top icon
Επικαιρότητα

Σε δημόσια διαβούλευση το νομοσχέδιο για τα ηλεκτρικά πατίνια

Κανόνες κυκλοφορίας και καθορισμός προστίμων έρχονται για τα οχήματα μικροκινητικότητας, με το σχέδιο νόμου του υπουργείου Μεταφορών που τέθηκε στις 20 Νοεμβρίου σε δημόσια διαβούλευση.

Κανόνες κυκλοφορίας και πρόστιμα έρχονται για τα οχήματα μικροκινητικότητας (ηλεκτρικά πατίνια, rollers, skate boards, Segway) με το σχέδιο νόμου του υπουργείου Μεταφορών «Η Ελλάδα σε κίνηση: Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα- Μικροκινητικότητα– Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό, την απλούστευση και την ψηφιοποίηση διαδικασιών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών» που τέθηκε την Παρασκευή 20 Νοεμβρίου σε δημόσια διαβούλευση. Ακόμη, με το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου θεσπίζεται το πλαίσιο κατάρτισης των Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ). Με τη θεσμοθέτηση των ΣΒΑΚ, οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης θα καταρτίζουν σχέδια για την ασφαλή και φιλική προς το περιβάλλον κινητικότητα των πολιτών, με υποχρεωτική εφαρμογή στους ΟΤΑ πρώτου βαθμού, με πληθυσμό άνω των 30.000 κατοίκων και στο σύνολο των ΟΤΑ δεύτερου βαθμού. Σκοπός είναι να διασφαλίζεται η βιωσιμότητα των αστικών μεταφορών στην περιοχή ευθύνης τους, με την υλοποίηση έργων που θα αποσκοπούν σε βελτίωση της οδικής ασφάλειας,προώθηση της μικροκινητικότητας, διευκόλυνση της ηλεκτροκίνησης,ανάπτυξη ευφυών συστημάτων μετακίνησης,αποτελεσματικά δημόσια συστήματα μεταφορών.

ilektrika-patinia

Στο δεύτερο σκέλος του σχεδίου νόμου εισάγονται συνολικές ρυθμίσεις για την προώθηση της μικροκινητικότητας, όπως ο ορισμός των οχημάτων που ανήκουν στην κατηγορία των Ελαφρών Προσωπικών Ηλεκτρικών Οχημάτων (ΕΠΗΟ), θέσπιση κανόνων για την κυκλοφορία τους, ρύθμιση θεμάτων αναφορικά με τον εξοπλισμό τους, τα απαραίτητα έγγραφα του χρήστη καθώς και τις προδιαγραφές κατασκευής τους, τη διάθεσή τους στην αγορά και τη δυνατότητα παροχής προς κοινόχρηστη χρήση τους. Ειδικότερα, ρυθμίζονται θέματα που αφορούν τους κανόνες κυκλοφορίας για τα οχήματα μικροκινητικότητας (ηλεκτρικά πατίνια, rollers, skate boards, Segway). Εισάγονται ρυθμίσεις για τη κυκλοφορία τους στη βάση αξιολόγησης και συγκριτικής μελέτης άλλων χωρών, με γνώμονα την ταχύτητα που αναπτύσσουν.

Τα οχήματα που αναπτύσσουν μικρή ταχύτητα (ως 6 χλμ./ώρα), παραπλήσια δηλαδή με την ταχύτητα του πεζού, κυκλοφορούν όπου και όπως κυκλοφορούν οι πεζοί. Τα ΕΠΗΟ που αναπτύσσουν ταχύτητα έως 25 χλμ./ώρα, λογίζονται ως ποδήλατα και κυκλοφορούν όπου επιτρέπονται τα ποδήλατα. Απαγορεύεται, για λόγους οδικής ασφάλειας, η κυκλοφορία αυτών των οχημάτων σε οδούς όπου αναπτύσσονται ταχύτητες άνω των 50 χλμ./ώρα). Ρυθμίζονται ζητήματα προδιαγραφών και ασφαλούς χρήσης αυτών των οχημάτων με έμφαση στον υποχρεωτικό εξοπλισμό που πρέπει να φέρουν τα ΕΠΗΟ κατά αντιστοιχία με τα ποδήλατα (φρένα, φώτα, ηχητική προειδοποίηση)

Περιγράφονται οι υποχρεώσεις του χρήστη των οχημάτων. Ενδεικτικά, οι οδηγοί των ποδηλάτων και των ΕΠΗΟ πρέπει υποχρεωτικά να φορούν εγκεκριμένου τύπου προστατευτικό κράνος, κανονικά δεμένο. Τη νύχτα, οι οδηγοί των ποδηλάτων και των ΕΠΗΟ υποχρεούνται να φορούν ορατό αντανακλαστικό εξοπλισμό ορατό. Επίσης, οι οδηγοί των ποδηλάτων που δεν έχουν συμπληρώσει την ηλικία των 12 ετών και κινούνται σε οδικό δίκτυο που προορίζεται για την κυκλοφορία μηχανοκίνητων οχημάτων θα πρέπει να συνοδεύονται από άτομα που έχουν συμπληρώσει την ηλικία των 16 ετών.

Πρόστιμα ωστόσο επιβάλλονται στους παραβάτες οδηγούς των ΕΠΗΟ που αναπτύσουν μεγαλύτερη ταχύτητα. Όποιος οδηγός υπερβαίνει τα 25 χλμ/ωρα τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο 40 ευρώ και σε όποιον το θέτει σε κυκλοφορία επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο 100 ευρώ ενώ ο οδηγός Ε.Π.Η.Ο. που υπερβαίνει τα 35 χλμ/ώρα και όποιος το θέτει σε κυκλοφορία τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο 100 και 200 ευρώ, αντίστοιχα. Επιπλέον, όποιος οδηγεί Ε.Π.Η.Ο. και κυκλοφορεί σε οδούς όπου αναπτύσσονται ταχύτητες άνω των 50 χλμ/ώρα τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο 80 ευρώ. Δελτίο Τύπου

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ