top icon
Επικαιρότητα

Ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου: Νικητές και χαμένοι

Εμφανή είναι πλέον τα σημάδια ανάκαμψης για την ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του 10μηνου. Ας δούμε αναλυτικά ανά χώρα και μοντέλο τους κερδισμένους και τους έως τώρα χαμένους στην κούρσα των πωλήσεων.

Εμφανή είναι πλέον τα σημάδια ανάκαμψης για την ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του 10μηνου. Ας δούμε αναλυτικά ανά χώρα και μοντέλο τους κερδισμένους και τους έως τώρα χαμένους στην κούρσα των πωλήσεων.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία (πηγές: ACEA και JATO), η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου τους 10 πρώτους μήνες του 2014 έκλεισε με θετικό πρόσημο (+6%) σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2013 αποδεικνύοντας την ανοδική της τάση. Οι συνολικές ταξινομήσεις επιβατικών οχημάτων στις 28 χώρες της Γηραιάς Ηπείρου ανήλθαν στις 10.645.907, ενώ, αν σε αυτές συμπεριλάβουμε και τις πωλήσεις σε Ελβετία, Νορβηγία και Ισλανδία (EFTA), το παραπάνω νούμερο ξεπερνά, έστω και οριακά, τις 11 εκ μονάδες. Ηγέτης ανάμεσα στις επιμέρους αγορές, αναμενόμενα εξακολουθεί να είναι η γερμανική, με πωλήσεις που ξεπερνούν τις 2,5 εκ. μονάδες. Για τις επόμενες θέσεις, η μάχη φαίνεται να έχει ξεκαθαρίσει, με την βρετανική, γαλλική και ιταλική αγορά να καταλαμβάνουν, με σημαντικές διαφορές μεταξύ τους, τις τρεις επόμενες θέσεις σημειώνοντας αντίστοιχα πωλήσεις τις τάξης των 2,1, 1,5 και 1,1 εκ. μονάδων αντίστοιχα. Μελετώντας τα στατιστικά στοιχεία, αξίζει να σταθούμε αφενός στην αύξηση που έχει παρατηρηθεί στις αγορές της Πορτογαλίας (+35%), της Ισλανδίας (+30%) κα της Ιρλανδίας (+30%), αν και επί του προκειμένου καλό είναι να συνυπολογίσουμε την πολύ χαμηλή, ελέω οικονομικής ύφεσης, βάση από την οποία εκκίνησαν για τη χρονιά που διανύουμε (βλ. 2013), αφετέρου στο μικρό, πλην όμως αισθητό, αρνητικό πρόσημο για τις αγορές του Βελγίου (-1%), της Αυστρίας (-4%) και της Ολλανδίας (-5%).

Στην πάντοτε ενδιαφέρουσα «κόντρα» ανάμεσα στους κατασκευαστές, ηγέτης, για μια ακόμα φορά, είναι η Volkswagen με συνολικές πωλήσεις 1.359.403 ταξινομήσεις. Η Ford έπεται του Γερμανού κατασκευαστή, έχοντας ολοκληρώσει το 10μηνο με 816.086 πωλήσεις, ενώ αμφίρροπη είναι η αντιπαράθεση ανάμεσα στις Opel/Vauxhall και Renault, οι οποίες ακολουθούν με 753.992 και 732.883 πωλήσεις, αντίστοιχα. Από τους κερδισμένους του πρώτου 10μήνου ξεχωρίζουμε την Jeep, Mitsubishi και Dacia, με βελτιωμένες κατά 51%, 35% και 28% αντίστοιχα πωλήσεις σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2013. Οι χαμένοι της χρονιάς έως τώρα (Chevrolet, Smart και Alfa Romeo) εμφανίζουν κάμψη της τάξης του 70%, 20% και 9% αντίστοιχα.

Ανάμεσα στα μοντέλα, τον… χορό σέρνει το αειθαλές VW Golf (440.838 μονάδες), ενώ έντονη είναι η μάχη για τις επόμενες δύο θέσεις ανάμεσα στa «μικρά» Ford Fiesta (267.602) και Renault Clio (252.866). Μάχη για δύο εκ των δημοφιλέστερων super mini διεξάγεται και για τις δύο επόμενες θέσεις της κατάταξης, με το VW Polo να προηγείται προσωρινά του Opel Corsa (233.009 έναντι 213.704 μονάδες αντίστοιχα). Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός, τέλος, πως το πρώτο (και μοναδικό) ιαπωνικό μοντέλο στο συγκεκριμένο Top 10 είναι το νέο Nissan Qashqai._Χ.Α.

 


Top 10 αγορές Ιαν.-Οκτώβριος 2014

1. Γερμανία 2.556.991
2. Μ. Βρετανία 2.137.910
3. Γαλλία 1.497.464
4. Ιταλία 1.158.896
5. Ισπανία 716.746
6. Βέλγιο 426.210
7. Ολλανδία 320.821
8. Πολωνία 273.732
9. Αυστρία 264.308

10. Σουηδία 250.888
 
Top 10 μάρκες Ιαν.-Οκτώβριος 2014
1. Volkswagen 1.35.403
2. Ford 816.086
3. Opel 753.992
4. Renault 732.883
5. Peugeot 664.538
6. Audi 621.501 
7. BMW 564.404
8. Mercedes-Benz 548.398 
9. Citroen 522.481
10. Fiat 503.838
 

Top 10 μοντέλα Ιαν.-Οκτώβριος 2014

1. Volkswagen Golf 440.838
2. Ford Fiesta 267.602
3. Renault Clio 252.866
4. Volkswagen Polo 233.009
5. Opel Corsa 213.704
6. Ford Focus 192.214
7. Peugeot 208 185.352
8. Nissan Qashqai 172.774
9. Audi A3 171.782
10. Skoda Octavia 170.176

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ