X
Περιβάλλον

Κομισιόν: Προτάσεις για μείωση έως και 30% στις εκπομπές ρύπων από το 2025 και μετά

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σφίγγει ακόμα περισσότερο τον κλοιό σε μικρές και μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες κατατεθέντας χθες τις αυστηρότερες έως και 30% προτάσεις της σε σχέση με τις επερχόμενες από το 2025 και μετά προδιαγραφές ρύπων όλων των τροχοφόρων οχημάτων.

Ένα γενναίο βήμα για τη συντομότερη δυνατή μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση σηματοδοτούν οι προτάσεις της ΕΕ που παρουσιάστηκαν επισήμως χθες στις Βρυξέλλες περιλαμβάνοντας αυστηρότερες έως κατά 30% νόρμες στις μέσες εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων από το 2025 και μετά. Διόλου τυχαία, η προτεινόμενη δέσμη μέτρων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έγινε παράλληλα με την έναρξη των εργασιών της διεθνούς διάσκεψης για το κλίμα που πραγματοποιείται αυτές της μέρες στη Βόνη της Γερμανίας. Διόλου τυχαία, επίσης, ήταν και η σχετική δήλωση-προϊδοποίηση του Προέδρου της ΕΕ, Jean-Claude Junker, ο οποίος χαρακτηριστικά τόνισε χθες ενώπιον εκπροσώπων του διεθνούς Τύπου τα εξής:

«Θέλω η Ευρώπη να είναι ο ηγέτης στην καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής. Πέρυσι, ορίσαμε τους παγκόσμιους κανόνες του παιχνιδιού με την επικυρωμένη συμφωνία του Παρισιού. Σε αντίθεση με τις Ηνωμένες Πολιτείες, η Ευρώπη πρέπει να κάνει πάλι τον πλανήτη μας σπουδαίο. Είναι η κοινή κληρονομιά όλης της ανθρωπότητας».

Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, οι κατασκευαστές θα πρέπει έως το 2021 να μειώσουν τις μέσες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα του στόλου τους στα 95 gr/χλμ., αριθμός που το 2025 θα πρέπει να «κατέβει», σύμφωνα με τις νέες προτάσεις της ΕΕ, στα 80 gr/χλμ., ενώ από το 2030 και μετά οι τελευταίες δεν θα πρέπει να υπερβαίνουν τα 66,5 gr/χλμ.

Προς το παρόν, οι ενστάσεις της γερμανικής πλευράς, και δη της πολιτικής της ηγεσίας, απέναντι στις ως άνω προτάσεις είναι ήδη έντονες, ενώ ανησυχίες σχετικά με το πόσο ρεαλιστική είναι μια μείωση των μέσων εκπομπών στα επίπεδα του 30% εκφράζει και η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτου (ACEA), η οποία στη σχετική ανακoίνωση που εξέδωσε επισημαίνει τα εξής:

«Είναι σαφές ότι οι στόχοι για τις εκπομπές CO2 μπορούν να δώσουν μια σημαντική ώθηση στην καινοτομία στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Όμως, η παρούσα πρόταση είναι πολύ επιθετική με δεδομένη τη χαμηλή και κατακερματισμένη μέχρι στιγμής διείσδυση στην αγορά των ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων σε ολόκληρη την Ευρώπη. Στη γηραιά ήπειρο χρειάζονται πολύ περισσότερες επενδύσεις σε υποδομές προτού οι καταναλωτές αγκαλιάσουν τα οχήματα του είδους»._Χ.Α.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!