X
Συγκριτικές δοκιμές

Συγκρίνουμε: Jeep Avenger vs Hyundai Kona vs Peugeot 2008 vs Toyota Yaris Cross

Το best-seller υβριδικό Toyota Yaris Cross συναντάει την παρέα των νεοφερμένων Β-SUV, που απαρτίζεται από το χειροκίνητο Jeep Avenger 1.2 100 ίππων, το ανανεωμένο αυτόματο Peugeot 2008 των 130 ίππων και το αυτόματο Hyundai Kona των 120 ίππων.

Το ενδιαφέρον εδώ χτυπάει κόκκινο, καθώς έχουμε να κάνουμε με το απόλυτο bestseller και την αφρόκρεμα των νέων μοντέλων στη δημοφιλέστερη κατηγορία. Ο ανταγωνισμός όμως που θα έχει να αντιμετωπίσει το Yaris Cross, το οποίο με τη σειρά του αναμένεται να φρεσκαριστεί άμεσα, έχει γίνει εντονότερος με δύο προσθήκες.

Μπορεί το προηγούμενο Hyundai Kona να είχε πέσει χαμηλά όντας πολυκαιρισμένο (αλλά όχι γερασμένο), το καινούργιο μοντέλο όμως συνεχίζει να διαθέτει πλούσια γκάμα κινητήριων συνόλων, «διαστημική» εμφάνιση και ένα μέγεθος «μισό» νούμερο παραπάνω, που θα του επιτρέψει να κλέψει μερίδιο και από τα CSUV, οπότε δεν είναι διόλου περίεργο γιατί το Kona κατάφερε να αναρριχηθεί στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου με έπαθλο τον τίτλο «Ελληνικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς».

Ο φέρελπις νέος, πάντως, είναι αναμφισβήτητα το Jeep Avenger, το οποίο, έχοντας στο τσεπάκι του το Car Of The Year της περασμένης χρονιάς, άφησε κατά μέρος την allelectric φιλοσοφία, καθώς αρχίζει να εμπλουτίζεται με θερμικές εναλλακτικές, ξεκινώντας εδώ με την αρχική χειροκίνητη έκδοση των 100 ίππων.

Στην πασαρέλα με Avenger, Kona, 2008 και Yaris Cross

Το Hyundai Kona δε χρειαζόταν τα βραβεία για να συγκεντρώσει επάνω του τα φλας της δημοσιότητας, με αυτό το φουτουριστικό ένδυμα, που συνδυάζει ένα απέριττο ρύγχος με αεροδυναμικές γραμμές.

Μπορεί το ρύγχος να είναι απέριττο, μόνο απαρατήρητο όμως δεν περνάει (ειδικά τη νύχτα), μιας και ξεχωρίζουν η διαμήκης φωτεινή μπάρα (η Hyundai την ονομάζει «Seamless Horizon Lamp») και το καπό τύπου clamshell (όστρακο), το οποίο δημιουργεί στην άκρη του αυτήν τη χαρακτηριστική πτύχωση.

Μία αντίστοιχη φωτιζόμενη μπάρα στο πίσω μέρος αναλαμβάνει επίσης να εκτελεί χρέη φώτων ημέρας, ενώ τα υπόλοιπα φώτα, κατά την πάγια τακτική του Kona, δείχνουν να ενσωματώνονται στα προστατευτικά φουσκώματα των θόλων των τροχών (όχι πάντως και η ιδανικότερη θέση σε ό,τι έχει να κάνει με πιθανές μικροεπαφές).

Η διαμόρφωση της ουράς θυμίζει κάτι από το μεγαλύτερο αδελφάκι, το Tucson (στα πλαϊνά φουσκώματα και στη διαμόρφωση της τρίτης κολόνας), ενώ αξίζει να σημειώσουμε ότι στο εμπρός μέρος, και ειδικότερα στο κάτω τμήμα του προφυλακτήρα, κάθε έκδοση (θερμικό, ηλεκτρικό, υβριδικό, NLine) διαθέτει τα δικά της χαρακτηριστικά στοιχεία, όπως και στην προκειμένη περίπτωση, όπου έχουμε να κάνουμε με τη σπορτίφ εξοπλιστική έκδοση NLine.

Μπορεί η τιρκουάζ απόχρωση να μην είναι η πρώτη μας επιλογή (σε ό,τι θα αφορούσε ένα δικό μας Avenger, γιατί φωτογραφικά είναι μια χαρά), το Avenger όμως «φωνάζει» από μακριά ότι είναι ένα τέκνο της Jeep, με άφθονα πλαϊνά προστατευτικά, τονισμένα τραπεζοειδή τόξα τροχών με φουσκωμένα φτερά, ενώ διακριτικά μηνύματα περνούν το «Χ» (το χαρακτηριστικό νεύρο του κανίστρου που έφερε το στρατιωτικό Willys) στα πίσω φώτα και μία σχηματική αποτύπωση της εμβληματικής μάσκας στη ζάντα.

Το Peugeot «2008» δεν περνάει επ’ ουδενί απαρατήρητο, αλλά, εάν δεν υπήρχαν τα χαρακτηριστικά φώτα ημέρας -νυχιές- στο εμπρός μέρος, δύσκολα θα καταλάβαινες ότι πρόκειται για το ανανεωμένο μοντέλο, μιας και η μεγάλη γρίλια με το νέο πλέγμα και το έμβλημα της εταιρείας περνούν σε δεύτερη μοίρα. Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι στις εκδόσεις GT οι τρεις αυτές «νυχιές» επεκτείνονται στο φωτισμό των Full-LED προβολέων μέσω της χρήσης τριών μονάδων φωτός.

Μέσα σε όλα αυτά, λοιπόν, κανείς δε ρίχνει μια ματιά στο Yaris Cross, παρά τη militaire απόχρωση, όχι γιατί είναι ένα αδιάφορο σχήμα, αλλά γιατί είναι πλέον μια οικεία εικόνα που υπάρχει σε αφθονία στους ελληνικούς δρόμους.

Από πλευράς διαστάσεων, πάντως, η συγκεκριμένη τετράδα καλύπτει όλα τα γούστα. Η αρχή γίνεται με το μικρότερο, το 4μετρο Avenger (4.084 χλστ.), η συνέχεια με το τυπικό BSUV, το Yaris Cross, στα 4.180 χλστ., και φτάνουμε στο ανώτερο άκρο της κατηγορίας, όπου βρίσκεται το Peugeot 2008, που οριακά ξεπερνάει τα 4,3 μ., ενώ το Kona κάνει την υπέρβαση και αγγίζει τις παρυφές της κατηγορίας των CSUV.

Το «ενδιάμεσο» αυτό SUV της Hyundai, από τα 4.165 χλστ. του προηγούμενου μοντέλου, έχει φτάσει πλέον στα 4.355 χλστ., ενώ προσθέστε επιπλέον 30 χλστ. για τους «επιθετικότερους» προφυλακτήρες της έκδοσης NLine.

Απόλυτα αντιπροσωπευτική αυτής της απεικόνισης με το υποδεκάμετρο είναι η εικόνα σε χωροταξικό επίπεδο, κάτι που σημαίνει ότι τα μεγαλύτερα είναι και τα πιο ευρύχωρα. Το Kona, όπως και το «2008», αξιοποιούν με μεγάλη αποτελεσματικότητα τις γενναιόδωρες διαστάσεις και το μεγάλο τους μεταξόνιο, που ξεπερνάει τα 2,6 μ., για να προσφέρουν τους καλύτερους χώρους στην κατηγορία των BSUV, ενώ μπορούν να συναγωνιστούν στα ίσια ορισμένα μοντέλα της μεγαλύτερης κατηγορίας.

Τέσσερις επιβάτες ακόμα και μεγάλου αναστήματος δε θα αντιμετωπίσουν κανένα πρόβλημα με τον διαθέσιμο χώρο για τα γόνατα και το κεφάλι (μόνο η ηλιοροφή του «2008» περιορίζει ελαφρώς την κατάσταση, καθώς οι πίσω επιβάτες κάθονται ελαφρώς υψηλότερα), ενώ θα μπορέσουν να μεταφέρουν ακόμα και έναν πέμπτο επιβάτη χωρίς ιδιαίτερες γκρίνιες (το μεσαίο κάθισμα του Kona είναι αρκετά σκληρό, ενώ το κεντρικό τούνελ της μετάδοσης στο «2008» προεξέχει περισσότερο).

Σε κάθε περίπτωση, το Kona προσφέρει ένα πλεονέκτημα για τους πίσω επιβάτες, καθώς διαθέτει μεγάλους αεραγωγούς που μεταφέρουν φρέσκο αέρα για τη διατήρηση μιας σταθερής θερμοκρασίας.

Θα περίμενε κανείς το Avenger, λόγω των κόμπακτ διαστάσεών του, να υστερεί, κάτι όμως που δεν ισχύει, αφού τα καταφέρνει εξίσου καλά με το Yaris Cross (αμφότερα πάντως προσφέρουν μικρότερα περιθώρια σε σχέση με το άλλο ζευγάρι της παρέας, ενώ δύσκολα θα μπορέσουν να βολέψουν έναν πέμπτο επιβάτη).

Σε ό,τι αφορά το χώρο αποσκευών, οι διαφορές είναι αντίστοιχες, με το Kona να προηγείται ξεκάθαρα με 466 λίτρα, το «2008» να ακολουθεί με 434 λίτρα, το Yaris να βρίσκεται στα 397 λίτρα (με μια σχετικά ακανόνιστη διαμόρφωση), ενώ το Avenger να αρκείται στα 380 λίτρα (ελαφρώς αυξημένος σε σύγκριση με την ηλεκτρική έκδοση, ενώ συνεχίζει να διαθέτει ηλεκτρικά ανοιγόμενη πόρτα).

Κοινό στοιχείο σε όλες τις περιπτώσεις είναι το διπλό δάπεδο (διαιρούμενο μάλιστα στο Yaris Cross, ενώ στο «2008» το κάλυμμα του δαπέδου μπορεί να στηρίζεται προσωρινά υπό κλίση, κάτι που διευκολύνει την πλήρη αξιοποίηση του διαθέσιμου χώρου).

Η εσωτερική εικόνα

Στο εσωτερικό τον πρώτο λόγο έχει η ψηφιοποίηση σε ό,τι αφορά τις οθόνες ελέγχου, αλλά όχι και τους συμβατικούς διακόπτες, οι οποίοι ευτυχώς συνεχίζουν να δίνουν το «παρών». Στο Kona, αν και θα περίμενε κανείς να υπάρχουν (εξωτερικές) ομοιότητες σε σχέση με το Tucson, το Ioniq 5 ήταν αυτό που προκρίθηκε τελικά ως πηγή έμπνευσης.

Τον πρώτο λόγο έχει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, που ενσωματώνει τις δύο οθόνες των 12,3 ιντσών η καθεμία. Οι μακρόστενοι αεραγωγοί διαχωρίζουν το κατώτερο τμήμα του ταμπλό, όπου υπάρχουν δύο σειρές διακοπτών, με την ανώτερη να χρησιμοποιείται για τον έλεγχο των βασικών μενού λειτουργίας, ενώ η κατώτερη είναι αφιερωμένη στον έλεγχο του διζωνικού κλιματισμού.

Ο επιλογέας του κιβωτίου, όπως και στο Ioniq 5, έχει μετακομίσει στην κολόνα του τιμονιού, απελευθερώνοντας το χώρο στην κονσόλα, που χρησιμοποιείται για την τοποθέτηση του τηλεφώνου, τις θύρες φόρτισης, καθώς και για τον διπλό περιστροφικό διακόπτη για τα προγράμματα οδήγησης.

Τα υπόλοιπα τρία μοντέλα ακολουθούν μια κλασικότερη διάταξη, με ξεχωριστά τοποθετημένες οθόνες για τον πίνακα οργάνων και το σύστημα πολυμέσων. Βέβαια, μπορεί να το έχουμε συνηθίσει πια, αλλά το iCockpit του «2008» μόνο κλασικό δεν είναι. Πέραν του νέου σχήματος του επιλογέα για το αυτόματο κιβώτιο και των αναβαθμισμένων υφασμάτινων επενδύσεων στα καθίσματα, στις εκδόσεις Allure και GT ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10 ιντσών είναι στάνταρντ, διαθέτοντας νέα γραφική απεικόνιση (τρισδιάστατη στην έκδοση GT) αλλά και δυνατότητα παραμετροποίησης των ενδείξεων που προβάλλει.

Η ανάγνωση των τελευταίων, πάνω από το χαρακτηριστικό πηδάλιο της Peugeot, παραμένει αντικείμενο προσωπικής διαχείρισης, ενώ εντελώς νέα είναι και η στάνταρντ οθόνη αφής των 10 ιντσών του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Κάτω από αυτήν παραμένουν οι γνώριμοι φυσικοί διακόπτες, σε στυλ πλήκτρων πιάνου, που παρέχουν άμεση πρόσβαση, με ένα πάτημα, στις κυριότερες λειτουργίες του οχήματος.

Το πακέτο των αλλαγών συμπληρώνουν οι τρεις θύρες USB-C, συν μία στο πίσω μέρος, οι αναβαθμισμένες σε ανάλυση κάμερες εμπρός και πίσω, καθώς και το σύστημα Peugeot i-Connect (προσφέροντας πλήρη συνδεσιμότητα μέσω Apple CarPlay και Android Auto), ενώ το προαιρετικό Peugeot i-Connect Advanced περιλαμβάνει σύστημα πλοήγησης της TomTom.

 

Στο Avenger, όπως είναι αναμενόμενο, οι διαφορές σε σχέση με την ηλεκτρική έκδοση, που μας συντρόφευε για αρκετό καιρό, είναι λίγες και εντοπίζονται στον περιορισμό της αχανούς κεντρικής κονσόλας, όπου υπάρχει πλέον ο ψηλός επιλογέας του κιβωτίου, και στις λιγότερες ενδείξεις στην κεντρική οθόνη.

 

Στο οριζόντιας λογικής λιτό ταμπλό κυριαρχούν οι δύο οθόνες των 10,25 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και το σύστημα πολυμέσων U Connect, αλλά το στοιχείο που σε κερδίζει έχει να κάνει με τη θέση οδήγησης και το σχεδόν κάθετο τιμόνι, που βολεύει στην πλειονότητα των περιπτώσεων.

Την πιο παραδοσιακή λογική φαίνεται να υιοθετεί το ταμπλό του Yaris Cross, με την κλασική κάθετη κονσόλα και την ημικυκλική καλύπτρα για τον πίνακα οργάνων με τη μείξη ψηφιακών και αναλογικών ενδείξεων, ενώ στο μέσον του ταμπλό δεσπόζει η αυτόνομα τοποθετημένη οθόνη του συστήματος πολυμέσων.

Αξιοποιώντας τις μηχανολογικές διαφορές

Μπορεί στην προκειμένη περίπτωση το Yaris Cross να διαθέτει ένα σημαντικό πλεονέκτημα λόγω της υβριδικής του τεχνολογίας, αυτό όμως δε σημαίνει ότι οι υπόλοιποι κάθονται με σταυρωμένα τα χέρια.

Την ταπεινότερη υλοποίηση εδώ διαθέτει το Avenger, χωρίς επιπλέον τεχνολογικά καλούδια, όπως είναι η αυτόματη μετάδοση και τα υβριδικά χαρακτηριστικά. Αυτό αναμένεται να επιλυθεί στα μέσα της χρονιάς, οπότε και θα έρθει το νέο mild hybrid σύνολο της Stellantis, με θερμικό κινητήρα και ένα μικρό ηλεκτρικό μοτέρ ενσωματωμένο στο νέο 6άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, με περιστασιακές ικανότητες αμιγούς ηλεκτροκίνησης.

Φυσικά, δε θα πρέπει να ξεχνάμε ότι στην κορυφή βρίσκεται η ηλεκτρική έκδοση του Avenger, που έχει καταφέρει να κλέψει τις εντυπώσεις με τη μέχρι τώρα παρουσία της στο γκαράζ του περιοδικού.

Στο ίδιο μήκος κύματος βρίσκεται και το Peugeot «2008», αν και έχει ένα προβάδισμα, καθώς εδώ εμπλουτίζεται με το εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων. Από εκεί και πέρα, ως μέλος του ομίλου Stellantis, θα εμπλουτιστεί και αυτό με το υβριδικό σύστημα που αναφέραμε προηγουμένως στο Avenger, ενώ διαθέτει και δύο παραλλαγές ισχύος της αμιγώς ηλεκτρικής έκδοσης.

Την πλουσιότερη γκάμα διαθέτει πάντως το Hyundai Kona, από την οποία έχει μεν αφαιρεθεί η ντίζελ παραλλαγή, αλλά συνεχίζουν να υπάρχουν δύο βενζινοκίνητες εναλλακτικές ισχύος, η full hybrid έκδοση και το ηλεκτρικό μοντέλο σε δύο εκδοχές απόδοσης. Ο 1.000άρης κινητήρας του αυτόματου Kona αποδίδει 120 ίππους και 200 Nm ροπής.

Το αξιοπερίεργο είναι ότι, ενώ ο ίδιος κινητήρας στα αυτόματα Bayon και i30, όπως και στη χειροκίνητη έκδοση του Kona, συνδυάζεται με mild hybrid 48V σύστημα, εδώ αυτό το μικρο-υβριδικό σύστημα δεν είναι (ακόμη;) διαθέσιμο.

Προς αποφυγή παρεξηγήσεων, λοιπόν, η ύπαρξη στην προκειμένη περίπτωση μίας μικρής επαναφορτιζόμενης μπαταρίας ιόντων λιθίου, που βρίσκεται κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού, δε χρησιμοποιείται από κάποιο υβριδικό σύστημα, αλλά για την τροφοδοσία των ασύρματων (ΟΤΑ) ενημερώσεων λογισμικού.

Με δεδομένο ότι το βάρος αυτής της αυτόματης παραλλαγής NLine πλησιάζει τον 1,5 τόνο, οι 120 ίπποι ίσως να φαίνονται λίγοι, μιας και για την επιτάχυνση από στάση μέχρι τα 100 χλμ./ώρα απαιτούνται 11,7 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα δεν ξεπερνάει τα 180 χλμ./ώρα.

Τα κάστανα από τη φωτιά βγάζει το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, το οποίο, χάρη στις γρήγορες αλλαγές και στην αποτελεσματική κλιμάκωση των 7 σχέσεων, βοηθάει τον οδηγό στην καθημερινή οδήγηση, αλλά και στο kickdown σε μια προσπέραση. Για καλύτερο έλεγχο μάλιστα σε κάθε περίσταση, υπάρχουν και paddles αλλαγής ταχυτήτων, σταθερά τοποθετημένα στα μπράτσα του τιμονιού.

Να επισημάνουμε πως η λειτουργία τους, σε ό,τι αφορά τη χρονική διάρκεια που το κιβώτιο παραμένει σε χειροκίνητη λειτουργία μέχρι να επιστρέψει στις αυτόματες αλλαγές, διαφοροποιείται ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης (Normal ή Sport).

Σε παρόμοιο επίπεδο βρίσκονται οι επιδόσεις του χειροκίνητου Avenger, το οποίο χρειάζεται 10,6 δλ. για την επιτάχυνση από στάση μέχρι τα 100 χλμ./ώρα, ενώ η τελική του ταχύτητα ανέρχεται στα 184 χλμ./ώρα. Ούτε στην προκειμένη περίπτωση οι 100 ίπποι και τα 205 Nm της ροπής φαίνονται πολλά, αλλά το βάρος εδώ διατηρείται χαμηλά, στα 1.182 κιλά, ενώ καταλυτική είναι η συνεισφορά του κιβωτίου.

Μπορεί το κούμπωμα των σχέσεων να μην είναι ιδανικό, δεν ισχύει όμως το ίδιο για την κλιμάκωση, που ταιριάζει γάντι στο συγκεκριμένο σύνολο, βγάζοντας στον αφρό μια πολύ ευχάριστη ελαστικότητα, στο χαμηλό και μεσαίο φάσμα λειτουργίας.

Ο ίδιος 3κύλινδρος 1.200άρης κινητήρας βρίσκεται κάτω από το καπό του Peugeot «2008», αλλά με δύο σημαντικές διαφορές. Η πρώτη αφορά την ενισχυμένη απόδοση (130 ίπποι και 230 Nm) και η δεύτερη το αυτόματο κιβώτιο με την πυκνή κλιμάκωση των 8 σχέσεων, το οποίο διακρίνεται σε κάθε περίπτωση για την ομαλή λειτουργία του, χάρη στην ύπαρξη του κλασικού μετατροπέα ροπής (έναντι των περισσότερων ανταγωνιστών, οι οποίοι εφοδιάζονται με διατάξεις διπλού συμπλέκτη).

Το κέρδος από τον συγκεκριμένο συνδυασμό αντανακλάται και στις επιδόσεις, με το «2008» να διαθέτει την καλύτερη επίδοση στην τυποποιημένη επιτάχυνση των 0-100 χλμ./ώρα (9,4 δλ.).

Κάποια νέα μπορούμε να περιμένουμε και από το ιαπωνικό στρατόπεδο, καθώς αργότερα αναμένεται η ανανεωμένη εκδοχή του Yaris Cross, με κυριότερη προσθήκη αυτή μιας ισχυρότερης υβριδικής παραλλαγής 130 ίππων.

Όπως και να έχει, το εμπορικό «κουπί» θα τραβάει πάντοτε η βασική υβριδική έκδοση των 116 ίππων, που προκύπτει από το συνδυασμό ενός ατμοσφαιρικού 1.500άρη βενζινοκινητήρα 92 ίππων και ενός ηλεκτρικού μοτέρ 80 ίππων, ενώ υπάρχει και ένα μικρότερο, δευτερεύον μοτέρ.

Οι επιδόσεις των 11,2 δλ. και η τελική ταχύτητα των 170 χλμ./ώρα δε διαφοροποιούνται σημαντικά από εκείνες του αυτόματου Kona, αν και το Yaris Cross είναι σημαντικά ελαφρύτερο, με την ένδειξη της ζυγαριάς να σταματάει στα 1.170 κιλά.

Καταλυτική είναι και εδώ η επίδραση του κιβωτίου, με τη λειτουργία να παραπέμπει έντονα σε υλοποιήσεις συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (αν και βασίζεται σε πλανητικά γρανάζια). Αυτό μεταφράζεται σε ένα μακρόσυρτο βουητό κατά τη διάρκεια της έντονης επιτάχυνσης, όπου, εάν ο οδηγός επιθυμεί μια αμεσότερη απόκριση, μπορεί να ενεργοποιήσει το Sport πρόγραμμα οδήγησης.

Από την άλλη, όμως, το κιβώτιο στην καθημερινή χρήση είναι εξαιρετικά ομαλό, κάτι που διευκολύνει τον οδηγό να αξιοποιεί συχνότερα τις δυνατότητες ηλεκτροκίνησης (για τις οποίες μάλιστα μπορεί να έχει μια αναλυτική εικόνα μέσω της εφαρμογής MyT).

Εκτός όμως από τις επιδόσεις με το χρονόμετρο ανά χείρας, υπάρχουν και εκείνες που καταγράφονται με τη μάνικα της αντλίας ανά χείρας. Εκεί είναι όπου δε χωράει καμία αμφισβήτηση για τα κατορθώματα του Ιάπωνα.

Με μια μέση τιμή κατανάλωσης 4,6 λτ./100 χλμ. (που μπορεί να κατέβει αρκετά χαμηλότερα σε προσεκτική αστική χρήση), το Yaris Cross κερδίζει κατά κράτος τους υπόλοιπους, που βρίσκονται συνήθως στη ζώνη των 7 με 8 λτ./100 χλμ., αποδεικνύοντας έτσι με τον καλύτερο τρόπο τα πλεονεκτήματα μιας full hybrid υλοποίησης.

Οδηγώντας

Η αίσθηση είναι πως και το Yaris Cross θα μπορούσε να έχει μια ολοκληρωμένη συμπεριφορά, παρά τα «παρατράγουδα» του κιβωτίου, αφού ακόμα και το τιμόνι με το κάπως τεχνητό βάρος αντεπεξέρχεται σε επίπεδο πληροφόρησης, την ώρα που οι κλίσεις στο αμάξωμα με την απόσταση των 17 εκ. από το έδαφος είναι εμφανώς περιορισμένες, κάτι πάντως που έχει ένα κόστος στον τρόπο που αποσβένονται οι κακοτεχνίες της ασφάλτου (μερίδιο ευθύνης πρέπει να αποδοθεί και στα συγκεκριμένα, μικτής χρήσης ελαστικά).

Το Kona προσφέρει την αρκετά ικανοποιητική ποιότητα κύλισης που είχαμε γνωρίσει στην υβριδική του έκδοση, αν και στην προκειμένη περίπτωση, στους πίσω τροχούς βρίσκεται ένας ημιάκαμπτος άξονας αντί για τη διάταξη πολλαπλών συνδέσμων που υπάρχει στην υβριδική, αλλά και στην τετρακίνητη έκδοση 1.6.

Προσπαθώντας να διατηρήσει μια ισορροπία μεταξύ άνεσης και σπορτίφ οδικής συμπεριφοράς, η ανάρτηση αντιδρά κάπως ξερά στις κακοτεχνίες του οδοστρώματος. Το Kona μπορεί να κινηθεί αρκετά σβέλτα, χωρίς πάντως να προδιαθέτει τον οδηγό για κάτι παραπάνω, όπου, παρά τις επιγραφές «NLine», δεν έχει τις κοφτερές αντιδράσεις ενός Ford Puma. Το μεσαίο πεντάλ έχει σωστή αίσθηση και τα φρένα είναι αρκούντως δυνατά και ανθεκτικά στη συχνή χρήση.

Πίσω από το τιμόνι του ανανεωμένου Peugeot 2008, αντιλαμβάνεσαι μια βελτίωση στην κύλιση και την ποιότητα απόσβεσης. Φυσικά, προτεραιότητα έχει πάντοτε η άνεση, με τις μαλακές ρυθμίσεις να έχουν τον πρώτο λόγο, αλλά στο ανανεωμένο μοντέλο δείχνουν να έχουν αναθεωρηθεί τα ελαστικά παρεμβύσματα, κάτι που έχει βελτιώσει τον τρόπο με τον οποίο γίνονται αισθητές οι κακοτεχνίες του οδοστρώματος (κάτι παραπλήσιο είχαμε εντοπίσει και στο ανανεωμένο DS 3).

Oι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές παραμένουν αισθητές, όχι όμως και ενοχλητικές, ενώ θετικές εντυπώσεις αφήνουν τόσο η απόδοση του συστήματος πέδησης όσο και εκείνη του υποβοηθούμενου τιμονιού, που διαθέτει το πρέπον «βάρος» στο Sport πρόγραμμα οδήγησης.

Η οδηγική έκπληξη πάντως έρχεται από το Avenger, με δεδομένο μάλιστα ότι μοιράζονται την ίδια μηχανολογική πλατφόρμα με το «2008». Παρά τους 18άρηδες τροχούς του αυτοκινήτου που είχαμε στη διάθεσή μας, η ποιότητα κύλισης διατηρείται σε υψηλά επίπεδα, με εξαίρεση ορισμένους θορύβους από τον κινητήρα και τον αέρα.

Η ανάρτηση καταφέρνει να απορροφά την πλειονότητα των κακοτεχνιών του οδοστρώματος, χωρίς μάλιστα να καταφεύγει σε ιδιαίτερα μαλακές ρυθμίσεις. Αυτό το τελευταίο στοιχείο επιτρέπει στον οδηγό που θα θελήσει να ανεβάσει ρυθμό να κινηθεί αρκετά σβέλτα, χωρίς ενοχλητικές κλίσεις του αμαξώματος, με το τιμόνι να διατηρεί μια αρκετά ικανοποιητική αίσθηση, αφήνοντας στην άκρη την ελαφρώς «φορτηγίσια» αίσθηση του Renegade.

Για τις όποιες εκδρομικές αναζητήσεις, υπάρχει σε όλους τους συμμετέχοντας αυτής της συγκριτικής δοκιμής μια ικανή απόσταση από το έδαφος, όπου τα Avenger και Kona διαθέτουν ηλεκτρονικά συστήματα διαχείρισης της πρόσφυσης, χωρίς όμως κάποια βοήθεια από τα ελαστικά, τα οποία δεν είναι μικτής χρήσης.

Για τέτοια θέματα το Kona παραπέμπει στην τετρακίνητη έκδοση των 1,6 λίτρων, αν και τελικά το Yaris Cross είναι εκείνο που διαθέτει τα πιο πειστικά επιχειρήματα σε αυτή την έκδοση, χάρη στην (έξτρα) τετρακίνηση μέσω ενός επιπλέον μικρού ηλεκτρικού μοτέρ (κάτι που διατηρεί χαμηλά τις εκπομπές CO2) και στα ελαστικά τεσσάρων εποχών, που σε μια δύσκολη κατάσταση θα δώσουν το κάτι παραπάνω σε πρόσφυση.

Το κόστος και οι ανάγκες

Αυτά τα δύο στοιχεία είναι που καθορίζουν σχεδόν πάντα την τελική επιλογή. Το Toyota Yaris Cross επικρατεί με γνώμονα τη λογική, καθώς δικαιολογεί απόλυτα τον τίτλο του bestseller, όντας ανταγωνιστικό σε όλους τους τομείς, ενώ προσφέρει ένα χαμηλό κόστος χρήσης (που γίνεται ακόμα χαμηλότερο στις αστικές μετακινήσεις) και το πλέον συμφέρον τιμολογιακό πακέτο (ξεκινάει από τα 23.230 ευρώ, αν και αξίζει κάποιος να στραφεί στις επιπλέον εξοπλιστικές πινελιές της έκδοσης Active Plus των 24.320 ευρώ).

Από εκεί και πέρα, οι προσωπικές ανάγκες και το γούστο καθορίζουν την επιλογή. Εάν λοιπόν αυτές οι ανάγκες περιλαμβάνουν μια μεγαλύτερη χωροταξική ευχέρεια, τότε τα Hyundai Kona και Peugeot «2008» μπορούν να καλύψουν με αρκετή αποτελεσματικότητα τις απαιτήσεις ακόμα και μιας τετραμελούς οικογένειας, χωρίς να χρειαστεί να στραφεί κανείς στη μεγαλύτερη κατηγορία.

Αμφότερα εμπλουτίζουν τη συνταγή τους με άφθονες δόσεις ποιότητας κύλισης και προηγμένων τεχνολογιών, όπου το «2008» έχει ένα μικρό προβάδισμα στη λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου, ενώ το Kona ξεκινάει από μια χαμηλότερη τιμή (27.990 ευρώ για την αρχική έκδοση Premium, όταν το πλουσιοπάροχο 2008 Allure βρίσκεται στα 29.990 ευρώ, πάντα για τις αυτόματες παραλλαγές τους).

Το Avenger θα περίμενε κανείς να είναι ο χαμένος της υπόθεσης, έχοντας μάλιστα υπ’ όψιν και τα εξαιρετικά κατορθώματα του ηλεκτρικού αδελφού, αλλά τελικά αποδείχθηκε πολύ σκληρο(τράχηλο) καρύδι. Η ελληνική αντιπροσωπεία ομολογουμένως κατέβαλε αρκετή προσπάθεια για να συγκρατήσει την τιμή σε ανταγωνιστικό πλαίσιο όπου πλέον διατίθεται η οικονομικότερη έκδοση Longitude των 23.390 ευρώ, χωρίς να θυσιάσει τον εξοπλισμό.

Παρά τις ταπεινές μηχανολογικές προδιαγραφές αυτής της εισαγωγικής χειροκίνητης έκδοσης, το Avenger μας εξέπληξε με τα οδηγικά του χαρακτηριστικά, αφού μπορεί να βάλει δύσκολα ακόμα και στον βασιλιά, το Ford Puma. Έτσι, αν το ζητούμενο δεν είναι οι χώροι, τότε το χειροκίνητο Avenger αποδεικνύεται ένα πρώτης τάξεως αστικό BSUV._ 4T

ΜΕ ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ

JEEP AVENGER 1.2 100 PS

ΥΠΕΡ//ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ//ΘΕΣΗ ΟΔΗΓΗΣΗΣ

ΚΑΤΑ//ΕΛΛΕΙΨΗ ΑΥΤΟΜΑΤΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ

HYUNDAI KONA 1.0T 120 PS 7DCT

ΥΠΕΡ//ΧΩΡΟΙ//ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ//ΕΙΚΟΝΑ

ΚΑΤΑ//ΕΛΛΕΙΨΗ ΥΒΡΙΔΙΚΩΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΩΝ

PEUGEOT 2008 1.2 130 EAT8

ΥΠΕΡ//ΧΩΡΟΙ//ΑΝΕΣΗ//ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΙΒΩΤΙΟΥ

ΚΑΤΑ//ΤΙΜΗ

TOYOTA YARIS CROSS HYBRID 116

ΥΠΕΡ//ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ//ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΙΒΩΤΙΟΥ (ΠΟΛΗ)//ΤΙΜΗ

ΚΑΤΑ//ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΙΒΩΤΙΟΥ ΥΠΟ ΠΙΕΣΗ

JEEP AVENGER 1.2 100 PS

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: β/κ άμεσου ψεκασμού με τούρμπο >ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.199 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ: 100 ίπποι/5.500 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ: 205 Nm/2.750 σ.α.λ. >ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: Χειροκίνητο 6 σχέσεων >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Ημιάκαμπτος άξονας >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.084x1.776x1.528 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.562 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 380 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.182 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 10,6 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 184 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 7,2 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 125 γρ./χλμ. >ΤΙΜΗ: 25.990 ευρώ

HYUNDAI KONA 1.0T 120 PS 7DCT

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: β/κ άμεσου ψεκασμού με τούρμπο >ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 998 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ: 120 ίπποι/6.000 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ: 200 Nm/2.000-3.500 σ.α.λ. >ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 7 σχέσεων σχέσεων >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Ημιάκαμπτος άξονας >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.385×1.825×1.580 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.660 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 466 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.400 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 11,7 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 180 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 7,7 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 149 γρ./χλμ. >ΤΙΜΗ: Από 28.000 ευρώ

PEUGEOT 2008 1.2 130 EAT8

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: β/κ άμεσου ψεκασμού με τούρμπο >ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.199 κ.εκ. >ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 130 ίπποι/5.500 σ.α.λ. >ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 230 Nm/1.750 σ.α.λ. >ΚΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 8 σχέσεων >ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Ημιάκαμπτος άξονας >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.304x1.775x1.550 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.605 χλστ. >ΒΑΡΟΣ: 1.280 κιλά >ΑΠΟΣΚΕΥΕΣ: 434 (405+29) λτ. >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 9,4 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 203 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 8,1 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 134 γρ./χλμ. >TIMH: Από 30.000 ευρώ

TOYOTA YARIS CROSS HYBRID 116

ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: β/κ + η/κ >ΚΥΒΙΣΜΟΣ (β/κ): 1.490 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ (β/κ): 92 ίπποι >ΡΟΠΗ (β/κ): 120 Nm >ΙΣΧΥΣ (η/κ): 80 ίπποι >ΡΟΠΗ (η/κ): 141 Nm >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ: 116 ίπποι >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ: – >ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο eCVT >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Ημιάκαμπτος άξονας >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.180×1.765×1.560 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.560 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 397 (367+30) λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.170 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 11,2 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 170 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 4,6 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 98 γρ./χλμ. >ΤΙΜΗ: Από 23.200 ευρώ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΜΠΑΝΕΛΛΗΣ, ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!