X
Test Drive

Range Rover Sport: ζητείται αντίπαλος

Το νέο Range Rover Sport πέρασε στην τρίτη γενιά του, με τα βασικότερα χαρακτηριστικά του να πηγάζουν από τις σταθερές αξίες της εταιρείας, που ξεκάθαρα πλέον συνδυάζονται και με προηγμένη τεχνολογία.

Σχεδόν δέκα χρόνια μετρούσε στους δρόμους το προηγούμενο Range Rover Sport (από το 2013), παρότι κατάφερνε να τα κρύβει. Έως τη στιγμή που εμφανίστηκε το νέο, για να… το εκθέσει. Στην τρίτη γενιά του “Sport” οι σχεδιαστές της Land Rover έκαναν για ακόμα μια φορά αυτό που χαρακτηρίζει τη μάρκα εδώ και περίπου δεκαπέντε χρόνια: «ζωγράφισαν», εν προκειμένω πάνω σε πέντε μέτρα λαμαρίνα, δίνοντας και πάλι ένα σχήμα ξεχωριστό στην κατηγορία.

Αν μπορούμε να θεωρήσουμε πως το Range Rover Sport εντάσσεται σε κάποια κατηγορία, καθώς, στην πραγματικότητα η αύρα που αντλεί από το κλασικό Range σε συνδυασμό με τα δικά του μοναδικά χαρακτηριστικά, το κάνουν και αυτό να παίζει δίχως ανταγωνισμό.

Το Range Rover Sport στον καμβά

Λεπτομέρειες, κυρίως αφαιρετικές, διαφοροποιούν όπως και στις προηγούμενες δύο γενιές το Range Rover Sport από τη ναυρχίδα της μάρκας. Ελαφρώς μικρότερο και πιο χαμηλό (μήκος 4.946 χλστ., πλάτος 2.047 χλστ., ύψος 1.820 χλστ.), «φοράει» εντελώς διαφορετικούς προφυλακτήρες με δυναμικές λεπτομέρειες, που πλαισιώνονται από τα πρωτόγνωρα στενά φωτιστικά σώματα στη μάσκα, όπως αντίστοιχα και κάτω από την πέμπτη πόρτα. Η εταιρεία αναφέρει πως το πίσω σπόιλερ είναι το μεγαλύτερο που έχει εφαρμοστεί ποτέ σε μοντέλο της, κι αυτό σε ακόμα μια προσπάθεια να διατηρηθεί ο αεροδυναμικός συντελεστής σε λογικό επίπεδο για αυτοκίνητο του είδους αλλά και του συγκεκριμένου όγκου, κάτι που εδώ μεταφράζεται σε 0,29!

Οι χειρολαβές που προεκτείνονται αυτόματα όταν ο αισθητήρας προσέγγισης ξεκλειδώσει την πόρτα, αποτελούν γνώρισμα των μοντέλων της μάρκας ήδη από το Velar, την ώρα που την ίδια στιγμή η αερανάρτηση χαμηλώνει ώστε να διευκολυνθεί η πρόσβαση.

Για να ενισχυθεί η αίσθηση λιμουζίνας, οι βαριές και τεράστιες πόρτες δε χρειάζεται, παρά να τραβηχτούν ελαφρά έως να έρθουν σε επαφή με το αμάξωμα και από εκεί μετά ασφαλίζουν στη θέση τους ηλεκτρικά με soft close σύστημα.

Στο εσωτερικό, το μεταξόνιο των 2.997 χλστ. εξασφαλίζει άπλετο χώρο για πέντε επιβάτες, σε καθίσματα που τίποτα δεν έχουν να ζηλέψουν από την άνεση μιας πολυθρόνας, με τη διαφορά ότι εδώ ότι τα εμπρός παρέχουν και ικανοποιητικότατη πλευρική στήριξη.

Αν κάτι είναι μικρό για το μέγεθος του Range Rover Sport, αυτό είναι ο χώρος αποσκευών, που περιορίζεται στα 450 λίτρα (από 647)αν στο κάτω μέρος του ο ιδιοκτήτης του επιλέξει να τοποθετηθεί μια ρεζέρβα… αληθινή, διάστασης 285/40R23, όπως στο δικό «μας».

Περί ανέσεων υλικά και σχεδιασμός προφανώς και ανταποκρίνονται στο πλούσιο υπόβαθρο που χαρακτηρίζει τη φίρμα, ενώ τη διασύνδεση όλων των ψηφιακών συστημάτων πληροφόρησης και υποβοήθησης έχει αναλάβει η ηλεκτρική πλατφόρμα EVA 2.0, που φυσιολογικά υποστηρίζει δυνατότητα ασύρματων ενημερώσεων.

Η κεκλιμένη κεντρική κονσόλα καλύπτεται από μια semi floating οθόνη 13,1 ιντσών που υποστηρίζει το σύστημα πολυμέσων Pivi Pro και συνδυάζεται με τον Interactive Driver Display ψηφιακό πίνακα οργάνων των 13,7 ιντσών. Ως προς τη διαδραστικότητα, οι επιβάτες του Range Rover Sport έχουν στη διάθεσή τους την Alexa της Amazon, που ανταποκρίνεται σε φωνητικές εντολές, ενώ σε επίπεδο άνεσης και αισθητικής, μεταξύ άλλων περιλαμβάνονται το σύστημα ambient φωτισμού, καθαρισμού του αέρα στο εσωτερικό της καμπίνας, καθώς και εκείνο ενεργής μείωσης των θορύβων (active noise canceling), μέσω των έως και 29 ηχείων που προβλέπονται με το ηχοσύστημα της Meridian.

Και Range Rover και Sport

Βασισμένο στην πλατφόρμα MLA-Flex, η οποία συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο είναι κατά 35% πιο άκαμπτη, το νέο “Sport” εξοπλίζεται στάνταρντ με το σύστημα Dynamic Air Suspension, με μεταβλητού όγκου αερόσουστες, που μπορεί να συνδυαστεί με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ. Επιπλέον, μπορεί να δεχτεί χαρτογραφημένα δεδομένα eHorizon ώστε να «διαβάζει» το δρόμο και να προετοιμάζει την ανάρτηση, όπως και το Dynamic Response Pro, ένα ενεργό σύστημα ελέγχου των αντιστρεπτικών που βασίζεται σε ένα ηλεκτρικό κύκλωμα 48V.

Για την μετάδοση της κίνησης στους τέσσερις τροχούς φροντίζει η τετρακίνηση iAWD και το Terrain Response 2, που προσαρμόζεται ηλεκτρονικά ανάλογα ανάλογα με την επιφάνεια. Όλα τα παραπάνω ελέγχονται από το Intelligent Driveline Dynamics, που παρακολουθεί το επίπεδο πρόσφυσης και τις εντολές του οδηγού 100 φορές το δλ. και μεταξύ άλλων κατανέμει προληπτικά τη ροπή μεταξύ των δύο αξόνων.

Όσο για το δικό «μας» Range Rover Sport που ταξίδεψε στην Ελλάδα απευθείας από τη Μ. Βρετανία και το εργοστάσιο του Solihull που έχει αναλάβει αποκλειστικά την παραγωγή του, επιπλέον διέθετε το Stormer Handling pack, με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πίσω μπλοκέ διαφορικό, torque vectoring και ενεργητική τετραδιεύθυνση, που την «καταλαβαίνεις» αμέσως σε αυτοκίνητα αυτού του μεγέθους. Τη δυνατότητα διέλευσης από νερό βάθους 900 χλστ. δεν την ελέγξαμε, ούτε και δοκιμάσαμε το Adaptive Off Road Cruise control, που ενεργεί εκτός δρόμου όπως οι ενεργοί υπολογιστές ταξιδίου στην άσφαλτο. Κοινώς, διατηρεί σταθερή ταχύτητα σε οποιουδήποτε είδους επιφάνεια – αν μπορεί αυτό να περιγραφεί με τη λέξη «κοινώς»…

Η σύντομη επαφή μας με το Range Rover Sport περιορίστηκε στην άσφαλτο και μάλιστα με μια σχετική… σύνεση εξαιτίας και της brutal κατανάλωσης που προκαλεί ο εξακύλινδρος τρίλιτρος Ingenium στην έκδοση P400, όσοι και οι ίπποι του. Οι δύο και βάλε τόνοι του αμαξώματος εξαφανίζονται στο ταξίδι, όπως εξαφανίζεται και οτιδήποτε κάτω από τα χαμηλοπρόφιλα λάστιχά του, που το μόνο που έχουν να κάνουν είναι να διατηρούν την επαφή με το δρόμο. Για όλα τα άλλα φροντίζει μια ανάρτηση «κουρδισμένη» ιδανικά ώστε να εξασφαλίζει μια κυριολεκτικά συγκλονιστική ποιότητα κύλισης, σε συνδυασμό με τον έλεγχο του αμαξώματος.

Ο όγκος εδώ «χάνεται» χάρη στην τετραδιεύθυνση, που αποδεικνύεται και στους επιτόπιος ελιγμούς ευεργετική, την ώρα που μόνο κάποιος που έχει οδηγήσει και το κλασικό Range Rover είναι σε θέση να διαπιστώσει πως η μαμά εταιρεία δεν αρκέστηκε απλά και μόνο στη διαφορετική εμφάνιση για να διαχωρίσει τα δύο μοντέλα.

Το Range Rover Sport έχει μακράν πιο υπάκουο τιμόνι, που θα δώσει άμεσες εντολές σε ένα αμάξωμα που ούτε λίγο ούτε πολύ θέλει μόλις 5,7 δλ. για το «0-100». Νούμερα που δε συνάδουν ακριβώς με ό,τι φαντάζεται κανείς βλέποντας το μέγεθος του αυτοκινήτου, αλλά που έρχονται αγόγγυστα με κάθε πάτημα του δεξιού πεντάλ, που ταυτόχρονα φέρνει στην κατά τ΄ άλλα ανεπηρέαστη από εξωτερικούς θορύβους καμπίνα έναν πολύ ωραίο βρυχηθμό από το εξακύλινδρο σύνολο.

Τα 90 λίτρα του ρεζερβουάρ δεν αρκούν για να εφησυχάσει κανείς στο ρυθμό που μπορεί να ακολουθήσει το “Sport” στην έκδοση P400, αφού εύκολα η κατανάλωση θα φτάσει και στα 23 λίτρα/100 χλμ., αλλά για πιο ήπιες μεταφορές προς το παρόν υπάρχει ο «βασικός» ντίζελ (D250) και έπεται μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση το 2024.

Μέχρι τότε, η «λύση» φαίνεται να προκύπτει από την τεχνολογία Plug-in hybrid, με την γκάμα του Range Rover Sport να περιλαμβάνει και δύο τέτοιες εκδόσεις, τις P440e και P510e (ο αριθμός υποληλώνει την ισχύ), όπου ο 3λιτρος κινητήρας των 400 ίππων συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 105 kW, που εξασφαλίζει ηλεκτρική αυτονομία της τάξης των 113 χλμ..

Οι τιμές για το Range Rover Sport ξεκινούν από τις 111.000 ευρώ για το πετρελαιοκίνητο D250, με το δικό «μας» P400 να έχει ως βάση τις 126.000 με μία ατελείωτη γκάμα επιλογών διαμόρφωσης, όπως συμβαίνει με αυτοκίνητα του είδους.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!