Το διαβάσατε στο τεύχος Απριλίου 2016, τώρα και στο site μας. Ταξιδέψτε μαζί μας σε Χανιά και Ρέθυμνο με την F-Type S!

Reactions*

Όχι αυτές οι ανούσιες του facebook, που προέκυψαν ξαφνικά στη ζωή μας,
αλλά εκείνες που προκαλέσαμε με κάθε μας χιλιόμετρο σε Χανιά και
Ρέθυμνο, σε θάλασσα και βουνό, μέσα στην καλλονή Jaguar F-Type S των 380 ίππων!

*Αντιδράσεις

Κείμενο: Μανώλης Σαλούρος / Φωτογραφίες: Θάνος Ηλιόπουλος

Λατρεία, θαυμασμός, αγάπη, ενδιαφέρον, έκπληξη, ακόμα και φθόνος είδαμε να ζωγραφίζονται σε πρόσωπα Κρητικών, που αν μη τι άλλο είναι ταυτόσημοι με την εξωστρέφεια. Τόσο, που πραγματικά τα νέα emoticons του Μαρκ Ζούκερμπεργκ και της ομάδας του δεν πιάνουν μία μπροστά τους. Και πώς να έπιαναν, δηλαδή, όταν σε μια τέτοια εποχή πηγαίνεις στη Λαυρίου, καλημερίζεις με ευγένεια για να μην κινήσεις υποψίες και... απάγεις το λευκό πειρασμό της έκθεσης, έχοντας μάλιστα καταστρώσει τα σχέδιά σου για σύντομη απόδραση εκτός Αττικής; Στην Κρήτη, λοιπόν, για ένα διήμερο τόσο ονειρεμένο και ιδανικό, τόσο μακριά από αυτά που ζούμε στην καθημερινότητα, για το οποίο -εν μέρει δικαιολογημένα- κάποιοι θα σχολιάσουν «είστε στην κοσμάρα σας...». Ναι, είμαστε, οφείλουμε να παραδεχτούμε όσοι εξακολουθούμε να ονειρευόμαστε όποτε μπορούμε. Και ποιος καλύτερος λόγος από τον εν λόγω προορισμό, παρέα με το συγκεκριμένο «μέταλλο».

«Πρέπει να πηγαίνει μια ολιά δαύτο»
Να είστε προετοιμασμένοι για κορυφαίες κρητικές ατάκες, όπως είναι η παραπάνω, που ακούστηκε διά στόματος εργαζομένου στο λιμάνι των Χανίων άμα τη αφίξει μας, στις 06:00 το πρωί στη Σούδα, έπειτα από εννιάωρο ταξίδι υπό ιδανικές συνθήκες, χάρη στην άψογη φιλοξενία των ΑΝΕΚ LINES και BLUE STAR FERRIES. Η μπουκαπόρτα ανοίγει, η θερμοκρασία πολύ ψηλά για τα δεδομένα της εποχής και το σχέδιο συγκεκριμένο: πάμε να τους πιάσουμε στην κυριολεξία στον ύπνο, αφού δε χωράει αμφιβολία ότι το ξημέρωμα είναι ιδανικό για να φωτογραφίσουμε σε μια τοποθεσία όπως το -καρτ ποστάλ- παλιό ενετικό λιμάνι των Χανίων.


Την ησυχία της στιγμής διαταράσσει μόνο... η μελωδία της ευτυχίας, ήτοι ο ήχος που παράγει ο υπερτροφοδοτούμενος V6 των 2.995 κ.εκ., ο οποίος μάλιστα στην έκδοση «S» που έχουμε στη διάθεσή μας παράγει 380 ίππους στις 6.500 σ.α.λ. και 460 Nm ροπής στις 3.500-5.000 σ.α.λ., την ώρα που τα αντίστοιχα νούμερα για τη «βασική» F-Type είναι 340 ίπποι και 450 Nm ροπής. Σημειώστε εδώ ότι υπάρχει και η κορυφαία «R» των 550 ίππων με 680 Nm ροπής, ενώ σε κάθε περίπτωση δύο είναι τα διαθέσιμα αμαξώματα: Coupe, όπως το «δικό μας», και Convertible. Όταν είχε πρωτοπαρουσιαστεί, η F-Type εφοδιαζόταν αποκλειστικά με το αυτόματο 8άρι ZF, ενώ στη συνέχεια στην γκάμα προστέθηκε μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, αλλά και τετρακίνηση (στάνταρντ στις «R» και προαιρετικά στις άλλες εκδόσεις). Η δική μας; Με το «Quickshift», όπως ονομάζει η Jaguar το ZF, και με την κίνηση εκεί ακριβώς που ελπίζεις να είναι όταν είσαι στην ευτυχή θέση να σου εμπιστευτούν για λίγες μέρες ένα τέτοιο κουπέ. Κοινώς, στον πίσω άξονα του πλαισίου με το απόλυτο ζύγισμα (50:50).
Ξημερώνει σιγά σιγά και έχουμε ήδη ηρεμήσει, κοιτώντας τις πρώτες εικόνες. Οι χυτές γραμμές του αμαξώματος, παράλληλα με τη διαχρονική και τόσο σικάτη σιλουέτα, ταιριάζουν απόλυτα στο όλο σκηνικό, δημιουργώντας κάτι σαν πίνακα ζωγραφικής. Χαζεύοντας τις νυχτερινές -ακόμη- λήψεις, σκεφτόμαστε ότι δε θα μπορούσαμε να την έχουμε σε καλύτερο χρώμα από το συγκεκριμένο λευκό. Οι γνώμες όσον αφορά την καλύτερη γωνία της εξακολουθούν να διίστανται, όμως αυτό το πίσω μέρος δε χορταίνεις να το βλέπεις (από την εποχή της Ζ8 είχαμε να αναστατωθούμε τόσο με αυτοκινητιστικά οπίσθια).

Έπειτα από λίγη ώρα αποτυπώνεται τόσο έντονα στη σκέψη σου, δημιουργώντας σου κάτι σαν εμμονή, άμεσα συγκρινόμενη με ανεκπλήρωτο έρωτα. 

Παρασύρεσαι στα δικά της μονοπάτια, αφαιρείσαι, και το μόνο που σε επαναφέρει αμέσως στην πραγματικότητα είναι το γεγονός ότι πλέον ξημέρωσε για τα καλά, ο ρυθμός της πόλης ανεβαίνει και ο πανικός που έχουμε δημιουργήσει... δεν περιγράφεται με λόγια. Πρέπει να το ζήσεις για να καταλάβεις τη λάμψη όλων αυτών των ματιών που ξαφνικά καρφώνονται πάνω σου, αδιαφορώντας για οτιδήποτε άλλο κινείται σε ακτίνα αρκετών μέτρων.


 

Αρμονία εντός και εκτός
Δύσκολη η αποχώρησή μας από το σημείο του παλιού λιμανιού, αφού οι προσκλήσεις για φίλεμα και κουβέντα διαδέχονται η μία την άλλη και οι ερωτήσεις πέφτουν βροχή. Γλιτώνουμε τις πρώτες -πρωινές- τσικουδιές και τη βγάζουμε καθαρή με έναν ωραίο καφέ, εξηγώντας πως «έχουμε μπροστά μας πολλά χιλιόμετρα, βρε κοπέλια, και 380 άλογα πίσω...». Κάπως έτσι, παίρνουμε το ελεύθερο και ξεκινάμε. Σε αυτό το νησί, με τους τέσσερις νομούς και την εθνική οδό, μπορείς και να οδηγήσεις, και μάλιστα σε διαδρομές αξιοσημείωτες. Επιλέγουμε να κινηθούμε σε Χανιά και Ρέθυμνο, αφήνοντας εκκρεμότητες για το Ηράκλειο και τον Άγιο Νικόλαο, όπου σίγουρα θα επιστρέψουμε για κάτι διαφορετικό.
Πάτημα στο Start Engine, με τον ιδιαίτερο -πορτοκαλί- χρωματισμό που το συνοδεύει να έχει επιλεγεί και για τα χειριστήρια του τιμονιού για τις αλλαγές των ταχυτήτων, αλλά και για το διακόπτη που βρίσκεται στα αριστερά του επιλογέα, για την παραμετροποίηση των προγραμμάτων οδήγησης. Από εκεί, είτε μένεις στο Eco Mode είτε περνάς στο Dynamic Mode, που σε ιντριγκάρει να το επιλέξεις ακόμα και λόγω του εικονιδίου του (αγωνιστική καρό σημαία) και που επεμβαίνει στη χαρτογράφηση του κινητήρα και του κιβωτίου, κάνοντας αμεσότερη την απόκριση του γκαζιού αλλά πιο γρήγορες τις αλλαγές σχέσεων, όπως και στο βάρος του συστήματος διεύθυνσης, αλλά και στη ρύθμιση της ανάρτησης. Από εκεί και πέρα, οι πιο απαιτητικοί, έχοντας επιλέξει το Dynamic Mode, μπορούν, μέσω του μενού που προβάλλεται στην κεντρική οθόνη αφής 8 ιντσών και της επιλογής «My Dynamic SetUp», να παραμετροποιήσουν κατά το δοκούν τις παραπάνω λειτουργίες.
Πίσω από τον επιλογέα βρίσκεται και το κουμπί που απενεργοποιεί το DSC, καθώς και εκείνο του χειροκίνητου ανοίγματος της αεροτομής, η οποία βέβαια είναι καλύτερο να αφήνεται να ανοίγει αυτόματα (στα 115 χλμ./ώρα - βυθίζεται στα 80 χλμ.)... Ίσως η μοναδική παραφωνία εξωτερικά, σε ένα σχήμα που κατά τα άλλα είναι απόλυτα ερωτεύσιμο. Εκτός, αλλά και εντός. Βρίσκεις εύκολα τη σωστή θέση οδήγησης μέσω των τοποθετημένων ψηλά στις πόρτες διακοπτών.

Το κάθισμα αγκαλιάζει το σώμα, το τιμόνι έρχεται ακριβώς εκεί που πρέπει και αυτόματα νιώθεις έτοιμος για οδήγηση και μόνο.

Αν κάτι πρέπει να επανεξεταστεί αναφορικά με την εργονομία, αυτό είναι τα σχεδόν διακοσμητικά, εξαιτίας του μικρού τους μεγέθους, σκιάδια. Ιδανικά θα θέλαμε μια λογική «Targa», από τη στιγμή που υπάρχει ηλιοροφή στο αυτοκίνητο, ή έστω αυτή να ανοίγει. Ψύλλοι στ’ άχυρα, θα σκεφτεί κανείς, για ένα κουπέ-πειρασμό, που μάλιστα αποδεικνύεται και εξαιρετικά φιλόξενο, με αποθηκευτικούς χώρους που φτάνουν τα 408 λίτρα.
Ας ξεκινήσουμε, όμως, γιατί έχουμε μπροστά μας χιλιόμετρα. Κλιματισμός στο «on», γιατί, αν και Φεβρουάριος, η θερμοκρασία ξεπερνάει τους 28... οπότε οι δύο κεντρικοί αεραγωγοί σηκώνονται σιγά σιγά ως ένα highlight του εσωτερικού. Πρώτοι σταθμοί οι βραβευμένες και διάσημες παραλίες Φαλάσαρνα και Ελαφονήσι.


«Οι καλύτεροι Σουμάχερ βγαίνουν στα Ανώγεια.
Να το γράψεις αυτό...»

Προσοχή στα πολλά φωτογραφικά ραντάρ-κάμερες όσο βρισκόμαστε σε εθνικό δίκτυο, για τα οποία μας προειδοποιεί συνεχώς το φορητό μας TomTom, και τα πρώτα συμπεράσματα διαδέχονται το ένα το άλλο. Χαίρεσαι να ταξιδεύεις μαζί της, με την ανάρτηση-χαλί να παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στην άψογη κύλιση της F-Type S στον καλό ανοιχτό δρόμο. Έχοντας τις προηγούμενες ημέρες, μάλιστα, στα γραφεία του περιοδικού το σαφώς πιο «πολεμικό» και σκληρό Audi R8, μας έρχεται αυτόματα στο μυαλό αυτή η διαφορά, και η συζήτηση ξεκινάει. Εν προκειμένω, ίσως να μιλάμε για ακόμα πιο αρχοντικό πάτημα από των αντίστοιχων προτάσεων του γερμανικού αντίπαλου δέους (βλ. «911»), οι οποίες όμως είναι σαφέστατα πιο ολοκληρωμένες σε καταστάσεις δράσης, υιοθετώντας μια πιο «σκληρή» λογική στην ανάρτησή τους. Είναι όμως έτσι τα πράγματα; Δεξί φλας και έξοδος από την ΕΟ.
Τέτοια εποχή, κινούμαστε σχεδόν μόνοι μας στο δρόμο, γεγονός που κάνει ακόμα πιο άνετη τη δουλειά μας, και μάλιστα το κυρίως μενού αυτής. Την οδήγηση. Γεμάτη ενδιαφέρον η διαδρομή μέχρι το Ελαφονήσι, με το χαρακτηριστικό κομμάτι που ίσως να έχετε ήδη αναγνωρίσει στις φωτογραφίες, με το τούνελ και το βράχο να σε μεταφέρουν έστω και θεωρητικά σε άλλα μέρη της Ευρώπης, σαφώς πιο βόρεια από αυτό το νησί, του οποίου η νότια πλευρά βρέχεται από το Λιβυκό Πέλαγος. Νιώθουμε τέλεια στην F-Type, έχοντας συνηθίσει και τις πληθωρικές αλλά αναλογικές διαστάσεις της (μήκος 4.470 χλστ. και πλάτος 1.923 χλστ.), ενώ στο πίσω μέρος του μυαλού μας υπάρχει πάντα η σκέψη ότι ειδικά τέτοια περίοδο οι ντόπιοι αισθάνονται σαν κάποιος να... ενοχλεί την προσωπική τους ειδική διαδρομή.


Ξέρουμε όμως προς τα πού πρέπει να κατευθυνθούμε. Στην καλύτερη ίσως ασφάλτινη διαδρομή του νησιού, που δεν είναι άλλη από το κατέβασμα από τα Χανιά έως τα Σφακιά. Πατημένες καμπές πολλών χιλιομέτρων εναλλάσσονται με ωραίες φουρκέτες, αρκετά κομμάτια με καλή ορατότητα και μαύρη άσφαλτο που κρατάει καλά, η οποία μέχρι κάποιο ύψος έχει και κίτρινη διαγράμμιση. Εκεί, η F-Type βγάζει όλα της τα χαρίσματα μεμιάς. Οι «S» σαν τη δική μας, και φυσικά οι «R», είναι εφοδιασμένες με ρυθμιζόμενα αμορτισέρ που βοηθούν εξαιρετικά στο ακόμα καλύτερο κράτημα του αυτοκινήτου, αλλά και στην κατανομή της ροπής μέσω μπλοκέ, για τη διαγραφή καλύτερης τροχιάς... στις γρήγορες στροφές. Ένα ιδανικά ζυγισμένο σύνολο, στο οποίο αρκεί να απενεργοποιήσεις το DSC, να εκμεταλλευτείς το 3λιτρο υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ, την άφθονη πληροφορία από το τιμόνι και, στην κυριολεξία, να το απολαύσεις ακόμα και χωρίς να επιλέξεις το Dynamic Mode.

Με αυτό στη θέση «On», οι αλλαγές των σχέσεων πραγματοποιούνται με καταιγιστικό ρυθμό (quickshift όνομα και πράγμα) και το δεξί πεντάλ ακούει ακόμα και στην ιδέα ότι θα το πατήσεις.


Το πιο σφιχτό τιμόνι, πάντως, το ευχαριστιέσαι περισσότερο στις καμπές, και όχι στο παιχνίδι στις φουρκέτες. Βέβαια, έπειτα από λίγο, όταν τα ελαστικά αρχίσουν να δουλεύουν σε ιδανικές θερμοκρασίες, το κέφι δεν προκαλείται από την πλαγιολίσθηση, αλλά από τα πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης αυτού του «ιαγουάρου». Σημειώστε εδώ ότι οι V6 και V6 S φορούν 18άρια και 19άρια ελαστικά, ενώ οι V8 R 20άρια. Η «δική μας» φοράει Pirelli P Zero 245/40 ZR19 εμπρός και 275/35 ZR19 πίσω, την ώρα που και το σύστημα πέδησής της στάθηκε στο ύψος των περιστάσεων, τόσο αναφορικά με την αίσθηση όσο και στην πράξη, όταν πια τελείωσε το απαιτητικό κατηφόρι και φτάσαμε στο ύψος της θάλασσας.
Ελληνικός καφές στα Σφακιά στα γρήγορα και συνέχεια προς Φραγκοκάστελλο, το γνωστό ενετικό φρούριο που οικοδομήθηκε μεταξύ 1371 και 1374, αλλά και προς την παραλία του Πλακιά. Επίλογος της ημέρας στο γοητευτικό Ρέθυμνο, με την έντονη ζωή του να μας κάνει να ξεχνάμε ότι είναι Φεβρουάριος, αφού τα ποιοτικά μαγαζιά της παλιάς πόλης αποτελούν πόλο έλξης ακόμα και τώρα. Νωρίς το πρωί, και έχουμε αποφασίσει να κινηθούμε προς τα γνωστά ορεινά χωριά του νομού, Ζωνιανά και -φυσικά- Ανώγεια. Νιώθουμε στην κυριολεξία ότι έχει δοθεί σήμα από μακριά ότι κάτι περίεργο, λευκό, «βαβουριάρικο» και πολύ εντυπωσιακό ανεβαίνει προς τα μέρη τους. Προσέχουμε κάθε μας μέτρο, αφού οι ντόπιοι «Σουμαχερ-άκηδες» πρώτα θα σε πατήσουν με το μαύρο -ως επί το πλείστον- διπλοκάμπινο με τα φιμέ τζάμια, και μετά θα προσέξουν ότι έχουν βγει στο αντίθετο ρεύμα, και μάλιστα στο όριο. Μουσικό σταμάτημα στην «Οικία Νίκου Ξυλούρη», ενδιαφέρουσες συζητήσεις με τον ορισμό των αυθεντικών Κρητικών και, με βαριά καρδιά, ξεκίνημα για επιστροφή προς τα κάτω.

«Προχώρα, Νταμπλ Όου Σέβεν»
Κατεβαίνοντας και θέλοντας να ολοκληρώσουμε ιδανικά τον κύκλο μας στους δύο νομούς, πραγματοποιούμε σύντομο πέρασμα από το χωριό Καψαλιανά, η ιστορία του οποίου ξεκινά από το 1600, όταν η γειτονική Μονή Αρκαδίου, στην οποία πραγματοποιήσαμε τις τελευταίες μας εικόνες, οικοδόμησε ένα ναό αφιερωμένο στον Αρχάγγελο Μιχαήλ. Αργά το απόγευμα πια επιστρέφουμε στο λιμάνι της Σούδας, όπου ο ατακαδόρος υπάλληλος ελέγχει τα εισιτήρια, φυσικά μας ρωτάει τι αυτοκίνητο είναι αυτό και αμέσως μετά μας λέει με τη χαρακτηριστική κρητική προφορά του το πετυχημένο... «Προχώρα, Νταμπλ Όου Σέβεν», παρά το γεγονός ότι δεν ήμασταν μέσα σε μια Aston Martin.
Αν θα επιλέγαμε τη συγκεκριμένη Jaguar F-Type S των 380 ίππων και των 133.500 ευρώ, σε σχέση με μια Porsche 911 Carerra 2 των 350 ίππων με κόστος 156.900 ευρώ; Είναι αλήθεια ότι, όταν μιλάμε για την «911», οφείλουμε να είμαστε εξαιρετικά προσεκτικοί, ώστε να μην υποπέσουμε σε ιεροσυλία, μιας και τούτο το διαχρονικό αυτοκινητιστικό τοτέμ έχει τον τρόπο να σε παρασύρει σε άλλα μονοπάτια, από την πρώτη κιόλας στιγμή που θα βάλεις, στα αριστερά, το κλειδί. Αυτή όμως η F-Type φαίνεται να μπορεί να δημιουργήσει το δικό της φανατικό κοινό, βασισμένη κυρίως στην κομψή εμφάνισή της, η οποία την τοποθετεί ανάμεσα στα ωραιότερα supercar όλων των εποχών! Όσο για εμάς; Θυμάστε τις αντιδράσεις και τα συναισθήματα που σας αναφέραμε στην αρχή του κειμένου; Νεύρα και στενοχώρια στον υπέρτατο βαθμό, λοιπόν, όταν έπρεπε να την επιστρέψουμε, μια Δευτέρα πρωί..._ Μ. Σαλ.

Ταξιδιωτικά tips
> Σπάνιας ομορφιάς το παλιό λιμάνι των Χανίων, ειδικά κατά το ξημέρωμα και το ηλιοβασίλεμα. Εκμεταλλευθείτε τη στιγμή και τραβήξτε το ωραιότερο καρτ ποστάλ των διακοπών σας.
> Τέτοια εποχή, όλοι ετοιμάζονται για την καλοκαιρινή σεζόν. Οπότε μην υπολογίζετε σε μεζέδες κτλ. σε απομακρυσμένα χωριά. Με ένα σωστό ελληνικό και φρέσκο χυμό,
να είστε ευχαριστημένοι!
> Επιλέξτε το Ρέθυμνο με κλειστά μάτια για τη διαμονή σας, καλοκαίρι και χειμώνα. Από το Πάσχα και μετά, βέβαια, όλο το νησί έχει εξαιρετικές ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις. Ίσως τις κορυφαίες της χώρας.
> Φάγαμε σε πολύ ωραίο παρεΐστικο περιβάλλον στον «Μπακαλόγατο» στο Ρέθυμνο, απολαύσαμε κουζίνα(!) όμως στο «Ταμάμ» στα Χανιά.
> Το χωριό Καψαλιανά με το ομώνυμο ξενοδοχειακό συγκρότημα «Kapsaliana Village» αποτελεί για πολλούς, δικαιολογημένα όπως διαπιστώσαμε στο πέρασμά μας, την
Τοσκάνη της περιοχής, αλλά και τη χαρά των φωτογράφων, εξαιτίας των ιδιαίτερων
καφέ πετρωμάτων, που φέρνουν κάτι από Μεξικό.
> Σε απόσταση αναπνοής η Μονή Αρκαδίου (ιδρύθηκε από τον μοναχό Αρκάδιο στις αρχές του 13ου αιώνα). Γνωστή σε όλη την υφήλιο, ως σύμβολο αυτοθυσίας, ελευθερίας
και ηρωισμού στην περίοδο της Κρητικής Επανάστασης του 1866 κατά του τουρκικού
ζυγού. Ζητήστε να σας ανοίξουν το μουσείο... Αξέχαστη εμπειρία. 

Πήγαμε με ANEK LINES, επιστρέψαμε με BLUE STAR FERRIES, αλλά σε κάθε περίπτωση με άνεση και τυπικότητα -"εγγλέζικη"- στα ωράρια! Σαν την καταγωγή της καλλονής που συνοδεύαμε...

Δείτε τιμές και τεχνικά χαρακτηριστικά: F-Type

Στην εποχή της αυτόνομης οδήγησης, θα επιλέγατε ένα αυτοκίνητο που θα θυσίαζε τους επιβάτες του για το γενικότερο καλό;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά