X
Παρουσιάσεις

Volvo XC40 Recharge: Το οδηγούμε στη Χαλκιδική!

Έφτασε η στιγμή να οδηγήσουμε το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Volvo, το XC40 Recharge P8 AWD. Ταξιδέψτε μαζί μας στη Χαλκιδική, όπου πραγματοποιήθηκε η ελληνική παρουσίαση του μοντέλου.

Το Volvo XC40 Recharge βγήκε από τη γραμμή παραγωγής στο εργοστάσιο της εταιρείας στη Γάνδη και είναι το πρώτο μιας σειράς πλήρως ηλεκτρικών Volvo.

Η έναρξη της παραγωγής του Volvo XC40 Recharge συνιστά ένα πολύ σημαντικό βήμα προς την επίτευξη της φιλοδοξίας της Volvo Cars να μειώσει κατά 40% το ανθρακικό της αποτύπωμα ανά αυτοκίνητο έως το 2025.

Μέχρι το ίδιο έτος, η εταιρεία στοχεύει το 50% των πωλήσεών της παγκοσμίως να προέρχεται από πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα και το υπόλοιπο από υβριδικά.

H ζήτηση των πελατών για το πλήρως ηλεκτρικό XC40 Recharge είναι μεγάλη και, παρόλο που οι παραγγελίες παραμένουν ανοιχτές, όλα τα αυτοκίνητα που προγραμματίζεται να κατασκευαστούν μέσα στο τρέχον έτος, έχουν ήδη πουληθεί.

Η παράδοση των πρώτων αυτοκινήτων στην Ευρώπη έχει προγραμματιστεί αργότερα, εντός του Σεπτεμβρίου.

Volvo XC40 Recharge: 408 ίπποι, 660 Nm ροπής και έως 539 χλμ. αυτονομίας

Ως πλήρως ηλεκτρική έκδοση (P8 AWD) του best-seller XC40 που κατέκτησε τον τίτλο του Αυτοκινήτου της Χρονιάς (2018), το Volvo XC40 Recharge βασίζεται στην πλατφόρμα CMA (Compact Modular Architecture), μια προηγμένη δομή αμαξώματος που εξελίχθηκε σε συνεργασία με το γκρουπ Geely, με τις διαστάσεις του να είναι 4.425×1.863×1.647 χλστ. και το μεταξόνιο 2.702 χλστ.

Το τετρακίνητο XC40 Recharge, που έχει δυνατότητα ρυμούλκησης έως 1.500 κιλά, χρησιμοποιεί δύο ηλεκτροκινητήρες (204 ίππων έκαστος), προσφέρει εμβέλεια έως 418 χλμ. (με βάση το πρότυπο WLTP) στον συνδυασμένο κύκλο και έως 539 χλμ. στον αστικό κύκλο με μία και μοναδική φόρτιση, ενώ αποδίδει συνδυαστική ισχύ 408 ίππων και ροπή 660 Nm (330 Nm ο κάθε ηλεκτροκινητήρας).

Η μπαταρία του μπορεί να φορτιστεί στο 80% της χωρητικότητάς της σε σχεδόν 40 λεπτά (σε DC 150 kW) με τη χρήση συστήματος ταχείας φόρτισης.

Η πλήρης φόρτιση, σε AC 11 kW, έχει διάρκεια 8 ωρών.

H μπαταρία (μικτής χωρητικότητας 78 kWh και «αξιοποιήσιμης» 75 kWh) προστατεύεται από έναν κλωβό ασφαλείας που ενσωματώνεται στο μέσον της δομής του αμαξώματος. Η τοποθέτησή της στο δάπεδο του αυτοκινήτου συντελεί επίσης σε πιο χαμηλό κέντρο βάρους, το οποίο βελτιώνει ακόμα περισσότερο την ευστάθεια και συμβάλλει στην προστασία από ανατροπή.

Στο εσωτερικό, μια σχεδιαστική προσέγγιση στο πεδίο της λειτουργικότητας προσφέρει στους οδηγούς άφθονο χώρο αποθήκευσης (εμπρός χωρητικότητα 31 λίτρων), για παράδειγμα στις πόρτες και στο χώρο αποσκευών, o οποίος προσφέρει από 413 έως 1.290 λίτρα.

Οδηγώντας… αμιγώς ηλεκτρικά!

Καλή η θεωρία, αλλά έφτασε η στιγμή της πράξης. Εκτός από τα άνετα καθίσματα και την εξαιρετική ποιότητα κύλισης, που αποτελούν μερικά από τα σημεία αναφοράς γενικότερα της γκάμας του μοντέλου, σημειώνεις αμέσως και ότι ο θόρυβος που εισέρχεται στην καμπίνα είναι αναμενόμενα σχεδόν ανύπαρκτος, ενώ η απόδοση του συνόλου είναι άμεση και γεμάτη.

Σημειώστε ενδεικτικά ότι μιλάμε για ένα σύνολο με βάρος έως 2.184 κιλών και επιδόσεων της τάξης των 4,9 δλ.(!) για το «0-100» και 180 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας, σύμφωνα με τη νέα τάξη πραγμάτων.

Για ακόμα μία φορά σε XC40, το πρώτο πράγμα που σε κάνει αμέσως να χαμογελάς οδηγώντας το είναι χωρίς αμφιβολία η εξαιρετική λειτουργία της ανάρτησης (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός, πολλαπλών συνδέσμων πίσω) του Volvo XC40, η οποία καταφέρνει να αποσβένει αποτελεσματικά τις όποιες ανωμαλίες του οδοστρώματος, με τους πολλαπλούς συνδέσμους στο πίσω μέρος να παίζουν καθοριστικό ρόλο.

Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο και οι γρήγορες καμπές είναι το στοιχείο του, και μάλιστα με ασφάλεια.

Το ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης του Volvo XC40 μεταφέρει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες στα χέρια του οδηγού, όντας μάλιστα και όσο βαρύ το θέλει εκείνος την ώρα της «μάχης».

Στην πίεση υπάρχουν κλίσεις, αλλά μικρές για το βάρος του συνόλου, με την τάση για υποστροφή να εμφανίζεται σπάνια, και μόνο στο όριο.

Η απόσταση από το έδαφος των 176 χλστ. (211 χλστ. παρ’ όλα αυτά τα μη ηλεκτρικά XC40) σου επιτρέπει να κινηθείς σε πιο δύσβατα εδάφη, όπως φυσικά και οι γωνίες προσέγγισης (20 μοίρες), ράμπας (16,2 μοίρες) και διαφυγής (26,6 μοίρες) που προσφέρει το όχημα, το οποίο μπορεί να κινηθεί και σε βάθος 450 χλστ. με ταχύτητα έως 10 χλμ./ώρα.

Ακόμη, το αμιγώς ηλεκτρικό Volvo XC40, εφοδιάζεται με ειδικά σχεδιασμένες ζάντες 19 και 20 ιντσών.

Ως συνέχεια των οδηγικών μας συμπερασμάτων, αυτό που θα θέλαμε από το XC40 Recharge είναι η αναφορά των χιλιομέτρων που μένουν μέχρι να αδειάσει η μπαταρία, αφού υπάρχει ένδειξη μόνο για ποσοστό της μπαταρίας, αλλά και η ύπαρξη προφίλ οδήγησης όπως για παράδειγμα Sport και ιδανικά Eco.

Σημειώστε τέλος, ότι το νέο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας που λειτουργεί σε περιβάλλον Android προσφέρει στους πελάτες εξαιρετικές δυνατότητες παραμετροποίησης, βελτιωμένο επίπεδο διαισθητικής λειτουργίας και ενσωματωμένες υπηρεσίες και τεχνολογία Google, όπως το Google Assistant, το Google Maps και το Google Play Store.

Το πλήρως ηλεκτρικό Volvo XC40 Recharge μπορεί να δέχεται ασύρματα εκτεταμένες αναβαθμίσεις λογισμικού και λειτουργικού συστήματος.

Στη χώρα μας θα διατίθεται σε δύο εκδόσεις, Standart και Upgrade, με τιμές 58.020 και 61.998 ευρώ, αντίστοιχα.

Με την επιδότηση «Κινούμαι Ηλεκτρικά», υπολογίστε μείον 6.000 ευρώ στις παραπάνω τιμές. _Μ. Σαλ

Φωτογραφίες: Γιώργος Καραγιωργάκης

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!