Το cavallino rampante δημιούργησε την P80/C, μία one-off κατασκευή για χρήση αποκλειστικά σε πίστα.

Η δημιουργία μοναδικών - στην κυριολεξία - κατασκευών για επιλεγμένους πελάτες της Ferrari δεν είναι κάτι το ασυνήθιστο για τη διάσημη ιταλική εταιρεία από το Μαρανέλο. Πέρα από μία εξαιρετικά επικερδής για την ίδια κίνηση, η δημιουργία one-off τετράτροχων δεν παύει να αποτελεί μία πρώτης τάξεως ευκαιρία για τους ανήσυχους Ιταλούς προκειμένου να «διαφημίσουν» ανά τον κόσμο τις σχεδιαστικές - και όχι μόνο - ικανότητές τους. Για την περίσταση, η εντυπωσιακή P80/C είναι ένα αυτοκίνητο φτιαγμένο αποκλειστικά για χρήση εντός πίστας βασιζόμενο στην καθαρόαιμη 488 GT3. Έμπνευσή της δε σε επίπεδο αισθητικής προσέγγισης αποτελούν ένδοξα αγωνιστικά πρωτότυπα και μοντέλα του παρελθόντος των Ιταλών, όπως είναι για παράδειγμα οι 250 LM, Dino 206 S και 330 P3/P4 της δεκαετίας του ‘60.

Η Ferrari επέλεξε την έκδοση GT3 της «488» και όχι την απλή GTB, χάρη στο ατού του μεγαλύτερου κατά 50 χλστ. μεταξονίου της πρώτης - κάτι το οποίο προσέφερε στους δημιουργούς της P80/C περισσότερη «δημιουργική ελευθερία», όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν οι ίδιοι στην επίσημη ενημέρωση που έδωσαν σήμερα στη δημοσιότητα. Η αεροδυναμική του νέου τετράτροχου δημιουργήματος του Μαρανέλο βασίζεται εν πολλοίς σε εκείνη της 488 GT3, αλλά χωρίς την ανάγκη να πληρούνται οι αγωνιστικοί κανονισμοί της εν λόγω κλάσης, οι σχεδιαστές προίκισαν την P80/C μ΄έναν νέο splitter εμπρός και διαφορετικό διαχύτη στο πίσω μέρος.

Αεροδυναμικές αναβαθμίσεις, και μάλιστα ριζικές, έγιναν βέβαια και σε αθέατα τμήματα της κατασκευής. Όπως για παράδειγμα, στο δάπεδο του αυτοκινήτου. Την ίδια στιγμή, το καθ’ όλα εντυπωσιακό και προκλητικό πίσω μέρος έχει σχεδιαστεί, ειδικά στο τμήμα μετά τα πίσω φτερά, με μια «αρχιτεκτονική» που έχουμε δει μόνο στα μονοθέσια της Formula 1 τα τελευταία χρόνια. Φυσικά, το αμάξωμα της P80/C είναι κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου από carbon για λόγους άμεσα συνδεδεμένους με τη μείωση του βάρους.

Μιας και δεν πρόκειται για αυτοκίνητο δρόμου, οι δημιουργοί της P80/C έχουν πραγματικά… εξαφανίσει τους εμπρός προβολείς- στην πραγματικότητα, οι τελευταίοι έχουν «μετατραπεί» σε απλές σχισμές που παραπέμπουν στις εισαγωγές αέρα που συναντούσε κανείς στη μάσκα της 330 P3/P4. Κάτι αντίστοιχο συνέβη και στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Εδώ, η πίσω αεροτομή - η οποία είναι εξαιρετικά μεγάλη σε μέγεθος για να μεγιστοποιήσει την αεροδυναμική απόδοση - ενσωματώνει δύο πίσω φώτα που φαίνονται δια γυμνού οφλαμού σαν αεραγωγοί, αντανακλώντας ιδανικά με την επιλογή αυτή τις λύσεις που εφαρμόστηκαν στο «πρόσωπο» της P80/C.

Χωρίς να δίνει στη δημοσιότητα αριθμητικά στοιχεία, η Ferrari δηλώνει πως το εμπρός μέρος της P80/C είναι πιο φαρδύ και εν συνεχεία… στενεύει πριν «ανοίξει» ξανά όσο πλησιάζει κανείς στο τελείωμά του. Για χρήση σε αγώνες στην πίστα, η P80/C «πατά» σε 18άρες ζάντες, ενώ αν κανείς θέλει να την μετατρέψει σε όχημα… επίδειξης, τα αεροδυναμικά της βοηθήματα μπορούν απλά να απομακρυνθούν. Την ίδια ώρα, οι ζάντες των 18 ιντσών κάλλιστα μπορούν να δώσουν τη θέση τους σε μεγαλύτερες των 21 ιντσών.

Στις επίσημες ανακοινώσεις της η Ferrari δε δίνει στη δημοσιότητα στοιχεία που να σχετίζονται με τις επιδόσεις της P80/C ή την ακριβή απόδοση του 8κύλινδρου κινητήρα. Εντούτοις, οι Ιταλοί στέκονται με έμφαση στα σχεδόν τέσσερα χρόνια που διήρκησε η εξέλιξη της ιδιαίτερης αυτής κατασκευής τους - περίοδος που είναι η μεγαλύτερη σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη one-off κατασκευή από το Μαρανέλο. Ερμητικά κλειστό παραμένει το στόμα των δημιουργών της P80/C τόσο σε σχέση με το ακριβές κόστος της κατασκευής, όσο και με την ταυτότητα του τυχερού - αν μη τι άλλο - ιδιοκτήτη της._Χ.Α.