top icon
Αγώνες

MotoGP: Πρώτη μέρα δοκιμών στην πίστα της Sepang

Το πρωτάθλημα του 2018 μόλις ξεκίνησε, με τους αναβάτες να βρίσκονται στη Μαλαισία, στην πίστα της Sepang, για ένα 3ημερο μαραθώνιο επίσημων δοκιμών.

Μετά τις «διερευνητικές» δοκιμές εξέλιξης που πραγματοποιήθηκαν τον περασμένο Νοέμβριο, αμέσως μετά το πέσιμο της αυλαίας του θεσμού για το 2017, στην πίστα της Βαλένθια, αυτή είναι η πρώτη ουσιαστική «επαφή» των αναβατών  με τις νέες τους μοτοσικλέτες, με τις οποίες και θα «διαγωνιστούν» φέτος σε 18+1 στο σύνολο αγώνες -από φέτος στο καλεντάρι προστέθηκε και το GP της Ταϋλάνδης. Κατά παράδοση, ο πρώτος κύκλος επίσημων δοκιμών κάθε έτους αποτελεί μια αρκετά ενδιαφέρουσα διαδικασία, από την οποία οι ειδήσεις που προκύπτουν –και όχι τόσο οι χρόνοι- έρχονται να διαμορφώσουν μία πρώτη εικόνα αναφορικά με τη δυναμική των πρωταγωνιστριών ομάδων του πρωταθλήματος. Των Honda, Yamaha και Ducati, εν προκειμένω. Και –γιατί όχι;- της ΚΤΜ, που ενδυναμώνει, με γενναία μάλιστα βήματα στον τεχνικό τομέα, την παρουσία στη μεγάλη κατηγορία. Ανάμεσα τους, φυσικά, οι Suzuki και Aprilia, ενώ κανείς δεν μπορεί (και δεν πρέπει) να αγνοήσει τη δυναμική των «δορυφορικών» ομάδων του θεσμού -των Tech 3, η LCR Honda και Pramac Ducati.

Η πρώτη σημαντική είδηση της «Day 1» των δοκιμών στη Μαλαισία έρχεται από τη Yamaha και από το στόμα του Valentino Rossi, ο οποίος, μετά από πολλούς μήνες… παραπόνων, δήλωσε ικανοποιημένος από την απόδοση της Μ1. Ο Ιταλός, μιλώντας σε δημοσιογράφους πριν το πέρας των δοκιμών, και μάλιστα ενόσω ήταν πρώτος σε χρόνους στην προσωρινή γενική κατάταξη, είπε πως «η νέα μοτοσικλέτα εμπνέει εμπιστοσύνη» και πως τώρα μπορεί να βασιστεί στο μπροστινό της. Σε σχέση με την αντοχή του πίσω ελαστικού, ο Rossi είπε πως ολοκλήρωσε 20 σερί γύρους χωρίς να εμφανιστούν προβλήματα φθοράς. Και αυτή είναι σίγουρα μια σημαντική κατάκτηση για τους ανθρώπους της ομάδας που θέλουν να ξεχάσουν μια και καλή τις «περιπέτειες» της περσινής χρονιάς. Όπως αποκάλυψε ο Ιταλός, στα γκαράζ της Movistar Yamaha τόσο ο ίδιος, όσο και ο Maverick Vinales, ο οποίος «έγραψε» 72 γύρους σήμερα αλλά μόλις τον 13ο χρόνο, είχαν στη διάθεση τους τη μοτοσικλέτα του 2018, η οποία βασίζεται σε εκείνη του 2016. Οι δύο αναβάτες δοκίμασαν σήμερα δύο διαιρετικούς τύπους κινητήρα, ούτως ώστε να δουν ποιος από αυτούς έχει την πιο ομαλή ροή ισχύος. Ο Rossi, πάντως, δήλωσε ικανοποιημένος και από την τελική ταχύτητα της νέας Μ1, η οποία πλησιάζει, όπως είπε, εκείνη των Ducati και Honda.

Από τη μεριά του, ο Dani Pedrosa, ο οποίος ήταν και ο ταχύτερος της ημέρας, αποκάλυψε πως η Honda εργάστηκε σήμερα αποκλειστικά στον κινητήρα σε μια προσπάθεια αύξησης της ισχύος του στις υψηλές στροφές -κάτι που επαλήθευσε και ο Βρετανός της LCR Honda, Cal Crutchlow. Ο Ισπανός δήλωσε σήμερα πως η ιαπωνική ομάδα έφερε τρεις μοτοσικλέτες για κάθε αναβάτη, με κάθε μια από αυτές να «φοράει» έναν διαφορετικό τύπο κινητήριας μονάδας. Όπως αποκάλυψε ο Marc Marquez, ο οποίος ολοκλήρωσε σήμερα τις δοκιμές στην 7η θέση, ο πρώτος κινητήρας ήταν εκείνος του 2017, ο δεύτερος αυτός που είχε η ομάδα στο τεστ της Βαλένθια και ο τρίτος η πιο «φρέσκια» εξέλιξη του ιαπωνικού V4. Αύριο η Honda αναμένεται να περιοριστεί σε δύο κινητήρες, στο καλιμπράρισμα των ηλεκτρονικών, καθώς και σε δοκιμές του νέου αεροδυναμικού πακέτου» της RC213V. Κάτι που κατά πάσα πιθανότητα θα δούμε να συμβαίνει και με τη Yamaha.

Στην Ducati το κλίμα αισιοδοξίας ήταν εμφανές, μιας και οι Dovizioso και Lorenzo κατάφεραν να «πιάσουν» τις θέσεις 2 και 3 της σημερινής κατάταξης. Ο Dovizioso δήλωσε πως δοκίμασε για πολλούς γύρους «face2face» τη φετινή με την περσινή μοτοσικλέτα. Τα πρώτα συμπεράσματά του; Αν μη τι άλλο, θετικά. Στις κατ’ ιδίαν δηλώσεις του, ο DesmoDovi αποκάλυψε η GP18 έχει λίγο καλύτερη στο πρώτο τμήμα της εισόδου των στροφών -αμέσως μετά την απελευθέρωση της μανέτας του φρένου- σε σχέση με την GP17. «Είμαι ευτυχισμένος και εντυπωσιασμένος με αυτό», δήλωσε χαρακτηριστικά ο… παρ’ ολίγο πρωταθλητής του 2017. Πολύ καλοί ήταν και οι χρόνοι των υπολοίπων αναβατών που χρησιμοποιούν τις κινητήριες μονάδες της ιταλικής ομάδας, με τους Danilo Petrucci και Jack Miller να «κλείνουν» τη μέρα τους στις θέσεις 4 και 5 της κατάταξης._Χ.Α.

Κατάταξη 1ης ημέρας δοκιμών

1. Dani Pedrosa / Repsol Honda 1m 59.427s
2. Andrea Dovizioso / Ducati Team +0.343s
3. Jorge Lorenzo / Ducati Team +0.375s
4. Danilo Petrucci / Pramac Ducati +0.696s

5. Jack Miller / Pramac Ducati +0.751s
6. Valentino Rossi / Movistar Yamaha +0.806s
7. Marc Marquez / Repsol Honda +0.863s
8. Johann Zarco / Monster Yamaha Tech3 +0.994s

9. Cal Crutchlow / LCR Honda +1.095s
10. Pol Espargaro / Red Bull KTM +1.141s
11. Alex Rins / Suzuki Ecstar +1.200s
12. Takaaki Nakagami  / LCR Honda +1.237s

13. Maverick Vinales / Movistar Yamaha +1.287s
14. Aleix Espargaro / Aprilia Gresini +1.439s
15. Tito Rabat / Reale Avintia +1.485s
16. Andrea /Iannone / Suzuki Ecstar +1.600s

17. Bradley Smith / Red Bull KTM +1.672s
18. Franco Morbidelli / 0,0 Marc VDS +1.734s
19. Alvaro Bautosta / Angel Nieto Team +2.301s
20. Sylvain Guintoli /Suzuki Ecstar +2.437s

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ