα μοντέλα της Kia, έχουν αλλάξει επίπεδο και δεν αναφερόμαστε απλά στην ωραία εμφάνισή τους, αλλά και στην ουσία. Γι αυτό ίσως να γινόμαστε και πιο αυστηροί πλέον μαζί τους…_4Τ



ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!