top icon
Επικαιρότητα

Αποκάλυψη για το νέο Honda Civic Type R

Στο πλαίσιο της έκθεσης της Γενεύης η Honda αποκάλυψε όλες τις λεπτομέρειες για το πολυαναμενόμενο Civic Type R. Tο σημαντικότερο νέο έχει να κάνει με την υιοθέτηση υπερτροφοδότησης για πρώτη φορά

Στο πλαίσιο της έκθεσης Αυτοκινήτου της Γενεύης η Honda αποκάλυψε όλες τις λεπτομέρειες για το πολυαναμενόμενο, καυτό Civic Type R. Tο σημαντικότερο νέο έχει να κάνει φυσικά με την αλλαγή σελίδας και την υιοθέτηση υπερτροφοδότησης για πρώτη φορά σε μοντέλο Type R. Κίνηση επιβεβλημένη ώστε η θρυλική έκδοση του Civic να βρεθεί και πάλι στην καρδιά του ανταγωνισμού των μικρομεσαίων hot hatch.

Κάτω από το καπό λοιπόν του νέου Civic Type R κρύβεται ένας εντελώς νέος δίλιτρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας άμεσου ψεκασμού της σειράς Earth Dreams Technology που φυσικά μεταξύ άλλων χρησιμοποιεί το σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής VTEC. Συνεχίζοντας μάλιστα την παράδοση των πολύστροφων προγόνων του ο νέος κινητήρας θα φθάνει τις 7000 σ.α.λ. με την απόδοση να αγγίζει τους 310 ίππους/6.500 σ.α.λ. και τα 40,8 χλγμ. ροπής/ 2.500 σ.α.λ. Ως αποτέλεσμα των παραπάνω σε επίπεδο επιδόσεων η Honda ανακοινώνει πως το Type R θα σταματά το χρονόμετρο στα 5,7 δλ. επιταχύνοντας μέχρι τα 100 χλμ./ώρα από στάση ενώ θα αγγίζει τα 270 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας κοντράροντας στα ίσια πολύ πιο δυνατές προτάσεις του ανταγωνισμού.

Σημαντικό ρόλο σε αυτό μεταξύ άλλων παίζει και η αεροδυναμική εξέλιξη που έχει συντελεστεί με μελέτες τόσο στον υπολογιστή όσο και στην αεροδυναμική σήραγγα. Για παράδειγμα η διαμόρφωση του κάτω τμήματος του πατώματος είναι σχεδόν επίπεδο μειώνοντας τις αντιστάσεις και βελτιστοποιώντας την ροή του αέρα. Την ίδια στιγμή ουσιαστική συμβολή στην μείωση της άνωσης αλλά και την παραγωγή κάθετης αεροδυναμικής δύναμης προσφέρουν ο διαχύτης αλλά και η μεγάλη αεροτομή στο πίσω μέρος όπως και το φαρδύ εμπρός σπόιλερ, οι πλαϊνές ποδιές αλλά και ο ειδικά σχεδιασμένος εμπρός προφυλακτήρας που μειώνει τους στροβιλισμούς γύρω από τους εμπρός τροχούς και ταυτόχρονα βελτιστοποιεί την ροή του αέρα προς τον κινητήρα και τα φρένα για καλύτερη ψύξη.

Βέβαια ειδική μέριμνα έχει δοθεί για το πάτημα που πάντα αποτελούσε το βασικό όπλο κάθε Type R. Η μετάδοση άλλωστε 310 ίππων μόνο από τους εμπρός τροχούς μόνο εύκολη υπόθεση δεν είναι οπότε οι Ιάπωνες εξέλιξαν και μια εντελώς νέα εμπρός ανάρτηση η οποία ελαχιστοποιεί τις αντιδράσεις στο τιμόνι κατά την επιτάχυνση (το torque steer είναι μειωμένο κατά 50% σε σχέση με τα απλά μοντέλα), ενώ εξασφαλίζει την μέγιστη δυνατή πρόσφυση χάρη στην ελαχιστοποίηση των μεταβολών της γεωμετρίας υπό φόρτιση. Την ίδια στιγμή ενισχυμένος είναι ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας ενώ το ύψος του αυτοκινήτου έχει μειωθεί κατά 30 χιλ. σε σχέση με τις απλές εκδόσεις του Civic. Τέλος το Type R θα διαθέτει και ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ τα οποία θα μεταβάλλουν τα χαρακτηριστικά τους ανάλογα με τις συνθήκες και την μορφολογία του οδοστρώματος αλλά και την ταχύτητα του αυτοκινήτου.

Ωστόσο οι Ιάπωνες παρέμειναν πιστοί στις παραδοσιακές λύσεις επιλέγοντας για το νέο τους μοντέλο υψηλών επιδόσεων την αποκλειστική συνοδεία με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων.

Επιπλέον για πρώτη φορά ο οδηγός θα έχει στην διάθεσή του τον διακόπτη R+ με το πάτημα του οποίου θα οξύνεται η απόκριση του κινητήρα και η αίσθηση του τιμονιού ενώ θα αλλάζει και ο ήχος της εξάτμισης.

 

Το οπτικό πακέτο του νέο Type R ολοκληρώνουν οι μεγάλοι τροχοί 19 ιντσών μέσα στους οποίους φιλοξενούνται και τα ειδικά εξελιγμένα από την Brembo φρένα με δίσκους 350 χιλ. και εξαπίστονες δαγκάνες εμπρός. Αναμφίβολα λοιπόν το νέο Civic Type R, που αναμένεται στην Ελλάδα μέσα στο καλοκαίρι, αναζωπυρώνει την μάχη των καυτών χάτσμπακ και είναι σίγουρο πως οι Ιάπωνες με την δυναμική επιστροφή τους σε ένα χώρο που έχουν γράψει ιστορία θα ξεκινήσουν και ένα νέο κύκλο αντιπαραθέσεων για τη διεκδίκηση του τίτλου του ταχύτερου μπροσθιοκίνητου GTI.

 

 

 

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ