H Audi ετοιμάζει την ολική επαναφορά του A3 σε μία προφανή, όσο και λογική, προσπάθεια να αντιπαρατεθεί με ακόμα περισσότερους «άσσους» στο μανίκι της απέναντι στη νέα Σειρά 1 της BMW και τη Mercedes A-Class.

Μπορεί το διαβόητο dieselgate και η εστίαση του ενδιαφέροντος των Γερμανών στην ηλεκτροκίνηση να καθυστέρησαν τουλάχιστον κατά ένα χρόνο την πρεμιέρα του μοντέλου, εντούτοις όλα δείχνουν πως η Audi είναι πλέον καθ’ όλα έτοιμη προκειμένου να παρουσιάσει στις αρχές του επόμενου κιόλας έτους το νέο Α3 – ένα μοντέλο στυλοβάτη στη γκάμα της, που αισίως γυρίζει την τέταρτη κατά σειρά σελίδα στην 23ετή ιστορία του.

Στόχος της εταιρείας είναι ένας: η κορυφή. Για το λόγο αυτό, το νέο A3 θα βασίζεται σε μία ανανεωμένη εκδοχή του δαπέδου MQB ΙΙ του Ομίλου VW αξιοποιώντας τα πλεονεκτήματα που θα του προσφέρει η χρήση ακόμα πιο προηγμένων υλικών και κραμάτων. Όντας ελαφρύτερο και με βελτιωμένη σε σχέση με το παρελθόν ακαμψία, θα εξασφαλίζει καλύτερη ποιότητα κύλισης αλλά και τη δυνατότητα υιοθέτησης ήπιων υβριδικών και plug-in υβριδικών μονάδων κίνησης. Κάτι που αποτέλεσε για την ομάδα εξέλιξης, αλλά και τους ιθύνοντες της γερμανικής εταιρείας, ζήτημα υψίστης προτεραιότητας.

Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, η Audi αναμένεται να εμπλουτίσει το νέο Α3 με την τελευταία λέξη της ψηφιακής τεχνολογίας αναφέροντας χαρακτηριστικά στις ανεπίσημες - προς το παρόν - δηλώσεις της πως η καμπίνα του μοντέλου θα θυμίζει «αυτοκίνητα μεγαλύτερων κατηγοριών». Σύμφωνα με τις υπάρχουσες μέχρι και αυτή τη στιγμή πληροφορίες, το νέο Α3 θα μπορεί να εξοπλίζεται με έναν 100% ψηφιακό πίνακα οργάνων διαθέτοντας συγχρόνως τη δυνατότητα ενσωμάτωσης τεχνολογιών που σχετίζονται με την αυτόνομη οδήγηση μέσω σύνδεσης 5G δικτύου.

Σε πρώτη φάση – δηλαδή το 2020 – το νέο Audi A3, το οποίο θα δανείζεται πολλά από τα σχεδιαστικά γνωρίσματα που είδαμε στα Α1 και Q3, θα είναι διαθέσιμο σε 5θυρες και 4θυρες εκδόσεις, με τις πρώτες να κατασκευάζονται στο Ingolstadt της Γερμανίας και τις δεύτερες στο Gyor της Ουγγαρίας. Η περίπτωση παραγωγής τρίθυρων εκδόσεων δεν μπαίνει καν στο τραπέζι των συζητήσεων εξαιτίας της πολύ μικρής εμπορικής απήχησης μιας τέτοιας εκδοχής στις βασικές (βλ. μεγάλες) αγορές της υφηλίου.

Ως εκ τούτου, παρελθόν στη νέα γενιά του Audi A3 θα αποτελέσει και η έκδοση Cabrio – η οποία βασίζεται στο 3θυρο μοντέλο. Ως αντιστάθμισμα, η γερμανική εταιρεία σχεδιάσει να παρουσιάσει στα μέσα περίπου το 2021 την έκδοση Allroad του νέου Α3 – για πρώτη φορά στην ιστορία του μοντέλου – η οποία θα τοποθετείται «απέναντι» στην Mercedes GLΑ και φυσικά ένα σκαλί πιο κάτω από το Audi Q3 και την επερχόμενη έκδοση κουπέ του τελευταίου. Το νέο Audi A3 Allroad θα βασίζεται στο 5θυρο Α3 και θα διαθέτει «αγριεμένο» παρουσιαστικό και ελαστικά παντός εδάφους, σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες.

Από εκεί και πέρα, η γκάμα του νέου Audi A3 πρόκειται να εμπλουτιστεί στα τέλη περίπου του 2020 με την έκδοση E- tron – που φυσικά θα είναι ηλεκτροκίνητη - χρησιμοποιώντας μέρος των λύσεων που είδαμε στο e-tron SUV. Από τον προϊοντικό σχεδιάσμό της γκάμας του μοντέλου δεν απουσιάζει μια ακόμα έκδοση: η liftback. Η τελευταία αναμένεται να παρουσιαστεί το 2021 ή ενδεχομένως και λίγο αργότερα, βάζοντας στο στόχαστρό της τα μοντέλα της οικογένειας CLA της Mercedes.  Η γκάμα του Audi A3 τέταρτης γενιάς θα περιλαμβάνει από το 2020 και μετά και τις τετρακίνητες εκδόσεις S3 και RS3. Η πρώτη θα συνεχίσει να κινείται από τον 2λιτρο κινητήρα βενζίνης της εταιρείας, με την απόδοση να κυμαίνεται στους 340 ίππους, και τη δεύτερη από το ίδιο μηχανικό σύνολο, που θα αποδίδει πάνω από 400 ίππους συνεπικουρούμενο από ένα mild-hybrid σύστημα κίνησης.

Σε ότι αφορά τις πιο ταπεινές εκδόσεις, η Audi δηλώνει πίστη στην πετρελαιοκίνηση αναφέροντας πως η ζήτηση για τα αυτοκίνητα του είδους παραμένει υψηλή. Έτσι, το «παρών» θα δίνει ο γνωστός 2λιτρος τούρμπο ντίζελ κινητήρας του VW Group σε εκδόσεις με απόδοση 140 και 200+ ίππων, σε συνδυασμό με ηλεκτρικό κύκλωμα των 12V με γεννήτρια/μίζα. Σε ότι αφορά στις βενζινοκίνητες εκδόσεις, η γκάμα θα έχει ως αφετηρία τoν 1.500άρη κινητήρα, σε εκδόσεις με 130 και 150 ίππους, και κατάληξη των αντίστοιχο 2λιτρο των 190 ίππων. Αμφότεροι θα συνδυάζονται, κατά πάσα πιθανότητα, με 48βολτο mild hybrid σύστημα κίνησης._Χ.Α.