X
Test Drive

Cupra Formentor 1.5 TSI 150ps: Οι πρώτες εντυπώσεις

Το Cupra Formentor των 310 ίππων μας ενθουσίασε από την πρώτη στιγμή που το οδηγήσαμε. Ισχύει το ίδιο και για την μικρότερη έκδοση με τους μισούς όμως ίππους και χειροκίνητο κιβώτιο;

Το Cupra Formentor μοιάζει να είναι καταδικασμένο να εντυπωσιάζει. Εμάς δεν χρειάστηκε πολύ ώρα για να τα καταφέρει, καθώς ο συνδυασμός του ξεχωριστού αμαξώματος και της μηχανολογικής πληρότητας (310 ίπποι με τετρακίνηση) μας κέρδισε. Το ίδιο ισχύει και για την plug in υβριδική έκδοση με την οποία ταξιδέψαμε μέχρι την Μάνη, όπου ο ηλεκτροκινητήρας συνεισφέρει με έντονες δόσεις ζωντάνιας. Τι γίνεται όμως με την αρχική έκδοση που φοράει τον 1500αρη TSI του γερμανικού γκρουπ, με τους 150 ίππους να περνάνε στον δρόμο μέσα από ένα συμβατικό χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων.

Το σχεδιαστικό DNA του Cupra Forementor

Το Cupra Formentor αποτελεί μία εναλλακτική πρόταση απέναντι στα C SUV, ανήκοντας σε αυτή την ολιγομελή ομάδα των κουπέ Crossover που περιλαμβάνει ανταγωνιστικές προτάσεις όπως τα ανανεωμένα Kia XCeed και Toyota C-HR, ενώ δεν λείπουν και οι premium εναλλακτικές των Audi Q3 Sportback, BMW X2 και Mercedes GLA.

Ο εντυπωσιασμός των εξωτερικών παρατηρητών παραμένει αμετάβλητος, καθώς προσπαθούν να αποσαφηνίσουν τον γενετικό κώδικα αυτού του crossover, με την αποδεδειγμένη κορυφαία ασφάλεια. Διακρίνουν την ύπαρξη ορισμένων στοιχείων που παραπέμπουν σε Seat αλλά με κάτι απρόσμενα σήματα, ενώ το αμάξωμα χαρακτηρίζεται από μία ιδιαίτερη σιλουέτα (ότι πιο κοντινό του εντός του γερμανικού γκρουπ, είναι ίσως το Audi Q3 Sportback). Το σχεδιαστικό εύρημα πάντως που τονίζει τον δυναμισμό του Formentor είναι η έντονη πτύχωση στους θόλους των πίσω τροχών.

Από την θέση του οδηγού πάντως αντικρίζεις την γνώριμη εικόνα της Seat και του Leon, με τα καλά (ψηφιακές οθόνες οργάνων και multimedia) και τα λιγότερο καλά στοιχεία (πλήρης ψηφιοποίηση και απουσία φυσικών διακοπτών, με ορισμένες εργονομικές παραξενιές στον χειρισμό των διαφόρων μενού), ενώ κάθεσαι ιδανικά.

O κινητήρας των 150 ίππων του Cupra Formentor έχει να αντιμετωπίσει ένα αμάξωμα που ξεπερνάει τα 1.400 κιλά, κάτι που σύμφωνα με τον κατασκευαστή μεταφράζεται σε μία τελική ταχύτητα 204 χλμ./ώρα, ενώ για την επιτάχυνση από στάση μέχρι τα 100 χλμ. απαιτούνται 8,9 δλ. Το αποτέλεσμα είναι αρκούντως σβέλτο, αν και υπό πλήρες φορτίο οι προσδοκίες θα πρέπει να μειώνονται. Το χειροκίνητο κιβώτιο βοηθάει στο θέμα των επιδόσεων, αφού επιτρέπει στον οδηγό να εκμεταλλεύεται, όποτε και όπως ακριβώς επιθυμεί εκείνος τα 250 Nm της ροπής, στο ωφέλιμο φάσμα από 1.500 έως 3.500 σ.α.λ.

Φυσικά μέσα στην κίνηση εύχεσαι να έλειπε το αριστερό πεντάλ, ενώ σε κάθε περίπτωση ένα SUV των 30.000 ευρώ, ένα αυτόματο κιβώτιο θεωρείται πια αναπόσπαστο στοιχείο. Σε ότι έχει να κάνει πάντως με την κατανάλωση, ο προσεκτικός οδηγός μπορεί χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια να διατηρηθεί κάτω από τα 9 λτ./100 χλμ., τιμή που μπορεί να μειωθεί περαιτέρω σε μία διαδρομή σε επαρχιακό δίκτυο.

Στην οδική συμπεριφορά πάντως οι παραχωρήσεις που πρέπει να γίνουν είναι ουσιαστικά ελάχιστες. Οι 18ρηδες τροχοί και η πίσω ανάρτηση (πολλαπλών συνδέσμων) εξασφαλίζουν μία ωραία κύλιση, ενώ η οδική συμπεριφορά διατηρεί εκείνες τις ευχάριστες και διασκεδαστικές τάσεις της ουράς που είχαμε συναντήσει και στο Cupra Formentor VZ , που (ευτυχώς) δεν φιμώνονται τελείως από την καλορυθμισμένη επιλογή «sport» του ESP και ελέγχονται από το ωραίο σε αίσθηση τιμόνι.

Σε ότι αφορά τα οικονομικά δεδομένα η έκδοση των 150 ίππων ξεκινάει από τα 28.990 ευρώ με την αυτόματη παραλλαγή να βρίσκεται στα 31.190 ευρώ. Οι εξοπλιστικές διαφορές σε σύγκριση με την πλουσιότερη έκδοση VZ εντοπίζονται στους 18ηδες τροχούς, τα καθίσματα, το park assist, το πακέτο Safe and driving (που περιλαμβάνει την αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας, την αυτόματη μεγάλη σκάλα των προβολέων και το Rear cross traffic alert), τα ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ και το ηχοσύστημα με την οθόνη 10 ιντσών._Σ.Τ.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.498 κ.εκ.

ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 150 ίπποι/5.000-6.000 σ.α.λ.

ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 250 Nm/1.500-3.500 σ.α.λ.

ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς

ΚΙΒΩΤΙΟ: Χειροκίνητο 6 σχέσεων

ΑΝΑΡΤΗΣΗ EΜΠΡΟΣ/ΠΙΣΩ: Γόνατα ΜακΦέρσον/Πολλαπλών συνδέσμων

TΡΟΧΟΙ: 245/45 -18

ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.446 x 1.839 x 1.520 χλστ.

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.679 χλστ.

ΠΟΡΤ ΜΠΑΓΚΑΖ: 450 λίτρα

ΒΑΡΟΣ: 1.437 κιλά*

0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 8,9 δλ.*

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 204 χλμ./ώρα *

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 9 λίτρα/100 χλμ.

ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 144 γρ./χλμ.

ΤΙΜΗ: 28.990 ευρώ

*ΤΙΜΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!