top icon
Παρουσιάσεις

Οδηγούμε τη νέα Mercedes E-Class

Η νέα E-Class εξευγενίζεται ακόμα περισσότερο και ταυτόχρονα προικίζεται με τεχνολογία αιχμής.

Η 10η γενιά της μεγαλομεσαίας γερμανικής λιμουζίνας υιοθετεί τη σχεδιαστική γλώσσα της μεσαίας C-Class και διαθέτει μια ιδιαίτερα κομψή εμφάνιση, καταφέρνοντας να κρύβει το μέγεθός της, παρότι το μήκος της είναι αυξημένο έναντι του προκατόχου της. Επιπλέον το αμάξωμα της νέας E-Class διακρίνεται για τον εξαιρετικά χαμηλό αεροδυναμικό συντελεστή οπισθέλκουσας (0,23), που είναι ο χαμηλότερος στην κατηγορία.

Στο εσωτερικό, ο σχεδιασμός του πίνακα οργάνων υιοθετεί ένα ενιαίο μακρόστενο πάνελ, μοιρασμένο στα δύο, υποκαθιστώντας τα κλασικά όργανα και την κεντρική οθόνη του infotainment, το οποίο ο οδηγός μπορεί να ελέγχει από δύο μπουτόν αφής πάνω στο τιμόνι.

Το εσωτερικό διακρίνεται από την τυπική ποιότητα κατασκευής της φίρμας και συνδυάζεται από ένα πλήθος φυσικών υλικών, ενώ ο ατμοσφαιρικός φωτισμός του εσωτερικού που εκτείνεται από την κονσόλα μέχρι σε κάθε διακοσμητικό στοιχείο, τις θήκες ή τα ηχεία μπορεί να εξατομικευτεί επιλέγοντας ανάμεσα σε 64 διαφορετικές αποχρώσεις.

Τεχνολογία αιχμής

Με την αυτόνομη οδήγηση να αποτελεί αυτή τη στιγμή την Νο1 προτεραιότητα της αυτοκινητοβιομηχανίας, η νέα E-Class προχωράει ένα ακόμα βήμα προς την κατεύθυνση της πλήρους αυτοματοποίησης της οδήγησης. Το δρόμο που ακολουθεί η αυτοκίνηση τον είχαμε αντιληφθεί λίγο καιρό πριν όταν στην παρουσίαση της ναυαρχίδας της εταιρείας δοκιμάσαμε το σύστημα που, έστω και για λίγα δευτερόλεπτα, επιτρέπει στον οδηγό της S-Class να πάρει τα χέρια του από το τιμόνι, αφήνοντας το έργο της κατεύθυνσης στο ίδιο το αυτοκίνητο, ακόμα και για ταχύτητες μέχρι 200 χλμ./ώρα. Τώρα, το Drive Pilot επιτρέπει στην E-Class να αναλαμβάνει αντίστοιχες πρωτοβουλίες για ακόμα μεγαλύτερες ταχύτητες. Η δυνατότητα αυτή δίνεται και στην περίπτωση ανυπαρξίας διαγράμμισης (σε ταχύτητες έως 130 χλμ./ώρα), λαμβάνοντας υπόψη τα διπλανά αυτοκίνητα ή την παρακείμενη στο δρόμο διαμόρφωση του περιβάλλοντος. Την εντυπωσιακή αυτή λειτουργία, μας δόθηκε η δυνατότητα να δοκιμάσουμε στη διάρκεια της επίσημης παρουσίασης του αυτοκινήτου στην Πορτογαλία. Επιπλέον, σε δρόμους με πολλές λωρίδες υπάρχει η δυνατότητα το αυτοκίνητο να πραγματοποιεί μόνο του την αλλαγή λωρίδας, 2” αφότου ο οδηγός έχει κάνει τη σχετική επιλογή με το μοχλό του φλας. Στην πράξη το σύστημα εντυπωσιάζει με τις δυνατότητές του, εντούτοις υπάρχουν περιπτώσεις που η ικανότητα αυτόνομης οδήγησης δεν λειτουργεί σωστά – κυρίως όσο αφορά στη διατήρηση της πορείας στις καμπές και χρειάζεται η παρέμβαση του οδηγού. Εκεί, πάντως, που ανταποκρίνεται ιδανικά είναι στους μποτιλιαρισμένους δρόμους όπου γίνεται ουσιαστική η συνεισφορά του συστήματος στον περιορισμό της κόπωσης του οδηγού. Εντυπωσιασμένοι πάντως μείναμε και από την αποτελεσματικότητα του ενεργού συστήματος φρεναρίσματος στο πλαίσιο της παρουσίασης, με την E-Class να αποφεύγει με μοναδική ακρίβεια την πρόσκρουση με ένα κάθετα κινούμενο στην πορεία μας (φουσκωτό, ευτυχώς για την ψυχική μας υγεία) αυτοκίνητο.

Η νέα E-Class θα ξεκινήσει να διατίθεται μέσα στον Απρίλιο, αρχικά με δύο κινητήρια σύνολα. Η E 200 διαθέτει το γνωστό 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα των 184 ίππων, ενώ η E 220 d το νέο 4κύλινδρο κινητήρα πετρελαίου ο οποίος εξελίχθηκε με τις μετρήσεις σε πραγματικές συνθήκες κατά νου. Με χωρητικότητα 1.950 κ.εκ. και απόδοση 195 ίππους αντικαθιστά το 2,1 που συναντούσαμε μέχρι σήμερα στη γκάμα της εταιρείας. Μας δόθηκε η ευκαιρία να συμβιώσουμε για πολλά χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι της 220d, ο κινητήρας της οποίας μπορεί να μετακινήσει τα 1.680 κιλά του αμαξώματος με ικανοποιητικό τρόπο (0-100 χλμ./ώρα σε 7,3 δλ.). Συν τοις άλλοις πέρα από τους εντυπωσιακά χαμηλούς ρύπους (εκπομπές CO2 102γρ./χλμ.), το νέο σύνολο πετρελαίου έχει να επιδείξει μια ιδιαίτερα πολιτισμένη λειτουργία με γραμμική απόδοση σε όλο το φάσμα των στροφών, ενώ συνεργάζεται ιδανικά με το αυτόματο κιβώτιο των 9 σχέσεων της εταιρείας.

Απόλυτα θετικές είναι και οι εντυπώσεις από την οδική συμπεριφορά της E-Class, που χωρίς να απεμπολεί τις αξίες της φίρμας ως προς τον τρόπο που εξαφανίζει τις ανωμαλίες του δρόμου, διαθέτει ένα σωστά ζυγισμένο πλαίσιο, με τις κλίσεις του αμαξώματος να ελέγχονται αποτελεσματικά και το τιμόνι να προσφέρει ακρίβεια και την απαιτούμενη πληροφόρηση από το δρόμο.

Παρότι η γκάμα του μοντέλου θα εμπλουτιστεί με ένα ικανό αριθμό κινητήρων, αρχικά θα διατίθεται στις δύο 2λιτρες εκδόσεις βενζίνης (Ε200) και πετρελαίου (Ε220d) με αντίστοιχες τιμές εκκίνησης για τη χώρα μας τα 53.600 και 55.950 ευρώ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ