top icon
Επικαιρότητα

Honda NSX: Νέες τεχνικές λεπτομέρειες

Πριν την έναρξη πωλήσεων τoυ NSX, οι μηχανικοί εξέλιξης αποκάλυψαν νέες τεχνικές λεπτομέρειες και στρατηγικές σχεδίασης στο Παγκόσμιο Συνέδριο & Έκθεση SAE 2015.

Πριν την έναρξη πωλήσεων τoυ NSX, οι μηχανικοί εξέλιξης αποκάλυψαν νέες τεχνικές λεπτομέρειες και στρατηγικές σχεδίασης στο Παγκόσμιο Συνέδριο & Έκθεση SAE 2015.

 

Το NSX χρησιμοποιεί για πρώτη φορά επαναστατική σχεδίαση χωροδικτυώματος πολλαπλών υλικών και προσφέρει κορυφαία ακαμψία αμαξώματος χωρίς αύξηση του βάρους.Υιοθετείται για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο μία νέα τεχνολογία χύτευσης με καλούπι που αποσυντίθεται, το οποίο προσφέρει κορυφαία ακαμψία για άριστη οδική συμπεριφορά και έλεγχο.
Χρησιμοποιείται για πρώτη φορά σε παγκόσμιο επίπεδο μία τρισδιάστατα διαμορφωμένη κολόνα Α από ατσάλι υπερυψηλής αντοχής, που παρέχει κορυφαία ακαμψία και αντοχή στις συγκρούσεις σε συνδυασμό με άριστη ορατότητα.

Το
NSX πετυχαίνει κορυφαίους αεροδυναμικούς στόχους, χωρίς να χρησιμοποιεί ενεργά αεροδυναμικά στοιχεία, ενώ το σύστημα κίνησης Sport Hybrid τριών μοτέρ ψύχεται μέσω 10 εναλλακτών θερμότητας–χάρη σε μία συνολική στρατηγική αεροδυναμικής διαχείρισης που μεγιστοποιεί τη ροή αέρα γύρω από το NSX.

Ο κυβισμός του νέου κινητήρα twin turbo V-6 του NSX επιβεβαιώθηκε στα 3.500 κυβ. εκ.

Το NSX θα σηματοδοτήσει την παρουσίαση του πιο αποτελεσματικού συστήματος Super Handling AllWheel Drive (με κορυφαία ικανότητα μετάδοσης ροπής) στην ιστορία του Acura.
Η τελευταία έκδοση λογισμικού αναβαθμίζει μετά από διάστημα εξέλιξης δύο δεκαετιών το σύστημα
Super Handling του Acura που ανταποκρίνεται ενεργά στις εντολές του οδηγού, επιτρέποντας στο NSX να πετυχαίνει ένα νέο επίπεδο κατευθυντικότητας ενώ παράλληλα υποστηρίζει έξυπνα τον οδηγό σε μεταβαλλόμενες οδικές συνθήκες.

Για να μπορεί το NSX να προσφέρει τις αξίες ενός διαχρονικού σπορ αυτοκινήτου βασίζεται σε ένα αλουμινένιο χωροδικτύωμα πολλαπλών υλικών. Ενώ το αλουμινένιο αυτοφερόμενο αμάξωμα του πρώτου NSX ήταν μπροστά από την εποχή του, η σημερινή δομή αμαξώματος από αλουμίνιο και ατσάλι υπερυψηλής αντοχής θεωρείται κορυφαία ακόμα και για την κατηγορία των υπεραυτοκινήτων. Μία σημαντική πρόοδος στην τεχνολογία χύτευσης επέτρεψε στην ομάδα εξέλιξης του NSX να πραγματοποιήσει άλμα στο σχεδιασμό αμαξώματος, αφού για πρώτη φορά δημιουργήθηκε ένα αμάξωμα με χυτά εξαρτήματα σε κρίσιμα για την ακαμψία σημεία που ταυτόχρονα συμπεριφέρονται ανάλογα σε περίπτωση σύγκρουσης ώστε να μπορούν να τοποθετούνται και σε ζώνες παραμόρφωσης.

Το NSX προαναγγέλλει την παγκοσμίως πρώτη εφαρμογή της τεχνολογίας χύτευσης με καλούπι που αποσυντίθεται στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η χύτευση με τη χρήση καλουπιών που αποσυντίθεται συνδυάζει τις παραδοσιακές μεθόδους χύτευσης με τεχνικές ταχείας ψύξης που προσφέρουν τη σχεδιαστική ευελιξία και ακαμψία ενός χυτού με την απαραίτητη αντοχή σε περίπτωση σύγκρουσης και τα χαρακτηριστικά απορρόφησης ενέργειας εξελασμένου υλικού.

Χάρη στη διαδικασία χρήσης καλουπιών που αποσυντίθεται εξαιρετικά άκαμπτα χυτά εξαρτήματα μπορούν να τοποθετούνται στις ζώνες παραμόρφωσης και να λειτουργούν σαν μεγάλοι αλουμινένιοι κόμβοι. Στη συνέχεια αλουμίνιο τοποθετείται στις υποδοχές των χυτών κόμβων που δρουν ως βάσεις για να συγκρατούν το χωροδικτύωμα στη θέση του κατά τη διάρκεια της συγκόλλησης. Κατά τη διαδικασία συγκόλλησης, μπορούν να χρησιμοποιούνται μικρότερες ραφές, που αυξάνουν την σταθερή ακρίβεια του χωροδικτυώματος του NSX μειώνοντας την παραμόρφωση λόγω θερμότητας κατά τη διάρκεια της διαδικασίας παραγωγής.

Με αυτή τη μέθοδο χύτευσης επιτρέπεται επίσης η χρήση παραδοσιακών χυτών αλουμινίου σε στρατηγικές περιοχές του χωροδικτυώματος και σαν πρωταρχικά σημεία έδρασης της ανάρτησης και των εξαρτημάτων του κινητήρα, πέραν του ότι αποτελούν σημεία αναφοράς και προσωρινής έδρασης κατά τη διάρκεια της πολύ ακριβούς διαδικασίας κατασκευής χωροδικτυώματος.

Η κατασκευή του χωροδικτυώματος και η συναρμολόγηση του οχήματος διεξάγονται στο νέο εργοστάσιο Performance Manufacturing Centre (PMC) στο Marysville, Οχάιο, προσφέροντας ένα υψηλό επίπεδο ελέγχου ποιότητας.

Πέρα από την παγκόσμια πρωτιά της τεχνολογίας χύτευσης, το NSX χρησιμοποιεί μία νέα, κολόνα Α από ατσάλι υψηλής αντοχής τρισδιάστατης διαμόρφωσης που προσφέρει κορυφαία ακαμψία και ακριβείς ανοχές.

 

Το NSX αντιπροσωπεύει μία προηγμένη εκδοχή της σύγχρονης θεωρίας σχεδίασης ενός αμαξώματος: τη στρατηγική ενσωμάτωση πολλαπλών υλικών για την επίτευξη πολλαπλών στόχων όπως ακαμψία, δυναμική απόκριση, ανώτερη εφαρμογή και φινίρισμα και προστασία επιβατών.

Το αλουμινένιο χωροδικτύωμα υποστηρίζεται από ατσάλι υπερυψηλής αντοχής τοποθετημένο με ακρίβεια σε στρατηγικά σημεία και από ένα πάτωμα από ανθρακονήματα με αποτέλεσμα να επιτυγχάνονται τα βέλτιστα χαρακτηριστικά ενός αμαξώματος.

Για το νέο NSX, η σχεδίαση και οι τεχνολογίες αμαξώματος δεν στοχεύουν μόνο στις απόλυτες επιδόσεις, όπως ισχύει στην εξέλιξη οποιουδήποτε υπεραυτοκινήτου. Στο πνεύμα της ανθρωποκεντρικής φιλοσοφίας του supercar, η ομάδα εξέλιξης του NSX προχώρησε ακόμα περισσότερο, για να βελτιστοποιήσει πώς βιώνει ο οδηγός τις δυνατότητες επιδόσεων μέσω του αμαξώματος.

Οι οδηγοί θα απολαμβάνουν την οδική συμπεριφοράʽτρένου που παρέχει το σύστημα Sport Hybrid SH-AWD επειδή μεταφέρεται με υψηλή ακρίβεια μέσα από το πιο άκαμπτο αμάξωμα στην κατηγορία του.

Συνολική Διαχείριση Ροής Αέρα

Για να ανταποκριθεί στην πρόκληση των φιλόδοξων στόχων επιδόσεων, της επαναστατικής σχεδίασης χώρων και του εξωτικού στυλ της νέας γενιάς NSX, η ομάδα εξέλιξης έπρεπε να αναθεωρήσει πλήρως το θερμικό και αεροδυναμικό πακέτο αυτού του σύγχρονου υπεραυτοκινήτου ώστε να εξάγεται μέγιστη ενέργεια από τη ροή αέρα γύρω και μέσα από το NSX με τη μέγιστη απόδοση.

Αυτή η νέα συνολική στρατηγική διαχείρισης αέρα υποστηρίζει την ψύξη εξαρτημάτων, τις αεροδυναμικές επιδόσεις (αντίσταση και αεροδυναμική πίεση) σε πολύ υψηλό επίπεδο χωρίς τη χρήση ενεργών αεροδυναμικών βοηθημάτων, συμβάλλοντας επίσης σε ένα ακόμα πιο δυναμικό στυλ.

 

Υπολογιστική ρευστοδυναμική-Computational Fluid Dynamics (CFD) χρησιμοποιήθηκε εκτενώς κατά τη διάρκεια της εξέλιξης ώστε να μπορέσει η Αμερικανική ομάδα να μεγιστοποιήσει τις επιδόσεις μιας κινητήριας μονάδας που εξελίσσεται στην Ιαπωνία. Μοντέλα CFD έτρεξαν σε υπολογιστές εξομοιώνοντας χιλιάδες ώρες δοκιμών.

Το θερμικό CFD χρησιμοποιήθηκε αποδοτικά με δύο τρόπους, πρώτον για την αξιολόγηση της φιλοσοφίας διαχείρισης θερμότητας όσο το δυνατόν νωρίτερα στη φάση εξέλιξης και δεύτερον για τη συνεχή βελτίωση της θερμικής απόδοσης καθώς προχωρούσε η εξέλιξη του οχήματος. Η εκτενής χρήση του θερμικού CFD σε συνεργασία με τους μηχανικούς σχεδίασης επέτρεψε τη βελτιστοποίηση της σχεδίασης.

Παράλληλα με τη χρήση προηγμένου CFD, της αεροδυναμικής σήραγγας και των δοκιμών σε πραγματικές συνθήκες, η ομάδα εξέλιξης χρησιμοποίησε υπολογιστικά μοντέλα προσομοίωσης χρόνων γύρου σε μερικές από τις πιο θρυλικές πίστες στον κόσμο που μπορούσαν στη συνέχεια να ʽτρέξουνʼ σε δυναμόμετρα με στόχο τις δοκιμές και την αξιολόγηση των υπολογιστικών μοντέλων θερμικής διαχείρισης.

Το νέο NSX χρησιμοποιεί 10 αερόψυκτους εναλλάκτες θερμότητας υπεύθυνους για ψύξη της εμπρός μονάδας δύο μοτέρ – TwinMotor Unit (TMU), του twinturbo V6 κινητήρα, του πίσω ηλεκτροκινητήρα άμεσης εμπλοκής και του κιβωτίου διπλού συμπλέκτη 9 σχέσεων – Dual Clutch Transmission (DCT).

Ο νέος V6 κινητήρας 3.500 κυβ. εκ. με διπλό τούρμπο στην καρδιά της μονάδας Sport Hybrid SHAWD απαιτεί μέγιστη ψύξη, την οποία λαμβάνει μέσω τριών ψυγείων: ενός κεντρικού και δύο πλευρικών, για τη λήψη μέγιστου όγκου ροής αέρα και τη μεγιστοποίηση της απόδοσης. Το κεντρικό ψυγείο είναι κεκλιμένο προς τα εμπρός κατά 25 μοίρες, επιτρέποντας τη βέλτιστη εκμετάλλευση της υπάρχουσας πίεσης, διατηρώντας τους αυστηρούς στόχους χαμηλού κέντρου βάρους του Advance Sports Package του NSX.

Ο συμπυκνωτής και τα ψυγεία της μονάδας Power Drive Unit (PDU) είναι έξυπνα τοποθετημένα μπροστά από το κεντρικό ψυγείο.

Η TMU ψύχεται παθητικά μέσω στρατηγικής χρήσης του αέρα στο χώρο του εμπρός μοτέρ και από έναν εναλλάκτη θερμότητας τοποθετημένο μπροστά από το δεξιό ψυγείο του κινητήρα.

Το κιβώτιο DCT 9 σχέσεων ψύχεται από δύο εναλλάκτες θερμότητας, (ο ένας είναι τοποθετημένος στο αριστερό ψυγείο του κινητήρα).

Δύο intercooler στους χαρακτηριστικούς αεραγωγούς χρησιμοποιούνται για ψύξη του αέρα εισαγωγής.

 

Το NSX έχει περάσει από εκτενείς δοκιμές στην προηγμένη αεροδυναμική σήραγγα της εταιρίας στο Raymond, Οχάιο, χρησιμοποιώντας πολύ λεπτομερή μοντέλα κλίμακας 40% με πανομοιότυπα των αεραγωγών εισαγωγής και εξαγωγής, εναλλακτών θερμότητας και σημαντικών εξαρτημάτων κάτω από το καπό. Αυτά τα μοντέλα κλίμακας υψηλής ακρίβειας αντιγράφουν τα χαρακτηριστικά αντίστασης και άνωσης με σχεδόν τέλεια προσέγγιση. Το αυτοκίνητο έχει αξιολογηθεί και δοκιμαστεί στα όριά του στην αεροδυναμική σήραγγα πλήρους κλίμακας της εταιρίας στην Ιαπωνία, και σε πραγματικές αλλά και εικονικές πίστες σε όλο τον κόσμο.

 

Sport Hybrid Super Handling All-Wheel Drive

Πρότυπο οδικής συμπεριφοράς μέσα από εξέλιξη δεκαετιών

Η επαναστατική τεχνολογία δυναμικής κατανομής ροπής Sport Hybrid SHAWD που εφαρμόζεται στο νέο NSX είναι προϊόν συνεχούς έρευνας και εξέλιξης δύο και πλέον δεκαετιών.

 

Η Honda προσπαθεί συνεχώς να βελτιώνει την προηγμένη τεχνολογία της κατανομής ροπής ενώ παράλληλα εξελίσσει νέους τρόπους για την επίτευξη των στόχων του διαχρονικού σπορ αυτοκινήτου σε ό,τι αφορά το ελαφρύ βάρος, το άκαμπτο πλαίσιο και τους ισχυρούς κινητήρες. Το νέο Sport Hybrid SHAWD αντιπροσωπεύει ένα σύστημα που αυξάνει τη συμβολή της ηλεκτροκίνησης, η οποία μεταδίδεται ακόμα πιο άμεσα, ενώ διαχειρίζεται το ισχυρότερο κινητήρα εσωτερικής καύσης που έχει κατασκευάσει η Acura μέχρι σήμερα.

 

Σύμφωνα με την ανθρωποκεντρική φιλοσοφία της ομάδας εξέλιξης, το νέο NSX και το σύστημα μετάδοσης Sport Hybrid Super Handling εξελίχθηκαν με γνώμονα τον οδηγό. Και ενώ το NSX προσφέρει μία νέα σπορ εμπειρία με συμπεριφορά τρένου, η βελτιστοποιημένη τεχνολογία του Super Handling αναβαθμίζει την οδηγική αίσθηση απαντώντας άμεσα και διαισθητικά στις επιθυμίες του οδηγού.

Το Super Handling φτάνει στο μέγιστο των δυνατοτήτων του στο NSX όπου τα πλεονεκτήματα των ηλεκτροκινητήρων –με επιτάχυνση μηδενικής καθυστέρησης– επιτρέπουν δυναμική κατανομή ροπής ακόμα και σε χαμηλές ταχύτητες του αυτοκινήτου και στροφές του κινητήρα.

Το λογισμικό του Super Handling έχει εξελιχθεί παράλληλα με το hardware. Και ενώ πολλές προηγμένες τεχνολογίες αυτοκινήτου εστιάζουν στο feedback – αξιολόγηση των αντιδράσεων του αυτοκινήτου – το NSX χρησιμοποιεί πρόσθετη τεχνολογία αποκλειστικά για να αντιδρά με ακρίβεια στις εντολές του οδηγού, μέσω της άμεσης και εξατομικευμένης μετάδοσης της ροπής σε κάθε τροχό που προσαρμόζεται συνεχώς στις εκάστοτε οδηγικές συνθήκες.

Χρησιμοποιώντας λογισμικό βελτιστοποίησης μέσω προηγμένης μηχανολογίας με τη βοήθεια υπολογιστή (CAE), οι μηχανικοί δημιούργησαν μία εμπρός ανάρτηση με διπλά ψαλίδια και διπλούς κάτω βραχίονες ελέγχου που απομονώνει τη ροπή της μονάδας των δύο μοτέρ TMU από το σύστημα διεύθυνσης, προσφέροντας στον οδηγό την αίσθηση του τιμονιού ενός διαχρονικού σπορ αυτοκινήτου με μία νέα εμπειρία συμπεριφοράς ʽτρένουʼ χάρη στην ακριβή κατανομή της ροπής μέσω του TMU.

Μεταβλητός λόγος υποπολλαπλασιασμού αυξάνει τη γεμάτη αυτοπεποίθηση, αγωνιστική δυναμική συμπεριφορά του νέου NSX.

 

Κινητήρας

Όπως ανακοινώθηκε στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου Β. Αμερικής 2015, το νέο NSX θα χρησιμοποιεί ένα νέο σύστημα κίνησης που σχεδιάστηκε από λευκή κόλλα χαρτιού. Στην καρδιά του βρίσκεται ένας νέος κινητήρας twinturbo V6 τοποθετημένος στο διαμήκη άξονα, που συνδυάζεται με νέο 9-τάχυτο κιβώτιο DCT της Honda με ηλεκτροκινητήρα που εφαρμόζει τη ροπή του απευθείας στο στρόφαλο για υψηλότερη απόδοση με άμεση κατανομή ισχύος στους πίσω τροχούς.

Ο νέος κινητήρας έχει κυβισμό 3.500 κυβ. εκ. και χρησιμοποιεί αγωνιστική τεχνολογία, με σχεδίαση που επιτρέπει τόσο τον άμεσο όσο και τον έμμεσο ψεκασμό.

Η γωνία V 75 μοιρών και η σχεδίαση ξηρού κάρτερ βελτιστοποιεί την ακαμψία του κινητήρα και υποστηρίζει περαιτέρω το Advanced Sports Package του NSX επιτρέποντας το χαμήλωμα του κινητήρα και των εξαρτημάτων στο πλαίσιο στο μέγιστο βαθμό, με αποτέλεσμα το χαμηλότερο κέντρο βάρους στην κατηγορία του. Επίσης βοηθά στην προηγμένη διάταξη των άλλων εξαρτημάτων του κινητήρα.

Η σχεδίαση ξηρού κάρτερ συμβάλλει στη μεγιστοποίηση των επιδόσεων του οχήματος σε συνθήκες υψηλών πλευρικών G.

Ο πίσω ηλεκτροκινητήρας εφαρμόζει τη ροπή του απευθείας στο στρόφαλο.νΗ σχεδίαση των αξόνων του 9τάχυτο κιβώτιο DCT (κεντρικός, πρωτεύων, δευτερεύων, εξόδου κλπ.) μεγιστοποιεί τις δυνατότητες του σπορ πακέτου μέσω μιας διάταξης που μειώνει το βάρος και βοηθά στη συγκέντρωση της μάζας πιο κοντά στον οδηγό.

 

 

 

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ