top icon
Δοκιμές

ecocar Pocco: Όχι πια μικρό, αλλά ένα σύγχρονο αυτοκίνητο πόλης

Σχεδιασμένο με σύγχρονες σχεδιαστικές αναφορές και αναβαθμισμένες επιδόσεις, το Pocco της ecocar έρχεται να διεκδικήσει τον χώρο του στο αστικό τοπίο. Και το κάνει με άνεση, όχι μόνο λόγω διαστάσεων.

Τα μικροαυτοκίνητα άλλαξαν. Μεγάλωσαν ελαφρώς σε διαστάσεις, εξοπλίστηκαν με στοιχεία άνεσης και η απόδοσή τους δεν τα περιορίζει στο στενά όρια του κέντρου.

Χαρακτηριστικό δείγμα αυτής της δεύτερης γενιάς μικρο-Οχημάτων είναι και το Pocco που δοκιμάζουμε, το οποίο έχει σύγχρονη εξωτερική σχεδίαση με στοιχεία από μοντέλα άλλων κατηγοριών, εμφανώς βελτιωμένη ποιότητα κατασκευής, καθώς και υλικά και φινίρισμα που δείχνουν ότι έχει δοθεί ιδιαίτερη προσοχή.

pocco

Aν θεωρήσουμε το SMART fortwo ως ώριμο προϊόν και καθημερινό θέαμα για τις Ευρωπαϊκές πόλεις, το Pocco παρουσιάζεται 30 εκ μεγαλύτερο στο μήκος, με αντίστοιχο ύψος και ελαφρώς πιο στενό. Μόνο η απόσταση από το έδαφος το κάνει να εμφανίζεται μικρό και ψηλό.

Η μικροκινητικότητα στο φυσικό της περιβάλλον

Βασικό χαρακτηριστικό των μικρο-Οχημάτων είναι η ευελιξία λόγω των περιορισμένων εξωτερικών τους διαστάσεων. Και είναι αυτές οι διαστάσεις που σε κάνουν να αναρωτιέσαι πόσο πιο ευρύχωρες θα φαίνονταν οι πόλεις με ίδιο αριθμό οχημάτων που καταλαμβάνουν, όμως, τον μισό όγκο;!

pocco

To τιμόνι έχει την σωστή διάμετρο και ηλεκτρική υποβοήθηση που σε συνδυασμό με την περιμετρική ορατότητα και την κάμερα οπισθοπορείας κάνει τους ελιγμούς στα στενά της πόλης και το παρκάρισμα μία διαδικασία χωρίς άγχος.

pocco
Οι συμπαγείς διαστάσεις των μηχανικών μερών, με την… παραδοσιακή τοποθέτηση κάτω από το εμπρός καπώ και η θέση της μπαταρίας κάτω από τα καθίσματα εξασφαλίζουν πολύ καλούς χώρους για τους 2 επιβάτες και έναν απολύτως ορθογώνιο (1,1 x 1,2 μ) και πλήρως εκμεταλλεύσιμο χώρο για τις αποσκευές οι οποίες καλύπτονται και από ένα πτυσσόμενο κάλυμμα.

pocco

Σε αυτόν, υπάρχει αναμονή καλωδίωσης για την τοποθέτηση ενός battery pack, που εξελίσσει η μητρική εταιρεία του ομίλου που αντιπροσωπεύει το Pocco στην χώρα μας, εκμεταλλευόμενη την τεχνογνωσία της σε διατάξεις παραγωγής και αποθήκευσης ενέργειας. Η δεύτερη αυτή μπαταρία θα συνδέεται και θα φορτίζεται από τον on-board φορτιστή προσφέροντας επιπλέον έως και διπλάσια αυτονομία καταλαμβάνοντας ελάχιστο χώρο χωρίς να μειώνει την πρακτικότητα.

Εκ των έσω

Καθώς πρόκειται για οχήματα όπου θα περάσουμε αρκετές ώρες της ημέρας μας οι κατασκευαστές δίνουν μεγάλη προσοχή στον εξοπλισμό και τον διάκοσμο κάθε οχήματος της κατηγορίας.

Το Pocco είναι εξοπλισμένο με κεντρικό κλείδωμα και ηλεκτρικά παράθυρα, ενώ ο αποδοτικός κλιματισμός πρέπει να αποτελέσει υποχρεωτικό εξοπλισμό και στα μοντέλα του ανταγωνισμού. Η ύπαρξη κλασικών διακοπτών αφής για τον έλεγχό του ακολουθεί την αντιστροφή της τάσης που τα ήθελε «όλα στην οθόνη» και επιτρέπει τον χειρισμό χωρίς το βλέμμα του οδηγού να φεύγει από τον δρόμο.

εσωτερικό Pocco

Για τον διάκοσμο στο Pocco συμβάλλουν οι χώροι για τους 2 επιβάτες, οι χρωματικοί συνδυασμοί και τα υλικά, η ησυχία που επικρατεί και ο εσωτερικός φωτισμός που δεν είναι φλύαρος.

Σχεδιαστικό highlight η αιωρούμενη κεντρική κονσόλα με το περιστροφικό χειριστήριο για την επιλογή της κίνησης και την πρακτική θέση τοποθέτησης του κινητού που φροντίζει για την ηχητική επένδυση της διαδρομής αφού συνδέεται μέσω bluetooth με το σύστημα πολυμέσων του αυτοκινήτου.

pocco

Με το Pocco στην πόλη και γύρω από αυτή

Ο τρόπος που ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει την ισχύ των 15kW επιτρέπει να ξεκινάς από το φανάρι πιο σβέλτα από ένα αυτοκίνητο με θερμικό κινητήρα και start-stop οπότε, εκμεταλλευόμενος και τις καλές ενδιάμεσες επιταχύνσεις, ενσωματώνεσαι πλέον πιο εύκολα στον ρυθμό της κυκλοφορίας γύρω σου χωρίς να αποτελείς κινητό εμπόδιο.

Τριγμοί ή χτυπήματα από την ανάρτηση απουσιάζουν όσο η άσφαλτος είναι καλή, τα φρένα με λειτουργία ανάκτησης, ABS και αεριζόμενους δίσκους μπροστά ικανοποιούν και το σύνολο όντας αθόρυβο αφαιρεί έγνοια από τον οδηγό.

Η οδική συμπεριφορά λόγω και της καλής κατανομής του βάρους είναι ασφαλής για τις διαδρομές και τον ρυθμό που μπορεί να κινηθεί το Pocco και το όριο το θέτει η φιλοσοφία της μικροκινητικότητας εν γένει.

Λόγω του σχετικά περιορισμένου βάρους και των χαρακτηριστικών απόδοσης του κινητήρα η μπαταρία λιθίου των 9,2 kWh έχει διευρύνει το εύρος εμβέλειας και με λίγη προσπάθεια μάθαμε να εκμεταλλευόμαστε και το φρενάρισμα με ανάκτηση ενέργειας οπότε επαληθεύσαμε τα 100 χλμ αυτονομίας και επιβεβαιώσαμε τις επιδόσεις «βλέποντας» τα 100 χαω τελικής ταχύτητας.

Καλά νέα, όμως, και αναφορικά με τον χρόνο/τρόπο φόρτισης. Ακόμα και με μια απλή πρίζα «σούκο», ο χρόνος που απαιτείται από το 10 στο 90% που μετρήσαμε δεν ξεπέρασε τις 6 ώρες ενώ για το τυπικό 20 -> 80% σημειώσαμε 4,5 ώρες.

Σημαντικό να γνωρίζει ο ενδιαφερόμενος ότι αν σκοπεύει να εγκαταστήσει στο χώρο του φορτιστή, επιδοτείται και αυτός με 500 ευρώ.

pocco

Το Pocco, όπως όλα τα οχήματα της κατηγορίας, έχει συγκεκριμένο ρόλο στο αστικό περιβάλλον όπου η ηλεκτροκίνηση δείχνει ως η ιδανική λύση για τις μικρομετακινήσεις μας, καθώς αφενός μεν εξοικονομεί χρόνο και χρήματα για τα καύσιμα, αφετέρου δε ρυπαίνει ούτε ηχητικά τα επιβαρυμένα κέντρα των πόλεων. Ακόμα και αν μοιάζει κάπως πιο ακριβή ως επιλογή, υπάρχει η υποστήριξη της κρατικής επιχορήγησης μέσα από το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά».

Καθώς η σύγχρονη τάση για after office περιαστικές δραστηριότητες μεγεθύνεται, ένα σύγχρονο, αθόρυβο, οικονομικό και απροβλημάτιστο στη χρήση και συντήρηση όχημα δικαιολογεί την θέση του Pocco στο γκαράζ μας τόσο για τα διεκπεραιωτικά χιλιόμετρα της καθημερινότητας όσο και για τα χαλαρά απογεύματα στης παρυφές της πόλης όταν η διάθεση και τα χρώματα αλλάζουν.

pocco

Με το κομπιουτεράκι

Σύμφωνα με την εταιρεία, το αρχικό κόστος του Pocco είναι 16.610 ευρώ αλλά υπάρχει η επιδότηση των 3.000 ευρώ από το πρόγραμμα «Κινούμαι ηλεκτρικά ΙΙ» και το επιπλέον όφελος απόσυρσης 400 ευρώ χάρη στα οποία η απόκτησή του γίνεται πιο προσιτή. Πέρα από τις επιδοτήσεις, μια ματιά στα προγράμματα χρηματοδότησης και μακροχρόνιας μίσθωσης, τόσο για τον ιδιώτη όσο και για τις επιχειρήσεις, ξαναβάζουν το κομπιουτεράκι στην επιφάνεια εργασίας του γραφείου μας.

Η εταιρεία παρέχει εγγύηση 4 ετών ή 60.000 χλμ. για τους συσσωρευτές λιθίου ενώ το υπόλοιπο όχημα καλύπτεται με 2ετή εγγύηση ή αντίστοιχη χιλιομετρική κάλυψη 60.000 χλμ.

Τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας ως επιβατικό είναι μηδενικά, το κόστος ασφάλισης χαμηλό και ειδικά για τους επαγγελματίες υπάρχουν ειδικά επιπλέον οφέλη φοροτεχνικής φύσεως, ικανά να δικαιολογήσουν μία επίσκεψη στην αντιπροσωπεία.

ΙΣΧΥΣ: 15 kW >ΡΟΠΗ: 100 Nm/σ.α.λ. >ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 9,2 kWh >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 2.950 x1.490 x1.515 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 1.950 χλστ. >ΒΑΡΟΣ: 767 κιλά >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 90 χλμ./ώρα >ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ AYTONOMIA: 110 χλμ. >ΧΡΟΝΟΣ ΦΟΡΤΙΣΗΣ: 6 ΩΡΕΣ >ΤΙΜΗ: 16.610 ευρώ (μείον 3.000 ευρώ της κρατικής επιδότησης) >ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΟΣ:ECO//SUN – ecocar www.ecocar.city, τηλ.: 210.6859011

Δείτε το σχετικό βίντεο:

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ