19 Δεκ 2017

Nissan Leaf: Ξεκίνησε η παραγωγή του στην Ευρώπη

Το ιαπωνικό ZEV παράγεται πλέον σε τρία εργοστάσια του πλανήτη.

Nissan Leaf

Τα πρώτα, ευρωπαϊκής… καταγωγής αντίτυπα του νέου Nissan Leaf ξεκίνησαν πριν λίγες μόλις μέρες να βγαίνουν και επισήμως από τη γραμμή παραγωγής της ιαπωνικής εταιρείας, η οποία, ως γνωστόν, έχει την έδρα της στο Sunderland της Μ. Βρετανίας. Εκεί όπου «ετοιμάζονται» και πολλά ακόμα καταξιωμένα μοντέλα των Nissan και Infiniti, όπως τα Qashqai, Juke, Q30 και QX30. Οι άλλες δύο μονάδες, στις οποίες γεννιέται σήμερα το Leaf δεύτερης γενιάς, βρίσκονται στην Yokosuka της Ιαπωνίας και στο Τεννεσί των ΗΠΑ.

Το Nissan Leaf, το οποίο ξεκίνησε την καριέρα του στη γηραιά ήπειρο το 2011, έχει καταφέρει μέχρι σήμερα να κερδίσει την εμπιστοσύνη περισσότερων από 85.000 οδηγών. Τα πρώτα δύο χρόνια της εμπορικής του παρουσίας στην Ευρώπη, το Nissan Leaf Mk1 «κατέφθανε» στις κατά τόπους αγορές της απευθείας από τη χώρα του ανατέλλοντος ηλίου και συγκεκριμένα από το εργοστάσιο στην πόλη Oppama. Από το 2013 και μετά, ύστερα από επενδύσεις συνολικού ύψους 560 εκ. δολαρίων, όλα τα ηλεκτρικά «χάτς» των Ιαπώνων που διατίθεντο στην Ευρώπη κατασκευάζονταν στο Sunderland.

Η δεύτερη γενιά του μοντέλου, η οποία θα είναι διαθέσιμη από τον προσεχή Φεβρουάριο,, πέραν της αναθεωρημένης σχεδίασής της, ξεχωρίζει για το νέο ηλεκτροκινητήρα με τον οποίο εξοπλίζεται, ο οποίος αποδίδει πλέον 150 ίππους. Την ίδια στιγμή παράγει ροπή της τάξης των 320 Nm από τις 0 σ.α.λ., σε αγαστή συνεργασία με μια μπαταρία 40 kWh. Από τα τέλη της τρέχουσας χρονιάς, για προφανείς βέβαια λόγους, η Nissan αναμένεται να εισάγει στη γκάμα του μια έκδοση με μπαταρία 60 kW, που θα φέρει την ονομασία E-Plus, διευρύνοντας ακόμα περισσότερο την αυτονομία του. Προς το παρόν, η βασική εξασφαλίζει με μια πλήρη φόρτιση αυτονομία 378 χλμ., με την επερχόμενη των 60 KWh να αγγίζει, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των Ιαπώνων, τα 500 χλμ. Θυμίζουμε πως η απελθούσα γενιά του ιαπωνικού μοντέλου φιλοξενούσε μέχρι τώρα μια μπαταρία με χωρητικότητα 30 kWh στην κορυφαία έκδοσή του.

Η μπαταρία ιόντων λιθίου του νέου Nissan Leaf, η οποία μπορεί να γεμίσει σε ποσοστό που φτάνει το 80% με την αρωγή ταχυφορτιστή σε χρόνο μόλις 40 λεπτών, «στεγάζεται» σε έναν ειδικά διαμορφωμένο χώρο στο δάπεδο του αμαξώματος, το οποίο ζυγίζει, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που ανακοίνωσαν σήμερα οι Ιάπωνες, 1.535 κιλά. Παρά το «τσιμπημένο» αυτό νούμερο, το νέο Nissan Leaf είναι σε θέση να επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο κάτω από 8 δλ.

Σχεδιαστικά, το νέο Nissan Leaf είναι σαφώς πιο… γήινο από το απερχόμενο αντλώντας πολλά στοιχεία της εξωτερικής του περιβολής από το πρωτότυπο IDS Concept. Με τον συντελεστή οπισθέλκουσας να αγγίζει την κορυφαία για την κατηγορία τιμή 0,28, το ιαπωνικό «χάτς» έχει μεγαλύτερο μήκος, πλάτος και ύψος κατά 35, 10 και 20 χλστ. αντίστοιχα (4.480x1,790x1.535 μ.). Χαρακτηριστικά, η ιαπωνική εταιρεία αναφέρει πως ο σχεδιασμός του αυτοκινήτου είναι εμπνευσμένος από τα φτερά των αεροσκαφών, με το αμάξωμα να «κάθεται» στους τροχούς του πολύ κοντά στο έδαφος ώστε να διασφαλίζεται η βέλτιστη αεροδυναμική απόδοση ανεξάρτητα με την ταχύτητα κίνησης του οχήματος. Μάλιστα, Nissan επισημαίνει χαρακτηριστικά ότι χάρη στο «ρέοντα» σχεδιασμό του, το νέο Leaf εξασφαλίζει μηδενική ανύψωση στις υψηλές ταχύτητες, κάτι που εγγυάται κορυφαία σταθερότητα. Υπερθεματίζοντας, ο Ιάπωνας κατασκευαστής αναφέρει επίσης πως η ευπάθεια του αμαξώματος στους πλευρικούς ανέμους είναι ιδιαίτερα περιορισμένη, ενώ πολύ χαμηλός είναι και ο παραγόμενος στις υψηλές ταχύτητες κίνησης αεροδυναμικός θόρυβος.

Στον τομέα των τεχνολογιών, το νέο Leaf έχει να επιδείξει αρκετά νέα στοιχεία. Με πρώτο και καλύτερο, ίσως, το σύστημα e-pedal. Σύμφωνα με τα όσα επικαλείται η ιαπωνική εταιρεία στην επίσημη ανακοίνωση που εξέδωσε, με το πάτημα του σχετικού διακόπτη, η εν λόγω τεχνολογία επιτρέπει τη «μετατροπή» του πεντάλ του γκαζιού σε ένα «ηλεκτρονικό πεντάλ που δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να επιταχύνει, να επιβραδύνει αλλά και να σταματά τελείως το αυτοκίνητο χρησιμοποιώντας μόνο το e-Pedal». Συνεχίζοντας, οι Ιάπωνες σημειώνουν πως  «πρόκειται για το πρώτο σύστημα του είδους που επιτρέπει στον οδηγό να ακινητοποιήσει πλήρως το όχημα ακόμα και σε ανωφέρεια, να το διατηρήσει σε αυτή τη θέση ακίνητο, αλλά και να εκκινήσει από τη συγκεκριμένη κατάσταση με το πάτημα ενός μόνο πεντάλ».

Με βάση όλα τα παραπάνω, ο οδηγός του νέου Nissan Leaf θα μπορεί να καλύψει έως και το 90% των μετακινήσεών του αποκλειστικά με τη χρήση του e-Pedal. Η χρήση του, σύμφωνα με τη Nissan, καθίσταται ακόμα πιο ελκυστική στη «βαριά κυκλοφορία» και εν γένει κατά τη διάρκεια των μετακινήσεων εντός πόλης, όπου οι οδηγοί θα έχουν τη δυνατότητα να μειώσουν σημαντικά την ανάγκη μετακίνησης του ποδιού από το ένα πετάλι στο άλλο, καθιστώντας έτσι την οδήγηση απλούστερη.

Από εκεί και πέρα, το νέο Leaf είναι το πρώτο αυτοκίνητο του Ιάπωνα κατασκευαστή που εξοπλίζεται με το προηγμένο σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης ProPilot, το οποίο λειτουργεί από τα 30 έως τα 100 χλμ./ώρα. Έχει δε την ικανότητα να κινεί αυτοβούλως το όχημα σε μια λωρίδα κυκλοφορίας, να το ακινητοποιεί αλλά και να το παρκάρει σε έναν προκαθορισμένο «ελεύθερο» χώρο στάθμευσης._Χ.Α.

Περισσότερες φωτογραφίες:
  • Nissan Leaf
  • Nissan Leaf
  • Nissan Leaf
  • Nissan Leaf
  • Nissan Leaf
  • Nissan Leaf
Ετικέτες: