X
Κόσμος

Γιατί η VW κλείνει την πόρτα στις κυψέλες καυσίμου υδρογόνου;

Σε αντίθεση με κατασκευαστές όπως η Toyota, η BMW, η Hyundai και η Renault, η VW πιστεύει ότι οι κυψέλες καυσίμου υδρογόνου δεν είναι ανταγωνιστικές. Έχει δίκιο άραγε;

Μεγάλοι κατασκευαστές στο σύγχρονο αυτοκινητιστικό στερέωμα, όπως η Toyota, η Hyundai, η BMW και η Renault, συνεχίζουν να επενδύουν σε τεχνολογίες που σχετίζονται με ηλεκτρικά οχήματα με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου, παρά τη σημαντική στροφή της αυτοκινητοβιομηχανίας σε λύσεις που σχετίζονται με τα EVs με μπαταρία. Ωστόσο, υπάρχουν και άλλοι που δεν βλέπουν… φως στη συγκεκριμένη τεχνολογία.

Ένας από αυτούς είναι και η γερμανική VW, η οποία δεν πιστεύει στα οχήματα κυψελών καυσίμου υδρογόνου δηλώνοντας ότι αυτή τη στιγμή και για πολλά ακόμη χρόνια δεν έχει σχέδια να λανσάρει ένα αντίστοιχο μοντέλο ευρείας κλίμακας.

Πιο συγκεκριμένα, μιλώντας στα πλαίσια της έκθεσης Consumer Electronics Show 2023 που έλαβε χώρα στο Λας Βέγκας των ΗΠΑ στην ισπανική έκδοση του περιοδικού AutoBild, ο CEO της VW, Thomas Schafer, είπε οι κυψέλες καυσίμου έχουν σημαντικά μειονεκτήματα σε σύγκριση με την τεχνολογία μπαταριών:

«Δεν είναι ανταγωνιστική τεχνολογία, ειδικά για τα επιβατικά αυτοκίνητα, καθώς οι δεξαμενές καταλαμβάνουν χώρο στην καμπίνα. Ίσως είναι [ανταγωνιστική τεχνολογία] για τα επαγγελματικά οχήματα, αλλά όχι για τα επιβατικά αυτοκίνητα. Οπότε, δεν βλέπω ότι θα γίνει κάτι αυτή τη δεκαετία. Τουλάχιστον, όχι στην VW».

Ως γνωστόν, η Toyota και η BMW είναι μεταξύ των εταιρειών που επενδύουν περισσότερο απ’ όλους σε τεχνολογίες υδρογόνου για επιβατικά αυτοκίνητα. Οι Βαυαροί, για παράδειγμα, ξεκίνησαν πρόσφατα την παραγωγή της BMW X5 Hydrogen, έστω και σε περιορισμένη κλίμακα, ενώ η εταιρεία από την Ιαπωνία παρουσίασε την Corolla Cross H2 Concept «εξερευνώντας» λύσεις με βάση το υδρογόνο ως καύσιμο σε κινητήρες εσωτερικής καύσης. Την ίδια στιγμή, η Hyundai συνεχίζει τις δικές της προσπάθειες, με τη γαλλική Renault εργάζεται για το Master επόμενης γενιάς, το οποίο φέρεται ότι θα διαθέτει μια υδρογονοκίνητη έκδοση.

Από τη μεριά της, η VW επικεντρώνεται στη στρατηγική της για τα BEV. Στο Λας Βέγκας, η αυτοκινητοβιομηχανία παρουσίασε μια καμουφλαρισμένη εκδοχή του νέου ID.7, του πρώτου ηλεκτρικού σεντάν της μάρκας.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!