top icon
Δοκιμές

Δοκιμή: Ford Kuga Vignale 2.0 TDCi 150 PS AWD PowerShift

Με την οικογένεια Vignale η Ford επιχειρεί να εισάγει έναν premium αέρα στην κατά τ’ άλλα «γήινη» γκάμα του μεσαίου SUV μοντέλου της.

Σύμφωνα με την ίδια την Ford, από τα 102.000 Kuga που ταξινομήθηκαν στις κατά τόπους αγορές της γηραιάς ηπείρου το 2015, πάνω από τα 80.000 επιλέχθηκαν από ισάριθμούς αγοραστές στην έκδοση Titanium, η οποία την περίοδο εκείνη συνέθετε και την πλουσιότερη-πληρέστερη της γκάμας. Το μήνυμα ή, πιο σωστά, το αποδεδειγμένο και με ποσοτικά πλέον μεγέθη ενδιαφέρον των αγοραστών του μοντέλου για εκδόσεις με premium χαρακτήρα και πλούσιο εξοπλισμό, δεν άργησε να φτάσει στα αυτιά των ανθρώπων της Ford, οι οποίοι, μετά τα Mondeo, S-Max και Edge, αποφάσισαν να εντάξουν και τη νεότερη γενιά του μεσαίου SUV τους στην οικογένεια μοντέλων Vignale. Μια οικογένεια, η οποία, όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν οι δημιουργοί της, αποτελεί «την κορυφαία έκφραση κατασκευαστικής αρτιότητας και πολυτέλειας της μάρκας».

Με τις εκδόσεις της σειράς Vignale, πέραν των προφανών πλεονεκτημάτων σε εξοπλισμό και… στιλ, οι ιδιοκτήτες απολαμβάνουν μια σειρά προνομίων, άμεσα συνδεδεμένων με υπηρεσίες και προϊόντα, μέσω των ειδικά διαμορφωμένων εκθέσεων της Ford και φυσικά με την αρωγή του εξειδικευμένου πάνω στις συγκεκριμένες εκδόσεις προσωπικού της.

Τι διαφορετικό, πέραν των παραπάνω, προσφέρει η έκδοση Vignale σε σχέση με τα «απλά» Kuga; Σχεδιαστικά, το μεσαίο SUV της Ford, το οποίο διατίθεται στις εξωτερικές αποχρώσεις Absolute Black, Magnetic, White Platinum και Milano Grigio, όπως αυτή της δοκιμής μας, ξεχωρίζει για τις… απαστράπτουσες διακοσμητικές πινελιές γύρω από την εξαγωνική μάσκα και τους προβολείς ομίχλης, τις ειδικής σχεδίασης 18αρες ζάντες ελαφρού κράματος, καθώς και για τα χαρακτηριστικά λογότυπα «Vignale» στο πλάι και πίσω. Από εκεί και πέρα, οι πιο τρανταχτές οπτικές και όχι μόνο διαφοροποιήσεις εντοπίζονται στο εσωτερικό, με τα καπιτονέ δερμάτινα καθίσματα και τις αντίστοιχες επενδύσεις στα εσωτερικά πάνελ των θυρών να είναι τα στοιχεία που τραβούν με μιας το μάτι. Θετικά σχόλια αποκομίζει επίσης τόσο το υλικό με το οποίο είναι επενδεδυμένο το ταμπλό, όσο και οι ραφές του, οι οποίες διαθέτουν, για λόγους αντίθεσης, διαφορετικό χρώμα.

Φυσικά, εξαιρετικά γενναιόδωρο είναι και το επίπεδο του εξοπλισμού, από το οποίο, όσο κι να ψάξεις, δύσκολα θα βρεις ελλείψεις. Σημειώστε, λοιπόν, πως πέραν των στοιχείων ασφάλειας, ανέσεων και ευκολιών που θα βρει κανείς στην έκδοση Business (7 αερόσακοι, ABS, ESC και TCS, σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης στην ανηφόρα, κουμπί εκκίνησης κινητήρα χωρίς κλειδί, cruise control, ηλεκτρικό χειρόφρενο, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, αυτόματους προβολείς και υαλοκαθαριστήρες, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους εξωτερικούς καθρέφτες, αυτόματο διζωνικό ηλεκτρονικό σύστημα κλιματισμού, εμπρός και πίσω ηλεκτρικά παράθυρα, σύστημα πλοήγησης με οθόνη αφής 8 ιντσών, σύστημα Ford SYNC3 με Bluetooth, κλήση έκτακτης ανάγκης, ΑppLink, χειριστήρια στο τιμόνι, θύρες USB, κάμερα οπισθοπορείας, εμπρός προβολείς ομίχλης, εμπρός φώτα ημέρας LED και ράγες οροφής), αλλά και εκείνων της ST-Line (εμπρός προβολείς Bi-Xenon, σπορ ανάρτηση, σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης Auto Park Assist με Perpendicular Park Assist και σύστημα Park Out, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος Active City Stop, φιμέ κρύσταλλα, και εσωτερικό κρυφό φωτισμό Ambient Lighting), η Vignale διαθέτει πέραν των δερμάτινων επενδύσεων στις οποίες αναφερθήκαμε προηγουμένως, επιπλέον ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού με 10 ρυθμίσεις και μνήμη, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, πίσω ηλεκτρική πόρτα HandsFree, ηχοσύστημα της Sony με 9 ηχεία,  πίσω φώτα LED, καθώς και τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας Lane Keeping Aid, ελέγχου επαγρύπνησης οδηγού και αναγνώρισης οδικών σημάτων.

Κατά τα λοιπά, η καμπίνα του αυτοκινήτου συνεχίζει να προσφέρει όλα τα γνωστά στοιχεία των απλούστερων και κατά πολύ φθηνότερων εκδόσεων. Χωροταξικά, θα ανταποκριθεί με επιτυχία στις ανάγκες μιας οικογένειας χωρίς «ενοχλητικούς» συμβιβασμούς στον «αέρα» για τα πόδια των πίσω. Ομοίως και ο χώρος φόρτωσης, ο οποίος,  αν και δε διεκδικεί… βραβεία, επαρκεί για την φιλοξενία ενός σεβαστού όγκου αποσκευών, που με τα πίσω καθίσματα στην κανονική τους θέση, φτάνει στα 456 λίτρα. Από εκεί και πέρα, η προσθήκη του ηλεκτρικού χειρόφρενου, αντί του παραδοσιακού, κρίνεται καλοδεχούμενη ελευθερώνοντας πολύτιμο χώρο, ενώ εξίσου θετική κρίνεται και η… εξαφάνιση αρκετών κουμπιών από την κεντρική κονσόλα, χάρη στις επαυξημένες δυνατότητες του πιο εύχρηστου, σε σχέση με το παρελθόν, πολύ-συστήματος SYNC3.

Στα μηχανικά μέρη, η Ford προσφέρει την έκδοση Vignale σε μια ευρεία γκάμα συνδυασμών σε ότι αφορά στους κινητήρες και στα συστήματα μετάδοσης. Ο γνωστός 1.500άρης βενζινοκινητήρας EcoBoost των 150 ίππων πάει «πακέτο» με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων και κίνηση στους εμπρός τροχούς, ενώ η δυνατότερη εκδοχή του με τους 180 ίππους, με αυτόματο «6άρι» και κίνηση και στους τέσσερις τροχούς. Ο 1.5 TDCi των 120 ίππων προσφέρεται κατ’ αποκλειστικότητα σε δικίνητη έκδοση αλλά με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη PowerShift, ενώ ο 2λιτρος TDCi σε πέντε διαφορετικές εκδοχές: η έκδοση των 150 ίππων συνδυάζεται με χειροκίνητο «6αρι» και κίνηση είτε εμπρός , είτε και στους τέσσερις τροχούς, με το PowerShift κιβώτιο, όπως συμβαίνει με το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, να προσφέρεται αποκλειστικά μόνο με το σύστημα τετρακίνησης Intelligent All Wheel Drive. Η κορυφαία έκδοση των 180 ίππων είναι επίσης τετρακίνητη είτε μηχανικό κιβώτιο, είτε με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη της Ford.

Το δικό μας Kuga Vignale καταφέρνει να κινείται με… αρχοντιά στο δρόμο, χωρίς εξάρσεις και ξεσπάσματα. Όπως ακριβώς αρμόζει, δηλαδή, στο χαρακτήρα του. Ο 2λιτος Duratorq των 150 ίππων δεν  είναι από τους πιο αθόρυβους του είδους, παρά τις… φιλότιμες προσπάθειες των ηχομονωτικών υλικών πέριξ του χώρου στον οποίο φιλοξενείται, είναι όμως «γεμάτος» σε ότι αφορά στη ροπή του, η οποία αγγίζει στις 2.000 σ.α.λ. τα 370 Nm. Το δε κιβώτιο ακολουθεί στο ίδιο μήκος κύματος πραγματοποιώντας σε κάθε περίπτωση τη διαδοχή των σχέσεων με ομαλό τρόπο, όχι όμως και με την ταχύτητα που θα περίμενε κανείς με δεδομένη την ύπαρξη δύο συμπλεκτών. Στη λειτουργία Sport, πάντως, η εικόνα βελτιώνεται άρδην, ενώ για όσους αρέσκονται στην πιο κλασσικές μεθόδους αλλαγής ταχυτήτων, η Ford έχει εγκαταστήσει πίσω από τα μπράτσα του δερμάτινου τιμονιού με τη παχιά στεφάνη δύο μικρά σε μέγεθος paddles.

Σε ότι αφορά στις απαιτήσεις του εν λόγω «πακέτου» σε καύσιμο, η εικόνα είναι η αναμενόμενη, μιας και τα 1.716 κιλά της κατασκευής, σε συνδυασμό με την «ενεργή» τετρακίνηση, είναι δύσκολο να κατεβάσουν την ένδειξη του υπολογιστή ταξιδίου κάτω από τα 10 λιτ./100 χλμ. όσο ελαφρύ κι αν είναι το πόδι του ευκαιριακού ή μη οδηγού του αυτοκινήτου.

Στο δρόμο και η συγκεκριμένη έκδοση διατηρεί στο ακέραιο το οδηγοκεντρικό προφίλ των μικρότερων εκδόσεων της οικογένειας Kuga. Το τιμόνι μεταφέρει στα χέρια σου όλες τις απαραίτητες πληροφορίες, όντας και ταχύ και αρκούντως «βαρύ» σε κάθε σου εντολή. Την ίδια στιγμή, οι κλίσεις του αμαξώματος παραμένουν περιορισμένες ακόμα και σε πολύ κλειστές διαδρομές, ενώ τα φαρδιά ελαστικά σε συνδυασμό με τις 18άρες ζάντες και την τετακίνηση, η οποία μεταβάλλει διαρκώς την κατανομή της ροπής ανάμεσα στους δύο άξονες έως 50/50, δύσκολα θα επιτρέψουν… ατασθαλίες, είτε με το εμπρός είτε με το πίσω μέρος. Η ανάρτηση εξασφαλίζει πολύ καλή ποιότητα κύλισης στο ταξίδι, ενώ στα υπόλοιπα ασφάλτινα πεδία… δράσης δεν ταλαιπωρεί και δεν «κοπανά» όταν οι τροχοί περνούν πάνω από τις αμέτρητες ανωμαλίες της ελληνικής ασφάλτου.

Συνολικά, η έκδοση Vignale θα λέγαμε πως πετυχαίνει το στόχο της καταφέρνοντας, χάρη στον υπερ-πλούσιο εξοπλισμό της και τις καλαίσθητες επεμβάσεις πολυτέλειας στην καμπίνα, να δημιουργήσει έναν «αέρα» ανώτερου αυτοκινήτου. Πολλώ δε μάλλον, στην έκδοση με τον «ροπάτο» 2λιτρο κινητήρα ντίζελ των 150 ίππων, το σύστημα τετρακίνησης και το «αγχολυτικό» κιβώτιο διπλού συμπλέκτη της Ford. Με ένα μόνο πρόβλημα: την τσουχτερή τιμή της, η οποία προσδιορίζεται από την ελληνική αντιπροσωπεία στα 42.553 ευρώ. Δηλαδή, σχεδόν 10.000 ευρώ περισσότερα από την αντίστοιχη Business και κάτι λιγότερο από 8.000 ευρώ από την ST-Line._X.A.

Κυβισμός: 1.997 κ.εκ. Ισχύς: 150 ίπποι/3.500 σ.α.λ. Ροπή: 370 Nm/2.000-2.500 σ.α.λ. Κίνηση: Και στους τέσσερις τροχούς Κιβώτιο: Διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.541×1.856×1.1.694 χλστ.  Βάρος: 1.716 κιλά 0-100 χλμ./ώρα: 10,9 δλ. Τελική ταχύτητα: 190 χλμ./ώρα Εκπομπή CO2: 134  γρ./χλμ.

Τιμές εκδόσεων Vignale

1.5 EcoBoost 150 PS: 32.592 €, 1.5 EcoBoost 180 PS Auto AWD: 38.044 €, 1.5 TDCi 120 PS PowerShift: 36.009 €, 2.0 TDCi 150 PS: 36.575 €, 2.0 TDCi 150 PS AWD: 40.832 €, 2.0 TDCi 150 PS PowerShift AWD: 42.553 €, 2.0 TDCi 180 PS AWD: 42.421 €, 2.0 TDCi 180 PS PowerShift AWD: 44.142 €

Φωτογραφίες: Χρήστος Αποστολόπουλος

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ