Το best seller μοντέλο της ρουμάνικης εταιρείας αποκτά έναν 3κύλινδρο κινητήρα τούρμπο με χωρητικότητα 999 κ.εκ. και απόδοση 100 ίππων.

Η Dacia τοποθετεί οριστικά στο ράφι τον ατμοσφαιρικό 1.600άρη βενζινοκινητήρα των 115 ίππων, ο οποίος παραδίδει τώρα τη σκυτάλη κάτω από το καπό του Duster σε μία downsized κινητήρια μονάδα με 3 κυλίνδρους και χωρητικότητα μόλις 999 κ.εκ. Επί της ουσίας, πρόκειται για τον γνωστό υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα που είδαμε να λανσάρεται στο Nissan Micra, ο οποίος αποδίδει και στην περίπτωση του Duster 100 ίππους στις 5.000 σ.α.λ. και ροπή 160 Nm στις 2.750 σ.α.λ., συνδυαζόμενος με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων. Φυσικά, η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς. Ο νέος TCe κινητήρας, ο οποίος κατασκευάζεται στη μονάδα του Pilesti στη Ρουμανία, είναι κατά 18% πιο καθαρός στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σε σχέση με τον απερχόμενο SCe 115, εκπέμποντας στο σώμα του Duster 125 gr CO2 ανά χιλιόμετρο κίνησης.

Σύμφωνα με τις επίσημες εργοστασιακές μετρήσεις της Dacia, η μέση κατανάλωση του νέου Duster 1.0 TCe είναι 5,5 λίτρα ανά 100 χλμ. Για το τυπικό «0-100», το ρουμάνικο SUV των 1.191 κιλών απαιτεί 12,5 δλ., για την επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 400 και 1.000 μ. 18,8 και 34,3 δλ., ενώ η τελική του ταχύτητα δεν υπερβαίνει τα 168 χλμ./ώρα. Το σύστημα πέδησης του αυτοκινήτου αποτελείται από δίσκους διαμέτρου 270 χλστ. εμπρός και ταμπούρα πίσω, η πίσω ανάρτηση από ημιάκαμπτο άξονα και το σύστημα διεύθυνσης από ηλεκτρικά υποβοηθούμενη κρεμαγέρα.

Το Dacia Duster έχει καταγράψει από το 2010 μέχρι και σήμερα 1.515.000 πωλήσεις παγκοσμίως αποτελώντας για το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους το best seller SUV στη Γαλλία. Την ίδια περίοδο στο σύνολο της ευρωπαϊκής αγοράς, το ρουμάνικο μοντέλο εξακολουθεί να διατηρεί τη θέση 1 στις πωλήσεις λιανικής στην κατηγορία των C-SUV αποσπώντας 28.000 ταξινομήσεις._Χ.Α.