Ψάχνοντας το ελάττωμά του πριν από τέσσερα χρόνια, οπότε και πρωτοεμφανίστηκε, επισημάνθηκε η απουσία έκδοσης με κινητήρα χαμηλού κυβισμού από την γκάμα του. Τα σχόλια εισακούστηκαν, και σύντομα ο 1.400άρης TFSI μπήκε στο παιχνίδι, οπότε δεν έμενε παρά η ενσωμάτωση της τεχνολογίας Cylinder on Demand στο δοκιμασμένο σύνολο.

ΜΕ την έλευση της Mercedes GLA στην κατηγορία των premium crossover, SUV ή όπως θέλει να ονοματίζει το κάθε εργοστάσιο το δικό του υπερυψωμένο μοντέλο, θα περίμενε κανείς πολύ περισσότερα από ένα απλό facelift για ένα μοντέλο όπως το Q3 της Audi, που μετρά τέσσερα χρόνια ζωής. Ωστόσο, καταπώς φαίνεται, οι έτεροι Γερμανοί έκριναν πως δε συντρέχει λόγος ανησυχίας για το δικό τους μικρό εκπρόσωπο στο χώρο, με αποτέλεσμα να πρέπει να έχεις το μάτι του ειδικού για να ξεχωρίσεις το παλιό από το νέο. Την ίδια ιστορία από το γερμανικό γκρουπ την έχουμε εμπεδώσει πια, και αν αυτοί που μπορούν να εντοπίσουν τις διαφορές του Golf V με το VΙ βάζοντας το χέρι τους στη φωτιά ξεπερνούν το μέσο όρο, τότε να μη μας λένε «σχετικούς»...

Κατά παράδοση, λοιπόν, στο νέο Q3 οι σχεδιαστικές αλλαγές είναι άνευ ουσιαστικής σημασίας και, ειδικότερα, αφορούν την ενιαία τραπεζοειδή μάσκα και το νέο προφυλακτήρα εμπρός (που έχει απαλλαγεί από τους προβολείς ομίχλης, μιας που από τη βασική έκδοση το Q3 εξοπλίζεται με προβολείς τεχνολογίας Xenon Plus), τον επίσης ανασχεδιασμένο πίσω προφυλακτήρα και τα -ξανά- επίσης νέα φωτιστικά σώματα πίσω, όπως και τα νέα πλαϊνά μαρσπιέ. Αναμενόμενα αμετάβλητες έχουν παραμείνει και οι εξωτερικές διαστάσεις, αφού τα μόλις 3 επιπλέον χλστ. του μήκους προφανώς και είναι αποτέλεσμα των νέων προφυλακτήρων. Ακόμα πιο ανεπαίσθητες οι διαφορές εντός: πέρα από το «κούνημα» κάποιων διακοπτών με γνώμονα την περαιτέρω βελτίωση της ούτως ή άλλως κορυφαίας εργονομίας, δεν έγινε κάτι άλλο.

Επιδερμικά

Με δικίνητες ή τετρακίνητες εκδόσεις από 150 έως 220 ίππους και με χειροκίνητο ή με το αυτόματο S tronic κιβώτιο των 6 σχέσεων, το Q3 εξακολουθεί να καλύπτει ευρεία γκάμα πελατών, όπως άλλωστε κάνουν και οι άμεσοι ανταγωνιστές του. Ως βάση παραμένει ο αειθαλής πια βενζινοκίνητος TFSI με άμεσο ψεκασμό και μεταβλητό χρονισμό εισαγωγής και εξαγωγής, που πλέον πληροί τις προδιαγραφές Euro 6 και που, είτε με το μηχανικό είτε με το αυτόματο κιβώτιο, πλαισιώνει αποκλειστικά προσθιοκίνητες εκδόσεις. Στη διάθεσή μας με το S tronic και, πλέον, όπως και στα περισσότερα σύγχρονα μοντέλα του ομίλου, με την τεχνολογία «CoD» (Cylinder on Demand), χάρη στην οποία σε συνθήκες χαμηλού φορτίου (μεταξύ των 1.400 και των 4.000 σ.α.λ. και όταν η απαιτούμενη ροπή είναι κάτω από τα 8,6 χλγμ.) απενεργοποιούνται οι 2 από τους 4 κυλίνδρους. Προφανώς, στόχος του «CoD» είναι η μείωση της κατανάλωσης και της εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα, αλλά, αν και συγκριτικά με τον απλό TFSI η εκπομπή CO2 φαίνεται να έχει μειωθεί κατά 9 γρ./χλμ. σύμφωνα με το εργοστάσιο, όσον αφορά την κατανάλωση, η διαφορά που καταγράψαμε δεν υπερέβη το 0,5 λίτρο/100 χλμ.

Από εκεί και πέρα, διατηρώντας την ίδια αρχιτεκτονική και τις δοκιμασμένες ρυθμίσεις στην ανάρτηση, δεν έχεις παρά να καταγράψεις την ποιοτικότατη κύλιση και τη γενικότερη προσοχή που έχει δοθεί στον τομέα της άνεσης. Οι υπέρ αυτού του Q3 καλύτερες επιδόσεις -συγκριτικά με τον προκάτοχό του- δεν είναι άξιες λόγου, αφού σε κάθε περίπτωση μιλάμε για διαφορές που δεν ξεπερνούν παρά τα ελάχιστα κλάσματα του δευτερολέπτου, και, τελικά, απλώς πρέπει να... ομολογήσουμε και εμείς, και κυρίως το εργοστάσιο, πως οι όποιες αλλαγές έρχονται ως απάντηση σε ζητούμενα των καιρών, και όχι σε πραγματικές ανάγκες.

Το γνωστό

Από την πρώτη του εκδοχή, το μικρότερο crossover της Audi ξεχώρισε για τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του και για την ιδιότητά του να συνδυάζει τα οδηγικά δεδομένα ενός καλού χάτσμπακ με τις ανέσεις ενός SUV. Μπορεί οι κλίσεις του αμαξώματος σε συνδυασμό με την υψηλή θέση οδήγησης να προδίδουν την πραγματική του ταυτότητα, όμως η ακρίβεια του τιμονιού του και η αμεσότητα του όποιου κιβωτίου του στην απόκριση του «γεμάτου» TFSI κάθε άλλο παρά σε τζιποειδές παραπέμπουν. Όσο για την απουσία τετρακίνησης σε αυτήν την έκδοση, κανένα σχόλιο, μιας που, ούτε λίγο ούτε πολύ, μιλάμε για ό,τι πιο προοδευτικό σε αντιδράσεις και ομοιογενές στην κατηγορία. Πρακτικά, λοιπόν, πρόκειται για έναν ελαφρύ εκσυγχρονισμό ενός ήδη άρτιου πακέτου, με το κόστος του να υπερβαίνει κατά 800 ευρώ το αντίστοιχο της προηγούμενης εκδοχής._ Ε. Ξ.

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.4 CoD

ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ 150 ίπποι/5.000 σ.α.λ.

ΜΕΓ. ΡΟΠΗ 25,5 χλγμ./1.500 σ.α.λ.

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Στους εμπρός τροχούς

ΑΝΑΡΤΗΣΗ 

ΕΜΠΡΟΣ Γόνατα ΜακΦέρσον, ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική

ΠΙΣΩ Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική

ΔIAΣTAΣEIΣ 

MHK.xΠΛ.xYΨ. 4.388x1.831x1.590 χλστ. 

METAΞONIΟ 2.603 χλστ. 

BAPOΣ 1.405 κιλά

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 

0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ 8,7 δλ.

0-1.000 Μ. 30,3 δλ.

80-110 ΧΛΜ./ΩΡΑ με 3η/4η 4,7 δλ./5,9

120-140 ΧΛΜ./ΩΡΑ με 5η 7,3 δλ.

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ 204 χλμ./ώρα

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 9,5 λίτρα/100 χλμ.

ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 136 γρ./χλμ.

ΤΙΜΗ 31.100 ευρώ (30.140 με απόσυρση)

 

ΦΩΤΟΓΡΑΦIΕΣ: ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ

 

Δείτε τιμές και τεχνικά χαρακτηριστικά: Q3

Πιστεύετε ότι η ΕΕ πρέπει να θεσπίσει ακόμα πιο αυστηρές προδιαγραφές στο μέσο όρο εκπομπών CO2 του στόλου των αυτοκινητοβιομηχανιών;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου