Η Ford αποκάλυψε σήμερα στα πλαίσια της εκδήλωσης “Go Further” στο Άμστερνταμ της Ολλανδίας το νέο Kuga, το οποίο θα είναι διαθέσιμο μεταξύ άλλων σε mild-hybrid, hybrid και plug-in hybrid εκδόσεις.

H Ford χαρακτηρίζει το νέο Kuga ως «το πιο ηλεκτροκίνητο μοντέλο στην ιστορία της». Και φαίνεται να έχει απόλυτο δίκιο, μιας και το ολοκαίνουργιο μεσαίο SUV μοντέλο της θα είναι διαθέσιμο όχι σε μία, ούτε σε δύο, αλλά σε τρεις συνολικά υβριδικές εκδόσεις που σηματοδοτούν την επέλαση της εταιρείας του Μπλε Οβάλ στα χωράφια των οχημάτων με περιορισμένες εκπομπές ρύπων. Βέβαια, εκτός των υβριδικών συστημάτων κίνησης, το νέο Kuga θα είναι διαθέσιμο και με τους «παραδοσιακούς» κινητήρες EcoBoost και EcoBlue της Ford. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα με τη σειρά.

Το νέο Kuga, που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2008 και μέχρι σήμερα έχει πουλήσει πάνω από 1 εκ. μονάδες, είναι το πρώτο SUV της αμερικάνικης εταιρείας που βασίζεται στην παγκόσμια πλατφόρμα C2 της Ford, ακριβώς όπως συμβαίνει και στην περίπτωση του σύγχρονου Focus. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία των δημιουργών του, το νέο αυτό δάπεδο συμβάλει στη μείωση του συνολικού βάρους του Kuga έως και 90 κιλά συγκρίνοντας εκδόσεις με αντίστοιχους κινητήρες. Επιπλέον, η νέα πλατφόρμα είναι σχεδιασμένη για να παρέχει περισσότερους χώρους στους επιβάτες και καλύτερη προστασία σε συγκρούσεις. Συν τοις άλλοις, εξασφαλίζει και βελτιωμένη κατά 10% στρεπτική ακαμψία.

Το νέο Ford Kuga είναι 44 χλστ. φαρδύτερο και κατά 89 χλστ. μακρύτερο από το απερχόμενο μοντέλο, ενώ το μεταξόνιό του έχει αυξηθεί κατά 20 χλστ. Στο εσωτερικό, όλα αυτά μεταφράζονται σε 43 χλστ. περισσότερο χώρο για τους ώμους και σε 57 χλτ. περισσότερο «αέρα» στην περιοχή της έδρας των εμπρός καθισμάτων, συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο. Οι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν 20 χλστ. περισσότερο χώρο στην περιοχή των ώμων και 36 χλστ. επιπλέον στην περιοχή των γοφών. Παρά το γεγονός ότι το συνολικό ύψος είναι χαμηλότερο κατά 20 χλστ. σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, το νέο Kuga προσφέρει επίσης 13 χλστ. περισσότερο χώρο για το κεφάλι των εμπρός επιβατών και 35 χλστ. πίσω. Αξιοσημείωτο είναι επίσης το γεγονός πως το πίσω κάθισμα μετακινείται κατά το διαμήκη άξονα αυξάνοντας ή μειώνοντας τη χωρητικότητα του χώρου αποσκευών κατά 67 λίτρα.

Το νέο SUV μοντέλο της Ford είναι εφοδιασμένο με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας στους τομείς της ασφάλειας, της υποβοήθησης της οδήγησης και της συνδεσιμότητας. Ανάμεσα στα στοιχεία που μπορεί να ξεχωρίσει κανείς είναι το νέο νέο Lane-Keeping System με Blind Spot Assist, που συνδυάζεται με Blind Spot Information System (BLIS) και Lane-Keeping System για την παρακολούθηση του τυφλού σημείου ανιχνεύοντας οχήματα που πλησιάζουν από το πλάι σε αυτοκινητόδρομους με πολλές λωρίδες κυκλοφορίας. Εάν ένας οδηγός δείξει την πρόθεσή του για αλλαγή λωρίδας ενεργοποιώντας το φλας, ή αν το σύστημα ελέγχου ανιχνεύσει αλλαγή λωρίδας τη στιγμή που κάποιο όχημα πλησιάζει στο τυφλό σημείο και ενδέχεται να προκληθεί σύγκρουση, το σύστημα εφαρμόζει διορθωτική κίνηση στο τιμόνι για να προειδοποιήσει τον οδηγό και να τον αποτρέψει να αλλάξει λωρίδα. Το «παρών» μεταξύ άλλων δίνουν τα Pre-Collision Assist της Ford με τεχνολογία ανίχνευσης πεζού και δικυκλιστή και Adaptive Cruise Control (ACC) με Stop & Go, Speed Sign Recognition και Lane-Centring.

Από το  λανσάρισμα ήδη το νέο Ford Kuga θα είναι διαθέσιμο στην έκδοση Plug-In Hybrid, η οποία συνδυάζει έναν 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα 2.5 λίτρων που λειτουργεί σύμφωνα με τον κύκλο Atkinson, ηλεκτροκινητήρα και μπαταρία ιόντων λιθίου 14,4 kWh. Η μέγιστη απόδοση του συστήματος κίνησης ανέρχεται στους 225 ίππους υποσχόμενο «ηλεκτρική αυτονομία» πάνω από 50 χλμ.  Στην έκδοση EcoBlue Hybrid, η οποία είναι ήπια υβριδική, ο 2λιτρος πετρελαιοκινητήρας των 150 ίππων της Ford συνδυάζεται με μια 48βολτη γεννήτρια/μίζα με κίνηση μέσω ιμάντα που λειτουργεί σαν γεννήτρια αλλά και ως μοτέρ. H έκδοση Hybrid είναι πλήρως αυτοφορτιζόμενη (χωρίς να… μπαίνει στην πρίζα) και συνδυάζει τον κινητήρα βενζίνης των 2,5 λίτρων της Ford με  ηλεκτροκινητήρα, γεννήτρια, μπαταρία ιόντων λιθίου και αυτόματο σύστημα κατανομής της ροπής σε προσθιοκίνητες ή τετρακίνητες εκδόσεις. Παραδοσιακά, η Ford θα προσφέρει τις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις EcoBlue των 1,5 και 2,0 λίτρων, που αποδίδουν 120 και 190 ίππους, καθώς και τις EcoBoost των 1,5 λίτρων με απόδοση 120 ή 150 ίππους._Χ.Α.