X
Κόσμος

Range Rover Sport: H νέα γενιά μας αποκαλύπτεται

Το ολοκαίνουριο Range Rover Sport έρχεται να συνδυάσει τις παραδοσιακές αξίες της εταιρείας με την προηγμένη τεχνολογία, προκειμένου να πρωταγωνιστήσει σε μία κατηγορία με έντονο ανταγωνισμό. Ταξιδέψαμε μέχρι τα κεντρικά της εταιρείας στην Μεγάλη Βρετανία προκειμένου να το γνωρίσουμε από κοντά.

Μόλις λίγες ημέρες έχουν περάσει από το λανσάρισμα της νέας ναυαρχίδας της εταιρείας στην ελληνική αγορά, του εμβληματικού Range Rover και έρχεται το επόμενο χτύπημα από τους Βρετανούς.  Ήδη, εδώ και λίγο καιρό, είχαμε βρεθεί στα κεντρικά της JLR στο Gaydon προκειμένου να δούμε από κοντά το νέο δημιούργημα της Βρετανικής εταιρείας και να συνομιλήσουμε με τους συντελεστές.

Πρόκειται λοιπόν για την τρίτη γενιά του Range Rover Sport, μετά από εκείνες που παρουσιάστηκαν το 2005 και 2013. Θέλοντας να δώσει, όπως πάντα, μία δυναμική νότα στην κλασσική συνταγή του Range Rover, το Sport διαφοροποιείται από την νεότευκτη ναυαρχίδα μέσω της σχεδίασης, των διαστάσεων και ενός αφαιρετικού όπως πάντα ντιζάιν, θέλοντας έτσι να επαναπροσδιορίσει την φιλοσοφία του sporting luxury.

Η σχεδίαση του Range Rover Sport

Το μικρότερο ύψος σε συνδυασμό με την ρευστή σιλουέτα τονίζουν τον χαρακτήρα του νέου Range Rover Sport, με τις επιμέρους διαφοροποιήσεις να εντοπίζονται σε μία σειρά από δυναμικές λεπτομέρειες στους προφυλακτήρες, τους πλευρικούς αεραγωγούς, τους ιδιαίτερα λεπτούς προβολείς και το μακρύτερο πίσω σπόιλερ που έχει τοποθετηθεί ποτέ σε μοντέλο της εταιρείας. Αξίζει να σημειώσει κανείς τις κρυμμένες χειρολαβές των θυρών, οι οποίες προεκτείνονται αυτόματα μόλις ο αισθητήρας προσέγγισης  ξεκλειδώσει το όχημα (ταυτόχρονα η αερανάρτηση χαμηλώνει το αμάξωμα για να διευκολύνει την είσοδο), ενώ οι πόρτες ασφαλίζουν στην θέση τους ηλεκτρικά με soft close σύστημα.

Το τελικό αποτέλεσμα αναμφισβήτητα πετυχαίνει τον στόχο του, όντας συνάμα και ιδιαίτερα αεροδυναμικό, με τον σχετικό συντελεστή να έχει μειωθεί στο 0,29 (μία εξαιρετική επίδοση τηρουμένων των αναλογιών και των διαστάσεων ενός τόσο ογκώδους οχήματος).

Στο εσωτερικό του νέου Range Rover Sport

Το νέο μοντέλο της Range Rover έχει μήκος 4.946 χλστ., πλάτος 2.047 χλστ. και ύψος 1.820 χλστ., ενώ το μεταξόνιο φθάνει στα 2.997 χλστ. Αυτές οι γενναιόδωρες διαστάσεις δημιουργούν μία πολύ ευρύχωρη καμπίνα για πέντε επιβαίνοντες, ενώ ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 450 λίτρων.

Η μινιμαλιστική σχεδίαση έχει και πάλι την τιμητική της, πλαισιωμένη από ένα επίπεδο πολυτέλειας, φινιρίσματος και επιλογής υλικών, αντάξιο της Βρετανικής φίρμας. Η πανίσχυρη ηλεκτρική πλατφόρμα EVA 2.0 αναλαμβάνει την διασύνδεση όλων των επιμέρους συστημάτων, ενώ διαθέτει την δυνατότητα ασύρματων (over the air) ενημερώσεων.

Στην έντονα κεκλιμένη κεντρική κονσόλα δεσπόζει η semi floating οθόνη 13,1 ιντσών του πλέον εξελιγμένου συστήματος πολυμέσων Pivi Pro, που συνδυάζεται με τον Interactive Driver Display ψηφιακό πίνακα οργάνων των 13,7 ιντσών.

Ο έξυπνος, λόγω τεχνητής νοημοσύνης, προσωπικός βοηθός της Alexa της Amazon, είναι ενσωματωμένος και στο νέο Range Rover Sport, κάτι που σημαίνει ότι οι χρήστες απολαμβάνουν διαδραστικότητα και αλληλεπίδραση σε συνδυασμό με προηγμένη άνεση.

Σύστημα ambient φωτισμού και καθαρισμού του αέρα φροντίζουν να δημιουργούν την απαραίτητη ατμόσφαιρα στο εσωτερικό της καμπίνας, ενώ το κερασάκι δεν είναι άλλο από το σύστημα ενεργής μείωσης των θορύβων (active noise canceling), κάτι που διενεργείται μέσω των έως και 29 ηχείων που αποτελούν μέρος του κορυφαίου ηχοσυστήματος της Meridian.

To μηχανολογικό υπόβαθρο του νέου Range Rover Sport

Όπως σε όλα τα νέα μοντέλα της εταιρείας, έτσι και εδώ, το μηχανολογικό υπόβαθρο δεν είναι άλλο από την πλατφόρμα MLA-Flex, η οποία συνοδεύεται από μία πλειάδα νέων συστημάτων και κινητήριων συνόλων, ενώ βελτιώνει την στρεπτική ακαμψία κατά 35% έναντι του απερχόμενου μοντέλου.

Η Land Rover πρωτοπορούσε πριν από 30 χρόνια στο θέμα της αερανάρτησης και το νέο Range Rover Sport έρχεται να συνεχίσει αυτή την παράδοση. Το σύστημα Dynamic Air Suspension είναι στάνταρ και βασίζεται σε μεταβλητού όγκου αερόσουστες, που μπορεί να συνδυαστεί με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, αυξάνοντας περαιτέρω το εύρος και τις δυνατότητες της ανάρτησης. Το νέο Range Rover Sport όμως μπορεί να πάει ένα βήμα παραπέρα, όπου με ένα προληπτικό σύστημα  που χρησιμοποιεί χαρτογραφημένα δεδομένα  eHorizon, μπορεί να «διαβάζει» το δρόμο εκ των προτέρων και να προετοιμάζει την ανάρτηση για βέλτιστη απόκριση.

Σε αυτό έρχεται να προστεθεί το Dynamic Response Pro, το ενεργό δηλαδή σύστημα ελέγχου των αντιστρεπτικών που βασίζεται σε ένα  48V ηλεκτρικό κύκλωμα.  Για την μετάδοση της κίνησης σε όλους τους τροχούς φροντίζει η έξυπνη τετρακίνηση iAWD καθώς και το περίφημο Terrain Response 2, το οποίο μπορεί να προσαρμόζεται ανάλογα σε κάθε είδους επιφάνεια. Όλα τα συστήματα που φροντίζουν για την κίνηση του Rang Rover Sport ελέγχονται από το Intelligent Driveline Dynamics (IDD) της Land Rover, που παρακολουθεί τα επίπεδα πρόσφυσης και τις εντολές του οδηγού 100 φορές το δλ. και μεταξύ άλλων έχει την δυνατότητα προληπτικής κατανομής ροπής μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα, με σκοπό τη βέλτιστη ελκτική πρόσφυση στο δρόμο και εκτός δρόμου.

Ο υποψήφιος αγοραστής που απλά θέλει τον κορυφαίο συνδυασμό συστημάτων που μπορεί να προσφέρει το νέο Range Rover Sport, δεν έχει παρά να παραγγείλει το Stormer Handling pack, το οποίο εκτός από τα προηγούμενα μπορεί να περιλαμβάνει  την ενεργητική τετραδιεύθυνση, το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό για τους πίσω τροχούς και φυσικά το torque vectoring.

Μία πρωτιά του Range Rover Sport είναι το σύστημα Adaptive Off Road Cruise control, το οποίο έρχεται ουσιαστικά να αντικαταστήσει το All Terrain Progress control και επιτρέπει την διατήρηση μιας σταθερής ταχύτητας σε κυριολεκτικά οποιαδήποτε εκτός δρόμου διαδρομή, όπου ο οδηγός το μόνο που θα χρειαστεί να κάνει είναι να επιλέξει μία από τις τέσσερις βαθμίδες λειτουργίας και να ελέγχει το τιμόνι. Οι σχεδόν ανεξάντλητες δυνατότητες του Range Rover Sport βασίζονται επίσης σε μία απόσταση από το έδαφος που μπορεί να φθάσει έως και τα 281 χλστ. , τις γενναιόδωρες γωνίες προσέγγισης και διαφυγής, την μέγιστη κλίση αναρρίχησης που φθάνει τις 45 μοίρες, αλλά και το βάθος διάσχισης νερού που φθάνει τα 900 χλστ.

Η γκάμα των κινητήρων

Όλες οι εκδόσεις του νέου Range Rover Sport βασίζονται στον συνδυασμό 3λιτρων εξακύλινδρων κινητήρων της σειράς Ingenium, με το αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων της ZF. Έτσι προσφέρονται οι πετρελαιοκίνητες D250, D300 και D350, παράλληλα με τις βενζινοκίνητες Ρ360 και Ρ400, όπου όλες συνδυάζονται με ήπιο υβριδικό 48V σύστημα.

Ο εξηλεκτρισμός όμως του νέου Range Rover Sport δεν σταματά εδώ. Μέχρι να έρθει το 2024 οπότε και θα παρουσιαστεί η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, το νέο Range Rover Sport θα προσφέρεται σε δύο plug in υβριδικές εκδόσεις, τις P440e και P510e (όπως πάντα ο αριθμός καταδεικνύει την μέγιστη αποδιδόμενη ισχύ), όπου ο 3λιτρος βενζινοκινητήρας των 400 ίππων συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 105 kW, με την ηλεκτρική ενέργεια να αποθηκεύεται σε μία μπαταρία μικτής χωρητικότητας 38,2 kWh (σκεφθείτε ότι πολλά αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα της μικρής κατηγορίας έχουν σήμερα μικρότερες μπαταρίες). Οι επιδόσεις των δύο υβριδικών εκδόσεων είναι 5,8 και 5,4 για τα 0-100 χλμ./ώρα αντίστοιχα, με την τελική ταχύτητα να ανέρχεται στα 225 και 242 χλμ./ αντίστοιχα.

Χάρη σε αυτή την μπαταρία το plug in υβριδικό Range Rover Sport προσφέρει μία ηλεκτρική αυτονομία της τάξεως των 113 χλμ., την στιγμή που οι εκπομπές CO2 είναι 18 γρ./χλμ. Για την φόρτιση φροντίζει ο ενσωματωμένος φορτιστής AC των 7,2 kW, ενώ υπάρχει και δυνατότητα ταχυφόρτισης  DC 50 kW, κάτι που σημαίνει ότι η πλήρωση μέχρι το 80%  ολοκληρώνεται σε 40 λεπτά.

Η μοναδική έκδοση που δεν τροφοδοτείται από έναν Ingenium κινητήρα, είναι αυτή που βρίσκεται στην κορυφή. Η P530 παίρνει κίνηση από έναν V8 Twin Turbo 4,4 λίτρων, που αποτελεί προϊόν συνεργασίας με την BMW, η απόδοση του οποίου ανέρχεται στους 530 ίππους και τα 750 Nm ροπής. Χάρη στην λειτουργία του Dynamic Launch η συγκεκριμένη έκδοση χρειάζεται μόλις 4,5 δλ. για την επιτάχυνση από στάση μέχρι τα 100 χλμ./ώρα, ενώ η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 250 χλμ./ώρα.

Το νέο Range Rover Sport θα κατασκευάζεται αποκλειστικά στο εργοστάσιο του Solihull στο Ηνωμένο Βασίλειο, πλάι πλάι με την εμβληματική κορωνίδα της γκάμας, σε μία προηγμένη γραμμή παραγωγής που βρίσκεται στο κτίριο, το οποίο χρησιμοποιήθηκε για την παραγωγή των πρώτων Land Rover.

Περισσότερες πληροφορίες και τιμές για το νέο Range Rover Sport μπορείτε να δείτε εδώ. Να σημειώσουμε ενδεικτικά ότι προσφέρεται στα επίπεδα εξοπλισμού S, SE και HSE, ενώ οι διαθέσιμες εκδόσεις είναι οι Dynamic, Autobiography και First Edition. Οι τιμές ξεκινούν περίπου από τα 111.000 ευρώ (D250) για τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα, τα 126.000 ευρώ (P400) για τα βενζινοκίνητα μοντέλα και τα 166.000 ευρώ για την κορυφαία έκδοση P530. Οι plug in υβριδικές εκδόσεις ξεκινούν από τα 110.000 και 151.000 ευρώ για τα μοντέλα P440e και P510e αντίστοιχα.

Δείτε εδώ μία επίδοξη των εντυπωσιακών ικανοτήτων του νέο Range Rover Sport.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!