top icon
Επικαιρότητα

Αποκάλυψη για το νέο και ήπια υβριδικό, Audi SQ5 TDI

Η νέα γενιά του Audi SQ5 TDI, εφοδιάζεται με βελτιωμένο 3λιτρο πετρελαιοκινητήρα V6 που αποδίδει 341 ίππους και συνδυάζεται με ήπια υβριδικό σύστημα 48V (MHEV).

Το SQ5 έχει ιδιαίτερη βαρύτητα για την Audi, αφού στην πρώτη γενιά του, εν έτει 2012, αποτέλεσε το πρώτο μοντέλο της μάρκας που συνδύασε το διακριτικό “S” με κινητήρα πετρελαίου. Η ανανεωμένη έκδοση διαθέτει βελτιώσεις στον πετρελαιοκινητήρα καθαυτό, καθώς και αυξημένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα, χάρη στην υιοθέτηση ήπια υβριδικού συστήματος 48V (MHEV), με το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων Tiptronic και την τετρακίνηση Quattro, να δίνουν το δικό τους τόνο στο σύνολο.

Audi SQ5

Κινητήριο σύνολο

Ο 3λιτρος υπερτροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας, που διαθέτει 6 κυλίνδρους σε σχηματισμό V, αποδίδει ισχύ 300 ίππων και ροπή 700 Nm. Από πλευράς επιδόσεων, το SQ5 επιταχύνει 0-100 σε 5,1”, ενώ η τελική του ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα. Όπως συνέβαινε και στην πρώτη γενιά του SQ5 TDI, ένας ενεργοποιητής στην εξάτμιση, φροντίζει ώστε ο V6 να δίνει τα σπορτίφ διαπιστευτήριά του και από πλευράς ήχου. Για την καλύτερη απόδοση του συνόλου, οι μηχανικοί της Audi έχουν κάνει παρεμβάσεις στον V6 3.0 TDI. Τα πιστόνια δεν κατασκευάζονται πια από αλουμίνιο, αλλά από σφυρήλατο χάλυβα, που μειώνει τις απώλειες θερμότητας, ενώ τα σωληνοειδή μπεκ έγχυσης καυσίμου λειτουργούν με μεγαλύτερη ακρίβεια, έχοντας τη δυνατότητα πραγματοποίησης έως 8 ψεκασμών ανά κύκλο, με μέγιστη πίεση 2.500 bar.

Audi SQ5

Πέραν του κινητήρα εσωτερικής καύσης, σημαντικό ρόλο παίζει η παρουσία του ήπια υβριδικού συστήματος 48V (MHEV), το οποίο διαθέτει εναλλάκτη (BAS), μπαταρία ιόντων λιθίου και μετατροπέα τάσης 48-12V. Κατά τη διαδικασία επιβράδυνσης (φρενάρισμα ή άφημα γκαζιού υπό μορφή coasting), το σύστημα ανακτά έως 8 kW ισχύος, ενώ το γερμανικό SUV έχει δυνατότητα κίνησης υπό μορφή coasting χωρίς λειτουργία του κινητήρα για χρονικό διάστημα έως 40 δευτερόλεπτα, προτού το BAS αναλάβει τη διαδικασία επανεκκίνησης. Με βάση τους υπολογισμούς της Audi, το εν λόγω ήπια υβριδικό σύστημα, έχει δυνατότητα μείωση κατανάλωσης έως και 0,7 λίτρα/100 χλμ. 

Μια δεύτερη τεχνολογία που παρουσιάζει ενδιαφέρον, αφορά στη χρήση ενός ηλεκτρικού κομπρέσσορα (EPC), που βοηθά όποτε η ροή καυσίμου από την εξάτμιση, δεν προσφέρει επαρκή ενέργεια για κίνηση του υπερτροφοδότη. Χάρη σε ένα συμπαγή ηλεκτρικό κινητήρα, που επίσης χρησιμοποιεί το σύστημα 48V, ο κομπρέσσορας του EPC επιταχύνει σε 300 χιλιοστά του δευτερολέπτου, έως τις 65.000 στροφές. Επιπρόσθετα, το Audi SQ5 εφοδιάζεται με τεχνολογία βασισμένη στη συνεργασία δύο καταλυτικών μετατροπέων SCR, οι οποίοι φροντίζουν για τη διαχείριση των καυσαερίων. Ο πρώτος εξ αυτών, βρίσκεται πίσω από την πολλαπλή εξαγωγής στο σύστημα καυσαερίων, λειτουργώντας και ως φίλτρο σωματιδίων ενώ ο δεύτερος, έχει τοποθετηθεί κάτω από το δάπεδο του SQ5.

Audi SQ5

Μετάδοση-αναρτήσεις-φρένα

Το τετρακίνητο Audi SQ5 TDI διαθέτει 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο tiptronic, το οποίο έχει προσαρμοστεί στις ανάγκες του τροποποιημένου κινητήρα. Επιπρόσθετα, το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης quattro κατανέμει τη ροπή μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα, σε αναλογία 40:60. Σε περίπτωση ανίχνευσης γλιστρήματος, το σύστημα θα μεταφέρει το μεγαλύτερο μέρος της ροπής, στον άξονα με την καλύτερη πρόσφυση. Η διαθέσιμη ροπή που δύναται να μεταφερθεί στον εμπρός και πίσω άξονα, φτάνει έως το 70 και 85% αντίστοιχα. Σημειώνεται, ότι το αυτοκίνητο προσφέρεται προαιρετικά με σπορ διαφορικό στον πίσω άξονα, για ενεργό έλεγχο της κατανομής ροπής.

Audi SQ5

Παράλληλα, το SQ5 διαθέτει αναρτήσεις 5 συνδέσμων σε κάθε τροχό, ενώ η σπορ ανάρτηση S με έλεγχο των αμορτισέρ, επιτρέπει στο αμάξωμα να χαμηλώσει κατά 30 χιλιοστά σε σύγκριση με το “απλό” Q5. Ο οδηγός έχει δυνατότητα επιλογής προφίλ (auto, comfort, efficiency, dynamic, offroad, individual), μέσω του οποίου επηρεάζονται αναλόγως, χαρακτηριστικά σε κινητήρα, σύστημα διεύθυνσης, κιβώτιο και στο προαιρετικό σπορ πίσω διαφορικό. Εκτός από τα προαναφερθέντα προφίλ, υπάρχει και προαιρετική προσαρμοζόμενη αερανάρτηση S, μέσω της οποίας προβλέπονται 5 επίπεδα ρύθμισης απόστασης από το έδαφος κατά την κίνηση (ride height).

Το Audi SQ5 διαθέτει στο βασικό εξοπλισμό τροχούς διαστάσεων 255/45R20, ενώ προαιρετικά υπάρχει και η δυνατότητα επιλογής για τροχούς 21 ιντσών, τη στιγμή τα εμπρός δισκόφρενα διαμέτρου 375 χιλιοστών, εξοπλίζονται με αλουμινένιες 6πίστονες δαγκάνες, μαύρου ή κόκκινου προαιρετικά χρώματα, με λογότυπα Sport S.

Audi SQ5

Εμφάνιση και εσωτερικό

Από πλευράς εμφάνισης, η οκταγωνική μάσκα Singleframe τραβά το βλέμμα, με το Audi SQ5 να εξοπλίζεται με προβολείς τεχνολογίας LED και προαιρετικά, Matrix LED. Στο πίσω μέρος, ο διαχύτης και οι τέσσερις οβάλ απολήξεις της εξάτμισης, θυμίζουν τον σπορ χαρακτήρα του αυτοκινήτου, τη στιγμή που τα πίσω φωτιστικά σώματα διαθέτουν τη νέα ψηφιακή τεχνολογία OLED. Ταυτόχρονα, οι αλουμινένιες ράγες οροφής ενισχύουν την εκτός δρόμου προσωπικότητα του γερμανικού SUV.

Στην καμπίνα του ανανεωμένου Audi SQ5 TDI κυριαρχεί το δέρμα, με τα λογότυπα S να είναι τοποθετημένα στα σπορ καθίσματα ή το κατώφλι στις πόρτες. Η χωρητικότητα αποσκευών είναι 520 λίτρα και μπορεί να φτάσει στα 1.520 λίτρα αν πέσουν τα καθίσματα. Η πίσω πόρτα είναι ηλεκτρική, ενώ το SQ5 έχει δυνατότητα έλξης έως 2,4 τόνων (με πέδηση, σε κλίση 12%).

Audi SQ5

Τεχνολογία

Ο έλεγχος του συστήματος συνδεσιμότητας στο νέο Audi SQ5 γίνεται μέσω οθόνης αφής MMI με διαγώνιο 10,1 ιντσών. Ακόμη, μια οθόνη 12,3 ιντσών παρέχει διατάξεις γραφικών Dynamic, Sport και Classic, ενώ το head-up display είναι προαιρετικό. Χάρη στην εφαρμογή myAudi, το αυτοκίνητο συνδέεται με  smartphone, ενώ έχει δυνατότητα αποθήκευσης ρυθμίσεις των οδηγών του οχήματος, για έως και έξι ξεχωριστά προφίλ. Η φόρτιση κινητού, γίνεται επαγωγικά. Από πλευράς συστημάτων υποβοήθησης οδηγού, το SQ5 διαθέτει μεταξύ άλλων  turn assist, collision avoidance assist, exit warning, adaptive cruise assist και predictive efficiency assist.

Το ανανεωμένο Audi SQ5 TDI θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο San José Chiapa στο Μεξικό, και αναμένεται στην αγορά της Ευρώπης κατά το πρώτο τρίμηνο του 2021. Η τιμή του στη Γερμανία,  ξεκινά από 68.137 ευρώ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ