top icon
Επικαιρότητα

Πρεμιέρα για το smart vision EQ fortwo

Το όραμα της smart για τα αστικά αυτοκίνητα του μέλλοντος είναι εδώ. Χωρίς τιμόνι και πεντάλ, αυτόνομο και φυσικά ηλεκτρικό.

Η αλήθεια είναι πως πρόκειται για ένα αρκετά προχωρημένο σε σχέση με την εποχή του πρωτότυπο που θα δούμε επίσημα σε λίγες μέρες από σήμερα στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, το οποίο, σύμφωνα πάντα με τους ίδιους τους δημιουργούς του, δεν απέχει και τόσο από την πραγματικότητα. Κι αυτό, παρά τις… φευγάτες εφαρμογές που υιοθετεί. Τι το περίεργο όμως διαθέτει το νέο πρωτότυπο της smart σε σχέση με τα συνηθισμένα καλούδια που ήδη έχουμε δει σε αντίστοιχες κατασκευές;

Κατ΄αρχήν, τη θέση των παραδοσιακών φώτων στο εμπρόσθιο και οπίσθιο μέρος έχουν καταλάβει δύο LED οθόνες, ενώ αντί για την παραδοσιακή μάσκα η Smart έχει υιοθετήσει ένα black panel στο οποίο μπορούν να προβάλλονται ακόμα και γραπτά… μηνύματα σε όσους περιδιαβαίνουν στα αστικά κέντρα στα οποία δραστηριοποιείται καθημερινά το vision EQ fortwo. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και με τις πλευρικές επιφάνειες, χάρη σε μια ειδική επίστρωση (φιλμ) που συναντάται στο εσωτερικό τμήματα των… διάφανων θυρών.

Οι τελευταίες παρουσιάζουν ιδιαίτερο επίσης ενδιαφέρον ανοίγοντας προς τα πίσω με την αρωγή ενός έξυπνου μηχανισμού. Στόχος του τελευταίου είναι να καταλαμβάνει μικρό χώρο και συγχρόνως να επιτρέπει το άνοιγμα και το κλείσιμο ώστε να αποφεύγονται σε αστικό περιβάλλον τυχόν τραυματισμοί των διερχόμενων πεζών ή δικυκλιστών πάσης μορφής.

Σύμφωνα με την smart, το vision EQ fortwo είναι εφοδιασμένο με τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 5 καθιστώντας το ως την ιδανική επιλογή με χρονικό ορίζοντα το 2030 για τα προγράμματα car sharing τα οποία η μητρική Daimler έχει ήδη αναπτύξει σε πολλές ευρωπαϊκές και όχι μόνο πόλεις (διάβασε εδώ τι είναι το car sharing).

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της γερμανικής εταιρείας, οι άνθρωποι που θα χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες car sharing έως το 2025 θα ξεπερνούν τα 37 εκ.

Η κινητήρια δύναμη του αυτοκινήτου είναι ένας ηλεκτροκινητήρας που είναι τοποθετημένος στο πίσω μέρος του αμαξώματος εξασφαλίζοντας σε συνδυασμό με τις μπαταρίες ιόντων λιθίου που τον συνοδεύουν (30 kWh) αυτονομία που υπερβαίνει τα 300 χλμ. Μάλιστα, χάρη στην τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης που θα «κουβαλά», το αυτοκίνητο θα μπορεί να πηγαίνει… αυτοβούλως στους σταθμούς φόρτισης ώστε να γεμίζουν οι μπαταρίες του και εν συνεχεία να επιστρέφει στη βάση του, όποια κι αν είναι αυτή.

Σε ότι αφορά στις διαστάσεις του, το πρωτότυπο διαθέτει μήκος 2,7 μ., πλάτος 1,72 μ. και ύψος 1.535 χλστ.

Στο εσωτερικό, στο οποίο φιλοξενούνται αποκλειστικά δύο επιβάτες πάνω σε έναν ενιαίο… πάγκο, υιοθετούνται μινιμαλιστικές φόρμες απ’ άκρη σε άκρη. Το τιμόνι, τα πεντάλ και όλα τα παραδοσιακά χειριστήρια λάμπουν δια της απουσίας τους, μιας και όλες οι… συνήθεις λειτουργίες ελέγχονται είτε μέσω ενός smartphone(!) είτε με την αρωγή φωνητικών εντολών. Οι τελευταίες προβάλλονται σε μια κεντρικά εγκατεστημένη οθόνη αφής, ακριβώς κάτω από το παρπρίζ, με διάμετρο 24 ίντσες._X.A.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ