Επικαιρότητα Ελλάδα

Μέτρα στήριξης ζητούν οι παραχωρησιούχοι των οδικών αξόνων

Μετά τη μείωση της κυκλοφορίας στους μεγάλους οδικούς άξονες, σε ποσοστό που φτάνει το 70% κατά μέσο όρο, οι εταιρείες-παραχωρησιούχοι ζητούν από την κυβέρνηση μέτρα άμεσης στήριξης.

Από τις 6 Μαρτίου που ξεκίνησε η επέλαση του κορονοϊού στη χώρα μας, μέχρι και σήμερα που ισχύουν τα μέτρα απαγόρευσης της κυκλοφορίας, η μείωση στις ημερήσεις διελεύσεις από τους περισσότερους κύριους οδικούς άξονες της χώρας προσεγγίζει ή και ξεπερνά το 70%. Στην Αττική Οδό οι καθημερινές διελεύσεις έπεσαν από τις 230.000 στις 70.000, ενώ στην Ολυμπία Οδό (Ελευσίνα–Κόρινθος–Πάτρα) η μείωση άγγιξε το 80%. Στην Ιονία Οδό η κάμψη είναι στο 56% και στο τμήμα Μεταμόρφωση–Σκάρφεια της Ε.Ο Αθηνών – Θεσσαλονίκης έφτασε το 50%.

Τα διευθυντικά στελέχη των εταιρειών που διαχειρίζονται τους οδικούς άξονες βρίσκονται σε επαφή με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με σκοπό να βρεθεί μια λύση για το πρόβλημα. Πιο συγκεκριμένα, σε επιστολή που έστειλα οι παραχωρησιούχες εταιρείες στον επικεφαλής του Υπουργείου ζητείται «άμεση στήριξη των εταιρειών παραχώρησης με αποζημίωση στο τέλος κάθε μήνα για την αντιμετώπιση των άμεσων επιπτώσεων, υφιστάμενη και τρέχουσα απώλεια εσόδων και τα αυξημένα κόστη που υφίστανται από 6 Μαρτίου. Η εκκαθάριση με βάση το μοντέλο μπορεί να γίνεται στο τέλος κάθε εξαμήνου. Επίσης, ζητείται νομοθετική ρύθμιση για δυνατότητα αποκατάστασης των χρηματοοικονομικών (βραχυπρόθεσμων και μέσο-μακροπρόθεσμων) επιπτώσεων στις Συμβάσεις Παραχώρησης με επέκταση του χρόνου επέκτασης των συμβάσεων παραχώρησης, άμεσες αποζημιώσεις ή συνδυασμό των δύο».

Το δίκτυο των μεγάλων οδικών αξόνων ανέρχεται σε 2.135 χιλιόμετρα και το διαχειριζονται επτά ιδιωτικές και μία κρατική εταιρεία. Το 2018 από τους σταθμούς διοδίων και τους πομποδέκτες οι εταιρείες παραχώρησης εισέπραξαν 815 εκατομμύρια ευρώ, από τα οποία το 88% προήλθε από ιδιωτικά αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες, ενώ το υπόλοιπο 12% από βαριά φορτηγά. Τα έσοδα των οκτώ εταιρειών την ίδια χρονιά, με τον ΦΠΑ έξω από την εξίσωση, έφτασαν τα 660 εκατομμύρια ευρώ, 100 περισσότερα απο το 2017. Αυξημένα ήταν τα νούμερα και το 2019, ανεπίσημα όμως, αφού δεν έχουν ακόμη επισημοποιηθεί.

Με δεδομένες τις έντονες διαμαρτυρίες πρόσφατα, όταν επιχειρήθηκε χωρίς αποτέλεσμα η αύξηση των διοδίων της Αττικής Οδού, τα αιτήματά τους αναμένεται να αντιμετωπιστούν με ανάμικτα αισθήματα από την ελληνική κοινωνία. Η κυβέρνηση θα συζητήσει μαζί τους και η όποια βοήθεια προκύψει, θα έρθει όταν η ελληνική οικονομία καταφέρει να συνέλθει από τις επιπτώσεις όλης αυτής της κατάστασης που δημιουργήθηκε από την επέλαση του κορονοϊού.

Με τα νέα κίνητρα για την ηλεκτροκίνηση:

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου