Επικαιρότητα Κόσμος

Oι τεχνικές προδιαγραφές της Speedtail, της ταχύτερης McLaren όλων των εποχών (+video)

Η Speedtail είναι η ταχύτερη McLaren όλων των εποχών και συνάμα μία μοναδική κατασκευή με υβριδική καρδία και απόδοση 1.070 ίππων.

Η Speedtail είναι το νεότερο μέλος της σειράς μοντέλων Ultimate Series της McLaren και συγχρόνως το ταχύτερο τετράτροχο της βρετανικής εταιρείας από το Woking με άδεια χρήσης σε δημόσιο δρόμο. Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι το εξαιρετικά αεροδυναμικό αμάξωμα με την υβριδική για την περίσταση καρδιά των 1.070 ίππων είναι σε θέση να «πιάσει» τα 403 πραγματικά χλμ./ώρα – επίδοση που επιβεβαιώθηκε πρόσφατα από τους ιθύνοντες της McLaren, και μάλιστα όχι μία, ούτε δύο, 30 διαδοχικές φορές, σε δοκιμές πιστοποίησης που πραγματοποιήθηκαν στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού στο Johnny Bohmer Proving Grounds που βρίσκεται στη Διαστημικό Κέντρο Κένεντι, στη Φλόριντα των ΗΠΑ.

McLaren Speedtail

Θυμίζουμε πως, όπως ακριβώς και η εμβληματική McLaren F1, έτσι και η νέα Speedtail, η οποία διόλου τυχαία θα κατασκευαστεί σε 106 μόλις αντίτυπα, είναι τριθέσια, με τον οδηγό της να κάθεται στο κέντρο.  Το βρετανικό hyper-GT έχει μήκος 5,137 μ., κάτι που μεταφράζεται σε επιπλέον 549 χλστ. σε σχέση με την αντίστοιχη διάσταση της P1. Οπτικά, η Speedtail έχει σχεδιαστεί με γνώμονα τη μικρότερη αεροδυναμική αντίσταση και όχι με κριτήριο την αύξηση της κάθετα παραγόμενης δύναμης στις υψηλές ταχύτητες, όπως συμβαίνει στη Senna. Ιδιαίτερη αίσθηση προκαλεί η «ρέουσα» διαμόρφωση του μονοκόμματου πίσω τμήματος (από carbon, φυσικά), που είναι το μεγαλύτερο που έχει κατασκευάσει ποτέ η McLaren, η απουσία καθρεπτών (τη θέση τους έχουν πάρει κάμερες που «μαζεύονται» προς τα μέσα), το κάλυμμα από ανθρακόνημα των εμπρός τροχών, καθώς και τα υδραυλικά πτερύγια, τα οποία ανεβαίνουν και κατεβαίνουν αυτόματα μειώνοντας στη δεύτερη περίπτωση τις αεροδυναμικές αντιστάσεις.

McLaren Speedtail

Το εσωτερικό του Speedtail είναι προσβάσιμο από τις παραδοσιακές πόρτες της McLaren, οι οποίες για πρώτη φορά λειτουργούν μηχανικά. Τα δε καθίσματα των δύο συνεπιβατών είναι ενσωματωμένα στο monocoque, για καλύτερη κατανομή των μαζών και μεγιστοποίηση του χώρου. Εμπρός από το χειριστή της Speedtail υπάρχουν τρεις οθόνες αφής - η αριστερή για τον κλιματισμό, η κεντρική για τις βασικές πληροφορίες και η δεξιά για εκείνες του infotainment – ενώ υπάρχουν δύο ακόμα για τις κάμερες που αντικαθιστούν τους εξωτερικούς καθρέπτες. Αξιοσημείωτο είναι επίσης το γεγονός πως αρκετοί διακόπτες ελέγχου του αυτοκινήτου έχουν «μετακομίσει» στην οροφή.

McLaren Speedtail

Σε ότι αφορά στην κινητήρια μονάδα, η βρετανική εταιρεία επιστράτευσε μία προηγμένη υβριδική μονάδα, αποτελούμενη από θερμικό και ηλεκτρικό κινητήρα, σε συνδυασμό με μπαταρία με υψηλή ενεργειακή πυκνότητα. Πιο συγκεκριμένα, ο M840TQ V8 κινητήρας των 4,0 λίτρων, μαζί με το ηλεκτρικό… σύντροφό του, αποδίδουν συνδυαστικά ροπή 1.150 Nm και ισχύ 1.070 ίππων. Ο ηλεκτροκινητήρας, όπως αποκαλύπτει σήμερα η McLaren αποδίδει από μόνος του 230 kW, ήτοι περί τους 313 ίππους, γεγονός που αφήνει τον θερμικό με την ελαφρύτερη εισαγωγή σε σχέση με τον αντίστοιχο των 3,8 λίτρων, τη βελτιωμένη ψύξη της κυλινδροκεφαλής και τα ανασχεδιασμένα πιστόνια, να παράγει «αυτόνομα» 757 ίππους και ροπή 800 Nm.

McLaren Speedtail

Ο ηλεκτροκινητήρας, ο οποίος δανείζεται κάμποση από την τεχνολογία των μονοθεσίων της Formula E, συνεργάζεται με μία μπαταρία με χωρητικότητα 1,6 kWh, η οποία ελέγχεται θερμικά από ένα προηγμένο σύστημα ψύξης. Πιο συγκεκριμένα, τα στοιχεία της μπαταρίας βρίσκονται μόνιμα βυθισμένα μέσα σε ένα ελαφρύ, ηλεκτρικά μονωτικό λάδι, όπως το χαρακτηρίζει η ίδια η McLaren, το οποίο καταφέρνει να απάγει πιο γρήγορα τη θερμότητα - αυτό το σύστημα είναι το πρώτο του είδους σε αυτοκίνητο παραγωγής και όντας πολύ πιο αποδοτικό επιτρέπει στη μπαταρία να λειτουργεί με υψηλή απόδοση για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

McLaren Speedtail

Σύμφωνα με την McLaren, τα συνολικό βάρος του αυτοκινήτου είναι 1.430 κιλά (χωρίς υγρά) με την τελική των 400+ χλμ./ώρα να επιτυγχάνεται στο drive mode που φέρει την ονομασία Velocity, το οποίο αξιοποιεί τη μέγιστη ηλεκτρική ενέργεια, χαμηλώνοντας συγχρόνως το ύψος του αμαξώματος από το έδαφος κατά 35 χλστ. Πέραν της τελικής όμως, αξιοσημείωτη είναι η επίδοση της νέας Speedtail στην επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 300 χλμ./ώρα – σε αυτή το βρετανικό hyper-GT απαιτεί μόλις 12,8 δλ., την ώρα που η P1 απαιτούσε περί τα 16,5 δλ. για την ίδια ακριβώς δοκιμασία.

Δείτε στη συνέχεια την McLaren Speedtail να «πιάνει» τα 403 χλμ./ώρα:

Πιστεύετε ότι η ΕΕ πρέπει να θεσπίσει ακόμα πιο αυστηρές προδιαγραφές στο μέσο όρο εκπομπών CO2 του στόλου των αυτοκινητοβιομηχανιών;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου