Επικαιρότητα Κόσμος

Χρηματιστηριακή πτώση 63 δις δολαρίων για τις 5 μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες το 2020

Οι επιπτώσεις της κρίσης που προκάλεσε η πανδημία του κορονοϊού έχουν γίνει φανερές στη παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, όπως αποδεικνύει και η σημαντική πτώση που καταγράφεται στη χρηματιστηριακή κεφαλαιοποίηση των 5 μεγαλύτερων κατασκευαστών του πλανήτη.

Σύμφωνα με στατιστικά δεδομένα που παρουσίασε το βρετανικό BuyShares.co.uk, η κεφαλαιοποίηση αγοράς ή χρηματιστηριακή κεφαλαιοποίηση των 5 μεγαλύτερων κατασκευαστών αυτοκινήτων στον πλανήτη, έπεσε από 426,5 δις δολάρια (περίπου 357 δις ευρώ) το Δεκέμβριο του 2019, στα 363,5 δις δολάρια (περίπου 304 δις ευρώ), ποσό που συνιστά μείωση αξίας 63 δις δολαρίων (περίπου 52,8 δις ευρώ).

Volkswagen Group και Toyota Motor Corp

Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός, ότι η χρηματιστηριακή κεφαλαιοποίηση των δύο κορυφαίων αυτοκινητοβιομηχανιών στον κόσμο αυτή την περίοδο, Volkswagen Group και Toyota Motor Corp, παρουσίασε συνδυασμένη πτώση της τάξεως των 33,1 δις δολαρίων (περίπου 27,7 δις ευρώ). Πιο συγκεκριμένα, αν και το Volkswagen Group μείωσε τις απώλειες που είχε κατά το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς, εντούτοις κατέγραψε μείωση εσόδων κατά 23,2% από την αρχή της χρονιάς, ενώ μέχρι το τέλος του πρώτου εξαμήνου, σημείωσε πτώση κατά 27,4% στις πωλήσεις, που ήταν 3,9 εκατομμύρια οχήματα. Σύμφωνα με δεδομένα του Yahoo Finance, η κεφαλαιοποίηση αγοράς του Volkswagen Group τον περασμένο Δεκέμβριο ήταν 87,6 δις δολάρια (περίπου 73,4 δις ευρώ), ενώ μέχρι την περασμένη εβδομάδα ήταν πτωτική κατά 17,7 δις δολάρια (περίπου 14,8 δις ευρώ), φτάνοντας στα 69,9 δις δολάρια (περίπου 58,5 δις ευρώ).

Ο υπεύθυνος Οικονομικών και IT του Volkswagen Group, Frank Witter, δήλωσε σχετικά: “Το πρώτο μισό του 2020 ήταν από τα πιο απαιτητικά στην ιστορία της εταιρείας μας, λόγω της πανδημίας του Covid-19. Χάρη στην εξαιρετική ομαδική προσπάθεια, κατορθώσαμε να επαναφέρουμε τις λειτουργίες μας εντός του Group και μέχρι τώρα, έχουμε σταθερά καταφέρει να πλοηγηθούμε μέσα σε αυτή την άνευ προηγουμένου κρίση”.

Toyota Production Line

Όσον αφορά στη δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία, Toyota Motor Corp, από το ξέσπασμα του Covid-19 παρουσίασε πτώση χρηματιστηριακής κεφαλαιοποίησης κατά 15,4 δις δολάρια (περίπου 12,9 δις ευρώ), φτάνοντας στα 181,5 δις δολάρια (περίπου 152,1 δις ευρώ) από 196,9 δις δολάρια (περίπου 165 δις ευρώ). Όπως προκύπτει από τα οικονομικά αποτελέσματα που δημοσίευσε η ιαπωνική μάρκα, η φετινή χρονιά πρόσφερε το χαμηλότερο κέρδος τριμήνου στα τελευταία 9 χρόνια, αφού η πανδημία του κορονοϊού οδήγησε σε μείωση των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων κατά το ήμισυ. Συγκεκριμένα, το λειτουργικό κέρδος της Toyota ήταν 131,73 εκατομμύρια δολάρια (περίπου 110 εκατομμύρια ευρώ), ποσό που συνιστά πτώση κατά 98%.

Μείωση και για Daimler, Ford, General Motors

Η κρίση του Covid-19 επέφερε μείωση στη χρηματιστηριακή κεφαλαιοποίηση και για τις Daimler, Ford, General Motors. Σύμφωνα με τα στατιστικά δεδομένα, η τιμή της Daimler μειώθηκε από τα 52,8 δις δολάρια (περίπου 44,2 δις ευρώ) το Δεκέμβριο του 2019, στα 43,7 δις δολάρια (περίπου 36,6 δις ευρώ), δηλαδή κατά 9,1 δις δολάρια (περίπου 7,6 δις ευρώ). Σημειώνεται, πως στο δεύτερο τρίμηνο του έτους, η Daimler παρουσίασε μείωση πωλήσεων κατά 34%, καταγράφοντας 541.800 ταξινομήσεις νέων επιβατικών και επαγγελματικών οχημάτων. Επιπλέον, τα έσοδα της μάρκας στην ίδια περίοδο ήταν 30,2 δις ευρώ, καταγράφοντας πτώση κατά 29%.

Daimler Production

Περνώντας στις δύο κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες των Η.Π.Α., Ford και General Motors, η συνδυασμένη κεφαλαιοποίηση αγοράς των δύο εταιρειών, ήταν μειωμένη κατά 20,8 δις δολάρια (περίπου 17,4 δις ευρώ). Συγκεκριμένα, η Ford είχε μείωση από 37,9 δις δολάρια (περίπου 31,7 δις ευρώ) το Δεκέμβριο του 2019, σε 27,5 δις δολάρια (περίπου 23 δις ευρώ), καταγράφοντας πτώση 10,4 δις δολαρίων (περίπου 8,7 δις ευρώ) σε 8 μήνες. Πάντως, το Blue Oval ανακοίνωσε καθαρά κέρδος 1,12 δις δολαρίων (περίπου 938 εκατομμύρια ευρώ) κατά το δεύτερο τρίμηνο του έτους, παρά τον κορονοϊό. Τέλος, η χρηματιστηριακή κεφαλαιοποίηση της General Motors μειώθηκε από 51,2 δις δολάρια (περίπου 42,8 δις ευρώ) τον Δεκέμβριο του 2019 σε 40,8 δις δολάρια (περίπου 34,2 δις ευρώ), ποσό που αντιστοιχεί σε πτώση αξίας 10,4 δις δολαρίων (περίπου 8,71 δις ευρώ).

Ποιος πιστεύετε ότι θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Τουρκίας;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου