X
Συγκριτικές δοκιμές

Fiat Tipo Cross 1.0T-Kia Stonic 48V-Skoda Scala G-Tec (CNG)-Dacia Duster Eco-G (LPG)

Η έλευση του Fiat Tipo Cross φέρνει στην επιφάνεια μια παρέα αυτοκινήτων με διαφορετική προσέγγιση στα 1.000 κ.εκ., που έχουν ως κοινό παρονομαστή το προσιτό κόστος κτήσης. 

Φωτογραφίες: Θάνος Ηλιόπουλος

Fiat Tipo Cross 1.0T

Τα διαπιστευτήρια

Το πρώτο μοντέλο της Fiat στην κατηγορία C-Crossover. Η αυξημένη κατά 37 χλστ. απόσταση από το έδαφος, σε σύγκριση με του Tipo Hatchback, η νέα μάσκα με το επίσης νέο λογότυπο και εκτός δρόμου πινελιές σε προφυλακτήρες, φτερά και φωτιστικά σώματα LED διαμορφώνουν τη συνολική εικόνα.

Από μέσα

Η ψηλότερη θέση οδήγησης προσφέρει εύκολη πρόσβαση στην καμπίνα. Με πίνακα οργάνων TFT και οθόνη αφής 7 ιντσών (υπάρχει και έκδοση με 10,25 ίντσες), η ψηφιοποίηση είναι φανερή. Το μεταξόνιο των 2.638 χλστ. συμβάλλει στην επίτευξη ευρυχωρίας και βέλτιστης άνεσης. Τα 440 λίτρα του χώρου αποσκευών παραπέμπουν σε αυτοκίνητα μεγαλύτερης κατηγορίας.

Κινητήρας – Κιβώτιο

Ο 3κύλινδρος τούρμπο κινητήρας βενζίνης 999 κ.εκ. αποδίδει 100 ίππους και χρησιμοποιείται για πρώτη φορά σε Tipo. Η ροπή των 190 Nm γίνεται αισθητή μόλις από τις 1.500 στροφές, προσδίδοντας καλοδεχούμενη ζωντάνια από χαμηλά, ενώ το κιβώτιο είναι χειροκίνητο 5 σχέσεων. Η γκάμα περιλαμβάνει και πετρελαιοκινητήρες 1,3 και 1,6 λίτρων.

 

Στο δρόμο

Το Tipo Cross είναι συνεπές σε όσα υπόσχεται, δηλαδή σε ασφαλείς και άνετες οικογενειακές μετακινήσεις. Το γνωστό προφίλ «City» της Fiat κάνει το τιμόνι ακόμη πιο ελαφρύ, διευκολύνοντας την κίνηση ή τη διαδικασία παρκαρίσματος εντός πόλης. Η ρύθμιση των αναρτήσεων είναι προσανατολισμένη στην άνεση, αποσβένοντας ικανοποιητικά τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων.

Συμπέρασμα

Με την παρουσίαση του Tipo Cross, η Fiat προσφέρει ακόμα μία ενδιαφέρουσα πρόταση στην γκάμα του μοντέλου. Δεδομένου του χαρακτήρα του, το νέο crossover δεν υστερεί σε κάποιον τομέα, έχοντας ως ατού την ευρυχωρία που συνήθως συναντάμε σε αυτοκίνητα μεγαλύτερης… τιμολογιακής κλίμακας.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

> Κυβισμός: 999 κ.εκ. > Μεγ. Ισχύς: 100 ίπποι/5.000 σ.α.λ. > Μεγ. ροπή: 190 Nm/1.500 σ.α.λ. > Κιβώτιο: Χειροκίνητο 5 σχέσεων > Ανάρτηση εμπρός/πίσω: Γόνατα/Ημιάκαμπτος άξονας > ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.368×1.802×1.556 χλστ. > Μεταξόνιο: 2.638 χλστ. > Χώρος αποσκευών: 440 λίτρα > Βάρος: 1.260 κιλά > 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ*: 12,2 δλ. > Τελική ταχύτητα*: 183 χλμ./ώρα > Μέση κατανάλωση δοκιμής: 8 λτ./100 χλμ. > Εκπομπή CO2 (WLTP): 130 γρ./χλμ. > Τιμή από: 17.100 ευρώ

*Τιμές κατασκευαστή

Kia Stonic 48V

Τα διαπιστευτήρια

Έχοντας ανανεωθεί πρόσφατα, το Kia Stonic απέκτησε για πρώτη φορά ήπια υβριδικό σύστημα 48V. Με διαστάσεις 4.140×1.760×1.520 χλστ. και απόσταση 183 χλστ. από το έδαφος (με τροχούς 17 ιντσών), το συγκεκριμένο κορεατικό B-SUV διαφοροποιείται εμφανισιακά χάρη στα λογότυπα «48V Hybrid» και «EcoDynamics+», που βρίσκονται στο πίσω μέρος.

Από μέσα

Στο επίκεντρο του ταμπλό βρίσκεται το σύστημα πολυμέσων με -μεγαλύτερη- οθόνη 8 ιντσών. Η λειτουργία του υβριδικού συστήματος απεικονίζεται στον πίνακα οργάνων 4,2 ιντσών. Το μεταξόνιο των 2.580 χλστ. βοηθά ώστε η καμπίνα να είναι ευρύχωρη για τέσσερις ενήλικες, ενώ η χωρητικότητα αποσκευών είναι 352 λίτρα.

Κινητήρας – Κιβώτιο

Επί του προκειμένου, στο μικροσκόπιο μπαίνει το Stonic με τον τούρμπο βενζινοκινητήρα 1.0 T-GDi Smartstream των 120 ίππων (διατίθεται και με 100 ίππους). Το ηλεκτρικό μοτέρ 48V λειτουργεί ως γεννήτρια-μίζα, βοηθώντας στην πιο «ξεκούραστη» -με χαμηλότερη κατανάλωση και εκπομπή ρύπων- λειτουργία του κινητήρα. Η έκδοσή «μας» διαθέτει αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, η λειτουργία του οποίου είναι ομαλή.

Στο δρόμο

Χάρη στο τούρμπο, το σύνολο διακρίνεται για την ευστροφία του, ενώ, σε συνδυασμό με τις διαστάσεις του αμαξώματος, το Stonic αποδεικνύεται και ευέλικτο εντός πόλης. Εφόσον αυξηθούν τα χιλιόμετρα εκτός αυτής, η πληροφόρηση από το τιμόνι περιορίζεται κάπως, ενώ οι σκληρές ρυθμίσεις των αναρτήσεων δίνουν πιο σπορ τόνο. Σε κάθε περίπτωση, τα φρένα (αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός, δισκόφρενα πίσω) αποτελούν αρωγό για πιο επιθετική οδηγική προσέγγιση.

Συμπέρασμα

Η ανανεωμένη εκδοχή του Kia Stonic διαθέτει όλα τα στοιχεία ώστε να χαρακτηριστεί «state of the art». Η σύγχρονη τεχνολογία είναι ευρέως παρούσα, από το ήπια υβριδικό κινητήριο σύνολο έως τα πάσης φύσεως συστήματα, καθιστώντας το κορεατικό B-SUV ελκυστικό αγοραστικό προορισμό.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

> Κυβισμός: 998 κ.εκ. > Μεγ. Ισχύς: 120 ίπποι/6.000 σ.α.λ. > Μεγ. ροπή: 172 Nm/1.500-4.000 σ.α.λ. > Κιβώτιο: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων > Ανάρτηση εμπρός/πίσω: Γόνατα/Ημιάκαμπτος άξονας > ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.140×1.760×1.520 χλστ.> Μεταξόνιο: 2.580 χλστ. > Χώρος αποσκευών: 352 λίτρα > Βάρος: 1.260 κιλά > 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ*: 10,4 δλ. > Τελική ταχύτητα*: 185 χλμ./ώρα > Μέση κατανάλωση δοκιμής: 7,5 λτ./100 χλμ. > Εκπομπή CO2 (WLTP): 129 γρ./χλμ. > Τιμή από: 19.990 ευρώ

*Τιμές κατασκευαστή

Skoda Scala G-Tec (CNG)

Τα διαπιστευτήρια

Το Skoda Scala είναι αφενός ένα μεγάλο χάτσμπακ (διαστάσεων 4.362×1.793×1.471 χλστ.) ανάμεσα σε τρία crossover-SUV, αλλά -κυρίως- εφοδιάζεται με φυσικό αέριο (CNG). Εμφανισιακά δε διαφοροποιείται από τα «απλά» αδελφάκια του, παρά μόνο στα δύο στόμια για τοποθέτηση καυσίμου.

Από μέσα

Το εργονομικά διαμορφωμένο ταμπλό του Scala αφήνει θετική αίσθηση, έχοντας στο επίκεντρο μία οθόνη 9,2 ιντσών. Η σωστή εκμετάλλευση του μεταξονίου των 2.649 χλστ. έχει καταστήσει τις πίσω θέσεις ιδιαίτερα άνετες. Η -μοιραία- μείωση της χωρητικότητας αποσκευών από 467 σε 339 λίτρα, απότοκο της ύπαρξης τριών ατσάλινων ρεζερβουάρ χωρητικότητας 13,8 κιλών αερίου, εντοπίζεται στο χώρο κάτω από το κάλυμμα.

Κινητήρας – Κιβώτιο

Ο γνωστός 3κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας των 999 κ.εκ. αποδίδει για την περίσταση ισχύ 90 ίππων και ροπή 160 Nm. Η δύναμή του γίνεται πιο φανερή μετά τις 2.000 σ.α.λ., ενώ η χροιά του παρουσιάζει μεγαλύτερη τραχύτητα. Το χειροκίνητο κιβώτιο των 6 σχέσεων έχει καλή κλιμάκωση, όπως και αίσθηση.

Στο δρόμο

Η ποιότητα κύλισης βρίσκεται σε υψηλό επίπεδο, αν και η διαφοροποίηση στο κινητήριο σύνολο απαιτεί μεγαλύτερη προσπάθεια ώστε να κινηθείς σβέλτα. Η κίνηση γίνεται με το φυσικό αέριο, ενώ τα 9 λίτρα βενζίνης χρησιμεύουν κυρίως για αύξηση της αυτονομίας. Σύμφωνα με τη Skoda, η αυτονομία ξεπερνά τα 600 χλμ., ενώ στην περίπτωση της δοκιμής μας φλέρταρε με τα 450 χλμ.

Συμπέρασμα

Οι αγοραστές ενός Skoda Scala G-Tec θα είναι απόλυτα συνειδητοποιημένοι για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου και τον οικονομοτεχνικό λόγο της επιλογής τους. Σε αυτό το πλαίσιο, το τσεχικό αυτοκίνητο είναι μια ενδιαφέρουσα πρόταση, με πλεονέκτημα το χαμηλότερο λειτουργικό κόστος, αν και το δίκτυο φυσικού αερίου παραμένει περιορισμένο.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

> Κυβισμός: 999 κ.εκ. > Μεγ. Ισχύς: 90 ίπποι/4.000-5.500 σ.α.λ. > Μεγ. ροπή: 160 Nm/1.800-3.800 σ.α.λ. > Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων > Ανάρτηση εμπρός/πίσω: Γόνατα/Ημιάκαμπτος άξονας > ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.362×1.793×1.471 χλστ. > Μεταξόνιο: 2.649 χλστ. > Χώρος αποσκευών: 339 λίτρα > Βάρος: 1.310 κιλά > 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ*: 12,4 δλ. > Τελική ταχύτητα*: 182 χλμ./ώρα > Μέση κατανάλωση δοκιμής: 6,1 κιλά/100 χλμ. (7,5 λτ./100 χλμ.) > Εκπομπή CO2 (WLTP): 94,1-113,1 γρ./χλμ. > Τιμή: 17.500 ευρώ

*Τιμές κατασκευαστή – σε παρένθεση η τιμή βενζίνης

Dacia Duster Eco-G (LPG)

Τα διαπιστευτήρια

Η εικόνα της εμπρός μάσκας και η απόσταση των 210 χλστ. από το έδαφος προδίδουν την ικανότητα του Dacia Duster να κινηθεί εκτός δρόμου. Η βασική διαφορά όμως έγκειται στο σύστημα διπλού καυσίμου, χάρη στη συνύπαρξη κινητήρα βενζίνης και συστήματος υγραερίου.

Εσωτερικό

Για να διατηρηθεί το κόστος σε προσιτό επίπεδο, η πρακτικότητα υπερτερεί της εμφάνισης και της απτής ποιότητας, χωρίς να γίνονται εκπτώσεις στην ευρυχωρία. Με το πάτημα ενός κουμπιού αριστερά του τιμονιού, ο οδηγός επιλέγει το καύσιμο με το οποίο θα κινηθεί το Duster. Η δεξαμενή υγραερίου των 33,6 λίτρων έχει τοποθετηθεί στο χώρο της ρεζέρβας, δίχως να επηρεάζει τη χωρητικότητα αποσκευών, που είναι 445 λίτρα.

Κινητήρας – Κιβώτιο

Καταθέτοντας μια αντιπρόταση στον (ηλεκτρο)υβριδισμό, το Dacia Duster 4X2 συνδυάζει 3κύλινδρο τούρμπο βενζινοκινητήρα 1.0 TCe ισχύος 100 ίππων και ροπής 170 Nm, με υγραέριο. Η προσθήκη χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων -σε σύγκριση με το μέχρι πρότινος 5άρι- αυξάνει περαιτέρω τη δυναμική, αλλά και την άνεση του Duster.

Στο δρόμο

Το επιπλέον βάρος περίπου 60 κιλών της έκδοσης διπλού καυσίμου δεν επηρεάζει ιδιαίτερα την κίνηση. Εκτός δρόμου, ακόμα και σε δικίνητη έκδοση, το Duster βρίσκεται στο στοιχείο του. Βέβαια, αυτό δεν απαγορεύει ένα απροβλημάτιστο ταξίδι, ενώ οι μαλακές ρυθμίσεις της ανάρτησης δείχνουν τον προσανατολισμό στην άνεση.

Συμπέρασμα

Το Dacia Duster διατηρεί τα πλεονεκτήματα ενός SUV, όπως την απρόσκοπτη κίνηση εντός και εκτός δρόμου, προσθέτοντας στην εξίσωση αυξημένη αυτονομία (της τάξης των 1.000 χλμ. κατά το εργοστάσιο), λόγω του LPG. Το μειωμένο κατά την κτήση και συνύπαρξη κόστος συνεχίζει να αποτελεί ισχυρό ατού του αυτοκινήτου.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

> Κυβισμός: 999 κ.εκ. > Μεγ. Ισχύς: 100 ίπποι/4.600-5.000 σ.α.λ. > Μεγ. ροπή: 170 Nm/2.000-3.500 σ.α.λ. > Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων > Ανάρτηση εμπρός/πίσω: Γόνατα/Ημιάκαμπτος άξονας > ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.341×1.804×1.693 χλστ. > Μεταξόνιο: 2.674 χλστ. > Χώρος αποσκευών: 445 λίτρα > Βάρος: 1.258 κιλά > 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ*: 15,1 (13,8) δλ. > Τελική ταχύτητα*: 166 (168) χλμ./ώρα > Μέση κατανάλωση δοκιμής: 8,5 (9,8) λτ./100 χλμ. > Εκπομπή CO2 (WLTP): 142 (126) γρ./χλμ. > Τιμή από: 15.680 ευρώ

**Τιμές κατασκευαστή – Σε παρένθεση οι τιμές LPG

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!