Tεχνολογία Ειδήσεις - Παρουσιάσεις

Το ESP έχει σώσει στην Ευρώπη περισσότερες από 15.000 ζωές τα τελευταία 25 χρόνια

Η τεχνολογία που λάνσαρε για πρώτη φορά η Mercedes πριν 25 ακριβώς χρόνια και κρύβεται πίσω από τα «μαγικά» αρχικά ESP έχει σώσει έως τώρα περισσότερες από 15.000 ζωές στην Ευρώπη αποτρέποντας πάνω από μισό εκατομμύριο ατυχήματα.

Το γνωστό σε όλους μας ESP - ή αλλιώς ο από μηχανής φύλακας άγγελος με την ονομασία Electronic Stability Program - είναι ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα που υποστηρίζει την οδήγηση σε «κρίσιμες» στιγμές της εφαρμόζοντας ελεγχόμενη πέδηση σε έναν ή και περισσότερους τροχούς, ενώ σε πολλές περιπτώσεις «κόβει» δύναμη και από τον κινητήρα, ούτως ώστε το όχημα να μην εκτραπεί από την πορεία του ακολουθώντας την κατεύθυνση που καθορίζεται από τη γωνία διεύθυνσης.

Mercedes - ESP

Το ESP βασίζεται στις επιτυχημένες από τη δεκαετία του ‘90 συνταγές-τεχνολογίες των συστημάτων αντιμπλοκαρίσματος των φρένων (ABS) και ελέγχου της ολίσθησης των κινητήριων τροχών (ASR), χρησιμοποιώντας δεδομένα που λαμβάνει από πολλούς ακόμα αισθητήρες του αυτοκινήτου, οι οποίοι υπολογίζουν παραμέτρους, όπως η γωνία διεύθυνσης, η πλευρική επιτάχυνση κ.α. Οι αισθητήρες που υπολογίζουν την περιστροφή του αμαξώματος γύρω από τον κάθετο άξονά του - πράγμα που σημαίνει ότι το ηλεκτρονικό σύστημα μπορεί να ανιχνεύσει κινήσεις ολίσθησης - αποτελούν το βασικότερο ίσως συστατικό της επιτυχίας του ESP, το οποίο έχει την ικανότητα να επιδρά στα φρένα μέσα ελάχιστα χιλιοστά του δευτερολέπτου.

Mercedes ESP

Αξίζει να σημειωθεί πως η εν λόγω τεχνολογική κατάκτηση έκανε το ντεμπούτο της πριν 25 ακριβώς χρόνια - και συγκριμένα τον Μάιο του 1995 - στην Mercedes S-Class Coupe (σειρά 140), ενώ από τον Σεπτέμβριο του ίδιου έτους το ESP αποτέλεσε στοιχείο του βασικού εξοπλισμού των 12κύλινδρων εκδόσεων των S-Class Saloon και SL 600. Την ίδια περίοδο αποτέλεσε προαιρετικό «αξεσουάρ» για τις 8κύλινδρες S-Class Saloon και Coupe, ενώ στη συνέχεια ήταν διαθέσιμο από τον Ιανουάριο του 1996 στην Ε 420 (σειρά 210).

Mercedes ESP

Μετά τις γνωστές περιπέτειες της A-Class πρώτης γενιάς στο γνωστό «Τεστ Αποφυγής Ταράνδου» το 1997 που είχαν ως αποτέλεσμα τη μόνιμη εγκατάσταση του στο Βενιαμίν μοντέλο της γκάμας Mercedes, το γερμανικό εργοστάσιο ήταν το πρώτο σε παγκόσμιο επίπεδο που εγκατέστησε το 1999 το εν λόγω ηλεκτρονικό καλούδι – και μάλιστα ως στοιχείο του βασικού εξοπλισμού – σε όλα τα μοντέλα του.

Mercedes ESP

Έκτοτε, ο αριθμός των επιβατικών αυτοκινήτων της Mercedes που ενεπλάκησαν σε τροχαία ατυχήματα μειώθηκε κατά 42%, ενώ στο σύνολο της Ευρώπης έχουν αποτραπεί, χάρη στην παρουσία του ESP, περισσότερα από 500.000 συμβάντα. Σύμφωνα με το «αστέρι της Στουτγάρδης» και τη γερμανική επίσης Bosch, η οποία συμμετείχε τη δεκαετία του ’90 στην εξέλιξη του συστήματος, μέχρι σήμερα το ESP έχει σώσει περισσότερες από 15.000 ζωές στο σύνολο της γηραιάς ηπείρου. Αν μη τι άλλο, το ESP (το οποίο αποτελεί υποχρεωτικό αξεσουάρ σε κάθε νέο μοντέλο που πωλείται στην Ευρώπη από το 2011 και μετά), μαζί με τους αερόσακους και το ABS, έχει καθιερωθεί ως τα πιο σημαντικά συστήματα ασφαλείας στα σύγχρονα επιβατικά αυτοκίνητα.

Πιστεύετε ότι η ΕΕ πρέπει να θεσπίσει ακόμα πιο αυστηρές προδιαγραφές στο μέσο όρο εκπομπών CO2 του στόλου των αυτοκινητοβιομηχανιών;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου