X
Επικαιρότητα

Αυτό είναι το νέο VW Golf GTI Clubsport

Αν οι 245 ίπποι του απλού VW Golf GTI σας φαίνονται λίγοι, τότε η λύση ακούει στο όνομα Clubsport.

Η γερμανική εταιρεία αναφέρει στην επίσημη ενημέρωσή της ότι το νέο VW Golf GTI Clubsport προσφέρει «περισσότερη πρόσφυση στις στροφές, καλύτερη σταθερότητα και περισσότερη οδηγική διασκέδαση», πέραν ασφαλώς από το προφανές: μεγαλύτερη ισχύ.

Κάτω από το καπό του αυτοκινήτου φιλοξενείται ο γνωστός, 2λιτρος κινητήρας της οικογένειας TSI, ο οποίος αποδίδει για την περίσταση 300 ίππους και ροπή 400 Nm που μεταφέρονται στους εμπρός τροχούς αποκλειστικά μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη με 7 σχέσεις. Η μεγαλύτερη ισχύς αποδίδεται όχι μόνο χάρη στο διαφορετικό mapping της κινητήριας μονάδας, αλλά και από σημαντικές αλλαγές στο hardware, όπως το διαφορετικό τούρμπο που εξέλιξε η Continental προς αντικατάσταση εκείνου της Garrett του απλού GTI και το μεγαλύτερο intercooler.

Σύμφωνα με την VW, το νέο Golf GTI Clubsport είναι σε θέση να επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο μικρότερο των 6 δλ. με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα. Από εκεί και πέρα, πέραν του αυτόματου κιβωτίου, η ροπή του 4κύλινδρου κινητήρα περνά στους εμπρός τροχούς μέσω ενός ηλεκτρο-μηχανικά ελεγχόμενου διαφορικού, που αντικαθιστά το ηλεκτρονικό XDS του απλού Golf GTI, όντας μέρος του συστήματος Driving Dynamic Manager.Driving Dynamic Manager. Αυτό σημαίνει ότι με τα πιο «χαλαρά» προγράμματα λειτουργίας (driving modes) ο βαθμός εμπλοκής του είναι μειωμένος.

Η VW ανακοινώνει ότι ο εμπρός άξονας έχει αυξημένο κάμπερ, όχι όμως στο βαθμό που συνέβαινε με την έκδοση Clubsport S του προηγούμενου μοντέλου. Στον πίσω άξονα, οι τροχοί έχουν διαφορετικά σημεία στήριξης, ενώ το «παρών» δίνει και ένας νέος άξονας. Σε ότι αφορά τη ρύθμιση των ελατηρίων, η VW δηλώνει ότι δεν διαφέρει από εκείνη του Golf GTI. Ωστόσο, στις σχετικές αναφορές του, το εργοστάσιο αναφέρει ότι τα τελευταία είναι κατά 5% και 15% πιο «ψηλά» σε σχέση με εκείνα του Golf GTI 7. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν και τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ τα οποία προσφέρουν 15 διαφορετικά settings «μεταξύ» των προγραμμάτων Comfort και Sport του συστήματος Dynamic Chassis Control.

Εδώ, ιδιαίτερα χαρακτηριστικό είναι το προφίλ με την ονομασία Special, το οποίο προσφέρει ρυθμίσεις για γρήγορες βόλτες στο… Nurburgring. Άξιο αναφοράς είναι τόσο το αναβαθμισμένο σύστημα πέδησης, όσο και το fine-tuning του συστήματος αντιμπλοκαρίσματος των φρένων αλλά και εκείνου που ελέγχει τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αμαξώματος. Επεμβάσεις έχουν γίνει και στο τιμόνι, το οποίο προσφέρει, σύμφωνα με την VW, καλύτερη αίσθηση και feedback από εκείνο του Clubsport S.

Στον τομέα της αεροδυναμικής η VW έχει επέμβει με διακριτικότητα εξοπλίζοντας το GTI Clubsport με νέο splitter στο εμπρός μέρος, καθώς και με μια αεροτομή δύο τμημάτων στο πίσω μέρος. Το εργοστάσιο αναφέρει εδώ ότι οι αεροδυναμικές αντιστάσεις είναι ελαφρώς αυξημένος, ενώ στον αντίποδα μειωμένα είναι τα φαινόμενα ανύψωσης του αμαξώματος στις υψηλές ταχύτητες. Εκτός από τους βασικούς τροχούς των 18 ιντσών, το VW Golf GTI Clubsport μπορεί να «προικιστεί» με 19άρες ζάντες και ελαστικά Michelin Pilot Sport Cup 2. Σε αυτή την περίπτωση, το γερμανικό «χατς» μπορεί να ολοκληρώνει έναν γύρο στο μεγάλο Nurburgring σε χρόνο 7 λεπτών και 54 δλ. – επίδοση καλύτερη κατά 13 ολόκληρα δευτερόλεπτα σε σχέση με το απλό Golf GTI 8.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!