top icon
Επικαιρότητα

BMW M5: Τέλος εποχής για την F10, έρχεται η νέα F90

Σε έναν περίπου μήνα από σήμερα σταματά και επίσημα η παραγωγή της «τρέχουσας» BMW M5. Μην ανησυχείτε, όμως. Η νέα, 4κίνητη παρακαλώ, M5 των 600 ίππων βρίσκεται κυριολεκτικά προ των πυλών.

Έξι σχεδόν χρόνια έχουν περάσει από την ημέρα που οι Βαυαροί της BMW έφεραν στη ζωή την Μ5 στη γενιά που είναι ευρύτερα γνωστή στους μυημένους στα μυστικά των δημιουργιών του M Division, με την κωδική ονομασία F10. Ένα υπερ-όπλο πολυτελείας, ως γνωστόν, που κινείται από τον γνωστό V8 twin-turbo κινητήρα των 4,4 λίτρων της BMW, το οποίο αποδίδει στη βασική του εκδοχή κάτω από το καπό του γερμανικού σεντάν, 560 ίππους. Γιατί, για τους πιο απαιτητικούς, διαθέσιμη είναι και η έκδοση Competition, με το ίδιο μηχανικό σύνολο να αποδίδει 575 ίππους.

Με τη νέα όμως «5άρα» να έχει ήδη παρουσιαστεί, επόμενο είναι η κορυφαία εκδοχή της προηγούμενης να βαίνει προς αντικατάσταση, με τους Βαυαρούς να είναι έτοιμοι να σταματήσουν οριστικά τον κύκλο ζωής της M5 F10 σε λιγότερο από έναν μήνα από σήμερα.

Όπως προείπαμε όμως και στην εισαγωγή μας, οι Γερμανοί έχουν ήδη έτοιμη την «επόμενη μέρα» του μοντέλου, το οποίο ήδη μετρά 32 χρόνια ιστορίας στο παγκόσμιο αυτοκινητικό στερέωμα. Τι νέο αναμένεται να… φέρει μαζί της η M5 F90; Όσο κι αν ακούγεται παράδοξο, ένα σύστημα μετάδοσης με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων με 8 σχέσεις σε συνδυασμό με σύστημα τετρακίνησης. Ναι, σωστά διαβάσατε. Για πρώτη φορά στα χρονικά, το γερμανικό σεντάν του M Division γυρνά την πλάτη του στις… πατροπαράδοτες αρχές του ενσωματώνοντας ένα σύστημα το οποίο θα αποτελείται από έναν πολύδισκο συμπλέκτη που –φυσικά- θα ελέγχεται ηλεκτρονικά μεταβάλλοντας διαρκώς την κατανομή της ροπής ανάμεσα στους δύο άξονες.

Όπως όλα δείχνουν, λοιπόν, άλλο ένα κάστρο φαίνεται πως πέφτει. Αν μη τι άλλο, στο βωμό της ασφάλειας. Αλλά και της διεύρυνσης των πωλήσεων σε αγορές με αυξημένες… ευαισθησίες στο συγκεκριμένο τομέα.

Θυμίζουμε πως πριν λίγους μήνες, μιλώντας σε βρετανικό μέσο ενημέρωσης, o επικεφαλής του τμήματος των ειδικών αυτών κατασκευών της BMW, Frank van Meel, είχε δηλώσει χαρακτηριστικά για το επίμαχο θέμα τα εξής:

«Τα αυτοκίνητα μας έχουν φτάσει σε ένα σημείο που η υψηλή ισχύς τους μας αναγκάζει να κάνουμε κάτι. Τα αυτοκίνητα του M Division θα συνεχίσουν να είναι πισωκίνητα για λόγους φιλοσοφίας, ωστόσο αυτό μας δυσκολεύει στο να τα πουλάμε σε συγκεκριμένες αγορές, όπως εκείνες του Καναδά και της Ελβετίας».

Η γερμανική εταιρεία επομένως δεν προβλέπεται να «εγκαταλείψει» πλήρως τους φανατικούς οπαδούς της, μιας και το εν λόγω σύστημα τετρακίνησης της νέας Μ5 θα διαθέτει, μέσω του γνωστού M Dynamic, ένα πρόγραμμα που θα στέλνει κατ’ εντολή του οδηγού τη ροπή του κινητήρα σε ποσοστό 100% αποκλειστικά στους πίσω τροχούς. Κάτι σαν drift mode, δηλαδή.

Την κίνηση θα εξακολουθεί να δίνει και στη νέα Μ5 ο ίδιος κινητήρας, με τη διαφορά ότι η ισχύς του προβλέπεται αυξημένη στους 600 περίπου ίππους.

Αναφερόμενος στα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, ο αντιπρόεδρος της BMW, Hildegard Wortmann, ανέφερε τα εξής:

«Με αυτό το αυτοκίνητο θα πάρετε μια πρώτη γεύση για τον χαρακτήρα που θα έχουν από εδώ και στο εξής τα αυτοκίνητα Μ. Οδήγησα τη νέα Μ5 στην πίστα και πραγματικά είναι κάτι το ιδιαίτερο. Οι μηχανικοί μας έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά. Είναι φανταστική».

Σύμφωνα με υπάρχουσες πληροφορίες, η νέα BMW M5 θα πραγματοποιήσει το επίσημο ντεμπούτο της τον προσεχή Σεπτέμβριο στα πλαίσια της Διεθνούς Έκθεσης Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης._X.A.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ