top icon
Κόσμος

Γιατί θα ακριβύνουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στη Μεγάλη Βρετανία από τον Ιανουάριο;

H Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) απηύθυνε επιστολή στην Ursula Von Der Leyen, πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ζητώντας επείγουσα δράση για την αποφυγή της αύξησης του κόστους των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Μεγάλη Βρετανία.

Η Συμφωνία Εμπορικής Συνεργασίας (ΣΕΣ) Ευρωπαϊκής Ένωσης-Ηνωμένου Βασιλείου τέθηκε σε ισχύ τον Μάιο του 2021 και λήγει στις 31 Δεκεμβρίου 2023. Μετά την ημερομηνία αυτή θα εφαρμόζονται εισαγωγικοί δασμοί 10% στην τιμή των ηλεκτρικών οχημάτων που διασχίζουν τη Μάγχη και προς τις δύο κατευθύνσεις, λόγω των απαιτήσεων των κανόνων προέλευσης. Οι κανόνες αυτοί υπαγορεύουν ότι μέχρι την 1η Ιανουαρίου 2024 μόνο το 40% της αξίας ενός ηλεκτρικού οχήματος και το 30% της μπαταρίας του πρέπει να προέρχονται από το Ηνωμένο Βασίλειο ή την ΕΕ για να αποφευχθούν οι δασμοί. Από τις αρχές του επόμενου έτους, τα όρια προβλέπεται να αυξηθούν στο 45% της αξίας ενός ηλεκτρικού οχήματος, στο 50% της κυψέλης μπαταρίας του και στο 60% του πακέτου μπαταρίας του. Και στις αρχές του 2027 θα υπάρξει άλλη μια κλιμακωτή αλλαγή στα ποσοστά, τα οποία θα αυξηθούν στο 55% της αξίας του οχήματος, στο 65% της κυψέλης της μπαταρίας και στο 70% της συστοιχίας μπαταριών.

Jaguar e Pace product line

Ο μόνος τρόπος για να αποφευχθούν οι νέοι δασμοί θα ήταν οι κατασκευαστές οχημάτων να προμηθεύονται όλα τα εξαρτήματα της μπαταρίας και ορισμένα κρίσιμα υλικά της μπαταρίας από την ΕΕ ή το Ηνωμένο Βασίλειο. Οι κατασκευαστές πραγματοποιούν τεράστιες επενδύσεις σε ευρωπαϊκές αλυσίδες εφοδιασμού μπαταριών, αλλά χρειάζονται περισσότερο χρόνο για να δημιουργήσουν την κλίμακα που απαιτείται για να ανταποκριθούν στους κανόνες προέλευσης. Ως εκ τούτου, η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) απηύθυνε επιστολή στην Ursula Von Der Leyen, πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ζητώντας επείγουσα δράση για την αποφυγή λήξης της προθεσμίας που οδηγεί στον γκρεμό.

Nissan Leaf product line

Η ACEA δήλωσε ότι ο δασμός θα μπορούσε να κοστίσει στους κατασκευαστές οχημάτων της ΕΕ 4,3 δις ευρώ τα επόμενα τρία χρόνια, μειώνοντας ενδεχομένως την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων κατά περίπου 480.000 μονάδες. Το Ηνωμένο Βασίλειο είναι η υπ αριθμόν ένα εξαγωγική αγορά για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα που κατασκευάζονται στην ΕΕ και το 49,1% όλων των νέων ηλεκτροκίνητων οχημάτων που ταξινομήθηκαν στο Ηνωμένο Βασίλειο το πρώτο εξάμηνο του 2023 προέρχεται από την ΕΕ. Οι νέοι δασμοί δεν θα ισχύουν για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται εκτός Ευρώπης. Με βάση τη μέση τιμή που καταβάλλεται για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ο δασμός 10% θα ανέβαζε τις τιμές για τους Βρετανούς οδηγούς κατά 3.400 λίρες για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία (BEV) που κατασκευάζονται στην ΕΕ και κατά 4.150 ευρώ για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στο Ηνωμένο Βασίλειο και πωλούνται στην ΕΕ.

Σε μια ακόμη ανατροπή, οι κανόνες δεν θα ισχύουν για τα οχήματα που καταναλώνουν ως καύσιμο βενζίνη και ντίζελ, επειδή αυτά πληρούν τους κανόνες προέλευσης, γεγονός που θα μπορούσε να καθυστερήσει τα σχέδια της ΕΕ και του Ηνωμένου Βασιλείου για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές, διευρύνοντας το χάσμα μεταξύ των τιμών απόκτησης ηλεκτρικών και συμβατικών αυτοκινήτων. Η ACEA και η SMMT, η οποία εκπροσωπεί τους κατασκευαστές του Ηνωμένου Βασιλείου, ζήτησαν τριετή παράταση της τρέχουσας ρύθμισης για το εμπόριο χωρίς δασμούς.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ