Επικαιρότητα Κόσμος

Επίσημο: Η Mazda επαναφέρει τον Wankel ως range-extender

Η ιαπωνική εταιρεία επιβεβαιώνει αυτό που όλοι (σχεδόν) γνωρίζαμε: ότι ο περιστροφικός κινητήρας θα επιστρέψει. Με τη διαφορά, όμως, ότι θα εκτελεί υποστηρικτικό ρόλο στα επερχόμενα ηλεκτροκίνητα μοντέλα της.

Πολλά έχουν γραφτεί κατά καιρούς για το ενδεχόμενο επιστροφής του περιστροφικού κινητήρα της Mazda στο σύγχρονο αυτοκινητικό προσκήνιο. Όπως πρώτοι είχαμε αναφέρει σε παλαιότερες αναφορές μας (περισσότερα μπορείτε να διαβάσετε εδώ και εδώ), η ιαπωνική εταιρεία όντως έχει εντάξει στα μεσοπρόθεσμά της πλάνα την αναβίωση του συγκεκριμένου τύπου κινητήρα, ο οποίος εγκαταλείφθηκε για λόγους άμεσα συνδεδεμένους με τις εκπομπές ρύπων το 2012. Με ποια μορφή, όμως;

Όπως επιβεβαίωσε πριν έναν ακριβώς χρόνο ο επικεφαλής εξέλιξης των κινητήριων μονάδων της ιαπωνικής εταιρείας, Mitsuo Hitomi, μιλώντας σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στην παρουσίαση του νέου SkyAvtiv-X κινητήρα της ιαπωνικής εταιρείας, ο νέος Wankel θα επιστρέψει στο προσκήνιο ως γεννήτρια, κάτι σαν range-extender δηλαδή, για χρήση σε μελλοντικά υβριδικά ή και ηλεκτρικά της μοντέλα. Κάτι που επιβεβαιώνεται… περίτρανα σήμερα μέσω επίσημης ανακοίνωσης του ιαπωνικού εργοστασίου.

«Η Mazda θα ξεκινήσει παρουσιάζοντας μέχρι το 2020 δύο EV μοντέλα με μπαταρίες. Ένα που τροφοδοτείται αποκλειστικά από μπαταρία, και ένα ακόμα με μπαταρία που θα συνεργάζεται με το μικρό, ελαφρύ και εξαιρετικά αθόρυβο περιστροφικό κινητήρα της Mazda ως range-extender».

Ο ρόλος του περιστροφικού κινητήρα θα είναι να επαναφορτίζει την μπαταρία, όταν είναι απαραίτητο, για να αυξηθεί η εμβέλεια του οχήματος, εξαλείφοντας έτσι το «άγχος αυτονομίας» που εξακολουθεί να προβληματίζει υψηλό ποσοστό χρηστών EV.

Το μικρό μέγεθος και η υψηλή ισχύς του περιστροφικού κινητήρα καθιστούν δυνατή την υιοθέτηση πολλαπλών λύσεων στον τομέα της ηλεκτροκίνησης μέσω μιας «κοινής διάταξης», όπως την περιγράφει η ίδια η Mazda. Αξιοποιώντας μάλιστα τη συμβατότητά του με αέρια καύσιμα, ο περιστροφικός αυτός κινητήρας έχει σχεδιαστεί για να καταναλώνει, επίσης, LPG.

Θυμίζουμε πως η Mazda έχει ήδη δεσμευτεί για μείωση των εκπομπών των αυτοκινήτων της κατά 50% σε σχέση με τα επίπεδα του 2010 έως το 2030 και κατά 90% έως το 2050._Χ.Α.

Ποιος πιστεύετε ότι θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Τουρκίας;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου