top icon
Κόσμος

Ηλεκτροκίνηση – Η οδηγία της ΕΕ που αλλάζει τα δεδομένα για τους φορτιστές στα νέα κτίρια

Τα νέα κτίρια, αλλά και όσα υποβάλλονται σε σημαντική ανακαίνιση, πρέπει να εγκαθιστούν προκαλωδίωση για σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων. Tα μέλη της ΕΕ έχουν προθεσμία δύο χρόνια για να μεταφέρουν τις νέες διατάξεις στη νομοθεσία τους.

Οι οδηγοί ηλεκτρικών αυτοκινήτων και φορτηγών θα διευκολυνθούν να φορτίζουν τα οχήματά τους στο σπίτι και στην εργασία τους τα επόμενα χρόνια, μετά την αναθεώρηση της οδηγίας για την ενεργειακή απόδοση των κτιρίων (EPBD) από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η οδηγία έχει ως στόχο να βάλει την Ευρώπη σε τροχιά για την επίτευξη ενός κτιριακού αποθέματος πλήρως απαλλαγμένου από τις ανθρακούχες εκπομπές έως το 2050, καθορίζοντας φιλικά προς το περιβάλλον χαρακτηριστικά που πρέπει να διαθέτουν όλα τα νέα και ανακαινισμένα κτίρια.

EV Chargers

Μεταξύ αυτών είναι κυρίως οι διατάξεις για τη βιώσιμη κινητικότητα. Όλα τα νέα κτίρια, καθώς και τα υφιστάμενα κτίρια που υποβάλλονται σε σημαντική ανακαίνιση, πρέπει πλέον να εγκαθιστούν προκαλωδίωση για σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων. Αυτό καλύπτει όλα τα βήματα που απαιτούνται για να καταστεί δυνατή η εγκατάσταση σημείων φόρτισης, περιλαμβανομένης της μετάδοσης δεδομένων, των καλωδίων, των διαδρομών των καλωδίων και, όπου είναι απαραίτητο, των μετρητών ηλεκτρικής ενέργειας.

Επιπλέον, όλα τα νέα και ανακαινισμένα μη οικιστικά κτίρια με περισσότερες από πέντε θέσεις στάθμευσης αυτοκινήτων πρέπει να διαθέτουν τουλάχιστον ένα σημείο φόρτισης για κάθε πέντε θέσεις και προκαλωδίωση για τουλάχιστον τις μισές από όλες τις θέσεις. Ακόμη, όλα τα νέα και ανακαινισμένα κτίρια γραφείων που διαθέτουν περισσότερες από πέντε θέσεις στάθμευσης πρέπει να εγκαταστήσουν τουλάχιστον ένα σημείο φόρτισης για κάθε δύο θέσεις στάθμευσης. Η οδηγία θέτει επίσης ως στόχο για τα υφιστάμενα μη οικιστικά κτίρια με περισσότερες από 20 θέσεις στάθμευσης να διαθέτουν τουλάχιστον ένα σημείο φόρτισης ανά 10 θέσεις έως την 1η Ιανουαρίου 2027 και προ-καλωδίωση για το 50% των θέσεων. Επιπλέον, τα κτίρια που ανήκουν ή καταλαμβάνονται από δημόσιους φορείς πρέπει να διαθέτουν προκαλωδίωση για τουλάχιστον τις μισές θέσεις στάθμευσης μέχρι την 1η Ιανουαρίου 2033.

EV Chargers

«Πρόκειται για μια ευκαιρία για πραγματική αλλαγή, καθιστώντας τη χρήση των ηλεκτρικών οχημάτων βιώσιμη, αποτελεσματική και βιώσιμη πραγματικότητα για όλους».

Οι κανονισμοί EPBD θα απαιτούν από κάθε κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης να εξαλείψει όλα τα εμπόδια για την εγκατάσταση σημείων φόρτισης, «για να διασφαλίσει ότι το δικαίωμα στην πρίζα θα γίνει πραγματικότητα», εν μέσω αναφορών ότι ορισμένοι ιδιοκτήτες εμποδίζουν την εγκατάσταση υλικού φόρτισης. Η αναθεωρημένη οδηγία απαιτεί περαιτέρω από τα κράτη μέλη να απλοποιήσουν, να εξορθολογήσουν και να επιταχύνουν τη διαδικασία εγκατάστασης σημείων φόρτισης και να εξαλείψουν τα εμπόδια για την εγκατάσταση σημείων φόρτισης σε κτίρια με πολλά διαμερίσματα, δήλωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Φόρτιση V2G

Αυτά τα νέα σημεία φόρτισης θα πρέπει να είναι ικανά για «έξυπνη» φόρτιση, η οποία επιτρέπει τη φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων όταν υπάρχει άφθονη ανανεώσιμη ενέργεια ή οι τιμές της ηλεκτρικής ενέργειας είναι χαμηλές. Επιπλέον, η οδηγία διευκρινίζει επίσης (κατά περίπτωση) την ανάγκη τα σημεία φόρτισης να υποστηρίζουν αμφίδρομη φόρτιση, γνωστή και ως φόρτιση από το όχημα στο δίκτυο ή από το όχημα στο κτίριο, ώστε οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων να μπορούν να γίνουν εγκαταστάσεις αποθήκευσης ενέργειας για το ευρύτερο δίκτυο.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναγνωρίζει ότι η ανάπτυξη υποδομών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων πρέπει να επιταχυνθεί για να υποστηριχθεί η απεξάρτηση της οδικής κυκλοφορίας από τον άνθρακα και αναφέρει ότι η αναθεωρημένη οδηγία EPBD θα υποστηρίξει τον κανονισμό της για τις υποδομές εναλλακτικών καυσίμων. Η οδηγία θα εισαγάγει επίσης νέες απαιτήσεις για τη στάθμευση ποδηλάτων, συμπεριλαμβανομένων των ποδηλάτων φορτίου, σε νέα και ανακαινισμένα κτίρια και σε υφιστάμενα μεγάλα μη οικιστικά κτίρια.

Η αναθεωρημένη οδηγία θα δημοσιευθεί στην Επίσημη Εφημερίδα της Ένωσης και θα τεθεί σε ισχύ 20 ημέρες αργότερα. Στη συνέχεια, τα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα έχουν στη διάθεσή τους δύο χρόνια για να τη μεταφέρουν στην εθνική τους νομοθεσία.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ