O νέος CEO της Daimler φέρεται να σχεδιάζει γενναίες περικοπές σε θέσεις εργασίας και λειτουργικό κόστος, ενώ την ίδια στιγμή, δεν δείχνει διατεθειμένος να συνεχίσει τη συνεργασία της γερμανικής εταιρείας με τη συμμαχία Renault-Nissan.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του γερμανικού περιοδικού Manager Magazin, ο Ola Kallenius, ο οποίος θα παραλάβει τα ηνία της Daimler στη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου μετά την αποχώρηση του Dieter Zetsche τον επόμενο μήνα, φέρεται να έχει αποφασίσει να εγκαταλείψει την ευρεία εταιρική σχέση του γερμανικού ομίλου με τη συμμαχία Renault-Nissan μη ανανεώνοντας τα ουκ ολίγα κοινά project των δύο πλευρών.

Σύμφωνα με πληροφορίες, πολλά είναι τα κοινά εγχειρήματα των Daimler και Renault-Nissan τα οποία έχον υποστεί «φθορές» από τότε που συνελήφθη ο πρώην ηγέτης της ιαπωνο-γαλλικής συμμαχίας, Carlos Ghosn, ο οποίος βαρύνεται μέχρι και σήμερα με κατηγορίες οικονομικών παραπτωμάτων. Θυμίζουμε πως οι Dieter Zetsche και Carlos Ghosn, οι οποίοι είναι γνωστό ότι είχαν στενή σχέση, ήταν οι πρωταγωνιστές για το «χτίσιμο» το 2009 της στρατηγικής εταιρικής σχέσης των Daimler και Renault-Nissan.

Αυτή τη στιγμή, οι κοινοί παρανομαστές ανάμεσα στις δύο πλευρές αφορούν μεταξύ άλλων την Mercedes X-Class, η οποία μοιράζεται το πάτωμα και πλήθος μερών με το Nissan Navara, τα Smart ForFour και Renault Twingo, καθώς και πλήθος κινητήρων ντίζελ και βενζίνης. Σε κατασκευαστικό επίπεδο, η Mercedes και η Infiniti «μοιράζονται» ένα εργοστάσιο κατασκευής οχημάτων στο Aguascalientes στο Μεξικό.

Dieter Zetsche

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του γερμανικού περιοδικού, ο νέος CEO της Daimler, Ola Kallenius, αναζητά τρόπους ώστε να «κόψει» έως και 6 δις ευρώ σε κόστος με χρονικό ορίζοντα το 2021. Την ίδια στιγμή και χωρίς να κατονομάζονται οι πηγές της, η γερμανική έκδοση επισημαίνει πως η Daimler σχεδιάζει να μειώσει σε παγκόσμιο επίπεδο τις θέσεις εργασίας στους κόλπους της κατά 10.000 – είδηση που έρχεται σε συνέχεια της ανακοίνωση της Daimler τον περασμένο Φεβρουάριο ότι προγραμματίζονται σημαντικές εξοικονομήσεις κόστους, καθώς τα κέρδη της πλήττονται από τη γενική κάμψη της αγοράς, τις διεθνείς εμπορικές εντάσεις και τις υψηλές επενδύσεις στον τομέα της ηλεκτροκίνησης.

Προ της κατεύθυνση αυτή συντείνει επίσης και η μη επιβεβαιωμένη από επίσημα χείλη πληροφορία που σχετίζεται με προβλήματα στο εργοστάσιο της Mercedes-Benz στο Tuscaloosa της Αλαμπάμα, όπου σχεδόν 30.000 αυτοκίνητα βγήκαν από τη γραμμή παραγωγής με ελαττωματικά ηλεκτρονικά συστήματα. Τα προβλήματα αυτά, προκειμένου να επιδιορθωθούν, φέρεται να κόστισαν στη γερμανική εταιρεία 2 δις €.

Προς το παρόν, η Daimler δεν έχει προβεί σε ανακοινώσεις ή σχολιασμό του ρεπορτάζ του γερμανικού περιοδικού που ήδη κάνει το γύρο του διαδικτύου._Χ.Α.

Ola Kallenius