Επικαιρότητα Κόσμος

Αυτοκινητοβιομηχανία: Σταθερά τα έσοδα, λιγότερα τα κέρδη και οι πωλήσεις

Το βασικό συμπέρασμα από τα οικονομικά αποτελέσματα των αυτοκινητοβιομηχανιών για το πρώτο τρίμηνο του έτους δείχνει ότι οι κατασκευαστές σε όλο τον κόσμο έχουν καταγράψει στο σύνολο τους το ίδιο ύψος εσόδων, αλλά μικρότερα κέρδη και πωλήσεις.

Τα επίσημα στοιχεία, τα οποία συγκέντρωσε η Jato και αφορούν σε 28 μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες της παγκόσμιας αυτοκινητικής σκηνής, επιβεβαιώνουν ένα «δύσκολο περιβάλλον» για τους περισσότερους κατασκευαστές, καθώς πολλοί από αυτούς «εκτέθηκαν» τόσο στις εμπορικές εντάσεις μεταξύ των ΗΠΑ και της Κίνας, όσο και στις εξόχως ανταγωνιστικές συνθήκες που επικρατούν εδώ και καιρό στην Ευρώπη.

Αξίζει να σημειωθεί πως στην έρευνα που πραγματοποίησε η Jato εξαιρούνται κινέζοι κατασκευαστές που λειτουργούν στα πλαίσια κοινοπραξιών με ξένες εταιρείες – κι αυτό εξαιτίας του γεγονότος ότι οι εταιρείες αυτές συνδυάζουν τα οικονομικά τους αποτελέσματα με εκείνα των «κοινών» τους εταιρειών. Με δεδομένο ότι η Geely δεν έχει ακόμα δώσει στη δημοσιότητα τα οικονομικά της αποτελέσματα για το Q1, οι αναγκαστικά απούσες εταιρείες από την έρευνα είναι οι Dongfeng Motors, BYD, SAIC, BAIC, GAC, Chang'An, Zotye, JAC και Chery. Ωστόσο, στη μελέτη περιλαμβάνονται η JAC Motors, η Foton Motors και η Great Wall Motors.

Οι 28 εταιρείες που περιλαμβάνονται στη μελέτη αυτή κατέγραψαν έσοδα ύψους € 448,6 δις κατά τους πρώτους τρεις μήνες του τρέχοντος έτους. Σε σχέση με πέρσι, η μεταβολή ήταν θετική, αλλά μόλις κατά 0,1%, χρησιμοποιώντας τις ίδιες συναλλαγματικές ισοτιμίες και για τις δύο περιόδους. Αυτό σημαίνει ότι οι εν λόγω κατασκευαστές πούλησαν αυτοκίνητα αξίας € 7,01 δις ανά εργάσιμη ημέρα ή € 876 εκατ. ανά εργάσιμη ώρα.

Παρά το γεγονός ότι τα έσοδα παρέμειναν πρακτικά σταθερά κατά τη διάρκεια του τριμήνου, τα οχήματα που ταξινομήθηκαν από τους 28 αυτούς κατασκευαστές ήταν λιγότερα σε σχέση με εκείνα της αντίστοιχης περιόδου του 2018. Πιο συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια του Q1 του 2019, οι 28 κατασκευαστές πούλησαν 20,23 εκ. οχήματα (επιβατικά, ελαφρά επαγγελματικά και βαρέα φορτηγά), επίδοση μειωμένη κατά 861.000 μονάδες σε σχέση με το ίδιο τρίμηνο του περασμένου έτους (-4,1%). Όπως είναι λογικό, η διαφορά που προκύπτει ανάμεσα στην εικόνα των σταθερών εσόδων και των μειωμένων πωλήσεων δικαιολογείται από το γεγονός ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες κατάφεραν να αυξήσουν τις μέσες τιμές των οχημάτων τους – προφανώς πουλώντας περισσότερα «ακριβά» και λιγότερα «φθηνά» αυτοκίνητα. Πιο συγκεκριμένα, για τις 28 αυτές αυτοκινητοβιομηχανίες, η μέση τιμή ανά πωλούμενη μονάδα αυξήθηκε από 21.245 € το πρώτο τρίμηνο του 2018 σε 22.168 € κατά τους τρεις πρώτους μήνες του 2019.

Σύμφωνα με την Jato, πολλοί είναι οι παράγοντες που μπορούν να εξηγήσουν γιατί φέτος οι αυτοκινητοβιομηχανίες κέρδισαν λιγότερα. Ο σημαντικότερος όμως είναι η επιβράδυνση της κινεζικής αγοράς, όπου οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 11%. Ως γνωστόν, η κινεζική αγορά αποτέλεσε τον κορυφαίο παράγοντα ανάπτυξης για το σύνολο της αυτοκινητοβιομηχανίας τα τελευταία 15 χρόνια, ωστόσο την τελευταία περίοδο η ζήτηση οχημάτων άρχισε να μειώνεται ως συνέπεια της αύξησης του χρέους των νοικοκυριών, αλλά και των εμπορικών εντάσεων με τις ΗΠΑ. Εν τω μεταξύ, η ανάπτυξη έχει επίσης μειωθεί τόσο στις ΗΠΑ όσο και την Ευρώπη, αφήνοντας κατά συνέπεια πολύ λίγες αγορές για τις αυτοκινητοβιομηχανίες στις οποίες μπορούν να αναπτυχθούν ώστε να αυξήσουν τα κέρδη τους.

Στο Q1, τα καθαρά κέρδη των 26 αυτοκινητοβιομηχανιών (τα Groupe Renault και PSA δεν ανακοινώνουν τα σχετικά στοιχεία) ανήλθαν σε € 15,27 δις. Σε αντίθεση με τα έσοδα και τον όγκο πωλήσεων, τα κέρδη μειώθηκαν κατά 24%, λόγω ζημιών, για πολλά ηχηρά ονόματα του χώρου, όπως είναι οι Honda, Suzuki και Tesla, ενώ σημαντική ήταν η καθίζηση κερδών για Nissan, BMW Group, Subaru, JLR και FCA. Κατά συνέπεια, το καθαρό περιθώριο λειτουργικού κέρδους στο Q1 2019 μειώθηκε από το 4,8% στο 3,7%. Και για να έχει κανείς ένα μέτρο σύγκρισης, το περιθώριο λειτουργικού κέρδους για τη βιομηχανία λογισμικού στο χώρο του διαδικτύου ανέρχεται στο 23,8%, στην αντίστοιχη που αφορά στην ψηφιακή ψυχαγωγία στο 16% και στην αεροναυπηγική/αμυντική βιομηχανία περίπου στο 7,2%._Χ.Α.

3

Ποιος από τους 7 φιναλίστ για το COTY 2021 κερδίζει τη δική σας ψήφο σαν Αυτοκίνητο της Χρονιάς;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου