Επικαιρότητα Ελλάδα

ΣΕΕΠΕ: Φουλ της παραβατικότητας

O Σύνδεσμος Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών κρούει για μία ακόμα φορά τον κώδωνα του κινδύνου επισημαίνοντας πως ο κλάδος συνεχίζει - παρά τις προσπάθειες που έχουν γίνει- να πλήττεται από έντονα στοιχεία παραβατικότητας, όπως η νοθεία, οι «πειραγμένες» αντλίες και το λαθρεμπόριο καυσίμων.

Σύμφωνα με τον ΣΕΕΠΕ, πέραν της υψηλής φορολογίας, το κυριότερο πρόβλημα που συνεχίζει να μαστίζει τον - συρρικνωμένο κατά 40% τα τελευταία 10 χρόνια - κλάδο εμπορίας καυσίμων της χώρας μας είναι η παραβατικότητα, αν μη τι άλλο, όπως αυτή κάνει την εμφάνισή της μέσα από το λαθρεμπόριο, τη νοθεία και τις «πειραγμένες» αντλίες. Φαινόμενα που σε κάθε περίπτωση στρέφονται ενάντια στα συμφέροντα του καταναλωτή.

«Είναι δυσάρεστο, μετά από τόσα χρόνια προσπάθειας, να συνεχίζει ο κλάδος να μαστίζεται από τα παραπάνω ζητήματα. Το τελευταίο διάστημα με τη δραστηριοποίηση της ΑΑΔΕ έχουν γίνει πολύ σημαντικά βήματα προόδου, αλλά συνεχίζουν να υπάρχουν εκκρεμότητες που επιτρέπουν σε επιτήδειους να συνεχίζουν ανεμπόδιστα την παραβατικότητα», δηλώνει με έμφαση ο Σύνδεσμος Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών. Όπως επισημαίνουν στελέχη του ΣΕΕΠΕ «είναι επιτακτική ανάγκη να ολοκληρωθεί η εφαρμογή όλων των μέτρων που έχουν ψηφισθεί ή έχουν εξαγγελθεί - αλλά δεν έχουν υλοποιηθεί ακόμα». Την ίδια στιγμή, για την ομαλοποίηση της αγοράς και τη μείωση των φαινομένων παραβατικότητας, καθοριστικός παράγοντας είναι και η ενίσχυση των ελεγκτικών μηχανισμών της πολιτείας, ώστε η τελευταία να προχωρήσει σε ουσιαστικούς ελέγχους.

Αυτή τη στιγμή εκκρεμούν μία σειρά ζητημάτων που πρέπει να διευθετηθούν προκειμένου να μπει «φρένο» στη λαθρεμπορία, στη νοθεία και φυσικά στη μάστιγα των «πειραγμένων» αντλιών. Μία από αυτές είναι η πλήρης εφαρμογή και ολοκλήρωση του μέτρου των εισροών-εκροών, ενώ στον… αέρα είναι αυτή τη στιγμή και ο καθορισμός των προδιαγραφών και της διαδικασίας για την εγκατάσταση GPS στα βυτιοφόρα οχήματα.

Πως γίνεται το λαθρεμπόριο καυσίμων

Στο ζήτημα της λαθρεμπορίας, ο ΣΕΕΠΕ στέκεται ιδιαίτερα στην αυστηροποίηση των ελέγχων διακίνησης στην αγορά των ναυτιλιακών καυσίμων, καθώς μεγάλες ποσότητες πετρελαίου που προορίζονται για ανεφοδιασμό πλοίων καταλήγουν τελικά στη στεριά (μετά από αποχρωματισμό) σε πρατήρια, βιοτεχνίες, ξενοδοχεία κ.ά. Ως εκ τούτου, ο Σύνδεσμος Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών επισημαίνει πως πρέπει να δοθεί έμφαση στους ελέγχους που γίνονται από τις αρμόδιες ελεγκτικές αρχές, μιας και το πετρέλαιο ναυτιλίας αποτελεί την κύρια πηγή λαθρεμπορίου.

Οι εικονικές εξαγωγές αποτελούν μία ακόμα «πηγή» λαθρεμπορίας. Πιο συγκεκριμένα, ορισμένοι έμποροι προμηθεύονται αφορολόγητα καύσιμα (βενζίνη και πετρέλαιο κίνησης) από τις εταιρίες εμπορίας πετρελαιοειδών ή τα διυλιστήρια, με δήθεν σκοπό την εξαγωγή τους σε γειτονικές χώρες. Στη συνέχεια, χωρίς να γίνει πραγματική εξαγωγή (τα χαρτιά-παραστατικά είναι τα μόνα που «ταξιδεύουν» στο εξωτερικό») διαθέτουν τα καύσιμα αυτά παράνομα εντός της επικράτειας, καρπούμενοι φόρους και δασμούς.

Μια σχετικά πιο «φρέσκια» πηγή παραεμπορίας και λαθρεμπορίου καυσίμων αφορά στο υγραέριο κίνησης. Εδώ, οι πιθανές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται είναι η παράνομη εμφιάλωση σε πρατήρια υγραεριοκίνησης, η εμφιάλωση σε παράνομα ή/και νόμιμα εμφιαλωτήρια υγραερίου, καθώς και η παράνομη, επίσης, διακίνηση βιομηχανικού υγραερίου με χαμηλό ΕΦΚ (60€/ΜΤ), το οποίο διοχετεύεται έκνομα στα πρατήρια, αντί για autogas (με υψηλό ΕΦΚ, 430€/ΜΤ)._Χ.Α.

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου