top icon
Επικαιρότητα

Η αξία των concepts…

Ένα από τα λαμπερά παραδείγματα της σημερινής εφαρμοσμένης τεχνολογίας στα αυτοκίνητα παραγωγής είναι εκείνο της Μercedes, που μας βοηθά να αντιληφθούμε καλύτερα τον ρόλο των concepts στην πρόοδο των οχημάτων που οδηγούμε. Κάθε νέα ιδέα για τη βελτίωση του αυτοκινήτου σε όλους τους τομείς, εξελίσσεται πρώτα σε αυτά. Πολλές φορές χρειάζονται χρόνια για να φτάσει η τεχνολογία τους σε εμάς, αλλά αυτό σε ερευνητικό επίπεδο είναι φυσιολογικό.
 
Στην περίπτωση της γερμανικής εταιρείας concepts όπως το «F500 Mind» και το «F100» για παράδειγμα, είναι ιδιαίτερα σημαντικά. Στο πρώτο δοκιμάστηκε για πρώτη φορά το σύστημα νυκτερινής όρασης, ενώ στο δεύτερο εφαρμόστηκαν μεταξύ άλλων ο εξελιγμένος σταθεροποιητής ταχύτητας, η αυτόματη ρύθμιση της θέσης οδήγησης σε αντιστοιχία με το τιμόνι, τα φώτα εκκένωσης αερίου και ο ανιχνευτής απόστασης από το προπορευόμενο αυτοκίνητο. Περισσότερο γνωστή όμως από όλες τις πρωτοπορίες του «F100», ήταν η υιοθέτηση πατώματος τύπου «sandwich». 
 
Εξαιρετικά σημαντικό ήταν βέβαια και το «Vario Research Car», αφού αποτέλεσε πριν 11 χρόνια το πρώτο όχημα της εταιρείας με τη μετάδοση της κίνησης στους εμπρός τροχούς. Εκτός των άλλων, ήταν και το πρώτο Μercedes με σύστημα δορυφορικής πλοήγησης. Όσο για το «F200 Imagination», πέρα από την αυτόματη ρύθμιση της έντασης των φώτων πορείας, υιοθέτησε και τον τρόπο ανοίγματος των θυρών που βλέπουμε σήμερα στην SLR Maclaren.
Επίσης, η ενεργή υδροπνευματική ανάρτηση και το ηλεκτρονικό σύστημα φρένων έκαναν την εμφάνισή τους στη Μercedes το 2001, με την παρουσίαση του αντισυμβατικού «F400 Carving».
 
Kαι βέβαια, για τη νέα γενιά καθαρών και περισσότερο φιλικών στο περιβάλλον diesel κινητήρων «Bluetec» της εταιρείας, «εργοτάξιο» αποτέλεσε το Bionic Concept Car του 2005.
 
Ας δούμε όμως, σε συντομία, πότε και σε ποια concepts εμφανίστηκαν οι πιο γνωστές στις ημέρες μας εφαρμοσμένες τεχνολογίες της εταιρείας και από ποιο μοντέλο παραγωγής πήραν το δρόμο τους προς εμάς…
 
Έλεγχος κλίσης αμαξώματος (ABC):
τo 1991 στο C 112, το 1999 στη CL-Class
Aυτόματη ρύθμιση θέσης οδήγησης και τιμονιού:
το 1991 στο F100, τον ίδιο χρόνο στην S-Class
«Έξυπνος» σταθεροποιητής ταχύτητας:
το 1991 στο F100, το 1999 στην S-Class
Έγχρωμη οθόνη:
το 1995 στο Vario Research Car, το 1998 στην S-Class
Ανιχνευτής απόστασης από προπορευόμενο αυτοκίνητο:
το 1991 στο F100, το 2005 στην S-Class
Ηλεκτρικό χειρόφρενο:
το 1991 στο F100, το 2005 στην S-Class
Ηλεκτρονικό σύστημα φρένων (EBS):
το 2001 στο F400 Carving, τον ίδιο χρόνο στην SL-Class
Ηλεκτρονική παρακολούθηση πίεσης ελαστικών:
το 1991 στο F100, το 1999 στην S-Class
Σύστημα αλλαγής διαπερατότητας φωτός στην πανοραμική οροφή:
το 1996 στο F200 Imagination, το 2002 στη Maybach
Μετάδοση κίνησης στους εμπρός τροχούς:
το 1995 στο Vario Research Car, το 1997 στην A-Class
Φώτα εκκενώσεως αερίου:
το 1991 στην F100, το 1995 στην S-Class
Είσοδος στο αυτοκίνητο χωρίς κλειδί:
το 1991 στο F100, το 1999 στην S-Class
Φώτα LED:
Το 2001 στο F400 Carving, το στην 2002 στην E-Class και το 2003 στην SLR McLaren
Αισθητήρας φώτων:
το 1997 στο F300 Life Jet, το 1998 στην S-Class
Αναγνώριση φωνής στο κινητό τηλέφωνο:
Το 1996 στο F200 Imagination, το 1996 στην S-Class
Σύστημα πλοήγησης:
το 1995 στο Vario Research Car, τον ίδιο χρόνο στην S-Class
Σύστημα νυκτερινής όρασης:
το 2003 στο F500 Mind, το 2005 στην S-Class
Χρήση οπτικών ινών:
το 1991 στο F100, το 1998 στην S-Class
Αισθητήρας βροχής:
το 1991 στο F100, το 1995 στην S-Class
Κάμερα οπισθοπορείας:
το 1991 στο F100, το 2002 στη Maybach
Rotary central electronics control:
το 1995 στο Vario Research Car, το 2005 στην S-Class
Ελαστικά τύπου «run flat»:
το 1991 στο F100, το 2003 στην E-Class
Πάτωμα τύπου «sandwich»:
το 1991 στο F100, το 1997 στην A-Class
Οροφή με ηλιακές κυψέλες:
το 1991 στο F100, το 2002 στη Maybach
Χωροδικτύωμα από ανθρακονήματα:
το 2001 στο F400 Carving. To 2003 η SLR McLaren χρησιμοποίησε monocoque πλαίσιο και αμάξωμα από ανθρακονήματα
Swivelling gullwing doors:
το 1996 στο F200 Imagination, το 2003 στην SLR McLaren
Aυτόματη  ρύθμιση έντασης φώτων πορείας:
το 1996 στο F200 Imagination, το 2003 στην E-Class
Ενεργή υδροπνευματική ανάρτηση σε συνδυασμό με το σύστημα ABC:
το 2001 στο F400 Carving
Pre-Safe System:
F 600 Hygenius 
 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ