X
Παρουσιάσεις

Οδηγούμε την Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio

Βρεθήκαμε ίσως στο πλέον οδηγοκεντρικό κομμάτι του οδικού δικτύου της Μέσης Ανατολής, προκειμένου να αξιολογήσουμε την κορυφαία έκδοση της Stelvio.

Είχε καιρό η ιταλική φίρμα να πραγματοποιήσει μια δημοσιογραφική παρουσίαση μακριά από την έδρα της και αυτή τη φορά, ασφαλώς υπήρχε και η κατάλληλη αφορμή, που ακούει στο όνομα Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio.

Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που συγκεντρώνει 3 πρωτιές, καθώς είναι το πρώτο SUV της εταιρείας και το πρώτο υπερυψωμένο όχημα που αποκτά το διακριτικό Quadrifoglio που κι αυτό με τη σειρά του για πρώτη φορά χαρακτηρίζει ένα αυτοκίνητο με μετάδοση σε όλους τους τροχούς.

Προκειμένου η Alfa Romeo να κλείσει τα στόματα όλων εκείνων που θα έσπευδαν να προσάψουν ταπεινά κίνητρα πίσω από τη δημιουργία της συγκεκριμένης έκδοσης, αφενός επιστάτευσε ακόμα και μηχανικούς της Ferrari ώστε να εξασφαλίσει το επιθυμητό αποτέλεσμα και στη συνέχεια έφερε την πιο καυτή Stelvio, στο κατάλληλο περιβάλλον, την πράσινη κόλαση του Νίρμουργκρινγκ, όπου πετυχαίνοντας χρόνο 7′ 51,7” είχε πλέον στα χέρια της και το πιστοποιητικό μιας καθαρόαιμης κατασκευής παρά το ανορθόδοξο περιτύλιγμα.

Συνέχεια, πριν φτάσει το αυτοκίνητο στις εκθέσεις, είχε η δημοσιογραφική παρουσίασή του, η οποία πραγματοποιήθηκε στο ιδανικό περιβάλλον. Αυτή τη φορά δεν ήταν η Νότια Γαλλία ή η Ισπανία που θα φιλοξενούσε τους εκπροσώπους του αυτοκινητικού Τύπου απ’ όλον τον κόσμο, αλλά τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, καθώς κάπου μια ώρα από το Ντουμπάι οι άνθρωποι της Alfa εντόπισαν μια συναρπαστική ανάβαση που οδηγεί από την έρημο στην κορυφή του όρους Jais στα 1900 μέτρα. Ο δρόμος διαθέτει τέλεια άσφαλτο, μεγάλο πλάτος και εξαιρετική χάραξη, στοιχεία ιδανικά για να αξιολογήσεις ένα αυτοκίνητο που αποδίδει 510 ίππους.

Γιατί κάτω από το καπό αυτής της Stelvio συναντάμε τον αλουμινένιο βενζινοκινητήρα V6 Bi-Turbo 2,9 λίτρων που φοράει και η Jiulia Quadrifoglio, (εφοδιασμένο, μάλιστα, με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων) μόνο που οι μηχανικοί της Alfa Romeo είχαν να αντιμετωπίσουν κάποιες αντικειμενικές δυσκολίες στο στήσιμο του αυτοκινήτου, αφενός λόγω του επιπλέον βάρους, που ένεκα και της 4κίνησης αγγίζει τα 300 κιλά, ενώ πρόκληση αποτέλεσε και το σαφώς υψηλότερο κέντρο βάρους.

Μπορεί τα 1.830 κιλά της κατασκευής να στερούν ένα μέρος από την εκρηκτικότητα που χαρακτηρίζει τη Giulia QV, εντούτοις η SUV εκδοχή της δεν έχει πολλά να ζηλέψει στον τομέα των επιδόσεων, με τα 100 χλμ./ώρα να έρχονται μέσα σε 3,8 δλ. και τη βελόνα του κοντέρ να σταματάει στα 283 χλμ./ώρα.

Εννοείται πως πέρα από τα μηχανικά μέρη, επεμβάσεις έχουν γίνει και στο αμάξωμα. Ο εμπρός προφυλακτήρας, τα μαρσπιέ, τα χρωματισμένα τόξα των φτερών, οι εισαγωγές πάνω στο καπό, οι τροχοί 20”, οι κόκκινες δαγκάνες στα φρένα και βέβαια τα διακριτικά Quadrifoglio διαφοροποιούν εξωτερικά αυτήν εδώ τη Stelvio από τις υπόλοιπες εκδοχές της. Αντίστοιχα, γνώριμο είναι και το εσωτερικό της με τις διαφορές να εντοπίζονται σε κάποιες διακοσμητικές πινελιές από δέρμα, χρώμιο και ανθρακονήματα. Τα μπάκετ από ανθρακονήματα που διέθετε το “δικό” μας αυτοκίνητο, ανήκουν στον έξτρα εξοπλισμό, εντούτοις μας εντυπωσίασαν με την άνεση και την πολύ καλή πλευρική στήριξη που παρέχουν.

Στο Jebel Jais

Τη συναρπαστική εμπειρία από την ανάβαση στην κορυφή του Jais μπορείτε να διαβάσετε στο τεύχος Ιανουαρίου, που κυκλοφορεί στις 28/12. Εντούτοις όσο αφορά το ζητούμενο, το πόσο καλά, δηλαδή, μπορεί να βάλει στο δρόμο ένα SUV μια τόσο μεγάλη ιπποδύναμη, ομολογούμε πως η Stelvio Quadrifoglio μας εντυπωσίασε. Εν προκειμένω λειτουργεί επικουρικά και το σύστημα 4κίνησης Q4, που ενώ κανονικά μεταφέρει όλη τη δύναμη του κινητήρα στους πίσω τροχούς, σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης, μπορεί έως και το 50% να κατανεμηθεί στον εμπρός άξονα. Επιπλέον, η Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio είναι εξοπλισμένη με το διαφορικό AlfaTM Active Torque Vectoring στον βασικό εξοπλισμό, που συμβάλει ώστε το αυτοκίνητο να διατηρεί την πορεία που έχει χαράξει ο οδηγός. Ο τελευταίος έχει στη διάθεσή του ένα εξαιρετικής ακρίβειας σύστημα διεύθυνσης, ενώ στην οδηγική εμπειρία συνεισφέρει και το 8άρι αυτόματο κιβώτιο της ZF, με τις αλλαγές να πραγματοποιούνται άμεσα και χωρίς σκορτσαρίσματα. Τα μεγάλα αλουμινένια paddles πίσω από το τιμόνι κάνουν απολαυστικές τις αλλαγές, που στη λειτουργία “Race” του επιλογέα DNA Pro, πραγματοποιούνται μέσα σε μόλις 150 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Στην εν λόγω λειτουργία, το ESP επιτρέπει στη Stelvio να διώξει εν μέρει την ουρά της, κάνοντας πιο ρυθμίσιμη την οδική της συμπεριφορά. Σε κάθε περίπτωση τα περιθώρια πρόσφυσης είναι πολύ υψηλά, οι κλίσεις ελεγχόμενες, παρά το υψηλότερο κέντρο βάρους, ενώ αν ο οδηγός δεν κάνει υπερβολές με το δεξί πεντάλ, το αυτοκίνητο μπορεί να διαγράφει τις καμπές με μεγάλη ταχύτητα.

Εν κατακλείδι μπορούμε να επιβεβαιώσουμε ότι τα διακριτικά του 4φυλλου τριφυλλιού πάνω στη Stelvio δεν αποτελούν κάποιο τρικ του τμήματος μάρκετινγκ, αφού η τεχνολογία, αλλά και η επιμονή των μηχανικών της εταιρείας είχαν σαν αποτέλεσμα ο καθαρόαιμος χαρακτήρας μιας Quardrifoglio να μπορέσει να συνδυαστεί με το σύγχρονο αμάξωμα ενός SUV.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!