top icon
Περιβάλλον

Toyota: Παραγωγή υδρογόνου σε συνεργασία με την Denso

Η Toyota συνεργάζεται με την Denso με στόχο την δημιουργία ενός πρότυπου εργοστασίου μηδενικών εκπομπών άνθρακα στην Fukushima.

Η Toyota Motor Corporation συνεργάζεται με τις Αρχές της Φουκουσίμα από τον Ιούνιο του 2021 για τον σχεδιασμό πόλεων του μέλλοντος που θα χρησιμοποιούν για την κάλυψη ενεργειακών αναγκών υδρογόνο που παράγεται στη Φουκουσίμα και τεχνολογίες που σχετίζονται με το υδρογόνο που αναπτύχθηκαν εκεί. Στο πλαίσιο αυτών των προσπαθειών, η Toyota συνεργάζεται με τον Όμιλο DENSO για τη χρήση υδρογόνου μαζί με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας ώστε να ελαχιστοποιηθεί το αποτύπωμα άνθρακα των εγκαταστάσεων.

Η Toyota ανέπτυξε πρόσφατα νέο εξοπλισμό ηλεκτρόλυσης που παράγει υδρογόνο από ηλεκτρόλυση νερού χρησιμοποιώντας τεχνολογία και διατάξεις κυψέλης καυσίμου (Fuel Cell – FC) σαν αυτές που συναντάμε στο Mirai.

Διαβάστε περισσότερα για το Toyota Mirai στους 4Τροχούς

Ο εξοπλισμός θα τεθεί σε λειτουργία αυτόν τον Μάρτιο σε εργοστάσιο της DENSO Fukushima Corporation, το οποίο θα χρησιμεύσει ως χώρος υλοποίησης τεχνολογίας για την προώθηση της ευρείας χρήσης του στο μέλλον. Η Toyota θα εντείνει τις προσπάθειές της για επίδειξη ενός πρότυπου μοντέλου λειτουργίας που θα καταναλώνει τοπικά παραγόμενο υδρογόνο, χρησιμοποιώντας εξοπλισμό ηλεκτρόλυσης για την βιομηχανική παραγωγή καθαρού υδρογόνου και την καύση του για παραγωγή ενέργειας αντικαθιστώντας το LPG.

Toyota Denso system demo

Επιπλέον, η Toyota έχει δεσμευτεί ότι θα δημοσιοποιήσει τις λεπτομέρειες των προσπαθειών της για την κατασκευή ενός τέτοιου μοντέλου χρήσης υδρογόνου με την ελπίδα να επεκταθεί η εφαρμογή του σε διάφορες βιομηχανίες και περιοχές του κόσμου.

Η χρήση του υδρογόνου από την DENSO Fukushima θα υλοποιηθεί ως έργο επιχορηγούμενο από τον Οργανισμό Ανάπτυξης Νέας Ενέργειας και Βιομηχανικής Τεχνολογίας (NEDO).

Στα πλεονεκτήματα του συνολικού σχεδιασμού, το μοντέλο «τοπική παραγωγή – τοπική κατανάλωση» προσφέρει μειωμένες ανάγκες αποθήκευσης και μεταφοράς μειώνοντας δραστικά και τα σχετικά κόστη. Στόχος της σύμπραξης Toyota – Denso είναι οι εγκαταστάσεις της Fukushima να αποτελέσουν κόμβο ενεργειακής επέκτασης αρχικά για τις βιομηχανίες της περιοχής και μελλοντικά στην επικράτεια της Ιαπωνίας.

Toyota και Υδρογόνο

Η Toyota θεωρεί το υδρογόνο ως πολύ σημαντικό καύσιμο για την προώθηση πρωτοβουλιών που στοχεύουν στη μείωση των εκπομπών CO2 για να συμβάλει στην επίτευξη ουδετερότητας άνθρακα. Με αυτόν τον τρόπο, στοχεύει στην προώθηση της χρήσης υδρογόνου όχι μόνο μέσω ηλεκτρικών οχημάτων κάθε κατηγορίας με κυψέλες καυσίμου (FCEVs), αλλά και μέσω της ευρείας χρήσης κυψελών καυσίμου (FC), όπως η ανάπτυξη και δοκιμαστική λειτουργία στατικών γεννητριών FC. Για το σκοπό αυτό, η Toyota συνεργάζεται με διάφορους βιομηχανικούς εταίρους στους τομείς της παραγωγής, μεταφοράς, αποθήκευσης και χρήσης υδρογόνου.
Η Toyota, μέχρι σήμερα, χρησιμοποιεί υδρογόνο για FCEV, σταθερές γεννήτριες FC, παραγωγή ενέργειας σε εργοστάσια κ.λπ. Έχει επίσης προωθήσει μεταφορικές δραστηριότητες, όπως η ανάπτυξη και η κατασκευή φορτηγών FC για μεταφορά υδρογόνου.
Στο μέλλον, η Toyota ελπίζει να συμβάλει στην διεύρυνση των επιλογών για την παραγωγή υδρογόνου όπως επί παραδείγματι με χρήση βιοαερίου που παράγεται από κοπριά ζώων στην Ταϊλάνδη, πέρα από την ανάπτυξη εξοπλισμού ηλεκτρόλυσης.

Περισσότερα για την χρήση του Υδρογόνου στην ιστοσελίδα των 4Τροχών

Ο εξοπλισμός ηλεκτρόλυσης, ο οποίος χρησιμοποιεί την ίδια διάταξη FC με το Mirai και το λεωφορείο Sora FC, έχει αναπτυχθεί πρόσφατα και ενσωματώνει την συσσωρευμένη γνώση και τεχνογνωσία της Toyota από μια ποικιλία χρήσεων και εφαρμογών σε όλο τον κόσμο.

Toyota PEM electrolysis stack
Τα χαρακτηριστικά του είναι τα εξής:
1. Οι κυψέλες που χρησιμοποιούνται στην διάταξη ηλεκτρόλυσης μεμβράνης ανταλλαγής πρωτονίων (Proton Exchange Membrane – PEM) είναι πολύ αξιόπιστες όπως αποδεικνύεται από τα αποτελέσματα χρήσης περισσότερων από επτά εκατομμυρίων κυψελών (αρκετές για περίπου 20.000 FCEV) από τότε που κυκλοφόρησε το Mirai πρώτης γενιάς τον Δεκέμβριο 2014.
2. Η Toyota έχει χρησιμοποιήσει, ήδη από την πρώτη γενιά του Mirai, τιτάνιο στις διατάξεις, τα διαχωριστικά και τα περιβλήματα των κυψελών για τα FCEV. Το τιτάνιο επιλέχθηκε λόγω της υψηλής αντοχής στην διάβρωση και στην πράξη μπορεί να χρησιμοποιηθεί με ασφάλεια για μεγάλο χρονικό διάστημα διατηρώντας σχεδόν το ίδιο επίπεδο απόδοσης ακόμα και μετά από 80.000 ώρες λειτουργίας,
3. Πάνω από το 90% των εξαρτημάτων κυψέλης καυσίμου FC για οχήματα FCEV μπορούν να χρησιμοποιηθούν από κοινού και στις βιομηχανικές εγκαταστάσεις παραγωγής. Αυτό θα επιτρέψει περαιτέρω μείωση του κόστους σε επίπεδα που να επιτρέπει την ευρεία χρήση τους. Επιπλέον, συντομεύει σημαντικά την περίοδο ανάπτυξης χρησιμοποιώντας την τεχνολογία, τη γνώση και την εμπειρία που έχουν συσσωρευτεί κατά τη διάρκεια των ετών ανάπτυξης των FCEV.

Η Τoyota θα επιδείξει την διάταξη που χρησιμοποιείται στον εξοπλισμό ηλεκτρόλυσης όπως και κάποια πειραματικά μοντέλα στην FC Expo (την Διεθνή Έκθεση για τις Κυψέλες Καυσίμων και το Υδρογόνο – International Hydrogen & Fuel Cell Expo) που πραγματοποιείται στο Τόκυο από τις 15 Μαρτίου 2023.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ