Δοκιμές Συγκριτικές δοκιμές

Οδηγούμε Audi RS 6 Avant & Porsche Panamera S E-Hybrid Sport Turismo

Στην Τέλεια Διαδρομή και σε ρυθμούς supercar με τους 4θέσιους εκπροσώπους των Porsche και Audi.

Δε συγκρίνονται· αυτό είναι το συμβατικό σχόλιο. Όπως δε συγκρίνεις Porsche 911-992 ΤS με Ferrari F8, ακριβώς έτσι αποφεύγεις την αντιπαράθεση ανάμεσα σε ό,τι ταχύτερο για τέσσερις (ή περίπου τέσσερις) επιβάτες, λάτρεις της χαμηλής πτήσης, με πολύ υψηλά στάνταρντ στην ασφάλεια, ενεργητική και παθητική. 

Κοινός παρονομαστής η ποιότητα και η ευχαρίστηση της στιγμής, που εξελίσσεται σε σχέση ζωής. Από την Porsche η Panamera στην κορυφαία της εκδοχή, από την Audi το RS 6, και εδώ η μετοχική σύνθεση που τα συνδέει δε γεφυρώνει το χάσμα από το Ίνγκολσταντ στο Τσουφενχάουζεν. Απόσταση που προδίδει υποδειγματικά τη διαφορετική τους κουλτούρα, με το γερμανικό γκρουπ να κερδίζει... Όσκαρ, επιβεβαιώνοντας στην πράξη το «έκαστος στο είδος του».

Audi RS 6 & Porsche Panamera S E-Hybrid Sport Turismo

 

RS 6 vs Panamera 

Πρέπει να ερμηνεύσεις την κουλτούρα τους ως δημιουργών, για να διαχειριστείς τη μεταξύ τους σχέση. Είναι βέβαια ξεκάθαρος ο στόχος σε σχέση με το πού απευθύνονται. Αυτή η Panamera, ένα 2+2 για... 4, παρά το βάρος της, δε «βλέπει» τα περίφημα Cayenne, παρά μόνο την «911». Αντίστοιχα, θα ανταγωνιστεί με το χαμόγελο του σεβασμού την πολύ ελαφρύτερη Μ5, δε θα την απασχολήσει η καλή Ε AMG σε SW, ενώ θα προβληματιστεί από το GT-R. Γεγονός πως τα πλεονεκτήματά της -ανεξαρτήτως του κόστους- θα σε οδηγήσουν να αποφύγεις την κοινή διαδρομή, ώστε να μην πληγωθείς, ως λάτρης της ιαπωνικής τέχνης. Πολύ ψηλά ο πήχης, σε ύψος-έκπληξη, ενώ οδηγώντας τη, σβήνει και ό,τι σε χαλάει σε σχέση με την αισθητική της, που σε πληγώνει και λόγω μεγέθους, εκθέτοντας την ισορροπία των διαστάσεων (που, για παράδειγμα, στην Taycan χαλαρώνουν το βλέμμα). 

Από την πλευρά του, το RS 6 σφραγίζει την κλάση Audi όπως εκφράζεται από τα Avant, μία κατηγορία από μόνα τους. Ό,τι πιο έξυπνο και σικ για τον λάτρη της αυτοκίνησης, που σέβεται την κουλτούρα του και μισεί τα SUV. Θα κερδίσει και σε χώρους, θα σχολιάσετε, αλλά για κάτι τέτοιο, για ασφάλεια με χώρους, πηγαίνεις στου Χαλιβελάκη στη Λυκόβρυση και αγοράζεις το ελαφρώς χρησιμοποιημένο μαύρο Α6 Avant με τον 3λιτρο ντίζελ, και όφελος μία περιουσία. Επιλογή που επιτρέπει να βλέπεις χαλαρά και από χαμηλά τον φίλο σου με την Χ5, ή ακόμα και με το RR. Avant και all-road εκφράζουν, άλλωστε, υποδειγματικά τη φιλοσοφία της Audi, σχεδιασμένη για τον Πραγματικό Οδηγό της σύγχρονης εποχής. Τον petrolhead, που στην περίπτωση των RS αφήνει τη «μηχανή» του να τον παρασύρει στο δικό της κρεσέντο, σε έναν καταιγιστικό ρυθμό που δεν αντιγράφεται. Στη σημαία της Audi το Quattro, το Αvant και το S - σήμερα ως RS, στη σωστή του έκφραση και για τον λάτρη της Sport εκδοχής του Quattro, που άλλαξε τα δεδομένα. 

Ιδιαίτερη και η σχέση μεταξύ Porsche και Audi γενικώς, πόσω μάλλον ειδικώς, και επί του προκειμένου δική μας ευθύνη η έλξη των περίπου ετερόκλητων. Είναι γεγονός πως στα πάντα όλα, και σε κάθε «μέτρηση», εκφράζονται διαφορετικά, οπότε δεν προκύπτουν τα συγκριτικά στοιχεία μιας ορθόδοξης δοκιμής. Στην περίπτωση της Porsche, έχουμε μια βαριά «911» με τέσσερις πόρτες, όπου έχει τοποθετηθεί ένας σύγχρονος κινητήρας πολλών καρατίων μπροστά με μαγικό τρόπο, και να η ευκαιρία για κοινή διαδρομή με το R8 σε Avant εκδοχή. Επίσης ένα business jet, όπου οι επιβάτες θα πάρουν πιο άνετα τη θέση τους. 

Το Audi έχει τις προδιαγραφές και τον τρόπο να φέρει σε δύσκολη θέση όλα τα σπορ της αγοράς και κάθε εθνικότητας, αλλά ακόμα και την Urus της Lamborghini. Κυρίως με το πώς επιτρέπει και στον λιγότερο ειδικό να προσεγγίσει με ασφάλεια τα όριά του, ενώ προσφέρει την ποιότητα κύλισης κλάσης Bentley. Σε μαγικό χαλί, ακόμα και επιλέγοντας Sport plus (+) στα Δερβενοχώρια. 

Οδηγούμε Audi RS 6 & Porsche Panamera S E-Hybrid Sport Turismo

Δαγκώνοντας τη γλώσσα... 

Σκληρό πόκερ στο δρόμο, παρά τις διαφορές στην αναλογία κιλών ανά ίππο, και, ενώ δεν προκύπτει η απευθείας μεταξύ τους αντιπαράθεση, το λόγο έχει η ουσιαστική μάχη. Ζητούμενο η λύση της εξίσωσης «ιπποδύναμη-μετάδοση-βάρος», σε σχέση με το δρόμο. Έχουμε τροχούς των 22 ιντσών για το Audi και των 21 για την Porsche, σε διαμάχη χωρίς τακτ με κάθε τύπου άσφαλτο. 

Εμπλέκονται στη διαδικασία τα συστήματα ελέγχου της πρόσφυσης και η τερατώδης ροπή σε μεγάλο φάσμα στροφών, οπότε, σωστά το αντιλαμβάνεστε, έχοντας επιλέξει τα ανάλογα προγράμματα και με την ηλεκτρική παροχή στη μέγιστη τιμή για την Porsche, έχουμε πόλεμο. Πρωταγωνιστής και τα συναισθήματα του χειριστή σε σχέση με τη συμπεριφορά της μηχανής, και προκύπτουν στιγμές που σε ξεπερνούν αυτές οι κατασκευές, όπως ένα καλά στημένο σπορ αυτοκίνητο στην πίστα. Εδώ όμως έχουμε εργαλεία που, αν διαχειριστείς την κυκλοφορία έντιμα, εξελίσσουν κάθε Τέλεια Διαδρομή σε ειδική. Το Audi λατρεύει τις υψηλές τιμές ταχύτητας στο εθνικό δίκτυο κάθε σύγχρονης χώρας, όπως πλέον είναι και η δική μας. Με ένα χέρι, όπως λέει ο λόγος, και αν σε κουράζουν οι ευθείες και δεν κρατούν πλέον την αδρεναλίνη σου στα κόκκινα οι καμπές διαρκείας που εξελίσσονται σε ευθείες από το RS 6 (που ζει για να εκτοξεύει τη μ.ω.τ.), επιλέγεις φλας για αλλαγή πορείας... 

Οδηγούμε Audi RS 6 & Porsche Panamera S E-Hybrid Sport Turismo

Πας βουνό! 

Όπου θα βρεις τον φίλο, τον αδελφό με τη συγκεκριμένη Panamera. «RS» για συντομία, που επιδεικνύει και το μέγεθός της. Και μάλιστα RSR στα χέρια τύπων όπως είναι ο Νίκος Τσάδαρης και ο Ανδρέας Καροτσιέρης, ή ο Κώστας Αποστόλου και ο Βασίλης Βελάνης, λάτρεις της οδήγησης, gentleman drivers πρωταθλητές, που διαθέτουν την ποιότητα ώστε να την αξιοποιήσουν. Έχουν αλλάξει πορεία νωρίτερα, αφού, όπως και εμείς, θέλουν να τη ζήσουμε στο φυσικό της χώρο. Πετάει στην άουτομπαν όπως ένα Gulfstream στους αιθέρες, αλλά λατρεύει τις χαμηλές πτήσεις, και εκεί στο βουνό αποκαλύπτει τις αρετές της στον ειδικό. Αρετές που ξεπερνούν το GT, με καθαρά σπορ προσανατολισμό, κρυμμένες από ένα κακομούτσουνο αμάξωμα που δε σε εμπνέει και απαιτεί συμβίωση ώστε να αντιληφθείς το μέγεθός του. 

Εμείς επιμένουμε στο Audi, όπως σε ένα πιο άνετο Global Express, ενώ έχουμε και τον σωστό οικοδεσπότη-συγκυβερνήτη. Μοιραζόμαστε το ανθρακί υπηρεσιακό με τον ιταλοτραφή Νίκολας Μπέρναρντ, που έχει δέσει όπως το καλοραμμένο κουστούμι με τον πλέον Ιταλό από τους Γερμανούς κατασκευαστές, όπως είναι η Audi. Ο Νίκολας, γνήσιος κυβερνήτης, ξέρει πώς να προσαρμόζει την ευφυΐα του σε ένα βαρύ σύνολο που κρύβει το βάρος του και στην κατηφόρα. Βαρύ όνομα και ως κατασκευαστής στο ράλλυ της αγοράς, ευθύνη του Μπέρναρντ και της ομάδας του. 

Audi RS6 Avant

Δική μας ευθύνη κατ’ αρχάς η διαπίστωση για το μέγεθος RS 6. Ένα άκαμπτο κομμάτι το Audi, τέλεια ζυγισμένο, αυξάνει τα G σε κάθε επιτάχυνση, ενώ, τηρουμένων των αναλογιών, θυμίζει ακόμα και RS 3 σε επίπεδο ευελιξίας. Ένα XL RS 4 και, μετά το ΤΤ RS, είναι σαφής η στροφή της Audi στην κανονικότητα της σπορ φιλοσοφίας. 
Είναι αυτό το συμβόλαιό τους με τον χρήστη, που επιβάλλει να συνδυάζεται η sport επιλογή με ολίγον από συγκράτηση της πρόσφυσης, σε ένα έντιμο παιχνίδι με την αυτοσυγκράτηση του χειριστή. Στην τέλεια αναλογία, και αν είσαι λιγότερο ενθουσιώδης από τον υπογράφοντα και επιλέγεις πατήματα Μπέρναρντ με λιγότερο τιμόνι και γλυκιά χρήση του γκαζιού αξιοποιώντας τον 4.0 V8 με τα δύο τούρμπο, δε συναντάς ποτέ το «ολίγον» του ελέγχου της πρόσφυσης. Βλαβερό όλο αυτό για τον Θ.Η., αλλά σου αρέσει. Επιβάλλεται να χρησιμοποιήσεις και το μυαλό σου σε ρυθμούς RS. Δεν προκύπτουν οι εικόνες στυλ BMW, θα πείτε. Αφού όμως μας απογειώνει και μέχρι να προκύψει το αντίστοιχο e-tron των 1.000 ίππων, είναι υποχρέωσή μας αυτό το παιχνίδι, που σφραγίζει και την προσωπικότητα ενός Γερμανού με ιταλικά στοιχεία σε κάποιες λεπτομέρειες ουσίας. 

Η Panamera; Είναι «911» σε αυτή την RS εκδοχή της, που εξελίσσεται σε RSR αν ξέρεις και μπορείς! Κακά τα ψέματα, και δεν είμαστε εμείς οι ιερόσυλοι. Συμφωνούμε, δεν είναι κομψοτέχνημα. Είναι ο Γερμανός στην πληθωρική του εκδοχή, και αν ψάχνεις την κομψή της βερσιόν, θα τη βρεις στην Taycan, που είναι περισσότερο «911». Αναθεωρείς τις απόψεις σου γενικώς για την Panamera, και ειδικώς υποκλίνεσαι στο μέγεθός της. Λεπτομέρεια οι διαστάσεις της, και φτάνοντας με 4η γεμάτη από τις 8 ταχύτητες του PDK που λατρεύεις σε κλειστή στροφή της 2ης, την απολαμβάνεις την κυρία. Τα φρένα, το τιμόνι, την ανάρτηση, και κυρίως τη μετάδοση. Προσδιορίζεις την κορυφή, αργείς πολύ στα φρένα και, μόλις συνηθίσεις (Σ.Χ.: καταλαβαίνεις, Γιώργο Σιφναίε), πατάς από νωρίς τέρμα το γκάζι, και αφού δεν ψάχνεσαι, αντιλαμβάνεσαι πως πρόκειται για την 911-992 σε 4S με περισσότερη δύναμη επιπέδου Turbo S των 300+ χιλιάδων ευρώ. Δεν την έχουμε δοκιμάσει, αλλά σπάνια αστοχείς όταν η εμπειρία σου συνδυάζεται με τη φαντασία σου, αποτέλεσμα του ονείρου σου. Σε κάθε περίπτωση, απαιτεί σεβασμό, γιατί, αν σε παρασύρει στο παιχνίδι της, ενώ τα φρένα θέλουν κατηφορικό Νίρμπουργκριγκ μήπως και ζεσταθούν, τα λάστιχα διαμαρτύρονται νωρίς, οπότε θα κληθείς να διαχειριστείς την υποστροφή που αντιπαθείς.

Porsche Panamera S E-Hybrid Sport Turismo

Μαγεία... 

Είναι η δουλειά των Γερμανών τεχνικών που εκφράζεται με τρόπο που ψάξε και δε θα βρεις, οπότε ο ευκαιριακός δοκιμαστής παραδίδεται άνευ όρων. Περίπτωση όπου δεν προκύπτει το «τα θέλω και τα δύο». Δεν μπλέκεις το καλό ψάρι με το rib-eye, το κόκκινο κρασί με το λευκό, και εδώ δε χωράει το ροζέ. 

Βαρύ ιαπωνικό ουίσκι αυτή η Porsche, που σε καλύπτει για κάθε στιγμή αφήνοντας πάντοτε την τέλεια γεύση, με ή χωρίς τον πάγο, τον οποίο χρησιμοποιείς με μέτρο, ώστε να μην επηρεαστεί η γεύση. Ξεπερνάς μάλιστα την υπερβολή σε σχέση με την αισθητική της και στο παιχνίδι του μυαλού, σχεδιάζεις τη δική σου 4θυρη «911», απλώς μια γήινη Taycan, με το αληθινό hybrid να σε οδηγεί στη σύγχρονη εποχή, συνδεδεμένη με το αυτοκίνητο του αιώνα. Την Τaycan σε λευκό. 

Το Audi RS 6, το καλύτερο Audi ever, είναι όπως το καλό κόκκινο κρασί, που το μοιράζεσαι ευλαβικά με τη συνειδητοποιημένη οικογένειά σου. Το Avant της Audi, τρόπος ζωής που συνδυάζεται ως συμπλήρωμα στο γκαράζ του γνώστη με μια σταθμευμένη δίπλα του 911-992 4S, και τίποτα περισσότερο ή λιγότερο. Το RS 6, αυτοκίνητο που κέρδισε την ψήφο της Ε.Ξ. και του Μ.Σ., αλλά η ψήφος της προϊσταμένης αρχής, του υπογράφοντος, μετράει διπλή. 

Ο επίλογος, άλλωστε, που δεν εξαρτάται αποκλειστικά από απτά στοιχεία, αποθηκεύεται σαν θησαυρός στο σκληρό δίσκο στο μυαλό του καθενός μας. Κυρίαρχο το μεγαλείο των δημιουργών μαζί με τα συναισθηματικά στοιχεία που διαχρονικά μας εκφράζουν._ Σ. Χ. 

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ

Audi RS 6 Avant 

ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: Mild hybrid 48V 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: V8 biturbo 

ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ: Εμπρός, κατά μήκος 

ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 3.996 κ.εκ. 

ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 600 ίπποι/6.000-6.250 σ.α.λ. 

ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 800 Nm/2.050-4.500 σ.α.λ. 

ΚΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 8 σχέσεων 

0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 3,6 δλ. 

ΤΕΛ. ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 250 χλμ./ώρα (ηλεκτρονικά περιορισμένη) 

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (εργοστασιακή): 11,6 λτ./100 χλμ. 

Audi RS6 Avant

Porsche Panamera Turbo S e-Hybrid Sport Turismo 

ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: Plug-in hybrid 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: V8 biturbo 

ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ: Εμπρός, κατά μήκος 

ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 3.996 κ.εκ. 

ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 136 ίπποι-400 Nm 

ΜΕΓ. ΣΥΝ. ΙΣΧΥΣ: 680 ίπποι/5.750-6.000 σ.α.λ. 

ΜΕΓ. ΣΥΝ. ΡΟΠΗ: 850 Nm/1.400-5.500 σ.α.λ. 

ΚΙΒΩΤΙΟ: Διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων 

0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 3,4 δλ. 

ΤΕΛ. ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 310 χλμ./ώρα 

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (εργοστασιακή): 3,0 λτ./100 χλμ.

Porsche Panamera S E-Hybrid Sport Turismo

Δείτε τιμές και τεχνικά χαρακτηριστικά: Panamera Sport Turismo
,
Δείτε τιμές και τεχνικά χαρακτηριστικά: A6

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου